Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Lua scriptek fejlesztése (Read 45436 times)

Online Zozosoft

  • EP addict
  • *
  • Posts: 13986
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows NT 10.0 Windows NT 10.0
  • Browser:
  • Firefox 78.0 Firefox 78.0
    • View Profile
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Lua scriptek fejlesztése
« Reply #105 on: 2020.July.03. 09:05:32 »
Az hittem karakteres képernyőmódok vonatkozásában merült fel a kérdés.
Igen, ezt próbálom Szipucsunak elmagyarázni, hogy attól, hogy egy játéknak van karakterkészlete, attól az még a megjelenítés szempontjából nem karakteres. A Nick karakteres üzemmódját elég kevés játék használja, A Spectrum meg CPC átiratok egész biztosan nem, mivel azokon a gépeken nincs is ilyen. (A rokon TVC-n sincs.)

Ami használja a karakteres módot az nem gond, mivel vagy az EXOS karakterkészletében van, vagy ki lehet az LPT alapján számolni.

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 9070
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows NT 10.0 Windows NT 10.0
  • Browser:
  • Chrome 83.0.4103.116 Chrome 83.0.4103.116
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Lua scriptek fejlesztése
« Reply #106 on: 2020.July.03. 12:15:56 »
A Nick karakteres üzemmódját elég kevés játék használja
Mit értesz karakteres üzemmód alatt? Ezek szerint nem arra gondolsz, amikor a set video mode utasításnál nem grafikus, hanem karakteres videolapot készítünk elő. De lehet grafikus videolapra is írni karaktereket, csak azok nem karakterként lesznek ott, a clear font nem állítja vissza az alakjukat ott.
De értem, szóval a gépi kódú programok nem úgy kezelik a karakterkészletet, ahogy a basic programok.

Ettől függetlenül belegondoltam abba, hogy a demokazettán lévő character definer programban ha valaki az összes karaktert átdefiniálja, akkor az a program üzeneteinek karaktereit is átírja, és ez nem jó. A megoldás részben az lenne, hogy a menüket a képernyőre attribútum képernyőre írjuk ki a program indulásakor, így ha a karaktereket át is definiálják, ott nem változnak meg. Viszont amikor kiírja, hogy a definiált karakterhez a set character ... utasítást kell megadni, az lehet, nem is lesz olvasható, ha a set character szöveg és a számok karaktereit átdefiniálja a felhasználó. Biztos meg lehetne oldani valahogy, hogy akkor is normál karakterekkel jelenjen meg a szöveg, pl. a definiált karakterek adatait eltárolni egy stringben, utána clear font, kiírni a set character + számok szöveget, utána a stringből visszaállítani az átdefiniált karaktereket, vagy ilyesmi. De ha gépi kódú programok több karakterkészletet is használnak, akkor ott még ez sem kell.
100 SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
110 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
120 SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 9070
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 87.0 Firefox 87.0
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Lua scriptek fejlesztése
« Reply #107 on: 2021.April.13. 16:35:09 »
Azt meg lehetne csinálni LUA scripttel (vagy akár más módszerrel), hogy basicben a LLIST parancs egyenesen TXT fájlba listázza ki a programot, a PC könyvtárába? Kicsit hosszú mindig az open #1... close #1 utasításokat gépelni.

UI: Közben ezt találtam, de ez másnak tűnik.
UI2: Közben még egyszer kipróbáltam, pont ez kell! LLIST és már ki is rakja az asztalra a txt fájlt. Ez nagyon király!
UI3: Már csak az a gond, hogy az emulátor minden egyes indulásakor külön be kell rakni a scriptet.
« Last Edit: 2021.April.13. 17:08:48 by szipucsu »
100 SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
110 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
120 SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos

Online geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 6207
  • Country: hu
  • OS:
  • Linux Linux
  • Browser:
  • Firefox 78.0 Firefox 78.0
    • View Profile
Re: Lua scriptek fejlesztése
« Reply #108 on: 2021.April.14. 08:28:26 »
Úgy emléxem, be is lehet tölteni, de gyanúsan az lassabb, mint a copy-paste :D

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 9070
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 87.0 Firefox 87.0
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Lua scriptek fejlesztése
« Reply #109 on: 2021.April.14. 10:27:13 »
Úgy emléxem, be is lehet tölteni, de gyanúsan az lassabb, mint a copy-paste :D
Igen, azt alt+W-vel szoktam. De azt csak load-dal szabad, mert start-ra elromolhat a program. Gond akkor van, ha txt és bas kiterjesztéssel is megvan a program, és nem tudom már, melyik a jobb, a szerkesztés dátuma néha segít. Txt fájlban rá lehet keresni szövegekre és gyorsabban lehet görgetni, ennyi előnye lehet.
100 SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
110 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
120 SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 9070
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 87.0 Firefox 87.0
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Lua scriptek fejlesztése
« Reply #110 on: 2021.April.19. 19:25:55 »
Össze lehetne gyűjteni egy helyre az eddigi lua scripteket, rövid leírással. (Pl. itt a letöltések közé, vagy a Wikire.) Most találtam a másodikat, aminek hasznát tudom venni. Csak kicsit szét vannak szórva a hozzászólások között.
100 SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
110 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
120 SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos