Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Text 80 módok (Read 4417 times)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Text 80 módok
« on: 2017.June.20. 22:12:26 »
8 szín text80 módban.
a két szélső pixelsor maszkolva van ügyebár, de megfelelő palettával lehet hogy részben áthidalható ez?

Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Text 80 módok
« Reply #1 on: 2017.June.21. 09:48:26 »
poke-al írás text80-ra, így soronként is más a szín.
a 8 szín amúgy úgy jön össze hogy egy bájton 2 szín lehet, és 4 féle színpár lehet (két szélső bit van felhasználva erre, ezek le vannak maszkolva).
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Text 80 módok
« Reply #2 on: 2017.June.21. 11:07:12 »
LSBALT/MSBALT helyett ALTIND0/ALTIND1 használatával megoldható, hogy a szélső bitek ne legyenek maszkolva, de az sem igazán jobb.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Text 80 módok
« Reply #3 on: 2017.June.21. 11:49:55 »
LSBALT/MSBALT helyett ALTIND0/ALTIND1 használatával megoldható, hogy a szélső bitek ne legyenek maszkolva, de az sem igazán jobb.

igen, ez dereng, de már megint elfelejtettem, mi is ez pontosabban?
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Text 80 módok
« Reply #4 on: 2017.June.21. 12:01:48 »
igen, ez dereng, de már megint elfelejtettem, mi is ez pontosabban?
A jobb margó helyett a bal margó 6. ,7. bitjét állítod be:
LM

    b0 ... b5 - bal margó.
    b6 - ALTIND1 - a kiegészítő színeket vezérli
    b7 - ALTIND0 - kétszínű karakter módban

    Ha az ALTIND1 értéke 1, akkor a karakterkódok 7. bitjétől függően a színekből a 0 és 1 helyett a 3 és 4 lesz használva.
    Ha az ALTIND0 értéke 1, akkor a karakterkódok 6. bitjétől függően a 0 ... 3 szín helyett a 4 ... 7 lesz választva.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Text 80 módok
« Reply #5 on: 2017.June.21. 12:14:21 »
Gondoltam ez megérne egy külön topikot. :)

Ez az a mód, amiben hires2 felbontásunk van, de nem csak 2 szín. De sajnos elég korlátozottan oldották meg, mivel karakter megjelenítéshez való alapvetően, és nem grafikához.

Alapból az Exos csak azt a módot támogatja, ahol a byte két szélső bitje határozza meg a színcsoportot. Így 4*2 szín van, tehát minden byte-ban egy "paper" és "ink" szín van, amit a szélső két bit határoz meg.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Text 80 módok
« Reply #6 on: 2017.June.21. 14:41:40 »
köszi :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Text 80 módok
« Reply #7 on: 2017.June.21. 14:59:55 »
A jobb margó helyett a bal margó 6. ,7. bitjét állítod be:
LM
    b0 ... b5 - bal margó.
    b6 - ALTIND1 - a kiegészítő színeket vezérli
    b7 - ALTIND0 - kétszínű karakter módban

    Ha az ALTIND1 értéke 1, akkor a karakterkódok 7. bitjétől függően a színekből a 0 és 1 helyett a 3 és 4 lesz használva.
    Ha az ALTIND0 értéke 1, akkor a karakterkódok 6. bitjétől függően a 0 ... 3 szín helyett a 4 ... 7 lesz választva.

karakterkódok?
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Text 80 módok
« Reply #8 on: 2017.June.21. 16:07:08 »
karakterkódok?

Marmint mi? A text80 az imho pixel modu grafikus kep, csak "text80"-nak is szokas hivni, de EP-n alapvetoen a text40 mig "tenyleg" karakteres mod, addig a text80 nem ... Tehat ott nincsen karakterkod, meg karakterkeszlet sem (illetve van, csak 'sotware'-esen ...). Ha jol ertem, hogy mirol van szo ...

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Text 80 módok
« Reply #9 on: 2017.June.21. 16:11:00 »
Marmint mi? A text80 az imho pixel modu grafikus kep, csak "text80"-nak is szokas hivni, de EP-n alapvetoen a text40 mig "tenyleg" karakteres mod, addig a text80 nem ... Tehat ott nincsen karakterkod, meg karakterkeszlet sem (illetve van, csak 'sotware'-esen ...). Ha jol ertem, hogy mirol van szo ...

hát ezt kérdem én is.
ez grafikus mód, egy kis extrával. de a attr mód is extrás grafikus mód, szóval ezt is hívjuk annak. semmi köze a karaktereshez
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Text 80 módok
« Reply #10 on: 2017.June.21. 16:11:02 »
karakterkódok?

Az ALTIND0/ALTIND1 a módtól függetlenül az LD1 címről olvasott adat alapján választ színeket. Attribútum és 256 színű módban nincs látható hatása.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Text 80 módok
« Reply #11 on: 2017.June.21. 17:22:14 »
amúgy ha van sound fórum kategória, akkor graphics miért nincs? :)

rájöttem arra is hogy ez a graf mód teljesen kihasználatlan, szóval azt hiszem itt még lehet újszerű dolgokat alkotni. bár még a gracha sincs kihasználva :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Text 80 módok
« Reply #12 on: 2017.June.21. 22:05:59 »
Nekem a text 80 elég bénának tűnik. Még ha teljesen ki is van töltve a karakter, akkor is tavaszi szünetek vannak a képernyőn a karakterek között, rajzolni se lehet vele normálisan. De legalább sokkal több elfér a képernyőn. Legalábbis így, hogy nem értek hozzá, ezt látom.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Text 80 módok
« Reply #13 on: 2017.June.21. 22:19:17 »
amúgy ha van sound fórum kategória, akkor graphics miért nincs? :)
Össze kell gyűjteni az ide tartozó topikokat és megkérni MrPrise-t, csinálja meg legyen szíves.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Text 80 módok
« Reply #14 on: 2017.June.21. 22:43:25 »
A 2 szín mód extra színei karakter megjelenitesre lettek kitalálva szerintem, arra meg tökéletesek, mert ott legalább egy pixel kiesik, nehogy osszefolyjanak a karakterek, sőt sok esetben a két pixel kiesése se okoz gondot, és így 4 szinpar használható a szövegben.