Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Xep128 (Read 166294 times)

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Xep128
« Reply #285 on: 2016.April.20. 20:38:47 »
Igen.

Remenykedtem benne, hogy az ROM action code 1 es 8-ra is beirom eljaras segit, de nem :( Gondolom akkor tenyleg szamit, hogy az EXDOS es a XEP ROM egymashoz kepest melyik szegmensen van. Nehez ugy ... Egy randa otlet :) viszont: lehet tudni, hogy EXOS hol tarolja a default device-t? Mi van akkor, ha atirom kozvetlenul a memoriaban? :D Bar kerdes, hogy mikor es minek hatasara iram at, ha ugyanugy 1/8 action code-kor, akkor lehet ugyanott leszek, ahol a part szakad? :(

Online Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14731
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Xep128
« Reply #286 on: 2016.April.20. 20:56:51 »
Bar kerdes, hogy mikor es minek hatasara iram at, ha ugyanugy 1/8 action code-kor, akkor lehet ugyanott leszek, ahol a part szakad? :(
Így van :-)

Marad az, hogy át kell rendezni a memória configot (ez így van az ep128emu-ban is). 4-5-re rakhatod az XEP-t.

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Xep128
« Reply #287 on: 2016.April.20. 21:14:49 »
Így van :-)

Marad az, hogy át kell rendezni a memória configot (ez így van az ep128emu-ban is). 4-5-re rakhatod az XEP-t.

:-P Te is megteheted nemi configgal amugy csak a rom@xx opciok intenziv hasznalata kell hozza, illetve akkor SD cuccossal is egyezkedni kell :-P Amugy XEP ROM-nak eleg egy szegmenske. Amugy, azon gondolkoztam, hogy ami most a combined.rom-ban van az talan redundans (?) is? Marmint ott a 64K-s 2.4-es EXOS, benne IS-BASIC. Az lehet, hogy megvan az SD resznel is :-P Mondjuk egyetlen hatrany, hogy a combined.rom elmelet tovabb nem hasznalhato ... Mert ugye az folyamatosan lefedi a szegmenseket, Xep128 meg nem engedi feluldefinialni egy mar betoltott ROM reszeit (a combined.rom egyetlen "rom-kent" van elkonyvelve, akkor is, ha persze egy csomo ROM egymas utan fuzve).

EXOS24UK-NOILLOPS.rom sd-cart-0.3-FTU-57k.rom filler-8k.rom zx-emu-40.rom EPDOS-1.9-beta.rom primo-b64.rom

Jelenleg ezek konkretan (a primo ROM-ja a primo emulaciohoz kell). A filler-8k meg azert, hogy szegmens hataron kezdodjon normalisan a kovetkezo :-)

Szoval nyilvan nem megoldhatatlan, csak eppen trukkos :) Spec, ez az egesz combined.rom mehetne a levesbe nemsokara (bar mint mondtam, most is megteheted, hogy nem hasznalod es beleirod cfg file-ba akar szegmensenkent, hogy hova milyen ROM-ot ...), csak ugye ha defaulte nincs a combined.rom az szerintem sokaknak problema, akik ebben nem akarnak belemelyedni annyira azert, es mukodo emulalt gepet akarnak elsore. Akinek meg nem tetszik, barmikor hasznalhat barmit :-D

Masik "igen okos" otletem, hogy combined.rom-ban ha Xep128 eszlel egy speci stringet 16K hataron (az EXOS_ROM mintajara kb) akkor oda rakja mindenkeppen a XEP ROM-ot. Mert ugye az alapproblema az, hogy a XEP ROM image-kent kulon nem elerheto, mivel az ep128emu-val ellentetben a Xep128 ROM-ja nagyon szorosan kapcsolodik a C kodhoz, fagyna az egesz, ha mas verzioval probalnad, eleg gyakran valtozik (ez lehet hatrany - en elonykent csinaltam igy: kisebb kod is eleg, es mindent amit lehet C-ben csinal, igy biztos nem fogyok ki a helybol a jovoben sem, es marad az egy szegmens igeny - ha meg gyorsabb is persze), ezert van az amit mar irtam: a XEP ROM az az exe resze, onnan "installalja". Ez az egyetlen ilyen ROM elem, a tobbit (EXOS-t is persze) mar kivulrol tolti be, pl adott esetben a combined.rom formajaban.

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Xep128
« Reply #288 on: 2016.April.20. 21:28:29 »
Sot, lehet inkabb az EXOS 2.4 image-et kene megkurtitani, hogy legyen egy szegmens hely a XEP-nek ... IS-BASIC meg SD reszekent. Ez azert lenne jobb, mert ugye SDext re-flash support van. Na, ha te re-flash-eled szegeny sdext-et es ott van a XEP is, abbol olyan szep fagyas lesz, mint annak a rendje :) Mivel ugye Xep128 irja is szegeny XEP ROM-ot idonkent ...........

Online Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14731
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Xep128
« Reply #289 on: 2016.April.20. 21:28:56 »
Az SD ROM csomag 4-5-öse felesleges EXOS 2.4 mellett.

Az a sztringes dolog nem rossz, és lehetne a combined ROM-ban alapból mondjuk 4-esen.

Online Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14731
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Xep128
« Reply #290 on: 2016.April.20. 21:30:18 »
Na jó, akkor rakd a 3-asra :-)

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Xep128
« Reply #291 on: 2016.April.20. 22:22:57 »
http://xep128.lgb.hu/files/xep128-test.exe

Kapsz hozza hazifeladatot is :) combined.rom-ban C000-tol hex editorral (szoval a 3. szegmens) ird at az EXOS_ROM -ot XEP__ROM -ra (igen, ket alahuzas jel)! Ezek utan a fenti exe mellett elvileg ez lesz (jo combined.rom -ot irj at, mert trukkos ha a pref konyvtaradban es az aktualisban is van, Xep128 jelenleg mindket helyen keresi  ...). Hasznalhato a :XEP DDN FILE parancs pl (FILE helyett ugye DISK, stb is) _illetve_ a ddn mint config file vagy xep128-test.exe kapcsolo (-ddn file) is hasznalhato, akkor az lesz default-nak beallitva.

Meg kisse randa, pl ha a :XEP RAM parancsot utilizalod, eleg fura eredmenyt ad, amiatt hogy a XEP ROM belekerul egy ROM kozepebe :) De az csak kiiras, attol a XEP tovabbra is egy szegmens valojaban ...

Illetve - remelem nem veszek el a sok verzio kozott - mellekeltem az ujabb exos 10 tesztelot, bar tul sok ujdonsag nincs benne, de mind1 :) Azzal neztem amugy, hogy megmarad-e a DDN beallitas, ha betoltom :)

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Xep128
« Reply #292 on: 2016.April.20. 22:26:16 »
Kovetkezo tervezett modositas az lesz, hogy configbol megadhato, mi legyen a fileio konyvtar alapbol, ha nem tetszik a default amit Xep128 csinal ugye ...

Offline Tutus

  • EP lover
  • *
  • Posts: 681
  • Country: hu
    • Enterprise 128
Re: Xep128
« Reply #293 on: 2016.April.21. 09:39:47 »
Kipróbáltam a xep128-at, szenzációs! lgb - gratulálok hozzá, rengeteg olyan funkció van benne ami nagyon szimpatikus :)

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Xep128
« Reply #294 on: 2016.April.21. 10:20:39 »
Kipróbáltam a xep128-at, szenzációs! lgb - gratulálok hozzá, rengeteg olyan funkció van benne ami nagyon szimpatikus :)

Koszi! :) Azert messze nem olyan meg, amit szeretnek, de talan majd lassan, aprankent :) Vicces, hogy az egesz annak koszonheto, hogy C++-hoz nem ertek, mert ha ertenek, akkor inkabb az ep128emu-ba irkaltam volna bele :-P

Online Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14731
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Xep128
« Reply #295 on: 2016.April.21. 10:38:52 »
Vicces, hogy az egesz annak koszonheto, hogy C++-hoz nem ertek
Abban mi olyan rendhagyó? A C az C nem? :oops: hA ez megy C-ben, az a két plusz jel miért zavar? :)

Így most hónapokig dolgozhatsz mire minden benne lesz :ds_icon_cheesygrin:

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Xep128
« Reply #296 on: 2016.April.21. 10:46:59 »
Abban mi olyan rendhagyó? A C az C nem? :oops: hA ez megy C-ben, az a két plusz jel miért zavar? :)

Javaslom, hogy probald ki egyszer, es majd megtudod :D A C++ nekem agyoneroszakolt, feleslegesen tulbonyolitott dolognak tunik. Latszik, hogy vmi utanerzes, mert C adott volt, es eroszakkal belenyomtak az OOP-t, olyan is lett. Mas nyelvekben hasznalok objektum orientalt dolgokat, lasd pl Python, erdekes ott nincs gondom vele, ahogy a prototype alapu filozofianal sem (mint amilyen az JS), stb, nekem egyedul a C++ fekszi meg a gyomromat :) Maradok inkabb ott, ahogy a C-t kitalaltak, hasonloan ahhoz, hogy nekem egy Z80 vagy egy 6502 jobban CPU valahogy a maga csak par ezer tranyojaval, mint egy mai modern x86 amin van 100millio (???) stb belole, azt mar a vilagon egy ember sincs szerintem, aki at is latja, lassan ontudatara ebred :) Bar, mint tudjuk, a Terminatorban meg 6502 assembly volt :D :D Meg hogy millionyi tranyo olyan hulysegekre van, ami megprobalja work-around-olni az x86 eredeti tervezesi hulysegeit stb, hogy a belso modern RISC elvu mukodesben athidalja a kulnbseget :)

Amugy C++ "szeretetemmel" nem vagyok egyedul, sok flame volt errol pl a Linux kernel fejlesztok levlistajan is, amit szoktam nezegetni. Idorol-idore felmerul, hogy jon valaki, aki C++ -ban szeretne vmit irni a Linux kernelbe ... Erdemes elolvasni a "veteran" Linux fejlesztok valaszat, akik pedig valoszinuleg tenyleg tudnak is programozni, hozzam kepest is :) A C ahogy van nem rossz, sokan szoktak "magasabb szintu assembly-nek" is nevzni. Ez bar tulzas, de teny, hogy a "hw szinthez" meg mindig joval kozelebb all, mint a legtobb egyeb modern programozasi nyelv azert. Ha meg mar OOP kell mindenaron, nekem sokkal jobban tetszik a C mas iranyu tovabbfejlesztese, ilyen pl az Objective-C (amit Apple hasznal pl eloszeretettel) vagy a D nyelv.

Ja, kedvenc idezetem Linux kernel / C++ ugyeben:

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee."
-- Ted Ts'o

Amugy nem akarok bekepzeltnek tunni, valoszinu, hogy en nem erek fel a C++-hoz, es nem a C++ alapvetoen rossz, nyilvan a szubjektiv velemenyem volt, amit leirtam.

Jut eszembe a temarol, hogy ne legyen teljesen off-topic: ujra elkezdett erdekelni az sdcc, es EP-vel valo hasznalata, nemi EP orientalt lib-bel C-ben elehetne EP-re fejleszteni, ami bar nem lesz olyan hatekony, mintha asm lenne, valoszinu, hogy a BASIC-nel igyis joval gyorsabb kodot eredmenyezne :) Arrol nem is beszelve, hogy mint C forras lefordithato aztan mas gepen is, akar PC-n is, jo, hat ha EP specifikus dolgokat rak bele az ember akkor mar nehezebben, az igaz :)

Quote
Így most hónapokig dolgozhatsz mire minden benne lesz :ds_icon_cheesygrin:

