:smt038Igen :-), biztos lehetne jobb is, de sztereó ;-)
Jól hallom, hogy lett rendes sztereó hang?
tudom végig kéne vinni az elsőt :)Nekem még nem sikerült :oops:
nekem a select level nem csinál semmit, pedig megnézném a többi pályátA select level nehézsegi szintet jelent :-)
tudom végig kéne vinni az elsőt :)
A select level nehézsegi szintet jelent :-)
Nekem még nem sikerült :oops:Próbáld ki a legkönnyebb szinten, ott uncsibb, de sokkal könnyebb. :-)
A második szinten valahogy sikerült pont függőleges irányt adni a labdának. Utána már sehogy sem lehetett eltéríteni.Lehet , csúsztasd meg a labdát valamelyik irányba :-)
Lehet , csúsztasd meg a labdát valamelyik irányba :-)
Mondhatni sűrűn beakad. :(
Tippem szerint az iránymegfordítós extrával van összefüggésben a dolog.
huh mennyi pálya!!! hát ez tök jó és szépJó ötlet lenne a random, de ebben az esetben szerintem nagy kavalkád lenne ahogy összekeverné a pályákat, egyébként talán a szabadon maradt párszáz bájtba beleférne, megvalósítható lenne. Igen, van 1-2 pálya ami nagyon nehézre sikerült, pl a 8. pálya eredetileg a 3. volt, csak áttettem.
meg a víz effekt is alul marha jó
a gond a nehézség! ma már más időket élünk mint annak idején :)
vagy legyen random legalább!!!
de hát könnyű kihozni...
de legalább legyen 50 élet :)Mire gondolsz? Max a színeket lehet szabályozni (ez lassítaná a kicsomagolást), vagy kikapcsolni a színezést.
ja és a kitömörítés nem lehetne valami szebb effekt?
Tehat valoszinu a B6 port olvasasa miatt van (joystick-ra varakzik, fire gombot nezi, csak tipp)? Itt en amugy ha nem nyulunk joy-hoz stb 0xC7 erteket adok vissza a 0xB6 port olvasasara. Neztem ep128emu-ban, ugy nezem o 0xCF-et ad vissza. A ketto kozott egyetlen bit kulonbseg van, ez pedig a printer status. De ez nalam szandekosan nulla, mivel printer-t emulalok es az ready (0 a bit). Az ep128emu meg gondolom nem, ott igy 1-es van. Ez okozhat kulonbseget? Akkor lehet valodi gepen is atugrana, ha printert csatlakoztat vki a gephez (aztan ha veletlenul mas bitek, serial status akarmi mas erteken all ...)? Mondjuk ugye csak az also 3 bitet kene nezni, mert ami felette van, az mar a printer. Vagy lehet total rosszra tippelek amugy ... Csak kerdezem, hatha en rontottal el vmit a Xep128-ban ... Bocsanat, tenyleg nem kotekedesbol kerdem am! Mielott barki azt hinne :)Joy tűzre várakozik, és Gflorez kérése volt az egér miatt, hogy csak 30h-val legyon OR-olva :) , ha jól emléxem, előtte OR 0feh-t használtam.
Aztan van par problemam meg (pl neha total invalid LPT all be, neha jo), de eros a gyanum, hogy azert nekem kene csiszolni meg itt a dolgokon :)
Ha jol ertem a fenti kod celjat, hogy OR aztan INC, igy ha elotte 0xFF volt akkor INC-nel nullara all, Z flag vizsgalhato, akkor en inkabb OR $F8-at irnek a $30 helyett. Ha minden igaz, es tenyleg ertem :) Ha nem, akkor bocsanat!
Mire gondolsz? Max a színeket lehet szabályozni (ez lassítaná a kicsomagolást), vagy kikapcsolni a színezést.
akkor már lehetne valami nagy loading felirat c16 módban, bias színekkel, és a biast változtatniNem rossz ötlet :) sajna már nincs helye, 512 bájt se maradt szabadon, már a pályákkal is trükköznöm kellett, hogy beférjen az összes 128K-ba. Kétfajta kicsomagoló program is van a kódban, ami az M0-val nagyobbra tömörödött, az M3-al lett tömörítve, ilyenek pl a Pályaelemek, M3-mal spóroltam kb 1Kb-t M0-hoz képest.
sokkal jobb lenne :)
na várj rajzolok egyet
Joy tűzre várakozik, és Gflorez kérése volt az egér miatt, hogy csak 30h-val legyon OR-olva :) , ha jól emléxem, előtte OR 0feh-t használtam.
