Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Enterprise emulátor más gépekre? (Read 44627 times)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Enterprise emulátor más gépekre?
« Reply #15 on: 2009.October.28. 23:41:26 »
Másik dolog és ebben kérnék egy kis segtséget tőletek (főleg azoktól akik linux alatt proramoznak), hogy hogyan lehetne ezzel az sconstruct / gcc-vel úgy linkelni hogy a használt libraryk a programkódban (static link) legyenek ( :roll: XCode-ot használok, ott ez egy pipa ).

Én a SourceForge-on található Linux verzió fordításakor egyszerűen bemásolom a .h és (saját fordítású) .a file-okat az emulátor forráskódjának a könyvtárába :oops: Így a GCC azokat találja meg, és nem a rendszer dinamikus (.so) file-jait.

Offline Attus

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1225
  • Country: hu
Re: Enterprise emulátor más gépekre?
« Reply #16 on: 2009.October.29. 00:04:11 »
Hajrá varrogy!  :smt024 :)

Offline Ep128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1860
  • Country: hu
    • Honlapom
Re: Enterprise emulátor más gépekre?
« Reply #17 on: 2009.October.29. 12:17:21 »
Hajrá varrogy!  :smt024 :)
Igen, szólj, ha valami újabb fejlõdés van! :-)

Offline varrogy

  • User
  • *
  • Posts: 76
Re: Enterprise emulátor más gépekre?
« Reply #18 on: 2009.October.29. 17:46:03 »
Én a SourceForge-on található Linux verzió fordításakor egyszerűen bemásolom a .h és (saját fordítású) .a file-okat az emulátor forráskódjának a könyvtárába :oops: Így a GCC azokat találja meg, és nem a rendszer dinamikus (.so) file-jait.


Köszi a tippet félig működik is, ami annyit jelent, hogy minden belefordul kivéve a portaudio-t!
Sajnos valamilyen oknál fogva a portaudionak az OSX alatt generált .a fileja nem tartalmaz egyetlen exportot sem, míg a .dylib (linuxon asszem ennek a megfelelője a .so) modul pedig tökéletesen működik, mert abban minden export megvan! De arra sajnos nem találtam egyelőre megoldást, hogy miért nem lesz jó buildelt .a library OSX alatt.
Viszont az lenne a kérdés, hogy a portaudiot kiváltja-e az emulátorban az SDL ha azzal fordítom vagy nem? Ezzel esetleg meg lehetne kerülni ezt a portaudio-s problémát!


Offline varrogy

  • User
  • *
  • Posts: 76
Re: Enterprise emulátor más gépekre?
« Reply #19 on: 2009.October.29. 20:48:10 »
Igen, szólj, ha valami újabb fejlõdés van! :-)

 :ds_icon_cheesygrin:

tesztelve 10.5.8 és 10.6.1!
remélem nem csak nálam fut  :oops:

Offline Ep128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1860
  • Country: hu
    • Honlapom
Re: Enterprise emulátor más gépekre?
« Reply #20 on: 2009.October.29. 20:51:28 »
Köszi!
István remélem, továbbra is segít Neked, én meg becipelem a cuccot az APPLE -be a tesómhoz, kipróbáljuk. :-) Aztán megy a szifon.com -ra és valahogy feltoljuk egy iPhone -ra, ott is megnézzük, elindul e valami...  ;-)
Majd írok, mi lett, addig remélem, rájössz a portaudio -s gubancra!

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Enterprise emulátor más gépekre?
« Reply #21 on: 2009.October.29. 21:03:45 »
Viszont az lenne a kérdés, hogy a portaudiot kiváltja-e az emulátorban az SDL ha azzal fordítom vagy nem?

Nem, az emulátor az SDL-nek csak a joystick részét használja; bár a hangot is meg lehetett volna oldani SDL-el, az SDL hang támogatása meglehetősen korlátozott. Az emulátor SDL hangkimenetre való átírásánál valószínűleg egyszerűbb kideríteni, miért nem jó az .a file OS X alatt. Érdemes lenne megnézni például, hogy milyen paranccsal jön létre a .dylib és a .a file; még az is előfordulhat, hogy egyszerűen csak ranlib-et kell futtatni rajta.

