Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Xep128 (Read 164714 times)

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Xep128
« Reply #75 on: 2015.June.11. 16:30:59 »
Haladok, a Z180 tesztem Zozonak hala ismert, hogy valodi Z180-on miket csinal, most faragom az emut, hogy byte-ra minden megegyezzen amit kiad emu alatt is, akkor mar turheto lesz elso korben :) A trap mar mux, csak eppen az ITC registerre eleg fura dolgok jonnek jelenleg.

Hat persze, hogy ZT szivat megint :) Naivan azt hittem, ha az orat kikapcsolom akkor nem gond. De.
« Last Edit: 2015.June.11. 20:27:55 by lgb »

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Xep128
« Reply #76 on: 2015.June.12. 10:15:01 »
Lazan kapcsolodik: akartam irni screenshot funkciot. Persze csak BMP-be tud SDL is irni alapbol :) Azt meg annyira nem szeressuk, legyen PNG. Oh well. De ugye a PNG nem egyszeru, tok sok mindent tud, tomoritett stb, szoval akkor egy meglevo PNG lib-hez is linkelni kene, Windows-on meg egy DLL, vagy bele kell forditani a programba stb. Na, gondtoltam keresek vmi szuper primitiv PNG iro forrast, es belerakom azt. Talaltam is egyet, azert egyszeru mert uncompressed PNG-t ir, nem is tud semmi mast. Elso teszt utan a kiirt screenshot.png merete: 1699263 byte ... Amugy rendesen megjelenik, azzal nincs gond, de akkor is, tobb mint masfel mega ... Raeresztettem egy image convertert, hogy legyen belole szinten PNG (csak eppen compressed data benne). Az eredmeny: 4678 byte. Uppppsz :) Ja, es ez vesztesegMENTES tomorites meg csak, tehat pixelre ugyanaz az eredmeny, nem JPG style. Szoval lehet, megis erdemes "bonyolult PNG"-vel szorakozni ...

Offline Attus

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1225
  • Country: hu
Re: Xep128
« Reply #77 on: 2015.June.12. 20:32:19 »
A libpng létezik windózra is.

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Xep128
« Reply #78 on: 2015.June.12. 21:54:34 »
A libpng létezik windózra is.

Tudom, csak mint irtam, akkor vagy dinamikusan (meg egy dll kell win ala) vagy statikusna linkelni kell hozza, azt beemelni a forrasba, vagy kulon forditani akkor, illetve a merete sem mind1. Ezert akartam vmi primitiv, adott feltetelek mellett png-t tud irni, semmi mast megoldast, a linpng ennel kicsit komplexebb.

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Xep128
« Reply #79 on: 2015.June.13. 13:03:49 »
Elkezdtem irni a (wiznet) w5300 emulaciot. Abban remenykedve, hogy ha lesz megfelelo hw, addigra talan sw is lehet, pl a Xep128 alatt tesztelve. Hozzateszem, azert ez nem egyszeru, kesz EP-s hw nelkul max pdf adatlap alapjan probalok vmi hasonlot irni, de hogy minden esetben valodi hw is ugy viselkedni, az jo kerdes. Masreszt sok dolgot nem fog tudni, amit a valodi hw igen (listening sockets, ICMP packet sending, raw/mac mode, IP setting, stb). Ez azert van, mert inkabb nem irnek TCP/IP stack-et, hanem az emut futtato OS csinalna a halozatot, a w5300 emulacio "csak" azt erne el, hogy EP szamara ugy latszodjon, hogy o egy w5300-al beszelget, ami a valodi hw eseten is a szitu lenne. Szep feladat lesz, foleg mivel windows-on is meg kene csinalni, ott meg nem feltetlen ugyanaz minden, meg akkor sem, ha tudjuk hogy amugy kb minden OS (a windows is) a halozati dolgait alapvetoen BSD/UNIX socket API-ja alapjan mintazta meg annak idejen. Vagy SDL_net, de abbol meg hianyzik par dolog ...

update: nocsak, most tunt fel, hogy a FUSE Spectrum emulatorban van w5100 emulacio. Az persze elter sokban a w5300-tol, de sok mindenben megis hasonlo, elvegre egy koraibb tipus ugyanattol a gyartotol. Szoval lehet az o forraskodjuk legalabb tampontot tud adni neha, felteve, ha az mukodik :) Szerencsere az is GNU/GPL open source licenc alatt van, tehat semmi jogi/szerzoi problema nem merul fel. A FUSE amugy is kozponti figura, ugy tunik. A Z80Ex (amit hasznalok Z80 emulaciora) project is a FUSE Z80 emulaciojabol vett at, sot az JSspeccy is, aminek "JavaScript-esitett" Z80 emulaciojara az JSep epul.

