Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Lua scriptek fejlesztése (Read 74050 times)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Lua scriptek fejlesztése
« Reply #75 on: 2012.February.05. 14:54:19 »
Így is kínai volt. Talán a EP80-as nyomtató memóriatérképébõl lehet részlet vagy ilyesmi.
Nagyon hideg, olyan mint ami most kint van  :ds_icon_cheesygrin:

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Lua scriptek fejlesztése
« Reply #76 on: 2012.February.05. 17:23:26 »
Na jó, akkor a megfejtés: így beszél az Eat it Up Speakeasy-n.
Ez a script visszafordítja a használati útmutatóban található kódokra, így nagyjából már lehet érteni.

István! Az emulátor hangpufferébe lehet hangot rakni LUA-ból? Akkor meg lehetne csinálni, hogy beszéljen is.
Ha nem, akkor esetleg a következõ verzióba lehetne mondjuk wav fájl lejátszást kérni?  :oops: (Ez végülis a magnó emulálásban benne van) Így más régi kívánságokat is meg lehetne oldani, pl magnó relé kattogás, floppy fejléptetés hang.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Lua scriptek fejlesztése
« Reply #77 on: 2012.February.05. 21:59:12 »
Na jó, akkor a megfejtés: így beszél az Eat it Up Speakeasy-n.
Ez a script visszafordítja a használati útmutatóban található kódokra, így nagyjából már lehet érteni.
Nekem ez magas. Akkor mit is csinált az a lua script, amit nem tudtunk megfejteni? És ez a másik mit fordít vissza mire?  :oops:

UI.: Eddig észre se vettem a Speakeasy útmutatóját. 3 nyelven is megvan, nagyon ügyes!
« Last Edit: 2012.February.05. 22:09:39 by szipucsu »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Lua scriptek fejlesztése
« Reply #78 on: 2012.February.05. 22:10:04 »
Nekem ez magas. Akkor mit is csinált az a lua script, amit nem tudtunk megfejteni?
Az lementi azt az adatot, ami a printerportra van kiküldve. Normál esetben, pl egy BASIC LLIST, ez szöveges adat. Viszont a Speakeasy is a nyomtató portra csatlakozik (ez lett volna a megfejtés kulcsa, ha nem nyomtató, akkor mit kötünk még oda?), és pontosan ugyanúgy lehet kiküldeni rá az adatokat, mint egy nyomtatóra. Így ugyanezzel a módszerrel azt is le lehet menteni, hogyan beszél az Eat it Up. A megkapott bájtokat megnézve a Speakeasy könyvében, megkapjuk a szöveget, fõleg, ha valaki ért a nyelvészethez, és tudja, hogy az egyes fonémákat, hogyan kell kiejteni  :ds_icon_cheesygrin:

Quote
És ez a másik mit fordít vissza mire?  :oops:
Ez elvégzi a könyvbõl kikeresést, így ilyeneket kapunk eredményként:
Code: [Select]
200ms Pause
200ms Pause
/HH1/  H
/EH/   E
/LL/   L
/OW/  AU
200ms Pause
200ms Pause
/WW/   W
/EH/   E
/LL/   L
/KK3/  C
/AA/   O
/MM/   M
100ms Pause
/TT2/  T
/UW1/  O
200ms Pause
/IY/   E
/TT1/  T
 30ms Pause
 50ms Pause
/IH/   I
/TT1/  T
100ms Pause
/AA/   O
/PP/   P
 10ms Pause
200ms Pause
/GG2/  G
/EH/   E
 30ms Pause
/TT1/  T
100ms Pause
/RR1/  R
/EH/   E
 30ms Pause
/DD1/ LD
/IY/   E
200ms Pause
/PP/   P
/LL/   L
/EY/  EI
/ER1/ IR
200ms Pause
/WW/   W
/AO/  AU
/NN1/  N
 30ms Pause
200ms Pause
200ms Pause
/HH1/  H
/IH/   I
/TT1/  T
200ms Pause
/FF/   F
/AY/   Y
/ER2/ERR
200ms Pause
/SS/   S
/TT1/  T
/AR/   A
/TT1/  T
100ms Pause
 50ms Pause
/IY/   E
/TT1/  T
 10ms Pause
« Last Edit: 2012.February.05. 22:13:21 by Zozosoft »

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Lua scriptek fejlesztése
« Reply #79 on: 2012.February.05. 22:54:04 »
Ügyes! Nem jöttem volna rá, hogy itt éppen nem nyomtatóról van szó.

