Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Enterprise program: Bricky Prise (Read 129878 times)

Offline geco

  • Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #15 on: 2016.April.01. 19:08:11 »
Ez a beakadás nem bug, hanem feature, ha az ütővel megcsúsztatod a labdát, azzal változik a labda mozgási szöge, és mivel sikerült x-szer csökkentened, ezért elérted a függőlegest, egy újabb csúsztatással ki lehet zökkenteni belőle, vagy hagyod míg le nem bontod a falat. és utána csúsztatsz.

Offline geco

  • Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #16 on: 2016.April.01. 19:14:26 »
huh mennyi pálya!!! hát ez tök jó és szép
meg a víz effekt is alul marha jó

a gond a nehézség! ma már más időket élünk mint annak idején :)
vagy legyen random legalább!!!
Jó ötlet lenne a random, de ebben az esetben szerintem nagy kavalkád lenne ahogy összekeverné a pályákat, egyébként talán a szabadon maradt párszáz bájtba beleférne, megvalósítható lenne. Igen, van 1-2 pálya ami nagyon nehézre sikerült, pl a 8. pálya eredetileg a 3. volt, csak áttettem.

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3191
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #17 on: 2016.April.01. 20:06:24 »
de hát könnyű kihozni...

Ja tényleg... :oops:
Annak azért nem triviális, aki először játszik vele.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #18 on: 2016.April.01. 20:48:01 »
de legalább legyen 50 élet :)

ja és a kitömörítés nem lehetne valami szebb effekt?
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #19 on: 2016.April.01. 21:19:25 »
Xep128-ba beleirtam magamnak vegre a 4 szinu karakteres modot :) Igy mar elindul vele normalis, sot mar tudok Xbox controllerrel jatszani vele :D Csak a jatekhoz vagyok bena ... Kb barmi jatekhoz :D Amugy tenyleg nagyon jo stuff, gratula hozza! Marmint a jatekhoz :)

Remek tesztalany a Xep128-hoz ugy tunik, mert van vele par problemam ... :-/ Eloszor is, a kezdokepernyon es a kovetkezon magatol atugrik, nem tudom miert. Azt lehet tudni, hogy konkretan mire varakozik ott? Csak billentyure, stb? Kicsit kutakodva a kovetkezot talaltam Xep128 fejletlen monitor programjaval :) Mivel arra tippeltem hogy joy gixer lesz.

Code: ZiLOG Z80 Assembler
  1. 1294:*F8   AF          XOR  A                ; '.'    L=1 T=4/0
  2. 1295:*F8   D3 B5       OUT  ($B5),A          ; '..'   L=2 T=11/0
  3. 1297:*F8   DB B6       IN   A,($B6)          ; '..'   L=2 T=11/0
  4. 1299:*F8   F6 30       OR   $30              ; '.0'   L=2 T=7/0
  5. 129B:*F8   3C          INC  A                ; '<'    L=1 T=4/0
  6. 129C:*F8   20 1F       JR   NZ,$12BD         ; ' .'   L=2 T=7/12
  7. 129E:*F8   CD 00 11    CALL $1100            ; '...'  L=3 T=17/0

Tehat valoszinu a B6 port olvasasa miatt van (joystick-ra varakzik, fire gombot nezi, csak tipp)? Itt en amugy ha nem nyulunk joy-hoz stb 0xC7 erteket adok vissza a 0xB6 port olvasasara. Neztem ep128emu-ban, ugy nezem o 0xCF-et ad vissza. A ketto kozott egyetlen bit kulonbseg van, ez pedig a printer status. De ez nalam szandekosan nulla, mivel printer-t emulalok es az ready (0 a bit). Az ep128emu meg gondolom nem, ott igy 1-es van. Ez okozhat kulonbseget? Akkor lehet valodi gepen is atugrana, ha printert csatlakoztat vki a gephez (aztan ha veletlenul mas bitek, serial status akarmi mas erteken all ...)? Mondjuk ugye csak az also 3 bitet kene nezni, mert ami felette van, az mar a printer. Vagy lehet total rosszra tippelek amugy ... Csak kerdezem, hatha en rontottal el vmit a Xep128-ban ... Bocsanat, tenyleg nem kotekedesbol kerdem am! Mielott barki azt hinne :)

Aztan van par problemam meg (pl neha total invalid LPT all be, neha jo), de eros a gyanum, hogy azert nekem kene csiszolni meg itt a dolgokon :)

