Enterprise Forever
:HUN => Egyéb témák => Topic started by: endi on 2017.June.20. 22:12:26
-
8 szín text80 módban.
a két szélső pixelsor maszkolva van ügyebár, de megfelelő palettával lehet hogy részben áthidalható ez?
-
poke-al írás text80-ra, így soronként is más a szín.
a 8 szín amúgy úgy jön össze hogy egy bájton 2 szín lehet, és 4 féle színpár lehet (két szélső bit van felhasználva erre, ezek le vannak maszkolva).
-
LSBALT/MSBALT helyett ALTIND0/ALTIND1 használatával megoldható, hogy a szélső bitek ne legyenek maszkolva, de az sem igazán jobb.
-
LSBALT/MSBALT helyett ALTIND0/ALTIND1 használatával megoldható, hogy a szélső bitek ne legyenek maszkolva, de az sem igazán jobb.
igen, ez dereng, de már megint elfelejtettem, mi is ez pontosabban?
-
igen, ez dereng, de már megint elfelejtettem, mi is ez pontosabban?
A jobb margó helyett a bal margó 6. ,7. bitjét állítod be:
LM
b0 ... b5 - bal margó.
b6 - ALTIND1 - a kiegészítő színeket vezérli
b7 - ALTIND0 - kétszínű karakter módban
Ha az ALTIND1 értéke 1, akkor a karakterkódok 7. bitjétől függően a színekből a 0 és 1 helyett a 3 és 4 lesz használva.
Ha az ALTIND0 értéke 1, akkor a karakterkódok 6. bitjétől függően a 0 ... 3 szín helyett a 4 ... 7 lesz választva.
-
Gondoltam ez megérne egy külön topikot. :)
Ez az a mód, amiben hires2 felbontásunk van, de nem csak 2 szín. De sajnos elég korlátozottan oldották meg, mivel karakter megjelenítéshez való alapvetően, és nem grafikához.
Alapból az Exos csak azt a módot támogatja, ahol a byte két szélső bitje határozza meg a színcsoportot. Így 4*2 szín van, tehát minden byte-ban egy "paper" és "ink" szín van, amit a szélső két bit határoz meg.
-
köszi :)
-
A jobb margó helyett a bal margó 6. ,7. bitjét állítod be:
LM
b0 ... b5 - bal margó.
b6 - ALTIND1 - a kiegészítő színeket vezérli
b7 - ALTIND0 - kétszínű karakter módban
Ha az ALTIND1 értéke 1, akkor a karakterkódok 7. bitjétől függően a színekből a 0 és 1 helyett a 3 és 4 lesz használva.
Ha az ALTIND0 értéke 1, akkor a karakterkódok 6. bitjétől függően a 0 ... 3 szín helyett a 4 ... 7 lesz választva.
karakterkódok?
-
karakterkódok?
Marmint mi? A text80 az imho pixel modu grafikus kep, csak "text80"-nak is szokas hivni, de EP-n alapvetoen a text40 mig "tenyleg" karakteres mod, addig a text80 nem ... Tehat ott nincsen karakterkod, meg karakterkeszlet sem (illetve van, csak 'sotware'-esen ...). Ha jol ertem, hogy mirol van szo ...
-
Marmint mi? A text80 az imho pixel modu grafikus kep, csak "text80"-nak is szokas hivni, de EP-n alapvetoen a text40 mig "tenyleg" karakteres mod, addig a text80 nem ... Tehat ott nincsen karakterkod, meg karakterkeszlet sem (illetve van, csak 'sotware'-esen ...). Ha jol ertem, hogy mirol van szo ...
hát ezt kérdem én is.
ez grafikus mód, egy kis extrával. de a attr mód is extrás grafikus mód, szóval ezt is hívjuk annak. semmi köze a karaktereshez
-
karakterkódok?
Az ALTIND0/ALTIND1 a módtól függetlenül az LD1 címről olvasott adat alapján választ színeket. Attribútum és 256 színű módban nincs látható hatása.
-
amúgy ha van sound fórum kategória, akkor graphics miért nincs? :)
rájöttem arra is hogy ez a graf mód teljesen kihasználatlan, szóval azt hiszem itt még lehet újszerű dolgokat alkotni. bár még a gracha sincs kihasználva :)
-
Nekem a text 80 elég bénának tűnik. Még ha teljesen ki is van töltve a karakter, akkor is tavaszi szünetek vannak a képernyőn a karakterek között, rajzolni se lehet vele normálisan. De legalább sokkal több elfér a képernyőn. Legalábbis így, hogy nem értek hozzá, ezt látom.
-
amúgy ha van sound fórum kategória, akkor graphics miért nincs? :)
Össze kell gyűjteni az ide tartozó topikokat és megkérni MrPrise-t, csinálja meg legyen szíves.
-
A 2 szín mód extra színei karakter megjelenitesre lettek kitalálva szerintem, arra meg tökéletesek, mert ott legalább egy pixel kiesik, nehogy osszefolyjanak a karakterek, sőt sok esetben a két pixel kiesése se okoz gondot, és így 4 szinpar használható a szövegben.
-
ennek semmi értelme, de tök jó mert ilyet még nem láttam :)
-
:lol: , mert az ALTIND-et használtad, text 80-hoz az MSBALT, LSBALT lenne jó :)
-
és így 4 szinpar használható a szövegben.
Amit használtam is pl az FDISK-ben:
(http://ep128.hu/Ep_Util/Pic/FDISK_1.gif)
-
hát maga a text80 mód is használja.
de grafikai célra még nem voltak használva ezek a módok :)
-
hát maga a text80 mód is használja.
de grafikai célra még nem voltak használva ezek a módok :)
Grafikára eléggé használhatatlanok ezek a módok, mert az egyik kimaszkol, a másik meg nem, de eléggé tarka-barka eredményünk lehet az adattól függően. Mondjuk az ALTIND-del lehet próbálkozni, direkt a várt színnek megfelelően maszkolni.
-
Grafikára eléggé használhatatlanok ezek a módok, mert az egyik kimaszkol, a másik meg nem, de eléggé tarka-barka eredményünk lehet az adattól függően. Mondjuk az ALTIND-del lehet próbálkozni, direkt a várt színnek megfelelően maszkolni.
szerintem meg lehet :)
csak ügyesen ki kell találni.