A Nick karakteres üzemmódját elég kevés játék használja
Mit értesz karakteres üzemmód alatt? Ezek szerint nem arra gondolsz, amikor a set video mode utasításnál nem grafikus, hanem karakteres videolapot készítünk elő. De lehet grafikus videolapra is írni karaktereket, csak azok nem karakterként lesznek ott, a clear font nem állítja vissza az alakjukat ott.
De értem, szóval a gépi kódú programok nem úgy kezelik a karakterkészletet, ahogy a basic programok.
Ettől függetlenül belegondoltam abba, hogy a demokazettán lévő character definer programban ha valaki az összes karaktert átdefiniálja, akkor az a program üzeneteinek karaktereit is átírja, és ez nem jó. A megoldás részben az lenne, hogy a menüket a képernyőre attribútum képernyőre írjuk ki a program indulásakor, így ha a karaktereket át is definiálják, ott nem változnak meg. Viszont amikor kiírja, hogy a definiált karakterhez a set character ... utasítást kell megadni, az lehet, nem is lesz olvasható, ha a set character szöveg és a számok karaktereit átdefiniálja a felhasználó. Biztos meg lehetne oldani valahogy, hogy akkor is normál karakterekkel jelenjen meg a szöveg, pl. a definiált karakterek adatait eltárolni egy stringben, utána clear font, kiírni a set character + számok szöveget, utána a stringből visszaállítani az átdefiniált karaktereket, vagy ilyesmi. De ha gépi kódú programok több karakterkészletet is használnak, akkor ott még ez sem kell.