Nem rossz ötlet :) sajna már nincs helye, 512 bájt se maradt szabadon, már a pályákkal is trükköznöm kellett, hogy beférjen az összes 128K-ba. Kétfajta kicsomagoló program is van a kódban, ami az M0-val nagyobbra tömörödött, az M3-al lett tömörítve, ilyenek pl a Pályaelemek, M3-mal spóroltam kb 1Kb-t M0-hoz képest.
hát okéMeg a digi effektek :D, meg a vég képernyő :)
az a sok digi zene... :)
:) Igen, 0xFE-vel akkor csak a legalso bitet nezed. Entermice whatever akari dolgokra gondolva az also 3 bit kell, azert gondoltam, hogy 0xF8 kene. Ami az also harom bit folott van az mar printer, serial, magno, stb .. Szoval azon eger/entermice/stb biztos nem valtoztat, a lenyeg az also 3 bit :) Abban minden entermice cuccos is bennevan, mert a J, K, L oszlopok a scan-hez, tobb nincs is (eredetileg inkabb a J-t hasznaltak kb csak, ahhoz kellett a 0xFE gondolom Neked, a K/L viszont entermice-nal bejohet a kepbe, foleg 3 fire gomb kezelesi feature miatt, de igy is csak az also harom bit lehetseges egyaltalan max).Hm, Gflorez 0F8h-t kért, nem tudom miért 30h lett belőle, vagyis sejtem, pont a visszaadott 0CFh miatt, mindjárt javítom.
http://wiki.enterpriseforever.com/index.php/EnterMice#Control_Map
http://ep128.hu/Ep_Konyv/Exos.htm#242
(lasd B6 port olvasasa cimu reszt), 3 -7. bitek teljesen masra valok azokat ki kene maszkolni a vizsgalatbol, ezert javasoltam a 0xF8 erteket.
Viszont, hogy ne mindig massal kotekedjek, en meg talaltam vmi memoria-allokacios gixert a Xep128-ban amitol fagy, ha debug logging modban van :) Bar ennek a fentiehez semmi koze, azert erdekes volt belefutni ...
Meg a digi effektek :D, meg a vég képernyő :)
Hm, Gflorez 0F8h-t kért, nem tudom miért 30h lett belőle, vagyis sejtem, pont a visszaadott 0CFh miatt, mindjárt javítom.
Koszi, remelem nem vetted kotekedesnek, hogy csak ezt nezem az egesz munkadbol, mert nem, csak ez azert feltunt, hogy atugorja, na :) Amugy is, elsore vmi Xep128 bugnak gondoltam, ha egyszer ep128emu-n jol megy, aztan esett csak le, hogy ep128emu nem emulal printert, igy egy bit kulonbseg maris van (oke, Xep128 is ugy "emulalja", hogy egy file-ba beleirja, ami a printerre menne, nem nagy cucc ...).No para, az én hibám :)
No para, az én hibám :)
Javítva (https://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/enterprise-software/?action=dlattach;attach=15230), és ESC-re Pause betéve, mert ez eszembe jutott miután kitettem a programot, és most akkor megvalósítva, és az eredeti linkről is az új verzió tölthető le.
1 PORT-B6: read byte C7h at PC=01C2 P=F8,F9,FA,FC
131 PORT-B6: read byte C7h at PC=1299 P=F8,F9,FA,FC
:) Koszi. Megigerem, ma mar nem reklamalok tobbet. Foleg, mivel kb 6 perc van hatra a mabol :) :) :) :)Már le is telt :ds_icon_cheesygrin:
Nagyon-nagyon tetszik!!! :-) (Kellene belőle "normál" EP verzió! ;-) )Letöltéseket nem nézed?
Mikor az elején esnek a hópelyhek, akkor csak a kép alsó felén szépek a pihék,Azokkal a fekete sorokkal próbáltam meg megoldani az átmenetet, a hópihék előtűnését, nincs a kék és a fekete közötti árnyalat :(
közepétől felfele kicsit zizeregnek (talán nem túl szerencsés paletta?),
de a kép legtetején ilyen konkrét fekete csíkok vannak a pihéken ... mintha a paletta fekete sorokat tartalmazna ... az valami feature akar lenni vagy bug ?
