Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Enterprise és egyéb emulátorok DOS alatt (Read 26202 times)

Offline Attus

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1225
  • Country: hu
Re: Enterprise emulátorok linux és DOS alá
« Reply #15 on: 2008.September.28. 14:49:33 »
  :idea: A mostani átlagos PC-t DOS boot floppyól indítani, amin rajta vannak az EP cuccok is.
Szerintem alig lehet majd lefékezni az emulációt....  :lol:
Ki is próbáltam, úgy van!  :smt031
Ezt a gép, amivel most írok 2,6 Ghz es AMD K8-as, nvidia chipes, van egy fat32-es partíció is rajta a linux és az XP közti adatcserének.
Erre a partícióra felnyomtam a win98 command.com -ját, egy Dos Navigátort és az emulátort a linuxos dosemuban használt epkonfig.txt -el, egy pár progival.
Egy előkotort Win98-as boot floppyról indítva, a dos navigátor alól elindítottam.
Iszonyatos gyors volt, a Sorcery teljesen játszahatlan!  :smt068
 :smt024
Az epconfig.txt-ben átírva a paramétereket a benne az XP-hez ajánlott értékekre egy kis finomítással igazi nosztalgiázásban volt részem a HoH és Batman és Tutty progikkal. Mivel ez a masina intel HD audió rendszeres, ami DOS alatt egyáltalán nem Sound Blaster kompatibilis, csak a speaker állandó hangerjű "zenei aláfestésével"
  :smt023 Ennyit egy assembler program sebeségéről...

Offline Attus

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1225
  • Country: hu
Re: Enterprise és egyéb emulátorok DOS alatt
« Reply #16 on: 2008.October.07. 14:01:40 »
Zozó kérdésére, válaszul, hogy hiba e az, hogy az emumban a Thai Pan nem villog...
Látom, hogy Zozó vesézte már az időzítési problémákat az időzítési topicon, de ez mégis inkább ide tartozik.

A DOS-os emumban kézi beállítású az időzítés (RAM, ROM, utasitáselérési ciklus stb..).
Az automata időzítés megvalósításához, hogy a PC-k kiépítéseitől föggetlen legyen, nem jutottam el.  :oops:

  :idea: Ez a vilogó sprite-os progiknál ez akár előnye is lehet. Lásd: Thai Pan
Kissé elgondozkodtató, hogy mennyit szívatott egy két program. Például a Thunderceptor!   :smt012 Tanulságos elolvasni az emu fejlesztési történetét erről. Az LPT-ben generált video interrupt megvalósításáig el sem jutottam, amivel pedig csomó sprite villogás elkerülhető. A Spectrum átiratoknál sok program sprite-i villognak, mivel a sprite villogást Spectrumnál tiszta várakozási ciklusokkal oldották meg a programok készítői amit a sprite újra rajzolásai közé iktatnak. Az EP-nél meg az LPT-ben generált vidó interrupttal időzíthetünk kényelmesen. Olyan átiratoknál, amelyekben az átíró nem ásta bele magát a sprite kirakó rutinok közé iktatott időzítési ciklusokba, bizony a sprite villoghat, szerencsétlen esetben el is tűnhet!  :smt033
« Last Edit: 2008.October.07. 14:09:41 by Attus »

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Enterprise és egyéb emulátorok DOS alatt
« Reply #17 on: 2008.October.07. 15:39:00 »
Zozó kérdésére, válaszul, hogy hiba e az, hogy az emumban a Thai Pan nem villog...
Látom, hogy Zozó vesézte már az időzítési problémákat az időzítési topicon, de ez mégis inkább ide tartozik.

A DOS-os emumban kézi beállítású az időzítés (RAM, ROM, utasitáselérési ciklus stb..).
Az automata időzítés megvalósításához, hogy a PC-k kiépítéseitől föggetlen legyen, nem jutottam el.  :oops:

  :idea: Ez a vilogó sprite-os progiknál ez akár előnye is lehet. Lásd: Thai Pan

A villogás megszüntethető az ep128emu-ban is, nagyobb Z80 sebességet beállítva. Azonban a játék nem lesz túl gyors még 100 MHz-es Z80 esetén sem, ami arra utal, hogy használ video megszakítást az időzítéshez (a legtöbb Spectrum átirattól eltérően), csak nem elég gyors ahhoz, hogy a képet 1/50 másodperc alatt újrarajzolja, vagy a megszakítás helye a képernyőn nem megfelelő.

