Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Enterprise program: Bricky Prise (Read 163869 times)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #165 on: 2019.March.09. 14:02:41 »
Némi átrendezés után elfért az alább kijelölt részlet 2 és 40 (+1 ütem) között:
[ Guests cannot view attachments ]
A ROM változatban azonban csak az eredeti férne el, vagy a betöltőképet kellene interlace nélkülire cserélni. A zene kivágása lehetne jobb is az ismétlődő lejátszáshoz, a kezdő pozíciót valamivel későbbre állítva.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10075
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #166 on: 2019.March.09. 17:01:55 »
Némi átrendezés után elfért az alább kijelölt részlet 2 és 40 (+1 ütem) között:
Elég szerintem csak a 2-24. ütemig is, és az ismétlődhet. Vagy le lehet vágni belőle akármennyit, hogy a képek és minden rendesen elférjen.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #167 on: 2019.March.09. 17:15:21 »
Lehetne még a játék megnyerésekor is valami nagyon egyszerű zene, hasonló például a Crillion pontszámtáblájánál hallhatóhoz. Bár a 44 pálya teljesítése csalás nélkül nehéznek tűnik, ha valakinek mégis sikerül, akkor legalább legyen valamilyen hang. :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10075
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #168 on: 2019.March.09. 17:27:42 »
Lehetne még a játék megnyerésekor is valami nagyon egyszerű zene
Erre a 2019 02 A "című" zene elejéből javasolnék pár taktust (mondjuk az 5-11. taktust, és az ismétlődhet, ha az jó és belefér). Vagy lehet a közepéből, végéből is, ha az jobban tetszik esetleg. Igaz, nincs kifejezetten győzelmi hangulata a zenének. Vagy valami más legyen? Legyen olyasmi hangzása, mint ennek, vagy inkább valami más?
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #169 on: 2019.March.09. 23:14:48 »
Beépítettem az új zenéket, bár ezen valószínűleg még lehetne javítani. Kisebb módosításként az ütő alapértelmezett sebessége gyors lett a "rookie" nehézségi szint kivételével, és működik az egér gomb a játék indítására emulátoron. Billentyűre várakozásnál nem számít billentyű lenyomásnak az egér mozgatása. Ebből a változatból egyelőre nem próbálkoztam ROM készítésével.

Csalásra használhatók a A és G, illetve az N és P billentyűk, az előbbi extra életeket ad, az utóbbi pedig a következő pályára lép. Ezek eddig is a játékban voltak, de hasznosak lehetnek az utolsó pálya utáni zene tesztelésére.
« Last Edit: 2019.March.17. 12:23:06 by IstvanV »

Offline gflorez

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3614
  • Country: es
    • Támogató Támogató
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #170 on: 2019.March.10. 09:12:01 »
Ne feledje, hogy a játékot az egérgombbal is el tudja indítani az igazi EnterMice-en az RTS-jel korábbi változásával. A Paszians játékon a javasoltakat használtam.


-----------------



Remember that you can start the game with a mouse key the same on the real EnterMice using a previous change on the RTS signal. I used the sugested procedure on the Paszians game.

https://wiki.enterpriseforever.com/index.php?title=EnterMice#Mouse_buttons_reading_without_executing_the_routine

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #171 on: 2019.March.10. 14:11:36 »
What is currently in the code just toggles RTS after each video interrupt, I do not know if this works correctly on a real machine:
Code: ZiLOG Z80 Assembler
  1. snwloop ld      (snowani+1),hl
  2.         call    checkEvents
  3.         call    wait50hf
  4.         ld      a,00h
  5.         out     (0b7h),a
  6.         ld      a,10h
  7.         ld      hl,snowa1
  8.         call    snowani
  9.         call    hiprint
  10.         call    checkEvents
  11.         ld      a,08h
  12.         out     (0b5h),a
  13.         in      a,(0b5h)
  14.         inc     a
  15.         jr      nz,endmenu
  16.         xor     a
  17.         out     (0b5h),a
  18.         in      a,(0b6h)
  19.         or      0f8h
  20.         inc     a
  21.         jr      nz,endmenu
  22.         call    wait50hf
  23.         ld      a,02h
  24.         out     (0b7h),a
  25.         xor     a
  26.         ld      hl,snowb1
  27.         call    snowani
  28.         call    chkfkey
  29.         ld      hl,(snowani+1)
  30.         dec     l
  31.         dec     l
  32.         jp      p,snwloop
The B7h port writes were not in the original version.

