Enterprise Forever

:HUN => Egyéb témák => Topic started by: Zozosoft on 2012.June.28. 23:19:36

Title: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Zozosoft on 2012.June.28. 23:19:36
Miután több különbözõ forrásból sok különbözõ verzió gyûlt össze, megpróbáltam rendszerezni a verziókat.
Az egész onnan indul, hogy a NEOS Mouse (http://enterpriseforever.com/hardver/eger-t306.0.html;msg8185#msg8185) nevû egeret illesztették EP-hez, és készült hozzá a Paintbox nevû rajzoló program. Ez az egér eredetileg MSX és C64 gépekhez készült (http://www.c64-wiki.de/index.php/NEOS-Maus), de a BOXSOFT féle intelligens joy és egér illesztõvel (majd errõl is lesz szó késõbb) megy EP-vel is.
A szoftveres illesztést a MOUSE.XR néven közismert rendszerbõvítõ végzi, ez a Paintbox csomag része, de mint mi is rájöttünk, saját - akár BASIC - programban is fel lehet használni (Enterpress 93/januári szám). Ma már van gyári leírásunk is (http://ep.homeserver.hu/PDF/Paintbox_and_Neos_mouse_instruction_manual.pdf) így még könnyebb  :ds_icon_cheesygrin:

Ennek a MOUSE.XR-nek jelenleg 5 ismert verziója van, sajnos értelmes verzió számozás nélkül  :evil: így csak fájlméret alapján lehet megkülönböztetni õket:
2842 bájtos: ez jött a Paintbox 1.0-val, ez lehet a legkorábbi verzió. Csak a NEOS egérrel mûködik. Ha nincs ilyen a gépre kötve, akkor a kurzor elmegy a jobb alsó sarokba... A fájlban látszik, hogy MOUSE version 1.0 de a HELP listában nem jelenik meg. Nevével ellentétben 6-os fejlécû.
3352 bájtos: Ez 7-es fejlécû, és látszik a HELP listában, szintén 1.0. Funkciógombokkal lehet joystickra is kapcsolni, viszont nekem sem a joystickkal se a NEOS egérrel nem sikerült tûzgombot nyomni  :oops:
3178 bájtos: ez csak most került elõ Dániából, 6-os fejlécû, HELP listában is látszik 1.0-ként, lehet joystickra is kapcsolni, tûzgomb megy joyjal és egérrel is.
3072 bájtos: Ez a nálunk közkézen forgó Paintboxhoz volt, 6-os fejlécû, a HELP listában nem látszik, verziószám helyett ez a szöveg van a kódban: (C) 1987 'a' STUDIO (C) 1987 BOXSOFT  (C) 1987 GUY KOPEXY
NEOS egérrel nem mûködik  :( joystickokkal igen, köztük funkcióbillentyûkkel lehet kapcsolgatni.
3389 bájtos: az elõbbinek HSOFT által módosított verziója a Mészáros féle soros kártyához, a kódban ez is szerepel: "Hardware egerkartya INTERFACE (C) 1993 Hsoft HARDWARE: Meszaros Gyula"
Joystickokkal mûködik, NEOS egérrel nem (várható volt), gondolom a soros kártyával is menne, ha találnék egy 20 évvel ezelõtti egeret...

Majd célszerû lenne a 3178 bájtos verziót a HSOFT féle bõvítéssel összerakni, hogy legyen egy mindent tudó verzió :-)

Nézzük a Paintbox verziókat:
Ami kiderült, az BOXSOFT féle Screen Utilities-re épült, eredetileg az SCR_SLC.XR-t használta a kép mentés töltésre, de ez már az 1.0-ra beépült, csak benne maradt a kódban az ehhez szükséges parancsszavak. Nyomtatáshoz viszont az SCRDUMP.XR-t használja, ha nincs betöltve, akkor betölti.
Az 1.0R verzióból kétfajta is van, egy 5-ös és egy 7-es fejléccel kezdõdõ (ezek .COM és .EXT nevûek a csomagban, bár az EXT jelenesetben félrevezetõ kicsit...), a 7-es fejlécû elõbb betölt egy kicsi rendszerbõvítõt, majd következik 5-ös fejléccel maga a program. A betöltött kis bõvítõ a PD parancsra beláncol egy DSK nevû perifériakezelõt, ami nem csinál semmit  :oops: talán valami RAMDISk szerûséget terveztek eredetileg?
A PD parancsot valamennyi Paintbox verzió meghívja.
A 7-es fejlécûben ez a copyright üzenet:
PAINTBOX Graphics Software, v1.0R
Written by Andy Burnham.
Copyright (C)1987 A.Burnham & E.V.
Az 5-ös fejlécûben meg ez:
PAINTBOX Graphics Software, v1.0R
Written by Andy Burnham.
Copyright (C)1987 A.Burnham & BOXSOFT

Azt tippelném, hogy az elsõ az eredeti verzió, BOXSOFT akkor került a képbe, amikor kiadóként forgalmazni kezdte a programot. Azt még jó lenne tudni, ki az a E.V. ...

A fájl elején szerepel még egy üzenet a hackereknek is :-)
Good Evening Hackers, greatch to be with you. I should warn you that if this is a pirate the Home Office will be round to confiscate your gear tomorrow! PAINTCHBOX is broughtch to you inasshoshiation with Strap-it-On Productions Inc.Well yes indeedy, shuper shoundz, be with you again after the news at the top of the hour...

Valaki le tudná fordítani? Google translaténak nem megy a szleng  :oops:

A 2.0R-bõl eddig még csak 7-es fejléccel kezdõdõ verzió van, ebben ez a copyright üzenet:
PAINTBOX Graphics Software, v2.0R
Written by Andy Burnham and Andrew Richards.
Copyright (C)1987 A.Burnham & E.V.
A kód egyértelmûen teljesen más, újrafordított. Érdemi különbségekhez alaposan kéne tesztelni mindkét verziót  :oops:
Az elejérõl hiányzik a hackeres üzenet :-)

És végül van a nálunk közismert verzió, ami a MOUSE.XR-jében látható szöveg szerint 'a' Studió által került hozzánk. A centrumos katalógus szerint 848 forintért kapható volt, de ilyen kazettát még soha senki nem látott :-(
A közkézen forgó verzióban ez a szöveg van:
PAINTBOX Graphics Software v.1.0
Written by BOXSOFT Software Ltd.    CRACKED BY M.P.C. SZEGED.
(Ki az a M.P.C?)
Nos a verziószám ellenére ez a 2.0R itt-ott binárisan (tehát nem forrásszövegbõl, újrafordítva) módosított verziója. Vajon minek számozták vissza? (Már a centrumos katalógusban 1.0 van.)
További furcsaság, hogy a Status sorban nem PAINTBOX van írva, hanem ARTWORK. Ezt is minek?
Egyéb változások. hiányzik a betöltõkép, és a hozzátartozó animáció. SCRDUMP helyett VDUMP-ot használ, az SCRDUMP betöltõ rész ki lett nullázva. És módosult a scratchpad használata, nem használja a SPACE gombot. Ez azért fontos, mert ha belsõ joystickot használjuk, ugye az a tûzgomb. Az eredeti 2.0R-ben, ami ugye az egérhez készült, ez nem volt szempont, viszont joystickos MOUSE.XR-el elõjön a probléma.

Szerintem a legjobb az lenne, ha visszaraknánk ebbe az eredeti szövegeket, és elnevezni 2.1-nek, leküzdve a két 1.0 körüli zûrzavart.

A csomagban található Paintbox-okat és MOUSE.XR-eket mindenki kedvére mixelheti magának :-)
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: endi on 2012.June.28. 23:41:32
az emulátor kezelhetné ezeket az egér bõvítõ programokat :)
bár sok értelme nincs persze ha kb csak az az egy paintbox használja...
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Lacika on 2012.June.28. 23:49:36
Nekem a 3178 byte-os változattal is a jobb alsó sarokba megy a pointer.
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Zozosoft on 2012.June.29. 02:46:56
Nekem a 3178 byte-os változattal is a jobb alsó sarokba megy a pointer.
Ha nyomsz egy F1-et utána is?
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Lacika on 2012.June.29. 07:24:09
Ha nyomsz egy F1-et utána is?

Ezt nem próbáltam , megnézem majd. F1 mit csinál?
Raktam ki három csomagot. Belenéznél, szerinted jó-e ez a felosztás. Ha jól értelmezem az olvasottakat, ez a 3178-as változat a legértelmesebb opció.
Az 1.0-ból (Már ha tényleg az, ezek szerint nem biztos) találtam ROM-ot, azt is beraktam.
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Zozosoft on 2012.June.29. 07:43:49
Ezt nem próbáltam , megnézem majd. F1 mit csinál?
F1 INTERNAL
F2 EXT 1
F3 EXT 2
F4 MOUSE

Quote
Az 1.0-ból (Már ha tényleg az, ezek szerint nem biztos) találtam ROM-ot, azt is beraktam.
Azt Haluska csinálta a nálunk ismert 1.0-ból, ami valójában javított 2.0R :-)
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Lacika on 2012.June.29. 08:28:00
Azt Haluska csinálta a nálunk ismert 1.0-ból, ami valójában javított 2.0R :-)

HEX-editorral át tudom majd írni 2.1-re?
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Lacika on 2012.June.29. 08:40:58
F1 INTERNAL
F2 EXT 1
F3 EXT 2
F4 MOUSE

És ez BASIC-bõl hogy mûködik?
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Zozosoft on 2012.June.29. 10:16:16
És ez BASIC-bõl hogy mûködik?
189-es EXOS változóval.
Itt egy picike program, a 3178-as MOUSE.XR összefûzve, egy BASIC progival, ami utána átállítja internalra, és tölti a PAINTBOX.COM-ot. Egértelen gépekhez.
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Zozosoft on 2012.June.29. 10:19:11
HEX-editorral át tudom majd írni 2.1-re?
Dolgozok rajta :-)
Közben találtam egy hibát is a magyar átbütykölésben, a parancsablak megváltoztatott szövegének áldozatául esett a hiba kezelõ is, nem írja ki az esetleges hibaüzeneteket  :evil:
Ezt is vissza kell bütykölni mûködõre.
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Lacika on 2012.June.29. 10:44:51
189-es EXOS változóval.
Itt egy picike program, a 3178-as MOUSE.XR összefûzve, egy BASIC progival, ami utána átállítja internalra, és tölti a PAINTBOX.COM-ot. Egértelen gépekhez.

Akkor ezek szerint a PAINTBOX ezen funkcióbillentyûk megnyomására csak az említett EXOS változót állítgatja?
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Zozosoft on 2012.June.29. 10:56:24
Akkor ezek szerint a PAINTBOX ezen funkcióbillentyûk megnyomására csak az említett EXOS változót állítgatja?
Igen.
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Zozosoft on 2012.June.29. 12:21:30
Kész a 2.1, eredeti szövegek visszaállítva, parancsablak hibaüzenet kiírás kijavítva, plusz találtam még egy hibát: parancsablakból kilépve a billentyûhang bekapcsolva maradt, ez belsõ joystickos irányításnál elég zavaró volt... (az eredeti csak egeres verziónál ez nem volt érdekes), ez is javítva.
Betöltõ képernyõt rakjam vissza?

Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Lacika on 2012.June.29. 12:58:11
Kész a 2.1, eredeti szövegek visszaállítva, parancsablak hibaüzenet kiírás kijavítva, plusz találtam még egy hibát: parancsablakból kilépve a billentyûhang bekapcsolva maradt, ez belsõ joystickos irányításnál elég zavaró volt... (az eredeti csak egeres verziónál ez nem volt érdekes), ez is javítva.
Betöltõ képernyõt rakjam vissza?

Ez gondolom .com, a .rom-mal mit csináljak? az kuka?
A betöltõkép annyzra nem fontos.
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Zozosoft on 2012.June.29. 13:04:24
Ez gondolom .com, a .rom-mal mit csináljak? az kuka?
Elõásom a HSOFT-os forrást, és fordítok újat.
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Zozosoft on 2012.July.01. 10:45:16
Elõásom a HSOFT-os forrást, és fordítok újat.
Meg is van, a PACK-os tömörítés epcompress-re lett cserélve, így befért 16K-ba  :ds_icon_cheesygrin:
Két változat van, egyikben a 3178 bájtos MOUSE.XR van NEOS egérhez, másikban a HSOFT féle Mészáros soros kártyát tudó. Ha majd sikerül összevonni egybe, akkor elég lesz egy verzió.
Ennek kapcsán találtam még egy hibát a berhelt magyar verzióban, az F4 gomb is ki lett szedve, így nem lehetett NEOS egérre visszakapcsolni. Ezt visszaraktam úgy, hogy F1-F8 gomb mûködik, 0-7 értékekekt rakva a 189-es változóba, gondolva arra, hogyha majd több fajta egeret fog tudni a MOUSE.XR :-)
Gondoltam arra is, hogy meg kéne majd nézni, hogy Amiga vagy Atari egérrel menne-e ez a Boxsoft féle illesztõ...

Lacika is talált egy hibát: a fájlablakból is ki lett hagyva a hibaüzenet kiírás, ez is vissza lett rakva.
Hibajavításokkal frissítve a betölthetõ verzió is.
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: davex on 2012.July.01. 10:57:03
Meg is van, a PACK-os tömörítés epcompress-re lett cserélve, így befért 16K-ba  :ds_icon_cheesygrin:
Két változat van, egyikben a 3178 bájtos MOUSE.XR van NEOS egérhez, másikban a HSOFT féle Mészáros soros kártyát tudó. Ha majd sikerül összevonni egybe, akkor elég lesz egy verzió.
Ennek kapcsán találtam még egy hibát a berhelt magyar verzióban, az F4 gomb is ki lett szedve, így nem lehetett NEOS egérre visszakapcsolni. Ezt visszaraktam úgy, hogy F1-F8 gomb mûködik, 0-7 értékekekt rakva a 189-es változóba, gondolva arra, hogyha majd több fajta egeret fog tudni a MOUSE.XR :-)
Gondoltam arra is, hogy meg kéne majd nézni, hogy Amiga vagy Atari egérrel menne-e ez a Boxsoft féle illesztõ...

Lacika is talált egy hibát: a fájlablakból is ki lett hagyva a hibaüzenet kiírás, ez is vissza lett rakva.
Hibajavításokkal frissítve a betölthetõ verzió is.

Az Amiga/Atari egér illesztés engem pl. érdekelne :)
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Lacika on 2012.July.01. 12:33:16
Lacika is talált egy hibát: a fájlablakból is ki lett hagyva a hibaüzenet kiírás, ez is vissza lett rakva.
Hibajavításokkal frissítve a betölthetõ verzió is.