Quote
A Spectrum átiratoknál sok program sprite-i villognak, mivel a sprite villogást Spectrumnál tiszta várakozási ciklusokkal oldották meg a programok készítői amit a sprite újra rajzolásai közé iktatnak. Az EP-nél meg az LPT-ben generált vidó interrupttal időzíthetünk kényelmesen. Olyan átiratoknál, amelyekben az átíró nem ásta bele magát a sprite kirakó rutinok közé iktatott időzítési ciklusokba, bizony a sprite villoghat, szerencsétlen esetben el is tűnhet!  :smt033

A várakozás változtatásával talán el lehetne érni, hogy ne villogjon az EP-re átírt változat se.

Offline Attus

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1225
  • Country: hu
Re: Enterprise és egyéb emulátorok DOS alatt
« Reply #18 on: 2008.October.07. 21:03:31 »
A villogás megszüntethető az ep128emu-ban is, nagyobb Z80 sebességet beállítva. Azonban a játék nem lesz túl gyors még 100 MHz-es Z80 esetén sem, ami arra utal, hogy használ video megszakítást az időzítéshez (a legtöbb Spectrum átirattól eltérően), csak nem elég gyors ahhoz, hogy a képet 1/50 másodperc alatt újrarajzolja, vagy a megszakítás helye a képernyőn nem megfelelő.

A várakozás változtatásával talán el lehetne érni, hogy ne villogjon az EP-re átírt változat se.

A Thunderceptor átírásánál volt olyan durva a villogás, hogy a göbzi (repgép) nem is látszott, ekkor kénytelen voltam kivesézni a szoftveres időzítéseket és beállítani úgy, hogy az EP-n ne villogjon. volt, hogy az "egér" nyíl sem látszott! Ezért is használtam ezt tesztprogram gyanánt a DOSos emu belövésénél.
Valóban. Az epkonfig.txt -ben be lehet állítan biztos úgy, hogy a villogás az adott proginál megszűnjön. Lásd kísérletemet a Thai Pan-al.
  :smt069 De könyörgöm! Hisz csak egy játékról van csak szó és az emuk tesztelése is végső soron az. Az agyunk meg frissül, játszani meg jó.
Kösz az infót, majd eljátszom az ep128emu-valis, mert azt kevésbbé ismerem, mint a DOSos emuuuumat.

Offline Attus

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1225
  • Country: hu
Re: Enterprise emulátorok linux és DOS alá
« Reply #19 on: 2008.October.23. 20:52:05 »
Xp-én is elindul csak hangot nem hallok. :)

Nekem is elindul, csak a Belinea monitort kikapcsolja XP alatt.

Most, hogy a Gentoo linuxot nyúzom, annál is kikapcsolja a hivatalos Nvidia drivere a monitort. Kicseréltem a monitort egy öreg LG 14-esre és láss csodát! Jó a Gentoo! Nvidia logó! 3D gyorsítás megy!  :smt038

Következtetés:

Hogy lehetne elvárni tőlem, hogy felkészítsem az emulátoromat mindenféle monitorra, ha a Gentoo linux és Nvidia cég szoftver fejlesztői is képtelenek rá?  :smt017

Offline Kapitany

  • EP user
  • *
  • Posts: 295
  • Country: hu
Re: Enterprise emulátorok linux és DOS alá
« Reply #20 on: 2012.September.12. 22:36:00 »
Nekem is elindul, csak a Belinea monitort kikapcsolja XP alatt.

Most, hogy a Gentoo linuxot nyúzom, annál is kikapcsolja a hivatalos Nvidia drivere a monitort. Kicseréltem a monitort egy öreg LG 14-esre és láss csodát! Jó a Gentoo! Nvidia logó! 3D gyorsítás megy!  :smt038

Következtetés:

Hogy lehetne elvárni tõlem, hogy felkészítsem az emulátoromat mindenféle monitorra, ha a Gentoo linux és Nvidia cég szoftver fejlesztõi is képtelenek rá?  :smt017

Csak nem találom, hol érhetõ el a DOS-os emulátor? Hátha megy androidon DOSBOX-ban...

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Enterprise emulátorok linux és DOS alá
« Reply #21 on: 2012.September.13. 13:05:13 »
Csak nem találom, hol érhetõ el a DOS-os emulátor? Hátha megy androidon DOSBOX-ban...

Itt lesz a letöltéseknél az EPemu-attus-final-2004.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Attus

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1225
  • Country: hu
Re: Enterprise emulátorok linux és DOS alá
« Reply #22 on: 2012.September.16. 19:53:53 »
Csak nem találom, hol érhetõ el a DOS-os emulátor? Hátha megy androidon DOSBOX-ban...

Kiváncsi vagyok, hogy mit produkál az android, a DOS alatti emulátor tiszta assemblerben lett írva.


Offline Kapitany

  • EP user
  • *
  • Posts: 295
  • Country: hu
Re: Enterprise és egyéb emulátorok DOS alatt
« Reply #23 on: 2012.September.16. 21:37:37 »
Szia!

Kipróbáltam, borzasztóan lassú az emuláció! Nem tudom annyira megemelni a cycle rate-et, hogy elviselhetõ sebességû legyen.

Mivel manapság már rengetegen emulált dos-t használnak, nem lehetne valamit csinálni? DOsBox van sok platformra, de legalábbis az Androidosokat megnyernéd vele. Én pl. az enterprise-os játékomat szerettem volna tableten fejleszteni, amikor nem vagyok gép közelben.

Offline nyuzga

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2280
  • Country: hu
Re: Enterprise és egyéb emulátorok DOS alatt
« Reply #24 on: 2012.September.16. 22:38:14 »
Kipróbáltam, borzasztóan lassú az emuláció! Nem tudom annyira megemelni a cycle rate-et, hogy elviselhetõ sebességû legyen.

Szia

Nálam is lassú volt- Átírtam a epkonfig.txt-t. Próbáld ezzel. Írd felül az eredetit.


Offline Attus

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1225
  • Country: hu
Re: Enterprise és egyéb emulátorok DOS alatt
« Reply #25 on: 2012.September.18. 15:21:17 »
Mint írtam, assemblerben írt programról van szó, aminek tárgykóddá fordítása során olyan futásidejû kód keletkezik, aminél gyorsabb futásidejû nem létezik.
A VGA és SVGA megjelenítõ rutinokkal szarakodtam a legtöbbet, melyek a VGA kártya videómemóriájába közvetlen írnak és szinte a végletekig ki van sebességre hegyezve, itt 64 bites utasításokat is használtam az extended regiszterekkel (ESP, EAX stb.), ezért 386-os processzor a minimális, hogy mûködjön.
Még a C nyelven írt források is a sebességkritikus részekehez assembler betétekhez fordulnak, hogy ne mindig a stackkal kelljen vacakolnia a létrejött kódnak, ezáltal idõt pocsékolva.
Megpróbálhatod esetleg a megjelenítés módot váltogatni, kritikus kérdés, hogy az androidod ez a VGA/SVGA megjelenítõt milyen gyorsan tudja emulálni.
A másik és fõ gyorsítási lehetõséget nyuzga már megírta, ez az epkonfig.txt módosítása.

« Last Edit: 2012.September.18. 22:40:04 by MrPrise, Reason: Csúnya szó javítása »

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Enterprise és egyéb emulátorok DOS alatt
« Reply #26 on: 2012.September.18. 16:59:51 »
sajnos már régóta nem igaz, hogy egy asmban írt program feltétlen gyorsabb bárminél...

persze aki nagyon tud asm-ban és nagyon ismeri a procikat, az biztos tud ilyen asm kódokat írni, de sokszor a fordítók jobb kódot fordítanak, mint amit az ember tudna
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Enterprise és egyéb emulátorok DOS alatt
« Reply #27 on: 2012.September.18. 23:30:13 »
sajnos már régóta nem igaz, hogy egy asmban írt program feltétlen gyorsabb bárminél...

persze aki nagyon tud asm-ban és nagyon ismeri a procikat, az biztos tud ilyen asm kódokat írni, de sokszor a fordítók jobb kódot fordítanak, mint amit az ember tudna

FOleg a modern egyre jobban RISC vagy RISC szeru CPU-knal, emberi agy nem kepes pl 64 regiszter hasznalatat optimalizalni egy kodreszletben mig anno egy Z80 (urambocsa' egy 8086 stb) eseten viszonylag keves van meg, es nem is "szimmetrikus" a szitu, mert adott muvelet pl egyik regiszterrel vegezheto csak, masikkal nem stb. Egy modern CPU-ra ez egyre kevesbe igaz, ide az ember mar keves, hogy felvegye a versenyt egy optmalizalo forditoval ...

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Enterprise és egyéb emulátorok DOS alatt
« Reply #28 on: 2012.September.18. 23:33:54 »
itt 64 bites utasításokat is használtam az extended regiszterekkel (ESP, EAX stb.), ezért 386-os processzor a minimális, hogy mûködjön.

64?! Az RAX, stb lenne, es nem menne 386-oson. Nem 32-re gondoltal?

Offline Attus

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1225
  • Country: hu
Re: Enterprise és egyéb emulátorok DOS alatt
« Reply #29 on: 2012.September.20. 07:45:19 »
64?! Az RAX, stb lenne, es nem menne 386-oson. Nem 32-re gondoltal?
Bocs, igaz.
32.