Az nem működne, hogy a címképernyőn a hópelyhek alul is vannak, éppúgy mint felül,Elméletileg működhetne, azt a részt direkt hóesésmentesre terveztem, ott már teljesen más a színhatás is , mint felette.
és a hiscore alatt nem látszik folyamatosan a credits+egyebek,
hanem 2 kép váltogatja egymást: egyikan a hiscore van, masikon a credits, mindketto középen, ahogy most a hiscore ?
a hóesés pedig folyamatos a teljes képernyőn ?
érdekesebb is, változatosabb is, meg szebbis lenne sztm ...
Még jobb lenne, ha az elején a "menünél" nem csak a 2 kép váltogatódna, hanem egy hosszabb idő után elkezdené rotálni a pályákat is. Még akár a labdát is rá lehetne lökni a pályára, nem baj ha semmi komolyat nem ér el ... de az már nem lenne muszály. :) Elég hogy kiugorjon a menüből és mutasson pár pályát kedvcsinálónak, aztán újra hópelyhes képernyők.Ez egy nagyon jó ötlet, ezt már nem tudom megvalósítani, nem maradt elég szabad hely :( , viszont a paletta eltűntetésére van még hely.
és 50 élet mikor lesz? :):lol:
én 2 pályán se tudok átjutni. mondjuk nekem a falbontók közül csak az enterball tetszett, biztos béna vagyok ezekhez :) az enterball könnyű és sikerélményt ad
Azokkal a fekete sorokkal próbáltam meg megoldani az átmenetet, a hópihék előtűnését, nincs a kék és a fekete közötti árnyalat :(
Bekerült a cheat , a G és A billentyűk lenyomásával az életek száma tízes helyiértéke 2-re vált,
ha egyszer cheateltünk, akkor onnantól nincs HiScore mentés.
F8 lenyomásával pedig törölhető a háttér, vissza csak a következő szinten áll vissza
nekem fekete háttérrel olyan furcsa.
Csak az a fura, hogy Z80Systemnek még mindig sikerült előhozni a pályán maradó lövedéket.
Z80System, ha megfordul az irányítás, fordítsd meg a kezedben a gamepadet (vagy amivel játszol) is!
A golyó pattanási szögébe bele van az számolva, hogy az ütő közepétől milyen messze ér a golyó az ütőhöz ?Az uto kozepetol valo tavolsag nem szabalyozza, azt te tudod a labda csusztatasaval.
Valamikor nem csak a sebességeket, hanem ezt a közepétől való távolságot is szokták használni eszköznek a golyóra gyakorolt hatáshoz az ilyen gámákban ...
De most mintha nem sikerülne ezt előhúzzam ... béna vagyok csak ?
Az uto kozepetol valo tavolsag nem szabalyozza, azt te tudod a labda csusztatasaval.
ja akartam mondani, sokkal több kérdőjel legyen, adjon extrákat folytonLegkönnyebb szinten szerintem nincs megforduló ütő, és sokkal nagyobb valószínűséggel jönnek a pozitív extrák, negatívból a durvábbak hiányoznak, ez van 2016-ra :D
meg 50 élet :)
meg olyan szivatások ne, hogy megfordul az ütő
2016 van emberek, könnyű sikerlélmény kell! :)
Az enterball se könnyű, sőőt, vannak olyan pályái, amitől az ember haja kihullik, ha nem kap valami értelmes segítséget :DSzerintem még örökélettel is bazi nehéz :oops: Azon baromira ledöbbentem, amikor kb 1 hét alatt végigjátszotta a Specballt, örökélet nélkül :shock:
Looks better without the "gradient" background IMO :P
Az a ket zene is digi, konvertalt mod-ok, Istvan speci Dave trukkos lejatszojat alakitottam at, ezert nincs hang sztem, a tobbi digi meg a szabalyos EP D/A-N keresztul megy.
megjegyzem, eltűntetve a háttér színezést (pedig szép), bizonyos extrák nem fognak látszódni, hiszen van olyan extra pl ami scrollozza a háttérszíneketNekem is tetszik, lehet van bennünk egy vonóval, ezért tetszik nekünk :ds_icon_cheesygrin:
Van olyan extra, amire konkrétan nem tok rájönni, hogy mi az igazából ...Negatív Extrák:
Megkapom, látszólag van ikonja (nem lehet felismerni), számol vissza az ideje, eccer csak eltűnik ... hmmm ...
