Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Xep128 (Read 166648 times)

Online Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14733
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Xep128
« Reply #525 on: 2016.October.25. 12:07:25 »
Ez úgy lenne jó, hogy az ep128.hu-ra tenni, és bármelyik játék klikkelhető lenne.

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Xep128
« Reply #526 on: 2016.October.25. 12:16:29 »
Lehetne, bar en igazabol az enterpriseforever.com -ra akartam volna ... Mivel ugyis mostanaban belekotnyeleskedem a forum-szerver mukodesebe is erosen nagy suttyomban am :) Marmint persze MrPrise tud rola, nem ugy ertettem, hogy o sem tudja :) Dehat persze ettol meg mashova is lehet.

Csak ugye meg kene irnom a WD/EXDOS supportot :D Web verzioban az SD nem igazan megy, ennek filozofiai okai vannak, egy SD image-et ha berant a browser a memoriaba az "szep" mar csak a letoltott adatmennyiseg miatt is :-P Szoval ez igy kevesbe celszeru, de persze disk  image meg szoba johet (sot elvileg a FILE: support is, ha azon at mux a jatek). Elvileg meg akar ep128emu snapshot-ot is be tud tolteni webes verzioban is - mar amennyire amugy a Xep128 ilyet tud, eleg gyengusan csinalja azert meg :-P

Amivel igazan el vagyok maradva az a jobb audio support :D Az amugy erintene akkor a webes meg a "normal" nativ verziot is, hiszen ugyanaz a forrasa (webes verzioban is meg lehet probalni a :XEP AUDIO parancsot amugy, lesz hangja, csak epp elegge szaggat, ennek oka a normalis idozites hianya, nativ OS-en futo verziohoz kepest meg meg pontatlanabb is az idozites, tehat ha nincs normalisan megcsinalva - most nincs - a webes verzio sokkal jobban kihozza ezt a hibat).

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Xep128
« Reply #527 on: 2016.October.25. 12:21:19 »
Kiegeszites: a memoriaba berantas ugy ertendo, hogy a Xep128 nativ verzioja az image file-t a disk-en olvassa (vagy irja is). Ez a webes verzioban nem megy nyilvan, tehat ott be kell toltenie a memoriaba eloszor az egeszet. Bar ugyan ma mar lehet egy mai PC-nek nem fajna ha pl 256megas VHD-t betuszkol maganak, de azert akkor sem szerencses, foleg mivel elobbb le kell toltenie az egeszet akkor a kerdeses szerverrol, raadasul esetleg minden oldal latogataskor ujra es ujra ...... :-/

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Xep128
« Reply #528 on: 2016.October.25. 13:02:11 »
Elvileg meg akar ep128emu snapshot-ot is be tud tolteni webes verzioban is - mar amennyire amugy a Xep128 ilyet tud, eleg gyengusan csinalja azert meg :-P

A programok többségénél ez valószínűleg nem probléma, elég, ha a snapshot töltés ezeket megvalósítja:
- memória
- Z80 regiszterek
- I/O portokra utoljára írt értékek, ez egy külön blokkban megtalálható
- az I/O állapot alapján a NICK és DAVE regiszterek újraírása a 80h-83h és A0h-BFh portokon, esetleg a B4h portnál lehetne figyelni a megszakítás tárolók állapotára (ami a DAVE blokkban található), de többnyire elég lehet a megszakítás tárolók egyszerű törlése is, talán nem sok programot zavar komolyabb mértékben 1-2 IRQ elvesztése
- LPT beállítása a 82h-83h portok alapján
- minden más resetelhető a snapshot töltés előtt, SD-s konfigurációknál lehet még probléma, itt az SRAM és a flash ROM megtalálható egy blokkban, de a legegyszerűbb kerülni az ilyen snapshotokat (az SDEXT ROM jelenleg egyébként sem működik kártyacsere után, a snapshot pedig nem tartalmaz elég információt a pontos állapot viszzaállításához, az ep128emu-ban reset és kártyacsere/idle állapot beállítása történik snapshot töltésekor)
- azok a blokkok, amelyek nem tartalmaznak fontos információt, figyelmen kívül hagyhatók

Az új tömörített formátum megvalósítása talán hasznos lehetne webes emulátornál, de egyébként ez sem igazán fontos. Talán nem sokan fogják használni a tömörítést, de a "natív" Xep128-ban lehetne értelme kompatibilitási okból.