Ha jol ertem a fenti kod celjat, hogy OR aztan INC, igy ha elotte 0xFF volt akkor INC-nel nullara all, Z flag vizsgalhato, akkor en inkabb OR $F8-at irnek a $30 helyett. Ha minden igaz, es tenyleg ertem :) Ha nem, akkor bocsanat!
« Last Edit: 2016.April.01. 21:28:06 by lgb »

Offline geco

  • Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #20 on: 2016.April.01. 21:51:04 »
de legalább legyen 50 élet :)

ja és a kitömörítés nem lehetne valami szebb effekt?
Mire gondolsz? Max a színeket lehet szabályozni (ez lassítaná a kicsomagolást), vagy kikapcsolni a színezést.

Offline geco

  • Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #21 on: 2016.April.01. 21:55:12 »
Tehat valoszinu a B6 port olvasasa miatt van (joystick-ra varakzik, fire gombot nezi, csak tipp)? Itt en amugy ha nem nyulunk joy-hoz stb 0xC7 erteket adok vissza a 0xB6 port olvasasara. Neztem ep128emu-ban, ugy nezem o 0xCF-et ad vissza. A ketto kozott egyetlen bit kulonbseg van, ez pedig a printer status. De ez nalam szandekosan nulla, mivel printer-t emulalok es az ready (0 a bit). Az ep128emu meg gondolom nem, ott igy 1-es van. Ez okozhat kulonbseget? Akkor lehet valodi gepen is atugrana, ha printert csatlakoztat vki a gephez (aztan ha veletlenul mas bitek, serial status akarmi mas erteken all ...)? Mondjuk ugye csak az also 3 bitet kene nezni, mert ami felette van, az mar a printer. Vagy lehet total rosszra tippelek amugy ... Csak kerdezem, hatha en rontottal el vmit a Xep128-ban ... Bocsanat, tenyleg nem kotekedesbol kerdem am! Mielott barki azt hinne :)

Aztan van par problemam meg (pl neha total invalid LPT all be, neha jo), de eros a gyanum, hogy azert nekem kene csiszolni meg itt a dolgokon :)

Ha jol ertem a fenti kod celjat, hogy OR aztan INC, igy ha elotte 0xFF volt akkor INC-nel nullara all, Z flag vizsgalhato, akkor en inkabb OR $F8-at irnek a $30 helyett. Ha minden igaz, es tenyleg ertem :) Ha nem, akkor bocsanat!
Joy tűzre várakozik, és Gflorez kérése volt az egér miatt, hogy csak 30h-val legyon OR-olva :) , ha jól emléxem, előtte OR 0feh-t használtam.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #22 on: 2016.April.01. 21:57:12 »
Mire gondolsz? Max a színeket lehet szabályozni (ez lassítaná a kicsomagolást), vagy kikapcsolni a színezést.

akkor már lehetne valami nagy loading felirat c16 módban, bias színekkel, és a biast változtatni
sokkal jobb lenne :)
na várj rajzolok egyet
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline geco

  • Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #23 on: 2016.April.01. 22:01:30 »
akkor már lehetne valami nagy loading felirat c16 módban, bias színekkel, és a biast változtatni
sokkal jobb lenne :)
na várj rajzolok egyet
Nem rossz ötlet :) sajna már nincs helye, 512 bájt se maradt szabadon, már a pályákkal is trükköznöm kellett, hogy beférjen az összes 128K-ba. Kétfajta kicsomagoló program is van a kódban, ami az M0-val nagyobbra tömörödött, az M3-al lett tömörítve, ilyenek pl a Pályaelemek, M3-mal spóroltam kb 1Kb-t M0-hoz képest.
« Last Edit: 2016.April.01. 22:05:18 by geco »

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #24 on: 2016.April.01. 22:02:00 »
Joy tűzre várakozik, és Gflorez kérése volt az egér miatt, hogy csak 30h-val legyon OR-olva :) , ha jól emléxem, előtte OR 0feh-t használtam.

