Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Enterprise program: Bricky Prise (Read 129612 times)

Offline geco

  • Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 7072
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #180 on: 2019.March.10. 17:26:13 »
Én a betöltőképre szavazok.
Én is :)

Offline geco

  • Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 7072
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #181 on: 2019.March.10. 17:28:56 »
Betöltőkép, vagy akár a játék végén a kép. Az utóbbit szerintem úgyse fogja látni soha senki. :D
Nagyon szép a játék és jó, de irreálisan nehéz. Most örökélettel játszottam, de teljesen kiszámíthatatlan sokszor a labda irányváltoztatása, és sorozatban fogynak az életek. Főleg, amikor az alsó sorban vannak téglák és azokról úgy pattan vissza a labda, hogy lehetetlen elkapni.
Az pattanás eccerű, mint egy faék :), ha sarkon talél el egy elemet, akkor ellentétes irányba fog pattanni, amúgy simán pattan tovább, az ütővel kell vigyázni, mert ha mozog az ütő a labdával való találkozáskor, akkor az hatással van a labda irányára, vagy nő, vagy csökken a szög attól függően merről jött a labda, és merre húztuk az ütőt.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9888
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #182 on: 2019.March.10. 18:02:27 »
Az pattanás eccerű, mint egy faék :), ha sarkon talél el egy elemet, akkor ellentétes irányba fog pattanni
Na igen, de ott a legalsó sorban nem lehet tudni, hogyan fog pattanni és utána hova pattan, és nagyon gyorsan kellene ezt előre látni. De lehet, más már rájött a trükkre, csak én nem. Ami nekem még zavaró minden induláskor, hogy a tűz megnyomása után nem tudni, melyik irányba fog a labda indulni. Vagy ezt ki lehet előre számítani?
« Last Edit: 2019.March.10. 18:24:32 by geco »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #183 on: 2019.March.10. 18:16:36 »
módosításként az ütő alapértelmezett sebessége gyors lett a "rookie" nehézségi szint kivételével

Ez maradhat, vagy érdemesebb lenne játék közben külön választhatóvá tenni? A keretcsíkozást is vissza lehetne kapcsolni, vagy esetleg kevésbé zavaró effektusra cserélni.

A betöltőkép átalakítása során találtam még egy kisebb hibát, az interlace félképek fordítva jelentek meg, az eredeti verzióban is.

Offline geco

  • Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 7072
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #184 on: 2019.March.10. 18:25:11 »
Na igen, de ott a legalsó sorban nem lehet tudni, hogyan fog pattanni és utána hova pattan, és nagyon gyorsan kellene ezt előre látni. De lehet, más már rájött a trükkre, csak én nem. Ami nekem még zavaró minden induláskor, hogy a tűz megnyomása után nem tudni, melyik irányba fog a labda indulni. Vagy ezt ki lehet előre számítani?
Hát igen, ha túl közel van a tégla érheti az embert meglepetés :)
Nem, random módra történik a labda irányválasztása induláskor, úgy rémlik, valaki kérte anno, de lehet rosszul emléxem :D

Bocs, véletlenül a modify-ra böktem a quote helyett, és oda is írtam a hozzászólásom, majd töröltem :D

Offline geco

  • Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 7072
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #185 on: 2019.March.10. 18:31:31 »
Ez maradhat, vagy érdemesebb lenne játék közben külön választhatóvá tenni? A keretcsíkozást is vissza lehetne kapcsolni, vagy esetleg kevésbé zavaró effektusra cserélni.
Maradhat, bár SPACE+irányra meg olyan lassú lesz, mint Rookie-ban space nélkül :D , ott meg SPACE-szel lesz olyan a sebesség, mint a többiben alapból.
Maradjon kikapcsolva szerintem.

A betöltőkép átalakítása során találtam még egy kisebb hibát, az interlace félképek fordítva jelentek meg, az eredeti verzióban is.
Érdekes, úgy emlékszem, hogy az EPimgconv kimenete alapján csináltam az LPT-t is, és az alapján tettem be a képeket is, de lehet véletlenül felcseréltem a képeket.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9888
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #186 on: 2019.March.10. 18:40:02 »
Ez maradhat, vagy érdemesebb lenne játék közben külön választhatóvá tenni?
Szerintem maradhat. Játszottam az új ponttáblazenés változattal (a snapshotból indítva), nekem nem okozott gondot a sebesség. Vagy már ki tudja, ott a legalsó sorban mi volt a bajom. De mintha nem a sebesség miatt szúrtam volna el.

Bocs, véletlenül a modify-ra böktem a quote helyett, és oda is írtam a hozzászólásom, majd töröltem :D
Nem számít, egyszer velem is volt hasonló.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #187 on: 2019.March.10. 18:48:31 »
Érdekes, úgy emlékszem, hogy az EPimgconv kimenete alapján csináltam az LPT-t is, és az alapján tettem be a képeket is, de lehet véletlenül felcseréltem a képeket.