A FILE használatára nem lehet rábeszélni? Ez a névbegépelés a XXI században nem EU konform...  :ds_icon_cheesygrin:
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: endi on 2012.July.01. 13:18:17
Enter-t nyomsz és bejön a file választó
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Zozosoft on 2012.July.01. 13:25:18
Enter-t nyomsz és bejön a file választó
Virtual fileIO-s emulátorban.
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Zozosoft on 2012.July.01. 13:26:00
A FILE használatára nem lehet rábeszélni?
Ha szépen kéred :-)
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Zozosoft on 2012.July.01. 18:03:05
3389 bájtos: az elõbbinek HSOFT által módosított verziója a Mészáros féle soros kártyához, a kódban ez is szerepel: "Hardware egerkartya INTERFACE (C) 1993 Hsoft HARDWARE: Meszaros Gyula"
Szerencsés módon elõkerült ennek a forráskódja. A pár éve kapott nagy Hsoft csomagban nem volt benne, szerencsére anno megkaptam Haluska Lacitól, így az egyik lemezemen meg volt  :ds_icon_cheesygrin:
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Lacika on 2012.July.01. 19:03:31
Akkor hamarosan 1 mouse.xr lesz, de az mindenhez jó lesz?  :oops:
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Zozosoft on 2012.July.01. 19:09:09
Akkor hamarosan 1 mouse.xr lesz, de az mindenhez jó lesz?  :oops:
Ha elég tágan értelmezzük a hamarosan fogalmát  :twisted:
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Lacika on 2012.July.01. 20:41:55
Ha elég tágan értelmezzük a hamarosan fogalmát  :twisted:

Ezek szerint csak jövõ héten lesz kész???  :ds_icon_cheesygrin:
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Zozosoft on 2012.July.01. 21:31:01
Ha valaki neki akar esni, itt van a 3178 bájtos verzió disassemblyje :-)
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Zozosoft on 2012.July.02. 13:17:38
Végre meg van, hogyan mûködik a NEOS egér. Nem C64 vonalon kellett kutakodni (bár a Cheese Paint egér olvasó rutinja meglett (http://www.ntrautanen.fi/computers/commodore/cheese.htm)), hanem MSX, mivel elsõsorban oda készült a NEOS, csak késõbb próbálkoztak a a Commodore piacra is betörni az egerükkel :-)
És itt sem a NEOS a kulcsszó, hanem az MSX! Ha valaki esetleg nem tudná (mivel felénk lényegében ismeretlen volt), az MSX a Microsoft vezetésével kitalált 8 bites számítógép szabvány (http://en.wikipedia.org/wiki/MSX), ami alapján aztán rengetg gyártó készített ilyen gépeket. Ennek a szabványnak része az MSX egér mûködése is (http://synpro.heimat.eu/docs/msx_mouse_principle.pdf), a NEOS csak egy a sok közül ami így mûködik.

Lényege az, hogy a joy 4 irány bemenete 4 adat bitnek van használva, ezen át küldi el az elmozdulás X,Y értékét elõjeles bájtokban, 1-1 bájt természetesen 2 félbájtban jön át. Az olvasás vezérlésére van egy STROBE kimenet, ezzel lépteti a gép, hogy a következõ 4 bitet kéri. Ennek a megvalósítására lett nálunk a soros csatlakozó igénybe véve, a STATUS OUT vezetéket felhasználva.

Ami még érdekes lehet, hogy az MSX-esek csináltak (többféle) PIC-es PS/2 átalakítót (http://www.msx.org/news/hardware/en/msx-ps2-mouse-adapter-new-version)...
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: davex on 2012.July.02. 16:45:43
Végre meg van, hogyan mûködik a NEOS egér. Nem C64 vonalon kellett kutakodni (bár a Cheese Paint egér olvasó rutinja meglett (http://www.ntrautanen.fi/computers/commodore/cheese.htm)), hanem MSX, mivel elsõsorban oda készült a NEOS, csak késõbb próbálkoztak a a Commodore piacra is betörni az egerükkel :-)
És itt sem a NEOS a kulcsszó, hanem az MSX! Ha valaki esetleg nem tudná (mivel felénk lényegében ismeretlen volt), az MSX a Microsoft vezetésével kitalált 8 bites számítógép szabvány (http://en.wikipedia.org/wiki/MSX), ami alapján aztán rengetg gyártó készített ilyen gépeket. Ennek a szabványnak része az MSX egér mûködése is (http://home.pages.at/pullrich/docs/msx_mouse_principle.pdf), a NEOS csak egy a sok közül ami így mûködik.

Lényege az, hogy a joy 4 irány bemenete 4 adat bitnek van használva, ezen át küldi el az elmozdulás X,Y értékét elõjeles bájtokban, 1-1 bájt természetesen 2 félbájtban jön át. Az olvasás vezérlésére van egy STROBE kimenet, ezzel lépteti a gép, hogy a következõ 4 bitet kéri. Ennek a megvalósítására lett nálunk a soros csatlakozó igénybe véve, a STATUS OUT vezetéket felhasználva.

Ami még érdekes lehet, hogy az MSX-esek csináltak (többféle) PIC-es PS/2 átalakítót (http://www.msx.org/news/hardware/en/msx-ps2-mouse-adapter-new-version)...

A Neos egér külsőre is hasonlít ehhez?

[attachthumb=1]
[attachthumb=2]
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Zozosoft on 2012.July.02. 16:47:48
A Neos egér külsõre is hasonlít ehhez?
Nem. (http://enterpriseforever.com/dlattach.html;topic=306.0;attach=775;image)

Ez a kék a tiéd?
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: davex on 2012.July.02. 16:56:40
Nem. (http://enterpriseforever.com/dlattach.html;topic=306.0;attach=775;image)

Ez a kék a tiéd?

Ez sötétszürke :)
Igen az enyém.

Szedjem szét? Érdekel belülről is?
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: davex on 2012.July.02. 17:09:52
Amúgy egy Philips 8250-hez van

http://www.andryshouse.com/object.asp?idobject=53

A vaterán volt fenn billencs hozzá, de már lejárt:
http://szamitastechnika.vatera.hu/pc_asztali_szamitogep/retro_szamitogep_kiegeszito/egyeb/philips_msx_2_82xx_8250_billentyuzet_1600030304.html
Lehet azt is lehetne használni valahogy???
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: davex on 2012.July.02. 17:31:27
Nem. (http://enterpriseforever.com/dlattach.html;topic=306.0;attach=775;image)

Erről a Yamaha egérről koppnthatták a Neos-t
http://old-computers.com/MUSEUM/hardware.asp?t=1&c=90&st=1
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Zozosoft on 2012.July.02. 20:02:55
Lehet azt is lehetne használni valahogy???
Nem igazán.
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Zozosoft on 2012.July.02. 21:31:02
Errõl a Yamaha egérrõl koppnthatták a Neos-t
Lehet, hogy az is Mitsumi :-) Neos-ban az van a panelre írva.
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Zozosoft on 2012.July.02. 21:53:06
a Cheese Paint egér olvasó rutinja meglett (http://www.ntrautanen.fi/computers/commodore/cheese.htm))
Valaki ért annyira C64 assemblyhez, hogy meg tudja mondani, melyik lábat használja a joy csatlakozóban STROBE kimenetként a NEOS egérhez?
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: davex on 2012.July.03. 06:11:18
Lehet, hogy az is Mitsumi :-) Neos-ban az van a panelre írva.

Úgy néz ki, hogy az enyém is Mitsumi lehet...
http://myweb.tiscali.co.uk/clouzeau/s760/mouse.htm
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: davex on 2012.July.03. 17:55:39
Erről a Yamaha egérről koppnthatták a Neos-t
http://old-computers.com/MUSEUM/hardware.asp?t=1&c=90&st=1

Arról lehet valamit tudni, hogy mit rejt a zsugorcső?
[attachthumb=1]
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Zozosoft on 2012.July.03. 17:57:32
Arról lehet valamit tudni, hogy mit rejt a zsugorcsõ?
Folyamatban van :-)
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: davex on 2012.July.03. 18:05:14
Folyamatban van :-)

Küldök Neked egy métert, ha hajlandó vagy felvágni :D
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Zozosoft on 2012.July.04. 07:45:24
Lehet, hogy az is Mitsumi :-) Neos-ban az van a panelre írva.
Meg is találtam a PC-s testvérét :-) (http://www.tcocd.de/Pictures/Peripheral/Mitsumi/ccmouse.shtml)
Ez (http://www.tcocd.de/Pictures/Peripheral/NCE/nce860pc.shtml) szintén PC-s, de már újabb verzió lehet, mivel nem külön panelen vannak a gombok. Viszont a Panelen NEOS van felírva!
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Zozosoft on 2012.July.04. 10:46:28
Küldök Neked egy métert, ha hajlandó vagy felvágni :D
Arra majd neked lesz szükséged :-)
Akkor most elárulom, hogy a Dániából vett kupacban volt még egy ilyen NEOS egeres cucc, azt szántam neked a Teac-ért cserébe!
Az egere mûködik, az illesztõ még nem, de most, hogy kezdem érteni, hogyan mûködik, csak sikerül mûködésre bírni :-)
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: davex on 2012.July.04. 11:17:18
Arra majd neked lesz szükséged :-)
Akkor most elárulom, hogy a Dániából vett kupacban volt még egy ilyen NEOS egeres cucc, azt szántam neked a Teac-ért cserébe!
Az egere mûködik, az illesztõ még nem, de most, hogy kezdem érteni, hogyan mûködik, csak sikerül mûködésre bírni :-)

Sikerült meglepned! :shock:
Egyébként tényleg nem vártam cserébe semmit a TEAC-ért!