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Xep128
« Reply #529 on: 2016.October.25. 13:47:21 »
Xep128-nal amugy is problemas a snapshot. Anno en meg ugy gondoltam (jelenleg mar ketelkedem) hogy tok jo otlet szorosan osszehozni az emulator sajat ROM-jat ("XEPROM" a Xep128-ban, ami a FILE:-n kivul meg jo par dolgot csinal amugy, pl a :XEP command-okat, amivel menet kozben is lehet ezt-azt vezerelni az emulatoron, tobbek kozott is ezert lenne nehezkes egy kulso ROM-ot hasznalni ...), am ez problemakat is vet fel. Szigoruan nezve, ep128emu snapshot betoltesnel max nem lesz ilyen funkcionalitas, hiszen nem kerul betoltesre a snapshot-bol. Problemasabb, ha Xep128 tudna snapshot-ot menteni. Ui akkor ugye a gep allapota fugg attol is, hogy pontosan melyik XEP ROM verzio volt, az viszont erosen osszefonodik a Xep128 binaris verziojaval is ... A jelenlegi implementacio (ui Xep128 tudna - idonkent - menteni is snapshot-ot mar 1-2 honapja, csak mivel total bug-halmaz, az meg nincs github-on) eppen ezert megvizsgalja betoltesnel es ha a snapshot-ban van XEP ROM de binarisan elterest mutat a "beagyazottol", akkor nem fogja tudni azt hasznalni es letilt minden ilyen funkcionalitast. A Xep128 es a ROM-ja (ami magabol a Xep128-bol jon) annyira szorosan integralva van, hogy az sjasm-al forditott XEP ROM symbol tablajabol kapott cimkek hasznalva vannak a C forraskodban konkretan, tehat lathato, hogy a ketto nem igazan szetvalaszthato ...

A tomorites erdekes, de mondjuk webesnel sok ertelme nem biztos hogy van, mert ugye web browserek szoktak tamogatni maguktol is compression-t barmilyen letoltesre kb, ha a server ugy adja. Ettol fuggetlenul az otlet jo, es mivel ugyanaz a source nyilvan web/nativ-ra, ertelme sem lenne kulon megcsinalni, ha mar egyszer adott :) ugy meg legalabb lehet probalkozni ujabb ep128emu snapshot betoltesekkel is, ami esetleg mar compression-t hasznal.

Igen, amiket irtal, azokat tudja nagyjabol a Xep128 jelenleg is, snapshot betoltesnel (ez mar amugy JSep-ben is benne volt anno).

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Xep128
« Reply #530 on: 2016.October.25. 13:58:04 »
A masik erdekes dolog ami latszik a browser-ek kapcsan es JSep-nel annyira nem latszott (nem volt annyira pontos az idozites): firefoxban szepen lagzik ha van tobb browser tab/ablak nyitva es ott valami tortenik :) Itt latszik, hogy szegeny browser ha mast is csinal hat az persze gaz. Chrome-nal ez kevesbe gond, ha kulon process van mindenre, de pont ez az amiert sokan meg utaljak a Chrome-ot, mert emiatt szeret tobb RAM-ot is enni ugyebar (bar eppen ezert viszont elvileg jobb a biztonsag/szeparacio, illetve mint lathato a "reszponzivitas"). Allitolag firefox-ban is lesz (vagy van, csak nem default? hmm) multi-process mukodesi mod, vagy hogy is akarjuk hivni ezt .......