:) Igen, 0xFE-vel akkor csak a legalso bitet nezed. Entermice whatever akari dolgokra gondolva az also 3 bit kell, azert gondoltam, hogy 0xF8 kene. Ami az also harom bit folott van az mar printer, serial, magno, stb .. Szoval azon eger/entermice/stb biztos nem valtoztat, a lenyeg az also 3 bit :) Abban minden entermice cuccos is bennevan, mert a J, K, L oszlopok a scan-hez, tobb nincs is (eredetileg inkabb a J-t hasznaltak kb csak, ahhoz kellett a 0xFE gondolom Neked, a K/L viszont entermice-nal bejohet a kepbe, foleg 3 fire gomb kezelesi feature miatt, de igy is csak az also harom bit lehetseges egyaltalan max).

http://wiki.enterpriseforever.com/index.php/EnterMice#Control_Map

http://ep128.hu/Ep_Konyv/Exos.htm#242

(lasd B6 port olvasasa cimu reszt), 3 -7. bitek teljesen masra valok azokat ki kene maszkolni a vizsgalatbol, ezert javasoltam a 0xF8 erteket.

Viszont, hogy ne mindig massal kotekedjek, en meg talaltam vmi memoria-allokacios gixert a Xep128-ban amitol fagy, ha debug logging modban van :) Bar ennek a fentiehez semmi koze, azert erdekes volt belefutni ...
« Last Edit: 2016.April.01. 22:11:48 by lgb »

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #25 on: 2016.April.01. 22:06:19 »
Nem rossz ötlet :) sajna már nincs helye, 512 bájt se maradt szabadon, már a pályákkal is trükköznöm kellett, hogy beférjen az összes 128K-ba. Kétfajta kicsomagoló program is van a kódban, ami az M0-val nagyobbra tömörödött, az M3-al lett tömörítve, ilyenek pl a Pályaelemek, M3-mal spóroltam kb 1Kb-t M0-hoz képest.

hát oké
az a sok digi zene... :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline geco

  • Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #26 on: 2016.April.01. 22:11:30 »
hát oké
az a sok digi zene... :)
Meg a digi effektek :D, meg a vég képernyő :)

Offline geco

  • Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #27 on: 2016.April.01. 22:24:40 »
:) Igen, 0xFE-vel akkor csak a legalso bitet nezed. Entermice whatever akari dolgokra gondolva az also 3 bit kell, azert gondoltam, hogy 0xF8 kene. Ami az also harom bit folott van az mar printer, serial, magno, stb .. Szoval azon eger/entermice/stb biztos nem valtoztat, a lenyeg az also 3 bit :) Abban minden entermice cuccos is bennevan, mert a J, K, L oszlopok a scan-hez, tobb nincs is (eredetileg inkabb a J-t hasznaltak kb csak, ahhoz kellett a 0xFE gondolom Neked, a K/L viszont entermice-nal bejohet a kepbe, foleg 3 fire gomb kezelesi feature miatt, de igy is csak az also harom bit lehetseges egyaltalan max).

http://wiki.enterpriseforever.com/index.php/EnterMice#Control_Map

http://ep128.hu/Ep_Konyv/Exos.htm#242

(lasd B6 port olvasasa cimu reszt), 3 -7. bitek teljesen masra valok azokat ki kene maszkolni a vizsgalatbol, ezert javasoltam a 0xF8 erteket.

Viszont, hogy ne mindig massal kotekedjek, en meg talaltam vmi memoria-allokacios gixert a Xep128-ban amitol fagy, ha debug logging modban van :) Bar ennek a fentiehez semmi koze, azert erdekes volt belefutni ...
Hm, Gflorez 0F8h-t kért, nem tudom miért 30h lett belőle, vagyis sejtem, pont a visszaadott 0CFh miatt, mindjárt javítom.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #28 on: 2016.April.01. 22:24:54 »
Meg a digi effektek :D, meg a vég képernyő :)

ami interlace, fúj :P
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #29 on: 2016.April.01. 22:30:15 »
Hm, Gflorez 0F8h-t kért, nem tudom miért 30h lett belőle, vagyis sejtem, pont a visszaadott 0CFh miatt, mindjárt javítom.

Koszi, remelem nem vetted kotekedesnek, hogy csak ezt nezem az egesz munkadbol, mert nem, csak ez azert feltunt, hogy atugorja, na :) Amugy is, elsore vmi Xep128 bugnak gondoltam, ha egyszer ep128emu-n jol megy, aztan esett csak le, hogy ep128emu nem emulal printert, igy egy bit kulonbseg maris van (oke, Xep128 is ugy "emulalja", hogy egy file-ba beleirja, ami a printerre menne, nem nagy cucc ...).