Remélem nem valami GAL van az illesztőn, hanem valamilyen hagyományos IC!?
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Zozosoft on 2012.July.04. 11:22:27
Remélem nem valami GAL van az illesztõn, hanem valamilyen hagyományos IC!?
2 db 74LS32, 6 db dióda, 2 db ellenállat  :ds_icon_cheesygrin:
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: davex on 2012.July.04. 11:24:51
2 db 74LS32, 6 db dióda, 2 db ellenállat  :ds_icon_cheesygrin:

Akkor olyan nagy vész nem lehet :)
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Zozosoft on 2012.July.04. 23:38:50
3389 bájtos: az elõbbinek HSOFT által módosított verziója a Mészáros féle soros kártyához, a kódban ez is szerepel: "Hardware egerkartya INTERFACE (C) 1993 Hsoft HARDWARE: Meszaros Gyula"
Joystickokkal mûködik, NEOS egérrel nem (várható volt), gondolom a soros kártyával is menne, ha találnék egy 20 évvel ezelõtti egeret...
Találtam, igaz alig tizenpár éves (már zöld a csatlakozója, amit a PC99 szabványban találtak ki), egy A4tech OK720, ami olyat tud, hogyha bal-jobb gomb lenyomva van bekapcsoláskor, akkor Mouse System kompatibilis lesz! Pont ez kellett ehhez a Mészáros-Hsoft féle egér dologhoz. Mint anno írták is (http://ep.homeserver.hu/Hardware/RS232/rs232.htm), ez lett választva, pedig a Microsoft móddal jobban jártunk volna, az nem halt ki :-)
Mindenesetre most már készülhet olyan MOUSE.XR ami tud NEOS, Mouse System, Microsoft, Logitech egereket...
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: dolargaan on 2012.July.04. 23:54:33
Találtam, igaz alig tizenpár éves (már zöld a csatlakozója, amit a PC99 szabványban találtak ki), egy A4tech OK720, ami olyat tud, hogyha bal-jobb gomb lenyomva van bekapcsoláskor, akkor Mouse System kompatibilis lesz! Pont ez kellett ehhez a Mészáros-Hsoft féle egér dologhoz. Mint anno írták is (http://ep.homeserver.hu/Hardware/RS232/rs232.htm), ez lett választva, pedig a Microsoft móddal jobban jártunk volna, az nem halt ki :-)
Mindenesetre most már készülhet olyan MOUSE.XR ami tud NEOS, Mouse System, Microsoft, Logitech egereket...

A régi lapos Genius egereken nem ezért volt egy kapcsoló, a kétféle üzemmód váltáshoz?
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Zozosoft on 2012.July.05. 00:00:58
A régi lapos Genius egereken nem ezért volt egy kapcsoló, a kétféle üzemmód váltáshoz?
De volt, csak olyan egeret nem találtam sehol :-(
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: dolargaan on 2012.July.05. 22:20:30
Én találtam néhányat, és nem is csak Geniust. Gondolom, amin kapcsoló van, és 2-3v gombos között lehet váltani, az a jó 2 gombosként.
Melyik driver jó ehhez az itt felsoroltak közül? Ahogy végigértem  a fórum olvasásával, csak a káosz lett nagyobb, minden téren. :)
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Zozosoft on 2012.July.05. 22:24:55
Melyik driver jó ehhez az itt felsoroltak közül?
3389 bájtos, MOUSE.HSOFT könyvtárban lévõ.
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: dolargaan on 2012.July.05. 22:37:18
Köszi. Akkor már csak egy soros kártyát kell összehoznom hozzá. A M.Gy. féle kell ugye, amin egy 8251 is van a szintillesztõkkel együtt? (MC1488-89, ha jól emlékszem.)
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Zozosoft on 2012.July.05. 22:38:40
A M.Gy. féle kell ugye, amin egy 8251 is van a szintillesztõkkel együtt? (MC1488-89, ha jól emlékszem.)
Igen.
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: davex on 2012.July.06. 20:27:01
Ha valakit érdekel :) Egér a Amiga aprón (bocs):
http://img835.imageshack.us/img835/9308/20120706140016.jpg
Van egy másik is:
http://szamitastechnika.vatera.hu/szamitogep_laptop_tablet_kellek/billentyuzet_eger/eger/commodore_eger_noris_data_eredeti_dobozban_1608759467.html
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: davex on 2012.July.14. 08:16:23
Folyamatban van :-)

Van valami előre lépés? :)
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: davex on 2012.August.04. 11:46:48
Arra majd neked lesz szükséged :-)
Akkor most elárulom, hogy a Dániából vett kupacban volt még egy ilyen NEOS egeres cucc, azt szántam neked a Teac-ért cserébe!
Az egere mûködik, az illesztõ még nem, de most, hogy kezdem érteni, hogyan mûködik, csak sikerül mûködésre bírni :-)

Ha nincs időd ledokumentálni a cuccot, szívesen megteszem!
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Zozosoft on 2012.August.05. 11:56:11
Ha nincs idõd ledokumentálni a cuccot, szívesen megteszem!
Beszkennelem a "mórickarajzot"!
Ami még felvetõdött, hogy a C64 (http://old.pinouts.ru/Inputs/ControlPortC64_pinout.shtml) és az MSX (http://www.faq.msxnet.org/connector.html#joystick) joystick port nem egészen kompatibilis.
Van itt MS-20 és MS-30 egér is, egyik elvileg MSX másik C64 (http://www.c64-wiki.de/index.php/NEOS-Maus), mégis mindkettõ a C64 stílusú átalakítóval megy  :shock:
Átdrótozták volna az MSX-et? Esetleg hibás a lista?

C64 mágus még mindig kerestetik (http://enterpriseforever.com/egyeb_temak/paintbox_mousexr-t691.0.html;msg27305#msg27305), vagy legalábbis egy NORMÁLIS C64 oldal, ahol kiderül, hogyan lehet KImenetnek használni a fire lábat a C64 joy csatlakozóban. Mert mindenütt csak a joy BEolvasását írják le, azt ennyi...
Csak a lábkiosztásos ábrákon látszik, hogy az lehet kimenet is.

A BOXSOFT átalakítóban a jack ajzat az átkapcsoló, a fire helyére a net-rõl jövõ jelet köti. Így viszont csak egy egér gombunk marad.
Elvileg valódi MSX egérnél nincs erre szükség, mert ott külön drót a strobe.
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Zozosoft on 2012.August.07. 13:52:35
Ime  :oops:
[attachthumb=1]
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: lgb on 2012.August.07. 15:32:04
C64 mágus még mindig kerestetik (http://enterpriseforever.com/egyeb_temak/paintbox_mousexr-t691.0.html;msg27305#msg27305), vagy legalábbis egy NORMÁLIS C64 oldal, ahol kiderül, hogyan lehet KImenetnek használni a fire lábat a C64 joy csatlakozóban. Mert mindenütt csak a joy BEolvasását írják le, azt ennyi...
Csak a lábkiosztásos ábrákon látszik, hogy az lehet kimenet is.