A Z180 piszkalgatasom is halad (Z80Ex modositgatasaval ...), a Z180 tesztprogramom ugy tunik, most ugyanazt adja, ami Zozo (koszi!) altal keszitett valodi Z180-as screenshot-ok alapjan varhato! Ami meg abbol hianyzik: plusz opcode-ok emulalasa, a MULT pl megvan, a TST/IN0/OUT0 meg ilyesmik hianyoznak, az mar nem lesz sok melo. Valodi Z180 azert nem lesz belole: egyenlore az idozites Z80 tovabbra is, pedig Z180-on valojaban gyorsabb par opcode (ugy tunik ott M1 cycle lehet csak harom T state is, ami Z80-nal mindig 4, a tobbirol nem is beszelve). Plusz persze semmilyen feature (DMA stb) nincs, csak az invalid opcode trap emulacio (meg a Z180 I/O portok attelepitesenek emulalasa persze).

Screenshot/PNG most felfuggesztve: lehet tenyleg teljes libpng bekerul (windows-on, Linuxnal eleg dinamikusan linkelni hozza, aztan megvan kulon csomagban), de nem szeretnem annyira. Vagy lesz az uncompressed PNG, es akkor masfel mega folott egy szem screenshot, de legalabb PNG es nem BMP. Vagy van meg a LodePNG nevu project, amit probaltam: ott meg ugyan kicsi az eredmeny PNG, csak nincs rajta semmi :) tehat az kevesbe jo megoldas (mondjuk biztos en rontok el vmit).

"Console window" tenyleg johetne mar, ahol nyilik/nyithato meg egy ablak, amiben van par egyszeru gomb (reset/miegymas), egy nagyobb resz a log uzenetek stb-nek (configolhato majd h mit akar latni az ember), illetve egy kis terulet alul, ahova lehet gepelni. Nagyon UI-t irni tovabbra sincs kedvem, menukkel meg minden, foleg, hogy Windows/Linux iranyban ket kulon implementacio kene ahhoz, Windows C programozassal meg kb Xep128 ota foglalkozom eletemben eloszor Windows nelkul (es hozzateszem, agybetegseg amilyen a Windows API, ilyenekert C oran megbuktattak volna az elso felevben - igaz ott a tanar meg win manias volt nalunk - es meg nem is ertett hozza igazan -, szoval talan megse ...).

Ja, es fullscreen mode, meg SDL texture/render architektura, atmeretezheto ablakkal. Es persze EP fronton is katasztrofa: hang ugy altalaban nincs ... TG interrupt sincs. APU meg nem lett JSep-bol portolva (igaz ott sem biztos, hogy jo, valodi HW hianyaban nehez tesztelni ...).

Ha meg _nagyon_ unatkozok majd (aha ...) akkor talan meg kene ismerkedni Android-ra valo forditas lehetosegevel is, az SDL legalabb tamogatja, ami remenyt ad ...

Remelem nem vagyok meg nagyon unalmas :) Ha barkinek barmi otlete, ketsege, jo/rossz szava, epito/rombolo szandeku kritikaja, nekem szant levelbombaja, vagy szamra tapaszthato "maradj mas csendben" ragtapasza van szamomra, akkor ne tartsa vissza, mert komplexusa lesz :) Nekem mar ui van. Mint lathato :)
« Last Edit: 2015.June.13. 14:27:22 by lgb »

Offline Attus

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1225
  • Country: hu
Re: Xep128
« Reply #80 on: 2015.June.14. 08:35:01 »
Nekem Spectrum emulátorok közt pont a FUSE a kedvencem. Szép, alapos munka.