Hol a user manual ? :)
Hmm, hol volt info arrol a trukkos lejatszorol? :) most mar erdekel mi lehet abban amitol meg sem szolal nekem :)Úgy emlékszem a DTM lejátszó fejlesztése topicban, de lehet csak az a baj, hogy alapból a nagy frekvenciára állított Dave frekiregiszterek (mondjuk 01h 0a0h-ra és 00h 0a1h-ra aztán adni a megfelelő volume regisztereknek ) digi lejátszásra használata nem megy XEP128-on?
Úgy emlékszem a DTM lejátszó fejlesztése topicban, de lehet csak az a baj, hogy alapból a nagy frekvenciára állított Dave frekiregiszterek (mondjuk 01h 0a0h-ra és 00h 0a1h-ra aztán adni a megfelelő volume regisztereknek ) digi lejátszásra használata nem megy XEP128-on?
Csak azert gondoltam, hogy pl ez lehet a hianyossag, mert a key click is, meg a jatek kozbeni effektek is a D/A-t hasznaljak. Ezzel a megoldassal lehet 6 bites 4 csatornas lejatszast elerni. Nezd meg a jatekban milyen Dave regiszter beallitasok mellett szol a zene, sztem gyorsabb lesz,mint megtalalni a topicban, bevagtam volna ide neked en is, de mar lepihent a gepem.
Z80System, ha már úgyis fel kell állni megnyomni az F8-at, akkor már az asztalt is megfordíthatod a rögzíthető joy-jal együtt, ha megfordul az irányítás. Gondolj bele, milyen jó kondiban leszel egy idő után, ha ezzel a játékkal játszol. :D Ha már nagyon jól megy, akkor az asztalra lehet tenni pár kiló lisztet, hogy a megfordítás nehezebb legyen.
Letöltéseket nem nézed?Jó-jó... :-) Tegnap még csak itt néztem, ott nem. :-P Megvan! :-) (Most már csak lemezmeghajtó kártya kellene hozzá... ;-) )
A key click D/A-t hasznal? Ez nekem uj, nem tudtam. De amugy a BASIC ping parancs mux, az szerintem nem D/A-t hasznal pl. Illetve Xep128 alatt is mux a sima parameterek nelkul adott sound parancs. Szoval kellene mukodnie a D/A mod nelkul hangnak is Xep128-al. Szerintem valahol ott a gond, amit irtal talan, az extra trukk a magas frekvenciaval stb ... Koszi, majd olvasgatok, es bocs a farasztasert :)
Persze addig amíg többen vannak a csíkosháttérkedvelőkÉn is oda tartozok :-)
A key click D/A-t hasznal?
Bar igy is van amit nagyon nem ertek, pl tone generator 0 es 2-re sync hold bit be van allitva, tehat a kimenete a flip-flopoknak mindig 0 azokra. Megis latszik, hogy valtoztatva van a hangero a 0-as csatornan is, csak akkor nem tudom az mire jo, mert ugy sem fog produkalni semmit.
Picit tényleg van olyan az egészben, hogy minden lehetőséget használjunk ki minden áronMert pontosan innen indult az egész projekt :-)
Mert pontosan innen indult az egész projekt :-)
és a polemizálásom trágya hogy megpróbáljam kifejteni milyen szabályok mentén írják majd a következőt, hogy nekem jó legyen ... :)Írjad te, és akkor olyan lesz amilyet te szeretnél :-)
Írjad te, és akkor olyan lesz amilyet te szeretnél :-)
Gyűrűmodulációval (XNOR művelet) fix 1 állapot lesz az egyiknek a kimenete, ami alkalmas D/A konverzióra úgy, hogy közben az 1. és a zaj csatorna szabad marad.