Ahogy mondod :) Viszont ez maga szorakozas is valahol. Plusz, megtanulok egy csomo dolgot EP-rol, amit nem tudtam eddig :) Plusz, meg ha C-ben is lenne az ep128emu, akkor sem biztos, hogy nem ertenem jobban a sajat kodomat, mint amit mas irt :)
« Last Edit: 2016.April.21. 11:07:25 by lgb »

Online Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14731
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Xep128
« Reply #297 on: 2016.April.21. 11:04:04 »
Emlékeim szerint az OOP az arra jó, hogy baromi nagy és lassú programokat lehessen írni nagyon egyszerűen :-)

Anno jártunk objektum orientált programozás Turbo Pascalban fakultációra a suliban, a végén meg volt írva nagyon szépen a program, Run, Out of memory... Mire a tanár: persze, írd át simára...

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Xep128
« Reply #298 on: 2016.April.21. 11:10:47 »
Emlékeim szerint az OOP az arra jó, hogy baromi nagy és lassú programokat lehessen írni nagyon egyszerűen :-)

Anno jártunk objektum orientált programozás Turbo Pascalban fakultációra a suliban, a végén meg volt írva nagyon szépen a program, Run, Out of memory... Mire a tanár: persze, írd át simára...

:) Az OOP amugy nem rossz elkepzeles, van amikor kifejezetten hasznos. Sokan meg keverik is kicsit, azt mondjak, hogy objektum alapu dolgokat C-ben nem lehet (ez nem C++ most!), ez tevedes, lehet, pl a GTK is sima C megis olyan erzete van :) Egy struct-ba pl fuggveny pointereket es valtozokat is bele lehet rakni, igy kvazi egy objektum szeru entitasnak tunik. Az mas kerdes, hogy azert magasabb szintu orokoltetes stb, az nem fog igy menni. De amugy is az a baj az OOP-vel, hogy sok ember kenyszeritesnek erzi szinte, hogy mindenaron tegye tele a programjat OOP szeru dolgokkal, ha szukseg van ra, ha nem :) Pedig a kulcs az lenne, hogy mindig azt es ugy hasznaljuk, ami az adott helyen logikus/elonyos/legjobb, es ne akarjunk eroszakkal egyetlen semat rahuzni *minden* problemara ... :) Kedvenc peldam erre az, amikor egy ismeros csavo mutatta mit csinalt, volt abban absztrakt metodus, template-ek, operator overloading, objektum orokoltetes stb, aztan en megcsinaltam tized akkora meretben OOP nelkul, mire megszolal: "ez tok sz** amit irtal, nincsen benne eleg meno OOP dolog". Haha! :) hat, ha pocsekolni kell az eroforrasokat, akkor ez tenyleg gaz amit irtam, mondtam is neki :)

Rossz szokasom szerint edit-algatom a regi post-omat :) De lasd amit irtam benne az sdcc kapcsan.

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1298
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: Xep128
« Reply #299 on: 2016.April.21. 11:26:20 »
OFF
Elvileg az objektum orientált programozásnak az lenne az értelme, hogy áttekinthetőbb, karbantarthatóbb programokat lehessen írni. Inkább lassabban mint gyorsan, mintegy rákényszerítve a programozót hogy tényleg vegye a fáradságot és gondolkozzon mielőtt vadul nekivág a programozásnak. Én a TP->C->C++ utat jártam be, és semmi lelki törést nem okozott az OOP kiterjesztés által okozott kanyar bevétele. Viszont egyszer vetettem egy igencsak futó pillantást az Objective-C-re és rögtön dobtam egy akkora hátast, hogy azóta sem néztem vissza (már nem emlékszem mi okozta a nagy megrázkódtatást). Egyébként végletes leegyszerűsítésként úgy is lehet tekinteni az objektum orientáltságot, mintha a program minden elkülönülő/elkülöníthető része egy-egy API lenne. A könyvtárak a megvalósítást bezárják, a funkciókat elérhetővé teszik, és hát vannak nem publikus API-k is a világon.

Valójában az lgb által citált idézetnek semmi köze a Linux kernelhez. Hacsak azt nem tekintjük komoly kötődésnek hogy egy kernel fejlesztő mondta.
/OFF