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Xep128
« Reply #81 on: 2015.June.15. 01:39:05 »
Na ez hatareset lesz, nekem voltak vele bajok, de ... Ha vki kiprobalna a Xep128-at windows-on most (a szokott helyen). Elvileg ez most SDL streaming texture izebize. Elonye, hogy at lehet meretezni az ablakot, sot full screen (F11-et kell nyomni) is mukodik. Legalabbis Linux-on. Windows-ra lefordult, abban nincs hiba, de kiprobalni szokas szerint nem tudom. Wine alatt mondjuk (windows "emulator") mukodni latszik, de az nem tul mervado. Az is erdekes lehet, ha jelentosen elterni latszik a sebessege (mondjuk kiirni nem irja ki, vmi system monitor / akarmi erdekes lehet, hogy valtozott-e a CPU hasznalat az elozo verziohoz kepest). Koszi elore is!

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Xep128
« Reply #82 on: 2015.June.15. 12:37:34 »
Meg egy kerdes/keres: ha vki kiprobalna, es tapasztal olyat, hogy neha  (v mindig?) kb 1-2 masodpercenkent frissul csak a kep, akkor szoljon. Nekem neha elojon, de otletem sincs miert, maskor meg jo ...

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Xep128
« Reply #83 on: 2015.June.15. 19:32:06 »
Xep128 "fejlesztoi" verzio, fullscreen (ez mondjuk a screenshot-on nem latszik, mivel mindig ua a merete), SymbOS (emulalt) SD kartyarol videolejatszas kozben, boxsoft mouse emulacioval, ja es persze PNG screenshot keszites lehetoseg (amit igy mellekelni tudok), ezuttal mar latszolag "normalis" meretu PNG-ket eredmenyezve :) Az ora azert majdnem 00:00, mert a Z180 tesztek miatt kiszedtem a ZozoTools-t a combined.rom -bol, ami beallitani hivatott az EXOS orajat is, amit aztan - ha jol tudom - kerdezne le a SymbOS indulasnal egyszer (vagy van mar benne RTC tamogatas amugy?).

[ Guests cannot view attachments ]

Persze, az se lenne amugy megoldhatatlan, hogy ne a teljes emulalt EP-screen-t mentse le, hanem az aktualis LPT alapjan mondja meg, mekkora a kep merete, aztan max egy kis keretet radobni, de igy mindig 736 x 576 jelenleg ...
« Last Edit: 2015.June.15. 19:56:18 by lgb »

Online Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Xep128
« Reply #84 on: 2015.June.15. 19:54:03 »
vagy van mar benne RTC tamogatas amugy?
Emlékeim szerint még nincs.

Offline DrPrery

  • EP user
  • *
  • Posts: 264
  • Country: hu
Re: Xep128
« Reply #85 on: 2015.June.15. 22:17:05 »
Na ez hatareset lesz, nekem voltak vele bajok, de ... Ha vki kiprobalna a Xep128-at windows-on most (a szokott helyen). Elvileg ez most SDL streaming texture izebize. Elonye, hogy at lehet meretezni az ablakot, sot full screen (F11-et kell nyomni) is mukodik. Legalabbis Linux-on. Windows-ra lefordult, abban nincs hiba, de kiprobalni szokas szerint nem tudom. Wine alatt mondjuk (windows "emulator") mukodni latszik, de az nem tul mervado. Az is erdekes lehet, ha jelentosen elterni latszik a sebessege (mondjuk kiirni nem irja ki, vmi system monitor / akarmi erdekes lehet, hogy valtozott-e a CPU hasznalat az elozo verziohoz kepest). Koszi elore is!

Win7-en fullscreen működik, de a win-es Task Manager 0-1%-os terhelést ír ki...  Ennyire jó a gépem vagy mi a szösz? Amúgy az nem tudom miért van, hogy az egérmutató SymbOS alatt amúgy normálisan jelenik meg, de ha videót játszok le, akkor a lejátszó ablaka felett tartózkodva elkezd villogni...