Itt az utolsó sorban az LPB hossza okozza az eltérést, az EPimgconv által generált .com-ban ez az első félkép után egy sorral hosszabb, így összesen 625 soros a teljes kép, és a második félkép fél sorral lefelé van eltolva, illetve a VSYNC-ek között 312.5 sor a távolság. Tehát a javításhoz a 0fch helyére 0fbh kerül. De valószínűleg a mainhead is hibás lehet hasonló módon.
Code: ZiLOG Z80 Assembler
  1.         ;sync cont
  2.         db      0f2h,092h,03fh,000h,000h,000h,000h,000h,000h,000h,000h,000h,000h,000h,000h,000h
  3.         db      0fdh,000h,03fh,000h,000h,000h,000h,000h,000h,000h,000h,000h,000h,000h,000h,000h
  4.         db      0fch,000h,020h,03fh,000h,000h,000h,000h,000h,000h,000h,000h,000h,000h,000h,000h
  5.         db      0ffh,000h,03fh,038h,000h,000h,000h,000h,000h,000h,000h,000h,000h,000h,000h,000h
  6.         db      0fch,012h,006h,03fh,000h,000h,000h,000h,000h,000h,000h,000h,000h,000h,000h,000h

Offline geco

  • Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 7072
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #188 on: 2019.March.10. 18:51:44 »
Tehát a javításhoz a 0fch helyére 0fbh kerül. De valószínűleg a mainhead is hibás lehet hasonló módon.
Tuti

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9888
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #189 on: 2019.March.10. 20:44:50 »
István, a játék végéről tudnál snapshotot betenni? Meg akartam nézni, milyen a végén a kép és a zene, de a 10. szint környékén feladtam. Vagy valahogy az utolsó szintre lehet ugrani? Onnan már talán menne nekem is.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #190 on: 2019.March.10. 20:58:33 »
Az N és a P billentyű egyidejű lenyomásával a következő pályára lehet ugrani, illetve a folyamatos lenyomva tartásuk mellett az emulációt gyorsítva rövid idő alatt elérhető az utolsó pálya.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9888
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #191 on: 2019.March.10. 21:58:56 »
Jó lett a játék vége is!
Amikor a bűvös tégla eltalálása átvisz a következő szintre, furcsa hang szól. Az direkt van így? De nem túl zavaró. (Lehet, már régebben is volt szó erről.)
A címképernyőre most már István nevét is ki kéne írni.
ROM-ból indítva is működik.
A keretcsíkozás szerintem nem zavaró.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #192 on: 2019.March.10. 22:28:11 »
Amikor a bűvös tégla eltalálása átvisz a következő szintre, furcsa hang szól. Az direkt van így? De nem túl zavaró. (Lehet, már régebben is volt szó erről.)

Megnézem, hogy hiba-e, mindenesetre egy pár lehetséges egyéb hibát találtam. Ez a pálya például megoldhatatlannak tűnik, ha a játékosnak nincs szerencséje az extrákkal, mert a jobb felső sarokban 3 tégla látszólag elérhetetlen helyen van:
[ Guests cannot view attachments ]
A "földrengés" effektus után néha hibás marad az LPT:
[ Guests cannot view attachments ]
Amikor az ütővel lőni lehet, akkor is előfordulhat, hogy a képernyőn marad a lövedék, illetve ha a labda a bonthatatlan téglák sarkát találja el, akkor az a karakter törlődhet. Ezeknek azonban nincs különösebb jelentőségük.

Quote
A keretcsíkozás szerintem nem zavaró.

A játékban le van tiltva, csak a ROM betöltő csíkoz. :)

Offline gflorez

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3608
  • Country: es
    • Támogató Támogató
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #193 on: 2019.March.11. 10:05:46 »
OK, egy játékot indít egy jobb egérgombbal egy igazi felszerelésen, köszönöm.

Ugyanezt teheted a bemutató képernyőn is, kérlek.

-----------------

OK, it starts a game with a Right Mouse Button on a real equipment, thanks.

Can you do the same on the presentation screen, please....

Offline geco

  • Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 7072
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #194 on: 2019.March.11. 21:43:20 »
Hm, nem is gondoltam volna, hogy hiba maradt benne, na meg hogy ennyi... :oops:
A megoldhatatlan pályánál emlékszem a kinézetre mentem, egy másik játékból vettem a pályát, ott lehet a ház nem a legszélén volt, vagy bontható tégla volt a tető. Lehet fel kéne cserélni a tető elemeit a kéménnyel?
Az LPT-nél nem tudom mi lehet rossz, úgy rémlik a földrengés végén az LPT visszaállítódik, egy tippem van, ha a játék épp rengés közben ér véget, akkor marad a rossz LPT.
Lövésnél ötletem sincs, pedig sokat teszteltem azt is.
Köszönöm szépen a javításokat.