Viszont kellemes, hogy modern browser-eknel is van Joystick API, ami emscripten/SDL2-emulacioval ugyanugy megy, ergo webes Xep128-val is megy persze a fullscreen es utana egy USB joy/game controllert hozzapasszintva elvileg muxik is ugyanugy, mint a nativ verzioban (persze fullscreen nelkul is, csak azert emlitettem azt, mert ugy esetleg jobb az elmeny). Az mar igen erdekes elgondolas megint, hogy ha egy okostelo/tablet is tudja futtatni megfelelo sebeseggel akkor az ott levo event-ekkel is lehetne mit kezdeni (pl elvileg lehet nezni az eszkoz elmozdulasat, meg stb ... ez nem meglepo egy mobile-app eseten, az viszont cool, hogy ezt tudjak mar a mobil-browserek is ... na ilyen viszont jelenleg meg nincs a Xep128-ban).
« Last Edit: 2016.October.25. 14:05:05 by lgb »

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Xep128
« Reply #531 on: 2016.October.28. 14:29:29 »
http://xep128.lgb.hu/web-demo/

Ujabb web democska, mar van disk image (boot utan ajanlott a START parancs pl). Szoval nemsokara jo lehet arra is, amirol volt szo ...

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7115
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Xep128
« Reply #532 on: 2016.October.28. 15:11:30 »
Jóóóó :)

Online Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14733
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Xep128
« Reply #533 on: 2016.October.28. 15:13:20 »
Kettőspontot ebben se lehet beírni :oops: (Gondolom a magyar billentyűzeten bukik a dolog...)

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Xep128
« Reply #534 on: 2016.October.28. 15:28:47 »
Kettőspontot ebben se lehet beírni :oops: (Gondolom a magyar billentyűzeten bukik a dolog...)

Ja, valoszinu azon, nekem remekul megy, igaz, en kerulom PC-n is a magyar kiosztast mint a pestist :) Alapvetoen amugy positional mapping szoval mennie kene, csak gondolom itt bekever, hogy az (emulalt) SDL2 alatt ott van meg a browser is :-/ Vagy hasonlo :) Lehet, a symbolic mapping jobb otlet, es mindenkinel minden ott van, ahol megszokta, ott csak ugye a virtual shift kerdese erdekes max.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7115
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Xep128
« Reply #535 on: 2016.October.28. 15:29:45 »
Kettőspontot ebben se lehet beírni :oops: (Gondolom a magyar billentyűzeten bukik a dolog...)
Tuti, TVC emulátornál már találkoztam ezzel a problémával, átváltottam angolra :D

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Xep128
« Reply #536 on: 2016.October.28. 15:39:56 »
Amugy ott lenne ahol a magyar billentyuzeten az Á van. Ahogy nezem nagyon SDL event sem generalodik ra viszont magyar billencsen ... Szoval lehet ez nem is megoldhato problema, mert eleve emscripten/SDL2 oldalon nem tud ezzel mit kezdeni a cucc (meg az JSep-ben megoldhato elvileg, mert ott kozvetlenul is elered a keyboard javascript event-eket). off-topic/szemelyes: Na, ezert nem kell bena magyar kiosztast hasznalni, ahol minden fontos karaktert eldugtak amugy is :D

Offline Ep128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1851
  • Country: hu
    • Honlapom
Re: Xep128
« Reply #537 on: 2016.October.28. 23:55:20 »
off-topic/szemelyes: Na, ezert nem kell bena magyar kiosztast hasznalni, ahol minden fontos karaktert eldugtak amugy is :D
Azért izéke... :-D Magyar emberként Magyar szövegeket bepötyögve nap mint nap had ne használjon az ember már angolt / egyebet... :-) Szóval amelyik program nincs jóban a HUN kiosztással PC -n, azt én ívben kerülöm... :-D

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Xep128
« Reply #538 on: 2016.October.29. 01:07:50 »
Azért izéke... :-D Magyar emberként Magyar szövegeket bepötyögve nap mint nap had ne használjon az ember már angolt / egyebet... :-) Szóval amelyik program nincs jóban a HUN kiosztással PC -n, azt én ívben kerülöm... :-D