Hat, hogy oszinte legyek joystick ilyesmi ugyben nem sokat tudok, max pl ezt az oldalt (http://sta.c64.org/cbm64mem.html) tudom javasolni, keress ra arra benne, hogy "joystick". A C64-ben ket CIA nevu chip van, ami mindenfele altalanos I/O, idozito stb funkciot lat el, ha minden igaz neked a CIA 1 kell, mivel arra van kotve a ket joystick port (illetve a billentyuzet is pl). Sok egyeb mellett egy-egy CIA-nak van ket darab altalanos celu I/O portja, ahol az adatirany valtoztathato (DC00 es DC01 az adatregiszter az A es B adatporthoz, a kov ket regiszter meg az adatirany regiszter). Nem tudom, hogy ez segitett-e ...

Itt pedig egy kis altalanos leiras (http://www.c64-wiki.com/index.php/Joystick).

Ami meg erdekes (bar nem tudom kapcsolodik-e) hogy van vmi analogosdi is ott, kvazi potmetereket tud a SID (ami elsosorban a hangokert felelos amugy, tehat az viszont nem a CIA!) "leolvasni" (kvazi A/D konverter), mondjuk az a "paddle"-nek nevezett cucc tipikusan az, amit eletemben nem is lattam, hogy pontosan hogy is nez ki egy olyan :)

Ez viszont erdekes (http://old.pinouts.ru/Inputs/ControlPortC64_pinout.shtml), itt a megfelelo pin adatiranyait mutatjak, es eleve a fire-nal mindket irany jelezve van ....

Ez tenyleg erdekes, eddig soha nem tunt ez fel nekem.
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: davex on 2012.August.14. 08:20:40
Ime  :oops:
(Attachment Link)

A Control portokon a B2 érintkező az alaplapon kötve van ( a lábkiosztás szerint "nc" ). Ennek a lábnak a bekötését elvágva, átköthetem rá az RTS-t a serial portról?

Melyik a jó verzió a PBOX bővítőből? Mert nálam a helpből kiírja, hogy Neos egérhez készült a verzió, de indítva fagy a gép.
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Zozosoft on 2012.August.14. 09:28:21
A Control portokon a B2 érintkezõ az alaplapon kötve van ( a lábkiosztás szerint "nc" ).
Errõl itt írtam. (http://enterpriseforever.com/hardver/dave-t37.0.html;msg27102#msg27102):
"Control csatlakozók Keyboard J, Keyboard L, Keyboard K bemenetei. Ezzel el is érkeztünk az erõsen nem dokumentált részhez. Annyit tudtunk eddig, hogy bit 0 volt használva a külsõ joystickok beolvasásához, az ehhez tartozó Keyboard J láb volt a lábkiosztásban Közösnek (Common) nevezve, ill. használva a joystick átalakítóban. De van ott még kettõ amibõl az egyik ráadásul le is maradt az EXOS könyvben közreadott lábkiosztásban, csak az elsõ Application Notes-ben pótolták, ill. a kapcsolási rajzon is rajta van."

Quote
Ennek a lábnak a bekötését elvágva, átköthetem rá az RTS-t a serial portról?
És ez miért is jó? :-)

Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: davex on 2012.August.14. 09:50:51
Quote

És ez miért is jó? :-)


Két okból :D Nem kell két csatlakozó, ráadásul a Serial csatlakozó helyére már beragasztottam egy jumpert az alaplapi rom kapcsolására.
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Zozosoft on 2012.August.14. 09:54:54
Melyik a jó verzió a PBOX bõvítõbõl? Mert nálam a helpbõl kiírja, hogy Neos egérhez készült a verzió, de indítva fagy a gép.
Itt valami @°&+/%='"@#<>&^¢¢°^.... van  :evil:
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: davex on 2012.August.14. 10:43:05
Itt valami @°&+/%='"@#<>&^¢¢°^.... van  :evil:

Ez most mit jelent?
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Zozosoft on 2012.August.14. 11:04:27
Ez most mit jelent?
Az, hogy nekem is fagy, de nem értem miért, ha 1 hónapja ment  :evil:
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: davex on 2012.August.14. 11:09:13
Az, hogy nekem is fagy, de nem értem miért, ha 1 hónapja ment  :evil:

Akkor nem írom újra az epromot. Egyenlőre :)
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: davex on 2012.August.14. 11:17:47
Az, hogy nekem is fagy, de nem értem miért, ha 1 hónapja ment  :evil:

Az is érdekes, hogy máshogy viselkedik, ha előtte lekéred a helpjét, mint ha nem...
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: szipucsu on 2012.August.14. 21:41:43
Az is érdekes, hogy máshogy viselkedik, ha elõtte lekéred a helpjét, mint ha nem...
Akkor a help ebben az esetben minden, csak nem segítség...
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: davex on 2012.August.15. 07:58:21
Összedobtam az illesztőt, igaz mindenféle bontott alkatrészből...
Most már csak ki kellene próbálnom valamivel :)

[attachthumb=1]
[attachthumb=2]
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: endi on 2014.September.16. 21:28:39
Az újonnan talált programok között van egy mouse bővítő, amit asszem már ismertünk.
Viszont egyik mellette lévő basic programban set utasításokkal kezelik basicból az egeret! Ezt is ismertük?
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: szipucsu on 2014.September.17. 11:42:49
Quote from: endi
Az újonnan talált programok között van egy mouse bővítő, amit asszem már ismertünk.
Viszont egyik mellette lévő basic programban set utasításokkal kezelik basicból az egeret! Ezt is ismertük?
És hol vannak az újonnan talált programok, és a mellette levő basic program?
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: szalai56 on 2014.September.17. 22:20:25
Quote from: szipucsu
És hol vannak az újonnan talált programok, és a mellette levő basic program?
Történelem/Az új fogás/ első hozzászólás ez (http://enterpriseforever.com/tortenelem/az-uj-fogas/?action=dlattach;attach=10882://)
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: endi on 2014.September.23. 00:57:11
Valaki nem tudna egy videót csinálni erről az egérről, működés közben? Legalább úgy látnánk. :)
Érdekes lehet a 8 irányú mozgás...
Bár reméljük hamarosan emulátorban is lesz egér kezelés. :)
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: endi on 2014.September.23. 10:48:57
Quote from: lgb
Ez a patkany hogy mukodott? Marmint EP-n mire csatlakozik, sw-bol hogy kerdezheto le?
én nem tudom, de a most talált programok között volt pár basic, amik használnak egeret, bár működésre nem tudtam bírni őket persze. este majd megkeresem őket
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Zozosoft on 2014.September.23. 12:10:19
Azoknak semmi köze a Patkányhoz. Ez mind a Boxsoft féle egérről szól. Valahol van itt egy Paintbox, MOUSE.XR téma, oda tartozik. Majd ha számitógép közelben leszek, átpakolom oda a témát
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: endi on 2014.September.23. 12:19:28
hm ez érdekes... már itt is antiszabványosítás folyt :)
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: endi on 2014.September.23. 12:20:43
amúgy a patkányhoz készült egyáltalán program a paintboxon kívül?
nem mintha a boxsoft-os egérhez több készült volna persze, de a most talált programok között legalább van pár
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Zozosoft on 2014.September.23. 14:01:49
hm ez érdekes... már itt is antiszabványosítás folyt :)
A gyári egér alias Patkány az EP cég szégyene, nem is értem minek kellett ezt kiadni. (Helyette inkább egy rendes joy kellett volna, ami kihasználja a Controll csatlakozó sok gombos tudását.)

Az angol felhasználók fogtak egy más gépeken elterjedt használható egeret, ez lett a BoxSoft féle megoldás. A Paintbox is ehhez készült, nem a Patkányhoz. A Patkányhoz csak egy nagyon primitiv rajzoló programot adtak.