Offline varrogy

  • User
  • *
  • Posts: 76
Re: Enterprise emulátor más gépekre?
« Reply #22 on: 2009.October.29. 21:12:47 »
Köszi!
István remélem, továbbra is segít Neked, én meg becipelem a cuccot az APPLE -be a tesómhoz, kipróbáljuk. :-) Aztán megy a szifon.com -ra és valahogy feltoljuk egy iPhone -ra, ott is megnézzük, elindul e valami...  ;-)
Majd írok, mi lett, addig remélem, rájössz a portaudio -s gubancra!

Köszi, időközben sikerült megoldani, ezért is tettem fel az új letölthető változatot!
szólj majd, hogy mi lett az APPLE-ben.

Az iphone az egy külön történet, az iphonera írt programok a Cocoa(Touch) frameworkre épülnek, az emulátor pedig azokra a third party frameworkokre amelyek közül nem mindegyik létezik iphonera (sdl például van) de ezek viszont a Carbon frameworkre épülnek. Mindenestre ha iphonra szeretnéd rátolni az emu-t úgy hogy az használható legyen akkor ott szükség lesz a GUI újratervezésre és átalakításra ami elég nagy munka. De természetesen nem lehetetlen.

Offline varrogy

  • User
  • *
  • Posts: 76
Re: Enterprise emulátor más gépekre?
« Reply #23 on: 2009.October.29. 21:22:00 »
Nem, az emulátor az SDL-nek csak a joystick részét használja; bár a hangot is meg lehetett volna oldani SDL-el, az SDL hang támogatása meglehetősen korlátozott. Az emulátor SDL hangkimenetre való átírásánál valószínűleg egyszerűbb kideríteni, miért nem jó az .a file OS X alatt. Érdemes lenne megnézni például, hogy milyen paranccsal jön létre a .dylib és a .a file; még az is előfordulhat, hogy egyszerűen csak ranlib-et kell futtatni rajta.


A ranlibet futtattam rajta korábban, de később kiderült, hogy jó a .a fájl is!
Fordítás közben a dylib-es változatnál valahogy "behúzta" (vagy nem kereste) azokat a frameworkoket amelyekre viszont a ".a" modulos fordításnál már szükséges volt.

Offline Ep128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1860
  • Country: hu
    • Honlapom
Re: Enterprise emulátor más gépekre?
« Reply #24 on: 2009.October.30. 00:26:33 »
Köszi, idõközben sikerült megoldani, ezért is tettem fel az új letölthetõ változatot!
szólj majd, hogy mi lett az APPLE-ben.

Természetesen beszámolok! :-) Ott több gépen is ki tudjuk próbálni, kíváncsi vagyok!

Az iphone az egy külön történet, az iphonera írt programok a Cocoa(Touch) frameworkre épülnek, az emulátor pedig azokra a third party frameworkokre amelyek közül nem mindegyik létezik iphonera (sdl például van) de ezek viszont a Carbon frameworkre épülnek. Mindenestre ha iphonra szeretnéd rátolni az emu-t úgy hogy az használható legyen akkor ott szükség lesz a GUI újratervezésre és átalakításra ami elég nagy munka. De természetesen nem lehetetlen.

Hûûû...  :) Pedig de nyálcsuri lenne, nagyon szeretném elérni! Nekem jelenleg csak iPhone van az almás cuccok közül és eszelõs jó poén lenne, ha magammal tudnám vinni az emu -t bárhová zsebben! :-) Cydia -ból a szifon.com -os részbõl feltolható volna, ez nem gond. Szerintem nem egyedül örülnék neki, egy cikket is lehetne kreálni a szifon -ra, ha valaha lenne ebbõl valami. Tesztelhetnék a népek, lenne reakció, stb. (... és kiderülne, hány hajdani Ep -s bújik meg a mai MAC -es táborban. :-D )
Mondjuk elsõ nekifutásra az is hatalmas szó lenne, ha egyáltalán elindulna hibaüzi nélkül ott az emu. A rendeltetésszerû használat már egy másik, nagyobb lépés volna.
« Last Edit: 2009.October.30. 00:29:37 by Ep128 »