Ez a resze - ismet - szubjektiv: Hat kinek mi a szokasa (direkt ezert irtam oda, hogy ez kiss off-topic meg szemelyes/szubjektiv jellegu is, mindenkinek meglehet a sajat velemenye nyilvan). Latod, en ekezeteket sem irok (itt sem), amugy munkahelyi levelezesben _SEM_ :-D Sot, egyes nem eppen ujhullamos levlistakon benne is van az (n)etikettben, hogy nem irunk ekezeteket kerem szepen (es HTML alapu levelet meg foleg nem). Csak a mai fiatalok mar lehet elszoktak ettol, en meg vagyok ilyen regi listakon is :-D Tovabba, nem is tudok gepelni magyar kiosztason, az nekem kinszenvedes. Minden fontos jelet ami programozashoz kell, eldugtak ... A Z/Y cseret inkabb ne is emlitsuk :D stb.

Node, hogy ne csak off-topic legyen, es a konkret technikai problema itt:

masreszt, emulatoroknal erdekes kerdes, mert pl a position mapping azt jelenti, hogy azt is kb emulalni akarod, hogy kb nagyjabol hol volt a billencs az emulalando gepen. Ami ugye nem feltetlen egyezik azzal a kiosztassal, amin futtatod az emulatort. itt  a helyzet meg rosszabb, ugyanis, van a billencs hardware (marmint a PC-s), van az, hogy az OS mit/hogyan gondol, aztan van a browser, hogy ezt o mire forditja, aztan van az emscripten emulalt SDL2 az is csinal belole valamit, aztan van a Xep128 webes verzioja ami ebbol gyart valamit. itt technikai limitacio, hogy egyszeruen elvi okok miatt nem fog menni, ezzel nehez mit kezdeni ... Ui, alapvetoen az SDL2 scancode support arra jo, hogy a fizikai kiosztast adna vissza. Azaz az 'L' gomb mellett MINDIG a pontosvesszot, akkor is, ha epp te magyarra allitod a kiosztast, ui igy definialt PC billencs hardware-esen hogy melyik gomb mit jelent. Ez alapjan probalja a Xep128 kitalalni (hogy ne legyen gond a beallitott kiosztas az op'rendszerben), de ez mar nativ verzioban sem mindig jon ossze, ha meg kozben van meg egy browser meg az emscripten retege, akkor mint lathato, ez egy katasztrofahoz vezet :-/

Nekem, a Xep128 Linux alatt legalabbis mukodik (mint nativ, most nem a webes) ugyanugy, ha atvaltok magyar kiosztasra (windows alatt nem probaltam ...). A webes verzioval nekem se jo amugy. Viszont ugy tunik, ez mar Xep128 elott elkeveredik a browser/emscripten szintjen valahol, mert billentyuzet esemenyt sem general, igy egyszeruen nincs mit feldolgoznom ... Tehat, meg esetleges workaround-okkal sem. Az JSep-ben is max ugy lehetett, hogy HU-ra akkor kulon ellenorzesek stb (csak aztan jon valaki, hogy o spanyol billencset hasznal, miegymas ......). Csak ugye az nativ JS, tehat ott meg ezt ossze lehet kalapalni, de ugye ennek az a lenyege most, hogy ez C kod, es ugyanaz fordul nativra es JS-re is.

Azert persze van erre megoldas, mint ahogy a vilagon kb mindenre, csak at kene ganyolni a dolgot ugy, hogy JS kodot hivsz C-bol, ami hat Emscrpten altal megoldhato, csak epp baromi lassu es baromi ronda :-D

Online Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14733
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Xep128
« Reply #539 on: 2016.October.29. 17:12:06 »
Ha német EP-n nöttél volna fel, akkor nem zavarna a magyar kiosztás sem :-)
Amúgy én, ahogy megtaláltam az első ékezetes karaktereket, már igyekeztem használni őket. Késöbb PC-n ALT+számos módszerrel, amíg el nem terjedt a magyar kiosztás.