DAVE: TG: 0 0 0 Vol-l=00,00,00,2B Vol-r=20,00,00,2E FREQ=127,20,127 CNT=127,5,127 SYNC=5
DAVE: TG: 0 1 0 Vol-l=00,00,00,2B Vol-r=20,00,00,12 FREQ=127,20,127 CNT=127,20,127 SYNC=5
DAVE: TG: 0 1 0 Vol-l=00,00,00,2B Vol-r=20,00,00,12 FREQ=127,20,127 CNT=127,14,127 SYNC=5
DAVE: TG: 0 1 0 Vol-l=00,00,00,2A Vol-r=20,00,00,12 FREQ=127,20,127 CNT=127,8,127 SYNC=5
DAVE: TG: 0 1 0 Vol-l=00,00,00,2A Vol-r=20,00,00,11 FREQ=127,20,127 CNT=127,2,127 SYNC=5
DAVE: TG: 0 0 0 Vol-l=00,00,00,2A Vol-r=20,00,00,11 FREQ=127,20,127 CNT=127,17,127 SYNC=5
DAVE: TG: 0 0 0 Vol-l=00,00,00,33 Vol-r=20,00,00,11 FREQ=127,20,127 CNT=127,11,127 SYNC=5
DAVE: TG: 0 0 0 Vol-l=00,00,00,33 Vol-r=21,00,00,11 FREQ=127,20,127 CNT=127,5,127 SYNC=5
DAVE: TG: 0 1 0 Vol-l=00,00,00,33 Vol-r=21,00,00,11 FREQ=127,20,127 CNT=127,20,127 SYNC=5
Itt lehet felreertheto voltam, en most azt mondtam itt, hogy a Bricky Prise-ban mit csinal a jatek, mar nem a ping es key click-et irtam :)
Mivel a sync erteke 5, a tg0 es tg2 (oke, nem egytol kezdem a megnevezesuket, hanem nullarol ...) erteke mindig nulla, mert sync hold-ban van. Ennek ellenere fura, hogy vol-r tg0-ra allandoan valtoztatva van, holott sync hold-ban ennek elvileg nincs is ertelme (?). Ezt nem ertem miert kell.
Viszont az is latszik, hogy a zaj csatorna hangereje is allandoan valtoztatva van, na ez viszont _nincs_ Xep128-ban implementalva jelenleg
Viszont erdekes: kiserletkeppen beleirtam, hogy a tg-k flip-flopjait mindig 1-nek latom fixen, igy van hangja a loader kepernyon is :) Ami azert fura, mert az a tg0-rol jon, amit a jatek viszont sync hold-ban tart, tehat nem ertem :-/
Mindkettőre válaszoltam, először a key click-re, aztán pedig a Bricky Prise-ban használt megoldásra.
A gyűrűmoduláció XNOR kapu a flip-flop után.
Szép munka. Az 5. szinten járok és csalok. :)A sima beépített csalás nem is elég? :ds_icon_cheesygrin:
érdekességképpen előszedtem az első, basic-ben írt verziót :DItt is csak a falbontást kellett volna megcsinálni, és kész is lett volna :)
Itt is csak a falbontást kellett volna megcsinálni, és kész is lett volna :)
És továbbra sem lesz fix fekete háttér ? :)az nem, marad a pályánként kikapcsolható, macerásabb lenne megvalósítani.
meg a többi ezer dolgot amit te megcsináltál :)és nagyon is jó.
de mint basic program, érdekes lett volna
az nem, marad a pályánként kikapcsolható
Ha egyszer a keretet kikapcsoltad, akkor úgy is marad verzió.
átgondoltam, és belefért a megoldás 9 bájtba, a kód azon részén 3 bájt maradt már csak szabadon.
A labda random viszont marad.
Fúúú ... hát ha nekem ilyen szintű optimalizálássokat kell elkövessek a gámáimban ... akkor nem lesznek gámáim ...Nem kell általában, itt sincs :D, a pályák vannak a lehető legkisebb méretre összenyomva, hogy a program elférjen 128Kb-ba (FF szegmens érintése nélkül)
:smt090 :smt090 :smt090
Hány soros egyébkén a játék ? És milyen széles, hány karakter ?42 karakter szeles, 259 pixel magas + 10 pixel az enterprise felirat
Tud valaki olyan programot, ami ennyire széles ? 46 karakter ? (És mellé fuggőlegesen is ilyen nagy ...)