Offline gflorez

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3614
  • Country: es
    • Támogató Támogató
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #172 on: 2019.March.10. 14:43:23 »
Az EnterMice belsejében lévő processzor üresjárati ciklusba lép, ha nincs RTS-en végzett tevékenység. Ha minden keretet átkapcsol, akkor működik.

Holnap megpróbálom. Kösz.

-----


The processor inside the EnterMice enters on an idle cycle if there is no activity on RTS. If it is toggled every frame then it will work.

Tomorrow I will try it. Thanks.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #173 on: 2019.March.10. 15:03:25 »
Igen. De nem feltétlen az egész zenére gondoltam, csak az elejéből egy kis részre, ami eredetileg is szólt a pontszámtábla alatt.

Ebben egyébként nem hamis a torzított gitár? :oops: Ha jól látom, az envelope file-ban 768 a frekvencia eltolás, elvileg 696.49 lenne a helyes a pontos oktáv különbséghez, de talán a MIDI file már figyelembe veszi? Bár hallásra is kissé magasnak tűnik a hang. Szerk.: a 696 ilyen lenne:
[ Guests cannot view attachments ]
Esetleg még az kissé zavaró lehet, hogy a digitális zenék halkabbak.
« Last Edit: 2019.March.10. 15:12:59 by IstvanV »

Offline geco

  • Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 7217
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #174 on: 2019.March.10. 15:51:30 »
Ebben egyébként nem hamis a torzított gitár? :oops: Ha jól látom, az envelope file-ban 768 a frekvencia eltolás, elvileg 696.49 lenne a helyes a pontos oktáv különbséghez, de talán a MIDI file már figyelembe veszi? Bár hallásra is kissé magasnak tűnik a hang. Szerk.: a 696 ilyen lenne:
(Attachment Link)
Esetleg még az kissé zavaró lehet, hogy a digitális zenék halkabbak.
Elsőre kicsit furcsa volt a gitár, második hallgatásra meg teljesen fasza :D
Engem nem zavar a halkabb digi.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10075
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #175 on: 2019.March.10. 15:52:48 »
Ebben egyébként nem hamis a torzított gitár?
De, tényleg hamis volt. Akkor még nem voltam annyira képben a frekvenciaeltolásokkal. Ahogy most mutattad, úgy sokkal jobban hangzik.
Annyi a különbség, hogy az envelope.txt-ben 768 helyett 696-ot kell megadni a Fretless bass és az Electric bass hangszerekhez? Mert akkor a midi gyűjteményben is kijavítom ezt.

A digi hang tényleg halkabb.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline geco

  • Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 7217
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #176 on: 2019.March.10. 15:54:22 »
A digi hang tényleg halkabb.
Mondjuk ez eddig is így volt :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #177 on: 2019.March.10. 16:25:02 »
Annyi a különbség, hogy az envelope.txt-ben 768 helyett 696-ot kell megadni a Fretless bass és az Electric bass hangszerekhez?

Igen, ezt a részt szerkesztettem:

Code: [Select]
34:1,7 {                                # Superguitar (Electric Bass pick)
   1, 62, 62, 696, 144;
  45, 42, 32, 696, 144;
  88, 26, 20, 696, 144;
L 1, 26, 20, 696, 144;
}

35 {                                    # Superguitar help (Fretless Bass)
   2, 62, 62, 696, 16;
  45, 42, 32, 696, 16;
   98, 20, 26, 696, 16;
L  1, 20,  26, 696, 16;
}

Szerk.: a ROM verzióban mit lenne érdemes kisebb méretűre cserélni, hogy elférjen? A betöltőképet, a pontszámtábla zenét a régire, vagy esetleg a játék végén látható képet?

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14773
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #178 on: 2019.March.10. 16:31:01 »
a ROM verzióban mit lenne érdemes kisebb méretűre cserélni, hogy elférjen? A betöltőképet, a pontszámtábla zenét a régire, vagy esetleg a játék végén látható képet?
Én a betöltőképre szavazok.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10075
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #179 on: 2019.March.10. 16:54:32 »
a ROM verzióban mit lenne érdemes kisebb méretűre cserélni, hogy elférjen? A betöltőképet, a pontszámtábla zenét a régire, vagy esetleg a játék végén látható képet?
Betöltőkép, vagy akár a játék végén a kép. Az utóbbit szerintem úgyse fogja látni soha senki. :D
Nagyon szép a játék és jó, de irreálisan nehéz. Most örökélettel játszottam, de teljesen kiszámíthatatlan sokszor a labda irányváltoztatása, és sorozatban fogynak az életek. Főleg, amikor az alsó sorban vannak téglák és azokról úgy pattan vissza a labda, hogy lehetetlen elkapni.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos