Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Web emu (Read 156183 times)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Web emu
« Reply #30 on: 2013.June.28. 19:35:20 »
előbb attr mód kell, úgyis az emberek nagy részét csak az érdekli a specy átiratok miatt
:)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Web emu
« Reply #31 on: 2013.June.29. 13:02:24 »
még az jutott eszembe, hogy ilyen "azonnal betölthető" játékot mégis snapshotból érdemes csinálni, mert akkor be lehet úgy állítani hogy egyből a játékban vagyunk, nem kell az irányítást kiválasztani meg ilyesmiket beállítani

pl specy emun szokott ez gond lenni, a sokféle joy típus miatt, a laikus nem tudja beállítani úgy hogy jó legyen

mondjuk EP-n talán egyszerűbb a helyzet a belső joy miatt
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline nyuzga

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2280
  • Country: hu
Re: Web emu
« Reply #32 on: 2013.June.29. 21:57:33 »
ITT! egy ügyes CPC java online emu. Érdemes a demokat megnézni.

Online Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14710
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Web emu
« Reply #33 on: 2013.June.29. 22:15:13 »
Quote from: nyuzga
ITT! egy ügyes CPC java online emu. Érdemes a demokat megnézni.
1.8Ghz-es Core Duo-n kb egy tized sebességgel fut...

Offline nyuzga

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2280
  • Country: hu
Re: Web emu
« Reply #34 on: 2013.June.29. 22:22:07 »
Quote from: Zozosoft
1.8Ghz-es Core Duo-n kb egy tized sebességgel fut...
Nálam 28 fps. (E5700 3.00 GHz)

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Web emu
« Reply #35 on: 2013.June.30. 13:58:37 »
Quote from: Zozosoft
1.8Ghz-es Core Duo-n kb egy tized sebességgel fut...

Erdemes megnezni, hogy van-e ujabb browser abbol, amit hasznalsz, illetve kiprobalni chrome-al, ha eddig firefox-szal tetted, vagy forditva. Tovabba: nekem pl elojott (nem a cpc emun hanem ugye amivel en szorakozok, de mind1 ...), hogy lassabb gepen a gyorsabb ugymond, meghozza majdnem duplaja, es a kulonbseg csak annyi, hogy az egyiken az ujabb chrome-ban be van kapcsolva a hw gyorsitas, a masikon meg nincs ... Ezek eleg durva eltereseket tudnak adni. Nyilvan IE-vel felesleges is szinte probalkozni, Opera az passz, ha jol tudom eppen webkit-re valtanak engine kapcsan (?), hogy elotte/utana mi az abra, azt ki kene probalni. Ami pl jo emuhoz kell (arraybuffer es typed arraies) az pl IE 10-ben mar van, elotte nincs is, ugyanakkor firefox 4-esben mar volt, szoval IE sehol nincs az ujdonsagok koveteseben kb ...

Offline nyuzga

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2280
  • Country: hu
Re: Web emu
« Reply #36 on: 2013.June.30. 18:32:28 »
ITT egy gyors Atari emu. 

Azért linkelem ezeket az oldalakat, mert hátha segítenek valamit az EP emu megírásában.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Web emu
« Reply #37 on: 2013.June.30. 18:34:41 »
mondjuk java-t én már régóta nem használok, rég uninstalláltam
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Web emu
« Reply #38 on: 2013.June.30. 21:38:11 »
Quote from: nyuzga
ITT egy gyors Atari emu.

Azért linkelem ezeket az oldalakat, mert hátha segítenek valamit az EP emu megírásában.

Koszi, de Atari az 65xx, az kb C64 emulatornal segitene inkabb :) Az JSspeccy azert jo kiindulasi alap nalam mert az legalabb Z80 :) Ugye amivel elkezdtem jatszani az az JSspeccy regi verzioja. Van belole azota 2-es, azota inkabb azt nezegetem. Azert nem azzal kezdtem, mert - mint irtam - nem vagyok kifejezetten JS szakerto, es a 2-es az mar joval inkabb tunik nekem JS wizard megoldasnak, de kezdek belejonni, pl mar ertem mi az a typed array, meg egyeb dolgok, amirol mar irtam :)

Viszont egy dologra (Zozo?) meg nem kaptam valaszt: mennyire "must have", hogy legyen valodi interlaced emulacio? Ha az elfelejtheto, lenyegesen egyszerubb (es gyorsabb) lehet az emulacio! Azert lassuk be, JavaScript megis script, csoda egyaltalan hogy lehet ilyesmit irni benne, es sokat segit, ha lehet "sporolni".