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14779
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Enterprise emulátor más gépekre?
« Reply #25 on: 2009.October.30. 01:13:03 »
Nekem jelenleg csak iPhone van az almás cuccok közül és eszelõs jó poén lenne, ha magammal tudnám vinni az emu -t bárhová zsebben!
Mondjuk el nem tudom képzelni hogyan lehetne értelmesen használni gombok nélkül...

Offline varrogy

  • User
  • *
  • Posts: 76
Re: Enterprise emulátor más gépekre?
« Reply #26 on: 2009.October.30. 11:18:40 »
Mondjuk el nem tudom képzelni hogyan lehetne értelmesen használni gombok nélkül...

Egyféle megoldás lenne reális szerintem. Kellene csinálni, hozzá egy olyan GUI-t ahol egy listából ki lehet választani a játékot amelyet utána elindít az emu segítségével. De virtual keyboarddal vagy pl kézírásfelismeréssel meg lehetne oldani :) és akkor lehetne "gépelni", mert csak rajzolgatni kellene a karaktereket. (úgy tudom, ha az iphone program mellé vannak csomagolva a játékok is akkor átmegy Apple-nél és ki lehet tenni az AppStoreba)

(... és kiderülne, hány hajdani Ep -s bújik meg a mai MAC -es táborban. :-D )
ez mindenképpen érdekes lenne!  :cool:

Offline Ep128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1860
  • Country: hu
    • Honlapom
Re: Enterprise emulátor más gépekre?
« Reply #27 on: 2009.October.30. 12:07:42 »
Szerintem virtuális billentyûzet a megoldás. Valahogy úgy kellene, hogy egy adott pöcögtetésre (pl. 2x, vagy egy 3 újjas mozdulatra) elõjöjjön a virtuális billentyûzet. Sok program csinálja "így", hogy alapból nincs ott a billentyû és pl. kettõt koppintva képernyõre elõugrik, egyet koppintva eltûnik. Így még akár a WP is használható volna az EMU ROM csomagból. :-)
Egyelõre az kellene legyen a cél, hogy feláll az emu iPhone -on. és a ":wp" -t beütve elõjön a szövegszerkesztõ és ettõl elõugrik a virtual billentyûzet is. Már ez hatalmas poén lenne! :-)

Offline varrogy

  • User
  • *
  • Posts: 76
Re: Enterprise emulátor más gépekre?
« Reply #28 on: 2009.November.02. 20:14:10 »
Természetesen beszámolok! :-) Ott több gépen is ki tudjuk próbálni, kíváncsi vagyok!

Sikerült tesztelni? kíváncsi vagyok, hogy ment-e más apple gépeken vagy sem? :)

Offline Ep128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1860
  • Country: hu
    • Honlapom
Re: Enterprise emulátor más gépekre?
« Reply #29 on: 2009.November.02. 23:00:29 »
Sikerült tesztelni? kíváncsi vagyok, hogy ment-e más apple gépeken vagy sem? :)
... én is az lennék, de a tesónak "a füle mögött és tollseprû van" jelenleg és (szelíden) a fenébe küldött, mikor felvetettem az 5letet.  :lol:
Kis türelem... (A Mammut -ban nyílt egy újabb üzletük és a régi (Andrássy út) és az új együtt most hatalmas káoszt okoz.) Pár nap (1-2 hét) és elül a dolog, minden a saját kerékvágásába kerül, akkor ráérünk ilyesmivel is foglalkozni.  ;-)
Alapos tesztet szeretnék, nem 2 perc alatt lezavarni, hogy "megy, oké'"...  :)
Próbálom minél hamarabb és írni fogom, mi a helyzet!  ;-)