A BoxSoft egér müködik joy módban is, igy a joystickkal mozgatunk nyilat menüs játékokban is jó.
A Boxsoft féle MOUSE.XR lett Haluska által tovább fejlesztve a Mészáros soros egérhez, igy végülis itt van kompatibilitás.
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: endi on 2014.September.23. 14:45:06
és ez a boxsoft egér rendesen tud sebességet is? vagy ez is csak a patkány féle 8 irányos (vagy mi)?
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: endi on 2014.September.25. 12:56:58
megjegyzem, ha az emu támogatná az egeret, biztos csinálnék egyszerűbb játékokat amik kihasználják
már ha ez valakit érdekel...
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: lgb on 2014.September.25. 14:28:12
Quote from: endi
megjegyzem, ha az emu támogatná az egeret, biztos csinálnék egyszerűbb játékokat amik kihasználják
már ha ez valakit érdekel...

Ez engem is erdekelt, de en meg mindig ott tartok, hogy eger teruleten nem feltetlen ertem ki-kivel van: tobb fajta megoldas, es mindegyikkel megy kb 1-2 program, oszt' kesz. Most akkor mit emulaljon az ember konkretan, illetve mik a technikai reszletek, ami ennek megirasahoz kell?
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Z80System on 2014.September.25. 14:31:43
Quote
de en meg mindig ott tartok, hogy eger teruleten nem feltetlen ertem ki-kivel van
Hát pedig ahogy én értem, Zozo leírta párszor: egy igaz megoldás van, az pedig a boxsoft illesztője,
azzal megy az EGI is, többi az meg nem számítós ...
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: lgb on 2014.September.25. 16:04:30
Quote from: Z80System
Hát pedig ahogy én értem, Zozo leírta párszor: egy igaz megoldás van, az pedig a boxsoft illesztője,
azzal megy az EGI is, többi az meg nem számítós ...

OK, akkor kerdes masik resze (bar lehet ez is volt mar, csak figyelmetlen voltam?), hol van errol vmi leiras, hogy hw szinten ez hogyan muxik.
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Zozosoft on 2014.September.25. 16:32:12
Quote from: lgb
OK, akkor kerdes masik resze (bar lehet ez is volt mar, csak figyelmetlen voltam?), hol van errol vmi leiras, hogy hw szinten ez hogyan muxik.
Itt bukkantam a titok nyítjára. (http://enterpriseforever.com/egyeb-temak/paintbox-mouse-xr/msg27296/#msg27296)
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Zozosoft on 2014.September.25. 16:35:31
A korábban ismert MOUSE.XR-ekhez (http://enterpriseforever.com/egyeb-temak/paintbox-mouse-xr/msg27260/#msg27260) most jött még egy 3196 bájtos változat, 6-os fejlécű, 1.1 verziószám látszik benne.
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: lgb on 2014.September.25. 20:33:45
Quote from: Zozosoft
Itt bukkantam a titok nyítjára. (http://enterpriseforever.com/egyeb-temak/paintbox-mouse-xr/msg27296/#msg27296)

Ahha, tenyleg :) Az elejen meg feladtam volna, hogy ennek emulalasa pl JSep-n belul tuti nem fog menni. Hogy miert? Mert ott az eger valos koordinataja van meg max, abbol elmozdulast krealva nem feltetlen lesz szinkronban az EP-s software szerinti koordinatakkal. PC-n is biztos latott mar mindenki hasonlot amikor egyes emulatorokban, virtual PC szeru software-ekben stb van "grab mouse" funkcio. Na ilyen HTML-ben tuti nincs. Gondoltam en ... Azonban:

http://mdn.github.io/pointer-lock-demo/ (http://mdn.github.io/pointer-lock-demo/)

HTML5/JS-ben _minden_ van. Mar tobb is mint kene. Neha mondjuk browser fuggo, vagy santit, de lassan egy browserben tobb dolog lesz mint egy egesz OS-ben ......... Ize, FirefoxOS most eszembe is jutott errol :D
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: lgb on 2014.September.26. 11:54:54
Na, van mouse emulacio (JSep-ben marmint aka "webemu"), igaz, csak elegge vazlatos modon. Ezt a verziot meg _nem_ tettem fel, ne keressetek :) Jelenleg kisse sajatos modon megy, a 0x40-es es 0x41-es porton olvashato be az utolso port olvasas ota az elmozdulas (elojeles 8 bites ertekkent), 0x42 erteke 0xFF ha a bal egergomb le van nyomva, 0 ha nem (a jobb egergomb erdekes, mivel browser ugye hasznalja, azt meg nem tudom, hogy tudjuk-e "sajat celra meglovasitani"). Ez nyilvan max erdekes, de igy semmivel nem lesz compatible. Kerdesem: az MSX eger leiras alapjan vilagos, hogy ott is relativ elmozdulas van (csak ket 4 bites ertekkent kuldve), illetve ott jeleznie kell a gepnek az eger fele, hogy megvolt az olvasas. Viszont, EP tekinteteben a szokasos illesztessel ez pontosan hogy nez ki, hol olvassam, jelezzek vissza? Ez utobbira volt utalas (most nem emlekszem, de itt volt a forumon), majd megkeresem, de az elobbi kerdesre mi a valasz? Mint mindig: bocsanat, az agyam rovid tavu memoriaja mux csak a jelek szerint :), mindig olyat kerdezek amirol pedig volt mar szo ...

Ha ez meglesz, akkor mar talan ertelmes eger emulacio lesz, kozben az APU emulacio is haladgat, majd egyszerre aztan publikalom is az uj JSep verziot! Most csak bena ket soros BASIC programmal tesztelem, hogy IN a portokrol, PRINT, es GOTO az elejere :D
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: endi on 2014.September.26. 11:58:10
húúú ez nem semmi :)
mondjuk ha már ennyire benne vagy, olyat lehet csinálni, hogy a pc egér pont ott jelenik meg az emuban is, ahol pc-n látjuk? :)
persze ez nem fog meglévő ep programokkal működni, de mivel azokból tök kevés van, hasznos lenne egy ilyen amit írtam, mert akkor biztos írnék pár emun futó ep-s játékot :)
na jó, meg nem ígérem :)
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: lgb on 2014.September.26. 12:05:25
Quote from: endi
húúú ez nem semmi :)
mondjuk ha már ennyire benne vagy, olyat lehet csinálni, hogy a pc egér pont ott jelenik meg az emuban is, ahol pc-n látjuk? :)
persze ez nem fog meglévő ep programokkal működni, de mivel azokból tök kevés van, hasznos lenne egy ilyen amit írtam, mert akkor biztos írnék pár emun futó ep-s játékot :)
na jó, meg nem ígérem :)

Nem, az nem fog menni. Eloszor is ertelmetlen is, ha pont ott jelenne meg, eltakarna az EP altal mutatott eger pointert (ne feledjuk, hogy egy igazi EP-n kell egerkurzor EP altal rajzolva, kulonben honnan tudod, hol van eppen?), ami zavaro lenne. Masreszt ennek elvi oka van, ezt PC-n futo emukban sem lehet megcsinalni rendesen, mar vazoltam valahol egy regebbi hozzaszolasomban: az emulator (jelen esetben JSep, browser, stb) "tudja" hol az eger, de az EP szamara relativ elmozdulas megy, es ez alapjan o talal ki koordinatakat, a ketto nem is egyezik meg feltetlen! Ezert azt a megodlast valasztottam, amit szokas mashol is: grab mouse. Azaz, az emulator EP kepernyore klikkelve belep grab modba, a "PC-s egerkurzor" teljesen eltunik, innentol viszont a kerdeses adatokat az emulator tovabbitja. Kilepni ugy kell grab modbol, ahogy az adott browser ezt eloirja, firefox-on ESC gomb, gondolom chrome-ban is, bar ott meg nem probaltam. Nyilvan full screen modban meg realisabb a dolog :) Ehhez kell az un Mouse Lock API, amit firefox 32 biztos ismer, mert azon megy nekem ... Mason meg nem probaltam, szerintem chrome is OK (vagy altalaban webkit, tehat akar safari is?). IE meg felejtos, mert azon az egesz emu nem megy szerintem, MS annyira lassu az uj webes dolgok implementalasaban, hogy az mar kabare.

Amit irsz: lehetne csinalni olyan eger emulaciot is (parhuzamosan, nem a fenti helyett!) ami emulatoron letezik csak: adott portokon atadom az eger koordinatajat (NEM relativ mozgast). Ezaltal PC-s egerkurzorral is lehet dolgozni. Ennek hatranya ugye az, hogy akkor ez viszont csak olyan software-rel fog menni, amit direkt erre irtak, igazi EP-n pedig biztos nem.
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: lgb on 2014.September.26. 20:24:00
http://ep.lgb.hu/jsep/demo.new/ (http://ep.lgb.hu/jsep/demo.new/) Elvileg benne van a mouse emulacio - ami van belole ... Teszteles jelenleg: mouse.bas "fantasztikus bonyolultsagu" programot betolteni (az emu default disk-jen van). Elinditas utan szep a latvany. Klikk az emulator ablakara (csak akkor megy ha az emu eppen fut, tehat nincs megallitva, es nem is inditas elotti allapotban van), akkor az egerkurzor eltunik (a "PC-s" ...). Ekkor az eger mozgatasara lathato a hatas. Elso szam az elojeles bytekent ertelmezendo, X iranyu elmozdulas az utolso lekerdezes ota, a masodik az Y. A harmadik az egergomb statusz. Mar csak ezt kene atirni, hogy ne az altalam kitalalt portokon legyen meg stb, ahogy a Zozo altal irt MSX eger leirasban is van, a kerdes csak az, hogy EP-re ez hogy van pontosan rahuzalozva.
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: endi on 2014.September.26. 20:28:01
chrome alatt jó, opera alatt nem (legújabb opera). bár sokat nem számít az opera
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Zozosoft on 2014.September.26. 20:32:35
Quote from: lgb
ahogy a Zozo altal irt MSX eger leirasban is van, a kerdes csak az, hogy EP-re ez hogy van pontosan rahuzalozva.
Így (http://enterpriseforever.com/egyeb-temak/paintbox-mouse-xr/msg27760/#msg27760) :oops:
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: lgb on 2014.September.26. 20:33:40
Quote from: endi
chrome alatt jó, opera alatt nem (legújabb opera). bár sokat nem számít az opera

Emu megallitva, majd abban a "szep" debug ablakban keresd meg hogy Mouse meg Pointer Lock es mi van oda irva, ha API not found, az a baj (amugy lehet opera is ismeri, csak vendor prefixed meg, de ezt inkabb nem magyarazom el, mert irhatnek fel orat. Milyen opera verzio pontosan, inkabb megnezem magam, es meglatom, javithatom-e, vagy az Opera nem tudja).
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: lgb on 2014.September.26. 20:34:42
Quote from: Zozosoft
Így (http://enterpriseforever.com/egyeb-temak/paintbox-mouse-xr/msg27760/#msg27760) :oops:

Ooooo, ezt egyszer mar lattam, de mivel lanyom szebbeket rajzol, inkabb nem probaltam kitalalni mi van rajta :) Igaz, en is szoktam ilyeneket rajzolni, szoval befogom .... :D
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Zozosoft on 2014.September.26. 20:48:02
A 4 irányos bit értelemszerűen, és a soros port RTS jele a Strobe az egérnek, amire küldi az adatot.
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: endi on 2014.September.26. 20:56:54
ja műxik opera alatt is csak nem láttam meg az ablakot amiben engedélyt kért :)
chrome alatt megláttam :)
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: lgb on 2014.September.26. 21:01:49
Quote from: endi
ja műxik opera alatt is csak nem láttam meg az ablakot amiben engedélyt kért :)
chrome alatt megláttam :)

Probald ki fullscreen modba teve elobb (ha az megy opera alatt). Legalabbis firefox filozofiaja az, hogy ha mar fullscreen-t user engedte, akkor mouse lock kulon kerdes nelkul mux. Nem full screen modban viszont nem (gaz is lenne, egy random weboldal lockolna user egeret es nem tudna hova tunt ...).
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: endi on 2014.September.26. 21:33:05
Amúgy arra gondoltam, EP-n azért nem lenne egyszerű egy általános egérkurzoros drivert írni, pont az LPT miatt... meg ügye nincs hw overlay egér grafika... szóval elég macárás lenne. Bár még EXOS alatt valamennyire. A régi Dos Navigátorban (ami text módban futott, vagy pc-n karakteres módnak nevezték vagy minek) volt ilyen karakter kurzor. Volkov Commander alatt meg asszem karakteres módra grafikus egerkurorzort rajzoltak. Szóval persze megoldható a dolog, csak hát macerás. Meg hát senki se fogja megcsinálni ügye, mert minek.
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: lgb on 2014.September.26. 21:41:43
Quote from: endi
Amúgy arra gondoltam, EP-n azért nem lenne egyszerű egy általános egérkurzoros drivert írni, pont az LPT miatt... meg ügye nincs hw overlay egér grafika... szóval elég macárás lenne. Bár még EXOS alatt valamennyire. A régi Dos Navigátorban (ami text módban futott, vagy pc-n karakteres módnak nevezték vagy minek) volt ilyen karakter kurzor. Volkov Commander alatt meg asszem karakteres módra grafikus egerkurorzort rajzoltak. Szóval persze megoldható a dolog, csak hát macerás. Meg hát senki se fogja megcsinálni ügye, mert minek.

Gondolom most a latszon az egerkurzor a tema, amirol szo volt. Mint irtam normal hw emulacioval ez lehetetlen. Marad a megoldas, hogy legyen egy JSep-only megoldas, es akkor lesz egerkurzor, de akkor alapvetoen maskepp fog mukodni az a resz, mint valodi EP-n. Amugy asszem' azt a karakteres kepernyovel egerkurzor dolgot PC-n ugy oldottak meg, hogy dinamikusan ujradefinaljak a charset-et, meg ilyesmi trukkozessel. Az ott is macera.
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: lgb on 2014.September.27. 20:48:34
Na en itt az eger emulacional mar eleve gondban vagyok pl nevadasban is :) Hogy hijjak ezt amit emulalni akarunk EP-s korokben, marmint ezt az MSX modszeres dolgot (ami kapcsan Zozo a kisse "vazlatos" :) kapcsrajzot prezentalta)? Csak hogy tudjam, megis mi a fenet akarok emulalni aztan :)

Kovetkezo kerdes: valakinek van esetleg vmi "demo" (lehetoleg asm) vazlata, hogy zajlik pontosan az eger lekerdezes EP-n?

Utolso kerdesem: kicsit belezavarodtam itt EGI, PAINTBOX stb ugyben ... Van vmi letezo software ami a most konkretan targyalt emulalando egeret hasznalja, hogy vmi konkret cuccal is lehessen tesztelni? Az EGI es a PAINTBOX ilyenek, vagy ezek pont nem? Mondjuk minnel egyszerubb, rovidebb program, annal jobb.

Tenyleg szeretnem ugyanis hasznalhatora kihozni, hogy vmi letezo EP sw menjen is vele ...

Koszi!
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: endi on 2014.September.27. 20:59:52
pc-s emut ha tudsz csinálni, akkor én tuti írok valami egereset basicben :)
vagy a webessel lehet valahogy menteni?
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: lgb on 2014.September.27. 21:13:13
Quote from: endi
pc-s emut ha tudsz csinálni, akkor én tuti írok valami egereset basicben :)
vagy a webessel lehet valahogy menteni?