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Web emu
« Reply #39 on: 2013.June.30. 21:47:05 »
tuti hogy nem kell interlace szerintem
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Online Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14710
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Web emu
« Reply #40 on: 2013.June.30. 21:55:22 »
És az miért lenne spórolás? Rendes LPT nélkül sokra amúgy se lehet jutni. Ha meg lesz rendes LPT akkor miért ne lenne interlace is?

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Web emu
« Reply #41 on: 2013.June.30. 22:09:21 »
Quote from: Zozosoft
És az miért lenne spórolás? Rendes LPT nélkül sokra amúgy se lehet jutni. Ha meg lesz rendes LPT akkor miért ne lenne interlace is?

Lehet, en latom rosszul :) Mindenesetre, ha nincs interlaced, akkor a ket felkep ugyanaz. Tehat a kepet eleg 25 fps-el frissiteni. Ha kell interlaced, akkor 50 fps-el megy. Ez fuggetlen attol, hogy amugy az lpt-n vegigmegyek, a kerdes az, hogy realizalom-e a valtozast a borwser szamara. Illetve itt is lehet "csalni" meg tobb sporolva: pl, egyik menetben vegigmesz _ES_ rendereled _ES_ meg is jelenited, a masik kov frame-ben viszont nem is renderelsz semmit, meg sem jelenited, de maga az lpb "parse-olas" megvan, vint ertelmezessel stb (csak pixelek lerenderelesenek reszevel nem foglalkozol es annak atkuldesevel a borwser szamra, hisz ezek visznak el komolyabb eroforrasokat pl).

OK, konkret pelda ha erthetobb: nick slot-onkent olvasok ket byte-ot pl PIXEL uzemmodban. Ha epp frame skip van, akkor ennyi, vege. Ha nem frame skip van, akkor a 2 byte-ot bitenkent le kell foriteni EP palettera, onnan RGB palettara, onnan a html canvas tipusara, es a vegen meg kozolni is kell a borwser-el, hogy lesz szives atvenni ... Holott az emulalt gep szempontjabol tok mind1, onnantol hogy a 2 byte olvasasa megvolt, a ket eset kozott csak az a kulonbseg, hogy te, mint felhasznalo, latod-e az eredmenyt a szemeiddel :)

Persze egy igazi EP-hez kepest elsore nem tunik fel, hogy miert sporolas ez, hisz a Nick mindig megcsinalja amugy is :) Csak ne felejtsuk el, hogy egy emulator eseten a Nick osszes funckiojat emulalni kell. Ha en most TV-re kotom az EP-t, es epp kikapcsolom a TV-t (igy persze nem latok semmit) akkor attol a Nick meg dolgozik persze, az EP-nek ez mind1. Azonban ha egy emuban sporolni akarok akkor a "TV kikapcsolasa" jelentheti azt, hogy pl akar tobbszorosere gyorsul a gep emulacioja, mert elhagyhatoak bizonyos tevekenysegek az emulacios lepesekbol!
« Last Edit: 2013.June.30. 22:22:15 by lgb »

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Web emu
« Reply #42 on: 2013.June.30. 22:35:20 »
Quote from: lgb
Mindenesetre, ha nincs interlaced, akkor a ket felkep ugyanaz. Tehat a kepet eleg 25 fps-el frissiteni.
Interlace nélkül is 50 fps kell. Ilyenkor nincsenek félképek, hanem 50 teljes kép másodpercenként, amelyek azonban kis felbontásúak. Valójában interlace esetén is csak annyi a különbség, hogy minden második kép időzítése el van tolva fél sorral.

De ha nem elég gyors az emulátor az 50 fps-hez, akkor lehet értelme 25-re korlátozni, ha ez rontja is a video minőséget.

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Web emu
« Reply #43 on: 2013.June.30. 23:32:25 »
Quote from: IstvanV
Interlace nélkül is 50 fps kell. Ilyenkor nincsenek félképek, hanem 50 teljes kép másodpercenként, amelyek azonban kis felbontásúak. Valójában interlace esetén is csak annyi a különbség, hogy minden második kép időzítése el van tolva fél sorral.

De ha nem elég gyors az emulátor az 50 fps-hez, akkor lehet értelme 25-re korlátozni, ha ez rontja is a video minőséget.

Miert is? Ha jol tudom, (PAL szabvanyrol beszelunk) ugye 25 teljes kep masodpercenkent, es az 50 ugy jon ki (felkep) hogy paratlan sorok + paros sorok. Ha nincs interlaced mod hasznalva, akkor a paros es paratlan sorok tartalma ugyanaz, tehat csak 25Hz frissites van jelen a keptartalomban, ami valtozast jelentene. Amire pl en gondoltam az az, hogy az JS emulator belsoleg egy 672*256-os kepmeretre renderel. Az LPT-t nyilvan masodpercenkent 50-szer vegignyalazom stb, de csak minden masodik alkalommal renderelek/kuldok uj infot a browser canvas fele, raadasul Y-scale-2-vel, hogy a 672*256-ot 672*512-kent jelenitse meg. Kozben meg meg nemi adaptiv frame skipping technika (amit pl videolejatszok is csinalnak) hogy ha igy is tul lassu, adott esetben ujabb frame-eket hagyhat ki (ettol persze az emulalt gep nem veszi eszre, nem gyozom ismetelni, a kulonbseg csak abban van, hogy mi jut ki az emulatorbol a browser cancas fele, ugymond).

Vagy a masik lehetoseg, hogy en nem ertem teljesen a TV-k mukodeset :) En eddig ugy gondoltam hogy egy atlag TV (legyen vmi regi CRT stb) mindig szigoruan csak interlaced uzemmodban megy, azaz paros sorok felkepe aztan paratlan sorok felkepe, igy a felkepek frissitesi frekvenciaja 50Hz, de a teljes keptartalomra csak 25. Ezek szerint lehetseges egy tv-vel olyat csinalni, hogy 50Hz frissitesi frekvencia legyen a keptartalom barmelyik elemere, ha feltesszuk persze hogy a fuggoleges felbontast ~312 sorban korlatozzuk (nyilvan ebbol lejon a nem hasznos megjelenitesi terulet, vsync stb)?? En azt gondoltam volna, hogyha sima "nem interlaced" LPT-vel nick-el megprobalnal EP-n vmit 50fps-el mozgatni (pl egy teglalap), akkor az "fesusen" szetcsuszik, mert ugye a teljes keptartomra 25Hz-el koveti csak a TV, es mivel ennel gyorsabban valtoztatjuk, a ket felkepnyi idore eso keptartalom nem teljesen ugyanaz ... Ezek szerint ezt rosszul hiszem?
« Last Edit: 2013.June.30. 23:40:35 by lgb »

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Web emu
« Reply #44 on: 2013.July.01. 11:51:46 »
Quote from: lgb
Vagy a masik lehetoseg, hogy en nem ertem teljesen a TV-k mukodeset :) En eddig ugy gondoltam hogy egy atlag TV (legyen vmi regi CRT stb) mindig szigoruan csak interlaced uzemmodban megy, azaz paros sorok felkepe aztan paratlan sorok felkepe, igy a felkepek frissitesi frekvenciaja 50Hz, de a teljes keptartalomra csak 25.
A CRT TV-k nem tudnak az interlace és nem interlace mód közötti különbségről. A frissítési frekvencia mindig 50 Hz, és a függőleges felbontás mindig 312 vagy 312.5 sor. Interlace esetén azonban minden második (fél)kép VSYNC jele fél sorral el van tolva. Mivel a függőleges eltérítés egy folyamatos fűrészjel (azaz az elektronsugár a sor közben is mozog lefelé lassan), a fél sorral eltérő időzítés a képet függőlegesen elmozdítja fél (azaz 2x felbontásban egy egész) sorral.

A normál EP-s LPT 312 soros és nincs interlace. A frissítési frekvencia 889846 Hz / 57 slot / 312 sor = ~50.036 Hz. Az animációk sebessége is 50 fps lehet, mert a 25 fps-re korlátozáshoz a NICK-nek tárolnia és ismételnie kellene az egész képet, amit nehezebb lett volna megoldani, és CRT TV-ken értelme sem lett volna.

Egyébként az interlace módú TV adás sebessége is lehet 50 fps. Azaz 50 kép másodpercenként, de ezeknek felváltva csak a páros vagy páratlan sorai jelennek meg. Az egymást követő félképeknek nem kell feltétlenül ugyanahhoz a logikai teljes képhez tartozni. A filmek csak 24 fps sebességűek, azonban TV-re készült műsorok kihasználhatják az 50 fps sebességű animáció lehetőségét. A telecine effektusnál (24 fps -> 60 Hz NTSC konverzió) sem mindig két félkép egy teljes kép (A, B, C, és D a teljes képeket, 0 és 1 pedeig a félképeket jelöli):
  A0 A1 A0 B1 B0 C1 C0 C1 D0 D1 ...

Az újabb, "digitális" TV-ken, és a PC-s TV kártyákon azonban problémát okozhat az EP és más 8 bites gépek nem interlace módú képe. Ezek ugyanis gyakran feltételezik, hogy az adás csak interlace módú lehet.