Átméretezés szintén megy, az 1-2 mp-es frissülést eddig még nem tapasztaltam.
« Last Edit: 2015.June.15. 22:24:46 by DrPrery »

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Xep128
« Reply #86 on: 2015.June.15. 23:00:28 »
Win7-en fullscreen működik, de a win-es Task Manager 0-1%-os terhelést ír ki...  Ennyire jó a gépem vagy mi a szösz? Amúgy az nem tudom miért van, hogy az egérmutató SymbOS alatt amúgy normálisan jelenik meg, de ha videót játszok le, akkor a lejátszó ablaka felett tartózkodva elkezd villogni...

Átméretezés szintén megy, az 1-2 mp-es frissülést eddig még nem tapasztaltam.

Texture streaming, imho a GPU (vagy ami felette van meg, tudomisen win eseten DirectX izebize?) csinalja aztan a dolog nagy reszet, lehet a GPU-d a jo. Bar 0-1% az azert eleg kevesnek tunik, mert azert Z80-at is le kell emulalni ~4MHz sebesseggel. Az atmeretezes, fullscreen is azert mukodhet, mert en csak azt latom, hogy "egyen meretben" eloallitom, oszt' majd a SDL/GPU/whatever megoldja, hogy mekkoraban latszik :-P SDL-ben pont az a jo, hogy nem is igazan kell ismerned, hogy win-en ez hogy megy, az mar az SDL fejlesztok dolga.

Nyilvan az eger mutato amit latsz az SymbOS altal van kirajzolva, az nem a PC-s egerkurzor. Tehat azert villog, mert SymbOS rajzolja igy ki, valodi EP-n pont ugyanigy nez ki. Ennek oka velhetoen az, hogy a video "egy frame-jet" kirajzolja (a SymbOS video player app, marmint), es utana teszi ra ismet a kurzort, amit az felulirt. Modern PC-n ez egyszerubb mert esetleg a GPU segit, es oda varazsol neked vmit, amit C64-nek sprite-nak hivtak volna, igy "nem zavartatja" magat. Szal erted :)

Na, akkor vegulis nem rossz, ha minen jonak tunik, hmmm? Nagyjabol mar kesz is a Xep128, mar most is annyira jo (nem, csak vicceltem, mielott vki aggodni kezdeni elmeallapotom miatt). Ja, nepi bolcsesseg, most olvastam (ertelme nulla): "nem akkor van baj, amikor nincs baj, hanem amikor van!".

Offline Attus

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1225
  • Country: hu
Re: Xep128
« Reply #87 on: 2015.June.16. 22:15:05 »
Egyre jobban tetszik.
:)

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Xep128
« Reply #88 on: 2015.June.17. 07:02:59 »
Egyre jobban tetszik.
:)

Marmint a Xep128? Amugy ismerve magam, epp viccesen belegondoltam, hogy ideje lenne egy uj emulator projectbe kezdeni, a szokott keszultsegi szinthez kepest (ameddig eljutok) a Xep128 mar igy is tulsagosan kesz van :)

Offline Attus

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1225
  • Country: hu
Re: Xep128
« Reply #89 on: 2015.June.17. 08:46:01 »
Marmint a Xep128? Amugy ismerve magam, epp viccesen belegondoltam, hogy ideje lenne egy uj emulator projectbe kezdeni, a szokott keszultsegi szinthez kepest (ameddig eljutok) a Xep128 mar igy is tulsagosan kesz van :)
Az.
Amúgy egy átlagos felhasználó biztosan nem sok mindenre tudná használni, arra az ep128emu azért jobb. Nincs igazi gui, és gondolom nem is lesz, anélkül meg csak az elvetültebbek képesek létezni.
Magam is meglepődtem, hogy ez a sima SDL mi mindenre képes, az ablakméretezés is jó, hogy van már. A felbukkanó ablakok is megszaporodtak. Nem ástam bele magam túlzottan az emulátor használatába, csak a SymbOS vidólejátszást és képeket nézegettem. Az epdos keretvillogtatás közben elhasal, kezelhetetlen.
Jó kérdés, hogy az ep programokat, melyek nincsenek az sdimage -n, miképp lehetne oda varázsolni? Linux alatt biztosan elegendő felmountolni valahova, de windóz alatt biztosan macerásabb.