Quote
Ez elvégzi a könyvbõl kikeresést, így ilyeneket kapunk eredményként:
A gyakorlatban hogyan végzi? Futnia kell az Eat It Up játéknak és amikor "duma" van, akkor akciózik a script?
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Lua scriptek fejlesztése
« Reply #80 on: 2012.February.05. 23:01:48 »
A gyakorlatban hogyan végzi? Futnia kell az Eat It Up játéknak és amikor "duma" van, akkor akciózik a script?
Így van, aztán ha benézel a debugger ablakba, ott az eredmény. (Mint a nem fájlba nyomtató printer scriptnél is)

Használata: debuggerben betölteni a scriptet, RUN, majd Continue.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Lua scriptek fejlesztése
« Reply #81 on: 2012.February.05. 23:32:10 »
Használata: debuggerben betölteni a scriptet, RUN, majd Continue.
Nem próbáltam, de gondolom, a program maga lefagy, mert a Speakeasy mûködése nincs emulálva. De attól még a nyomtatóra küldött adatokat érzékelheti a script.
Volt valamelyik Enterpressben egy leírás egy olyan zeneszerkesztõ programról, ami végül nem jelent meg. Mintha abban is lett volna valami a nyomtatóporton, talán hangdigitalizáló/mikrofon? De az talán nem, mert azon meg befele jönnének az adatok, a nyomtatónál meg kifele.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Lua scriptek fejlesztése
« Reply #82 on: 2012.February.06. 00:22:59 »
Nem próbáltam, de gondolom, a program maga lefagy, mert a Speakeasy mûködése nincs emulálva.
Nem fagy le, mivel emulálva van, csak hangunk nincs. De amit a gép érzékel belõle (ez gyakorlatilag a Ready jelet jelenti a printerporton) az meg van. (Egyébként valódi gépen valódi nyomtatóra is lehetne speakeasy-zni, ugyanúgy krixkraxok jönnének a papírra, mint abban a text fájlban :-) ha hexdump módba van kapcsolva a nyomtató, akkor láthatóak lennének a kódbájtok.)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Lua scriptek fejlesztése
« Reply #83 on: 2013.January.08. 13:48:32 »
Mivel a zx128emu-ban nincs lemezkezelés :oops: , más Spectrum emulátorban meg nincs értelmes debugger, így alkottam egy ilyet: TRDOS szektor olvasás/irás emuláció zx128emu-hoz.
A disk image-t beolvassa egy tömbbe, majd az első breakpointot a LOAD rutinra teszi, ekkor betölti az indító fájlt (ennek adatait nekünk kell kikeresni, és beírni), és elindítja.
Ezután a TR-DOS belépési pontot figyelve elvégzi a szükséges szektor műveleteket.
Az olvasási rutinban kikommentelve benne van az is, hogy fájlba kimentse az aktuális szektorcsoportot, átírás esetére :-)

Biztos szebben is meg lehet csinálni, de úgy tűnik ez is működik :oops:

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Lua scriptek fejlesztése
« Reply #84 on: 2014.November.25. 18:09:40 »
printer-file.lua (1.78 kB - letöltve 8634 alkalommal.)
Ez hova menti a fájlt, hol jelenik meg?
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Lua scriptek fejlesztése
« Reply #85 on: 2014.November.25. 21:22:37 »
Ez hova menti a fájlt, hol jelenik meg?
Az emulátor könyvtárába.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Lua scriptek fejlesztése
« Reply #86 on: 2014.November.26. 10:05:49 »
Az emulátor könyvtárába.
Nem rossz!
Azt nem lehetne megoldani, hogy abba a könyvtárba mentsen, amit a SET WORKING DIRECTORY-nak megadtunk?
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Lua scriptek fejlesztése
« Reply #87 on: 2015.April.25. 19:23:39 »
Apropó, honnan lehet tudni a fájlok sorrendjét. Csak azért kérdezem, mert a kazettákon tartott játékok ezt az információt is hordozzák (mármint a felvételek sorrendjét) ami a RAR fájlokból már hiányzik.
Itt van egy LUA script erre a célra. (István example-jéből módosítva.)
Be kell tölteni az ep128emu debuggerébe, majd futtatni, ezután elindítani az adott játék töltését, a debuggerben szép sorban kiírja, hogy milyen fájlokat nyitott meg a program.

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Lua scriptek fejlesztése
« Reply #88 on: 2016.May.31. 22:47:38 »
CP/M hívások megfigyelése IS-DOS alatt.

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2296
  • Country: hu
    • http://povi.fw.hu
Re: Lua scriptek fejlesztése
« Reply #89 on: 2016.June.03. 05:26:40 »
Egy olyan lua script érdekelne, ami megmondja, hogy egy adott címen hányszor van a PC 1 mp alatt...
*** Speicherplatz zu klein