Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Enterprise program: Bricky Prise (Read 167331 times)

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #105 on: 2016.April.03. 13:23:14 »
Gyűrűmodulációval (XNOR művelet) fix 1 állapot lesz az egyiknek a kimenete, ami alkalmas D/A konverzióra úgy, hogy közben az 1. és a zaj csatorna szabad marad.

Itt lehet felreertheto voltam, en most azt mondtam itt, hogy a Bricky Prise-ban mit csinal a jatek, mar nem a ping es key click-et irtam :) Vagy lehet, te is igy ertetted, hmm, akkor bocs :)

Code: [Select]
DAVE: TG: 0 0 0 Vol-l=00,00,00,2B Vol-r=20,00,00,2E FREQ=127,20,127 CNT=127,5,127 SYNC=5
DAVE: TG: 0 1 0 Vol-l=00,00,00,2B Vol-r=20,00,00,12 FREQ=127,20,127 CNT=127,20,127 SYNC=5
DAVE: TG: 0 1 0 Vol-l=00,00,00,2B Vol-r=20,00,00,12 FREQ=127,20,127 CNT=127,14,127 SYNC=5
DAVE: TG: 0 1 0 Vol-l=00,00,00,2A Vol-r=20,00,00,12 FREQ=127,20,127 CNT=127,8,127 SYNC=5
DAVE: TG: 0 1 0 Vol-l=00,00,00,2A Vol-r=20,00,00,11 FREQ=127,20,127 CNT=127,2,127 SYNC=5
DAVE: TG: 0 0 0 Vol-l=00,00,00,2A Vol-r=20,00,00,11 FREQ=127,20,127 CNT=127,17,127 SYNC=5
DAVE: TG: 0 0 0 Vol-l=00,00,00,33 Vol-r=20,00,00,11 FREQ=127,20,127 CNT=127,11,127 SYNC=5
DAVE: TG: 0 0 0 Vol-l=00,00,00,33 Vol-r=21,00,00,11 FREQ=127,20,127 CNT=127,5,127 SYNC=5
DAVE: TG: 0 1 0 Vol-l=00,00,00,33 Vol-r=21,00,00,11 FREQ=127,20,127 CNT=127,20,127 SYNC=5

Belevarazsoltam magamnak egy kis debug kimentet a Xep128-ba ;) A TG a tone generator flip-flop-ok kimenete, a vol-l/vol-r kitalalhato hogy mi - hex ertekben :)  A freq a beallitott szamlalok (szoval nem is frekvencia ...) decimalisan, a CNT a szamlalok allapota (decimalis), a SYNC meg az also 3 bit a sync biteknek decimalisan.

Mivel a sync erteke 5, a tg0 es tg2 (oke, nem egytol kezdem a megnevezesuket, hanem nullarol ...) erteke mindig nulla, mert sync hold-ban van. Ennek ellenere fura, hogy vol-r tg0-ra allandoan valtoztatva van, holott sync hold-ban ennek elvileg nincs is ertelme (?). Ezt nem ertem miert kell. Viszont az is latszik, hogy a zaj csatorna hangereje is allandoan valtoztatva van, na ez viszont _nincs_ Xep128-ban implementalva jelenleg ... Viszont erdekes: kiserletkeppen beleirtam, hogy a tg-k flip-flopjait mindig 1-nek latom fixen, igy van hangja a loader kepernyon is :) Ami azert fura, mert az a tg0-rol jon, amit a jatek viszont sync hold-ban tart, tehat nem ertem :-/ Jo persze, nem mondom, hogy total ertem a Dave hangkeltest ennyire melyen, de probalkozom :)

Na, szerintem lehet implementalni kene az osszes Dave hang cuccot nekem is vegre, aztan kiderulne, hogy maris  mukodik es nem kell itt ertetlenkednem :) Csak mar eleve az elve erdekel ennek a lajatszasnak. Na ezert is jo emulatort irni, az ember kenytelen megerteni dolgokat idonkent :)
« Last Edit: 2016.April.03. 13:31:00 by lgb »

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #106 on: 2016.April.03. 13:59:22 »
Itt lehet felreertheto voltam, en most azt mondtam itt, hogy a Bricky Prise-ban mit csinal a jatek, mar nem a ping es key click-et irtam :)

Mindkettőre válaszoltam, először a key click-re, aztán pedig a Bricky Prise-ban használt megoldásra.

Quote
Mivel a sync erteke 5, a tg0 es tg2 (oke, nem egytol kezdem a megnevezesuket, hanem nullarol ...) erteke mindig nulla, mert sync hold-ban van. Ennek ellenere fura, hogy vol-r tg0-ra allandoan valtoztatva van, holott sync hold-ban ennek elvileg nincs is ertelme (?). Ezt nem ertem miert kell.

A 0. csatornán engedélyezett a gyűrűmoduláció. Ez XNOR műveletet végez a két csatorna kimenete között, és 0 XNOR 0 = 1. :)

Quote
Viszont az is latszik, hogy a zaj csatorna hangereje is allandoan valtoztatva van, na ez viszont _nincs_ Xep128-ban implementalva jelenleg

Itt is van némi trükk, mert a zaj órajele a SYNC állapotban levő 2. csatorna, tehát valójában nem generál zajt. Azonban megoldható, hogy a polinom számláló kimenete garantáltan 1 legyen, ezt (és a sync + gyűrűmodulációt is) korábban én is alkalmaztam a továbbfejlesztett DTM lejátszóban:
Code: ZiLOG Z80 Assembler
  1. initDAC_:
  2.         ld    a, 07fh
  3.         out   (0a0h), a
  4.         out   (0a2h), a
  5.         out   (0a4h), a
  6.         call  .waitLoop
  7.         ld    a, 007h
  8.         out   (0a7h), a                 ; stop all oscillators
  9.         call  .waitLoop
  10.         ld    a, 080h
  11.         out   (0a1h), a                 ; channel 0 output is constant '1'
  12.         ld    a, 00eh
  13.         out   (0a6h), a                 ; 9-bit noise generator, clock is chn 1
  14.         ld    b, 14
  15. .l1:    call  .waitLoop
  16.         ld    a, 080h                   ; channel 3 clock is -(chan. 3 output)
  17.         out   (0a3h), a
  18.         call  .waitLoop
  19.         ld    a, 000h                   ; set channel 3 clock to '0'
  20.         out   (0a3h), a                 ; channel 3 output should be '1'
  21.         djnz  .l1                       ; after this loop
  22.         call  .waitLoop
  23.         ld    a, 00fh
  24.         out   (0a6h), a                 ; channel 3 clock is chan. 2 output (0)
  25. .waitLoop:
  26.         ld    a, 64
  27. .l2:    dec   a
  28.         jr    nz, .l2
  29.         ret

Quote
Viszont erdekes: kiserletkeppen beleirtam, hogy a tg-k flip-flopjait mindig 1-nek latom fixen, igy van hangja a loader kepernyon is :) Ami azert fura, mert az a tg0-rol jon, amit a jatek viszont sync hold-ban tart, tehat nem ertem :-/

A gyűrűmoduláció XNOR kapu a flip-flop után.
« Last Edit: 2016.April.03. 14:14:57 by IstvanV »

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #107 on: 2016.April.03. 14:23:49 »
Mindkettőre válaszoltam, először a key click-re, aztán pedig a Bricky Prise-ban használt megoldásra.
A gyűrűmoduláció XNOR kapu a flip-flop után.

:) Oke, koszi, ertem mar. Szoval akkor siman hianyzo Xep128 featurre a gond. En csak azert problemaztam rajta, mert azt hittem, meglevo dolgokat - amit implementalok legalabb - is hibasan csinaltam es az a gond.

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #108 on: 2016.April.03. 17:49:10 »
Ja, es grat a trukkos lejatszohoz, tetszik :) Eppen azon filoztam, hogy ha sync-hold modban 1-re lenne kenyszeritve a flip-flop, akkor egyszeruen a hangerovel lehetne digit nyomni, nem kene feltetlen kulon digi mod se a Dave-be (igaz akkor nem hasznalhato kozben masra a szamlaloja pl ...). Viszont ez nagyon tetszik, hogy a megfello XNOR stb trukkel igy is "el lehet vele birni" :)

Offline nyuzga

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2306
  • Country: hu
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #109 on: 2016.April.04. 14:28:46 »
Szép munka. Az 5. szinten járok és csalok. :)
« Last Edit: 2016.April.04. 14:36:26 by nyuzga »

Offline geco

  • Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #110 on: 2016.April.04. 15:41:02 »
Szép munka. Az 5. szinten járok és csalok. :)
A sima beépített csalás nem is elég? :ds_icon_cheesygrin:

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #111 on: 2016.April.08. 22:14:18 »
érdekességképpen előszedtem az első, basic-ben írt verziót :D
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline geco

  • Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #112 on: 2016.April.08. 22:44:01 »
érdekességképpen előszedtem az első, basic-ben írt verziót :D
Itt is csak a falbontást kellett volna megcsinálni, és kész is lett volna :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #113 on: 2016.April.08. 22:50:27 »
Itt is csak a falbontást kellett volna megcsinálni, és kész is lett volna :)

meg a többi ezer dolgot amit te megcsináltál :)
de mint basic program, érdekes lett volna
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #114 on: 2016.April.08. 22:52:41 »
És továbbra sem lesz fix fekete háttér ? :)
Z80 System

Offline geco

  • Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #115 on: 2016.April.08. 23:03:01 »
És továbbra sem lesz fix fekete háttér ? :)
az nem, marad a pályánként kikapcsolható, macerásabb lenne megvalósítani.

Offline geco

  • Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #116 on: 2016.April.08. 23:03:30 »
meg a többi ezer dolgot amit te megcsináltál :)
de mint basic program, érdekes lett volna
és nagyon is jó.

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #117 on: 2016.April.08. 23:10:49 »
Quote
az nem, marad a pályánként kikapcsolható

:smt090
Z80 System

Offline geco

  • Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #118 on: 2016.April.09. 00:07:13 »
Ha egyszer a keretet kikapcsoltad, akkor úgy is marad verzió.

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #119 on: 2016.April.09. 00:42:34 »
Quote
Ha egyszer a keretet kikapcsoltad, akkor úgy is marad verzió.

:bow:


Mégis kifejlesztetted ?



Az egyetlen megmaradt komoly idegesítési faktor a dologban a kilövésnél az RND -s irány.

Az sem lenne baj, ha az egyenesen felfele az le van tiltva (ha attól túl könnyű lenne),
de a két oldalirány közül a játékosnak kéne tudjon választania a kilövésnél.

A következő pillanatban úgyis már pattog összevissza (ha nem engedjük az egyenesen felfele irányt a kilövésnél, de ha engedjük, akkor sincs szabad lövésből olyan sok hogy ártson),
de az az első lövés (pláne halálnál) az kell hogy arra menjen amerre én akarom. Az élvezethez.

Vihetem a labdát, de csak rövid ideig, mert automatikusan kilövi pár másodperc után ... ok ... de arra lője, amerre en akarom ... mi értelme van vinni, ha aztán ő dönti el merre indul a golyó ?

Első lövés ... szerva ... enyém ... én döntök ... én vagyok a király ... legalább a szerváig ... aztán úgyis borul minden ...
Z80 System