Kipróbáltam valódi gépen, ott elsőre sikerült átjutni a második pályára! Mindig mondtam, hogy a belső joy az jobb mint a béna PC-s kurzor gombok :-)
Névbeírásnál néhány betűt egyszerűen nem lehet kiválasztani, átugrik felette a gép. Pl. a B és D betűk ilyenek.Szerintem ez történt :)
Igaz, én az első hozzászólásban lévő snapshot-ot indítottam el, talán azóta került fel újabb verzió nem snapshot formájában, amiben a hiba már nincs benne.
hol van a legújabb verzió?Hmm, elméletileg pedig az a legfrissebb verzió, úgy emlékszem abban nem volt már gond, a itt második oldalon vannak még változatok.
nekem ez https://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/enterprise-software/?action=dlattach;attach=15238
is bugzik a névbeírás közben (az első pár karaktert kettesővel veszi, emiatt nem választható a 'B', 'D' 'F')
Hmm, elméletileg pedig az a legfrissebb verzió, úgy emlékszem abban nem volt már gond, a itt második oldalon vannak még változatok.Este leellenőrzöm újra, lehet, hogy én kevertem össze a fájlokat...
Este leellenőrzöm újra, lehet, hogy én kevertem össze a fájlokat...Úgy látszik nem, megnéztem a letöltött verziót, file compare-rel összehasonlítottam a nálam lévővel, a kettő azonos, az első 3 elemnél elszúrtam valamit, kettesével ugrál, majd megnézem.
Nem rossz ötlet :) sajna már nincs helye, 512 bájt se maradt szabadon, már a pályákkal is trükköznöm kellett, hogy beférjen az összes 128K-ba. Kétfajta kicsomagoló program is van a kódban, ami az M0-val nagyobbra tömörödött, az M3-al lett tömörítve, ilyenek pl a Pályaelemek, M3-mal spóroltam kb 1Kb-t M0-hoz képest.
Wall.src a program, Wallload.src a betoltő
BrickyPrise.zip (https://enterpriseforever.com/programozas/fajltomorites-enterprise-on/?action=dlattach;attach=22928)
Egyelőre azt sikerült elérni, hogy le tudom fordítani az eredeti változat pontos másolatát. :)Nem csak az említett két file-t kellet befordítani? :oops:
Nem csak az említett két file-t kellet befordítani? :oops:
Nem sokkal rosszabb az interlace nélküli verzió, és tuti elfér, én arra szavazok :)Én is!
Egyelőre sikerült megoldani, hogy elférjen 64K ROM-ban az eredeti betöltőkép, másik kép beépítésével még próbálkozhatok holnap. Néhány hibát is javítottam, de nem biztos, hogy mindet. :oops:Mik voltak a hibák?
Mik voltak a hibák?
A kész változatban talán még célszerű lenne tiltani a keretcsíkozást, mivel a kicsomagolási idők nem hosszúak, viszont zavaró lehet a villogás.Lehet jó ötlet, engem nem szokott zavarni, de tuti akad, aikt igen.
- a pontszámtáblánál hallható iloverck zene formátuma "xorplay4K" lett, talán másik változattal lehetne jobb is, de így is kisebb az eredetinél
- a pontszámtáblánál hallható iloverck zene formátuma "xorplay4K" lett, talán másik változattal lehetne jobb is, de így is kisebb az eredetinélAz kicsit béna zene, én csináltam régebben. Azóta van jobb, a midiplay verzióból azt a pár taktust érdemesebb lenne átemelni a pontszámtáblához helyette.
Úgy látom, a legjobb eredményt valójában a DAVE adat egyszerű átrendezése adja (1994 byte A0h port, utána 1994 byte A1h port, stb.), természetesen így a lejátszó is kisebb lenne.Simán lehet, én csak kinyertem a dave regiszter adatokat az EXOS megszakítási rutin meghackelésével, és regiszter sorrendben becsomagoltam, tuti, hogy sokkal rosszabb a tömörítési ráta, mint az átrendezett adattal.
Azóta van jobb, a midiplay verzióból azt a pár taktust érdemesebb lenne átemelni a pontszámtáblához helyette.
Ez a MIDI verzió (https://enterpriseforever.com/sound/midi/msg67754/#msg67754)?Igen. De nem feltétlen az egész zenére gondoltam, csak az elejéből egy kis részre, ami eredetileg is szólt a pontszámtábla alatt.
Némi átrendezés után elfért az alább kijelölt részlet 2 és 40 (+1 ütem) között:Elég szerintem csak a 2-24. ütemig is, és az ismétlődhet. Vagy le lehet vágni belőle akármennyit, hogy a képek és minden rendesen elférjen.
Lehetne még a játék megnyerésekor is valami nagyon egyszerű zeneErre a 2019 02 A (https://enterpriseforever.com/sound/midi/msg74656/#msg74656) "című" zene elejéből javasolnék pár taktust (mondjuk az 5-11. taktust, és az ismétlődhet, ha az jó és belefér). Vagy lehet a közepéből, végéből is, ha az jobban tetszik esetleg. Igaz, nincs kifejezetten győzelmi hangulata a zenének. Vagy valami más legyen? Legyen olyasmi hangzása, mint ennek, vagy inkább valami más?
Igen. De nem feltétlen az egész zenére gondoltam, csak az elejéből egy kis részre, ami eredetileg is szólt a pontszámtábla alatt.
Ebben egyébként nem hamis a torzított gitár? :oops: Ha jól látom, az envelope file-ban 768 a frekvencia eltolás, elvileg 696.49 lenne a helyes a pontos oktáv különbséghez, de talán a MIDI file már figyelembe veszi? Bár hallásra is kissé magasnak tűnik a hang. Szerk.: a 696 ilyen lenne:Elsőre kicsit furcsa volt a gitár, második hallgatásra meg teljesen fasza :D
(Attachment Link)
Esetleg még az kissé zavaró lehet, hogy a digitális zenék halkabbak.
Ebben egyébként nem hamis a torzított gitár?De, tényleg hamis volt. Akkor még nem voltam annyira képben a frekvenciaeltolásokkal. Ahogy most mutattad, úgy sokkal jobban hangzik.
A digi hang tényleg halkabb.Mondjuk ez eddig is így volt :)
Annyi a különbség, hogy az envelope.txt-ben 768 helyett 696-ot kell megadni a Fretless bass és az Electric bass hangszerekhez?
34:1,7 { # Superguitar (Electric Bass pick)
1, 62, 62, 696, 144;
45, 42, 32, 696, 144;
88, 26, 20, 696, 144;
L 1, 26, 20, 696, 144;
}
35 { # Superguitar help (Fretless Bass)
2, 62, 62, 696, 16;
45, 42, 32, 696, 16;
98, 20, 26, 696, 16;
L 1, 20, 26, 696, 16;
}
a ROM verzióban mit lenne érdemes kisebb méretűre cserélni, hogy elférjen? A betöltőképet, a pontszámtábla zenét a régire, vagy esetleg a játék végén látható képet?Én a betöltőképre szavazok.
a ROM verzióban mit lenne érdemes kisebb méretűre cserélni, hogy elférjen? A betöltőképet, a pontszámtábla zenét a régire, vagy esetleg a játék végén látható képet?Betöltőkép, vagy akár a játék végén a kép. Az utóbbit szerintem úgyse fogja látni soha senki. :D
Én a betöltőképre szavazok.Én is :)
Betöltőkép, vagy akár a játék végén a kép. Az utóbbit szerintem úgyse fogja látni soha senki. :DAz pattanás eccerű, mint egy faék :), ha sarkon talél el egy elemet, akkor ellentétes irányba fog pattanni, amúgy simán pattan tovább, az ütővel kell vigyázni, mert ha mozog az ütő a labdával való találkozáskor, akkor az hatással van a labda irányára, vagy nő, vagy csökken a szög attól függően merről jött a labda, és merre húztuk az ütőt.
Nagyon szép a játék és jó, de irreálisan nehéz. Most örökélettel játszottam, de teljesen kiszámíthatatlan sokszor a labda irányváltoztatása, és sorozatban fogynak az életek. Főleg, amikor az alsó sorban vannak téglák és azokról úgy pattan vissza a labda, hogy lehetetlen elkapni.
Az pattanás eccerű, mint egy faék :), ha sarkon talél el egy elemet, akkor ellentétes irányba fog pattanniNa igen, de ott a legalsó sorban nem lehet tudni, hogyan fog pattanni és utána hova pattan, és nagyon gyorsan kellene ezt előre látni. De lehet, más már rájött a trükkre, csak én nem. Ami nekem még zavaró minden induláskor, hogy a tűz megnyomása után nem tudni, melyik irányba fog a labda indulni. Vagy ezt ki lehet előre számítani?
módosításként az ütő alapértelmezett sebessége gyors lett a "rookie" nehézségi szint kivételével
Na igen, de ott a legalsó sorban nem lehet tudni, hogyan fog pattanni és utána hova pattan, és nagyon gyorsan kellene ezt előre látni. De lehet, más már rájött a trükkre, csak én nem. Ami nekem még zavaró minden induláskor, hogy a tűz megnyomása után nem tudni, melyik irányba fog a labda indulni. Vagy ezt ki lehet előre számítani?Hát igen, ha túl közel van a tégla érheti az embert meglepetés :)
Ez maradhat, vagy érdemesebb lenne játék közben külön választhatóvá tenni? A keretcsíkozást is vissza lehetne kapcsolni, vagy esetleg kevésbé zavaró effektusra cserélni.Maradhat, bár SPACE+irányra meg olyan lassú lesz, mint Rookie-ban space nélkül :D , ott meg SPACE-szel lesz olyan a sebesség, mint a többiben alapból.
A betöltőkép átalakítása során találtam még egy kisebb hibát, az interlace félképek fordítva jelentek meg, az eredeti verzióban is.Érdekes, úgy emlékszem, hogy az EPimgconv kimenete alapján csináltam az LPT-t is, és az alapján tettem be a képeket is, de lehet véletlenül felcseréltem a képeket.
Ez maradhat, vagy érdemesebb lenne játék közben külön választhatóvá tenni?Szerintem maradhat. Játszottam az új ponttáblazenés változattal (a snapshotból indítva), nekem nem okozott gondot a sebesség. Vagy már ki tudja, ott a legalsó sorban mi volt a bajom. De mintha nem a sebesség miatt szúrtam volna el.
Bocs, véletlenül a modify-ra böktem a quote helyett, és oda is írtam a hozzászólásom, majd töröltem :DNem számít, egyszer velem is volt hasonló.
Érdekes, úgy emlékszem, hogy az EPimgconv kimenete alapján csináltam az LPT-t is, és az alapján tettem be a képeket is, de lehet véletlenül felcseréltem a képeket.
Tehát a javításhoz a 0fch helyére 0fbh kerül. De valószínűleg a mainhead is hibás lehet hasonló módon.Tuti
Amikor a bűvös tégla eltalálása átvisz a következő szintre, furcsa hang szól. Az direkt van így? De nem túl zavaró. (Lehet, már régebben is volt szó erről.)
A keretcsíkozás szerintem nem zavaró.
A címképernyőre most már István nevét is ki kéne írni.Simán, mondjuk az SCR: EPIMGCONV helyére. Megcsináljam a "textet"?
Az LPT-nél nem tudom mi lehet rossz, úgy rémlik a földrengés végén az LPT visszaállítódik, egy tippem van, ha a játék épp rengés közben ér véget, akkor marad a rossz LPT.
Simán, mondjuk az SCR: EPIMGCONV helyére. Megcsináljam a "textet"?Szerintem igen.
Az új zene ilyen lett:Talán még kicsit jobban is szól, mint az eredetiben a midi. Legalábbis hirtelen ebbe a részbe belehallgatva úgy tűnik.
A konvertáláskor használható egyéb paraméterek:Ezek majd a midiconv-ot is fogják érinteni?
- h, z: ezek 0 hangerő esetén a frekvencia értelmezését módosítják a bemeneti adatban
Talán jobb, ha törlöm is a leírást, mivel nem valószínű, hogy rajtam kívül bárki is használni fogja. :)Szerintem maradhatott volna. Ki tudja, még használhatja akárki is.
Talán jobb, ha törlöm is a leírást, mivel nem valószínű, hogy rajtam kívül bárki is használni fogja. :)Sose lehet tudni, hogy mikor lesz rá szükség :)
Ez egyébként részemről már "kész" verzió, ha jól látom az ep128.hu-n régebbi van.