Mar, hogy irjak PC-s emulatort ne webeset, vagy mi a kerdes? :) Amugy nem, sajnos JSep-vel menteni (irni) nem tudsz semmit, csak olvasni (EXDOS emulacio). Iras nem lenne egyszeru, es webes technika eseten kisse hmm meglepo is lenne, ha en pl ramantek a serveren levo disk image-re te meg eppen olvasod vagy te is irod :) Ez nem igazan arra valo ... Mivel ugye nem local eroforrasokat hasznal, hanem a serveren tarolt disk image-t, ha egyszerre 20-an nezik az emulatort es hasznaljak akkor huszan latjak uazt a disk image-et.
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: endi on 2014.September.27. 21:20:07
de van file mentés web alatt is, nem? úgy értem van ilyen funkció. tehát ami winyóra ment a web alkalmazásból

na mindegy, tudom úgy is csinálni, bár macerás, hogy írom a pc-s emuban, folyton feltöltöm netre és webes emuval indítom
hm ez túl macerás mégis, most is belegondolva :)
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: lgb on 2014.September.27. 21:31:53
Quote from: endi
de van file mentés web alatt is, nem? úgy értem van ilyen funkció. tehát ami winyóra ment a web alkalmazásból

Web alkalmazasbol nem olyan egyszeru "menteni" akarhova is. Bar, mint "download" talan menne. Illetve van a html5-os nevvel femjelzett File API, ami erdekes dolog, mert bizonyos korlatozasokkal (nem az egesz hdd-det csak megadott konyvtarat stb) lehetne vele irni/olvasni JS altal. A tamogatottsaga jelenleg (marmint a browserek reszerol) kisse zavaros ... aztan van meg a web storage, ami annyit tud, hogy egy adott weboldal max altalaban par mega adatot tarolhat, amit az oldal ujboli meglatogatasa eseten ujra elerhet. Szoval lehetne hova fejlodni persze, mint mindenben :) Marmint az JSep-nek.

Quote
na mindegy, tudom úgy is csinálni, bár macerás, hogy írom a pc-s emuban, folyton feltöltöm netre és webes emuval indítom
hm ez túl macerás mégis, most is belegondolva :)

Ok, de ne ahhoz legyszi, amit irtam eddig (0x40,0x41,0x42 portok - ez ugye nem marad meg, csak azert csinaltam, hogy lassam, csinal-e vmit egyaltalan!), hanem a hivatalos EP-s megoldashoz. Illetve elso korben: ha tudnal irni hozza sw-t legyszi egy par sorban ird mar le nekem, hogy kerdezned le pontosan EP-n az egeret, mert itt bizonytalanodtam el. Tehat a Zozo altal MSX-es dolgoknal irt relativ elmozdulas koordinatak, meg stb, azt pontosan honnan, hogyan olvasnad be, hogy jelzed, hogy kesz, egergombok, stb.

Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Zozosoft on 2014.September.27. 21:36:08
Quote from: lgb
Na en itt az eger emulacional mar eleve gondban vagyok pl nevadasban is :) Hogy hijjak ezt amit emulalni akarunk EP-s korokben, marmint ezt az MSX modszeres dolgot (ami kapcsan Zozo a kisse "vazlatos" :) kapcsrajzot prezentalta)? Csak hogy tudjam, megis mi a fenet akarok emulalni aztan :)
BoxSoft Mouse Interface

Quote
Az EGI es a PAINTBOX ilyenek, vagy ezek pont nem? Mondjuk minnel egyszerubb, rovidebb program, annal jobb.
Egész pontosan MOUSE.XR az egér driver, aztán ezt használja az EGI meg a PAINTBOX is, ill. BASIC-ből is használható.
Vehetde pl. az eredeti EGI-s lemezt, az működik, valódi gépen kipróbáltam a valódi egérrel.
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Zozosoft on 2014.September.27. 21:40:35
Itt a leírás, a 10. oldaltól ír az egér kezelésről.
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: lgb on 2014.September.27. 21:52:16
Quote from: Zozosoft
Itt a leírás, a 10. oldaltól ír az egér kezelésről.

Koszi, bar ahogy igy gyorsan raneztem ez is a driveren at valo programozast mutatja nem azt, hogy IN a mittomen melyik portrol, aztan ez meg az, ami nekem kene (az eger hw kozeli programozasanak pontos specifikacioja) :( Asszem disasm-olom a mouse drivert aztan majd rajovok hogy a fenebe mux ez, hogy menjen pl paintbox-szal az eger JSep-ben. Vagy legalabbis megprobalom :) Hiszen hosszu meg az ejszaka ..........
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: endi on 2014.September.27. 21:59:37
ja hát nem tudom mit akarok csinálni majd, ne gondolj semmi komolyra természetesen
lesz ami lesz, ha lesz talán csinálok valamit
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Zozosoft on 2014.September.27. 22:04:48
Quote from: lgb
Asszem disasm-olom a mouse drivert
Kezdésnek már volt itt egy .ASM :-) (http://enterpriseforever.com/egyeb-temak/paintbox-mouse-xr/msg27295/#msg27295)
C3C8-as szubrutin lesz az.
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Z80System on 2014.September.27. 22:31:12
Quote
valódi gépen kipróbáltam a valódi egérrel.
Milyen egered van ? Nem teszel fel pár képet ?
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Z80System on 2014.September.27. 22:36:06
Az EGI -hez magához egyébként van valami dokumentáció ?

Egyáltalán milyen formában adták azt ? Vagy az EGI mint könyvtár nem is áll rendelkezésünkre, csak komplex alkalmazások, melyekről tudjuk hogy az EGI -t használja, tehát tartalmazzák az EGI -t, de ahhoz hogy írjunk egy alkalmazást ami használja az EGI -t, ahhoz először ki kéne műteni az EGI -t egy őt használó alkalmazásból ?

Vagy az EGI az maga egy alkalmazás, és van neki valami futtatható állománya, formátuma, és API -ja ?

Tudunk róla valamit azon kívül, hogy van belőle egy példányunk, amit futtatni tudunk ?
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Zozosoft on 2014.September.27. 22:40:06
Quote from: Z80System
Milyen egered van ? Nem teszel fel pár képet ?
[attach=1]
[attach=2]
[attach=3]
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Z80System on 2014.September.27. 22:45:34
Lucky bastard ! :)

Ez is valami ilyen "világon van belőle kettő, de csak ez az egy működik" dolog, mi ?

Tudunk bármit erről a NEOS egérről ? Milyen cég csinálta ezt és miért ? Boxsoft gondolom csak az illesztőt csinálta, és valahogy mellé csomagolta a NEOS egeret, nem ?

Boxsoft az angol cég volt, vagy milyen ?
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Z80System on 2014.September.27. 22:46:41
Állat, hogy milyen szép állapotban van !

Nyálam csorog ... :)
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Zozosoft on 2014.September.27. 22:49:38
Eredetileg C64-hez készült:
[attach=1]
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Z80System on 2014.September.27. 23:27:54
Ez a boxsoft egér (az EP illesztőre gondolok, nem az egérre) ez 8 irányú, vagy "analóg", normális "szabad" egérmozgást tesz lehetővé ?
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Zozosoft on 2014.September.27. 23:34:53
Egér módban normális, ilyenkor elmozdulás koordinátákat lehet lekérdezni.
Lehet joy módba is kapcsolni, ilyenkor a hagyományos iránybiteket "nyomkodja".
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: lgb on 2014.September.28. 10:34:09
JSep eger emulacio muxik (= csinal valamit, != tokeletes) :-)

Na, most ebredtem, ugyanis addig nem akartam lefekeduni az "este" amig nem megy JSep-vel az egerkurzor legalabb valamennyire paintboxban. Ez sikerult is hajnali harom korul :) Viszont megirni csak most irom meg a hirt, es most is publikaltam a szokasos "demo.new" URL-re, tehat: http://ep.lgb.hu/jsep/demo.new/ (http://ep.lgb.hu/jsep/demo.new/) A teszteles menete: emulator elindit, paintbox betolt, std emu disk imagre-re ratettem szoval load "pbox" is eleg neki elvileg. Ezek utan klikk az Enterprise emulalt kepernyore. Ha eleg jo browserunk van (firefox 32-n biztos megy) megkerdezi a browser hogy engedelyezed-e a mouse pointer lock-ot. Persze nyomjunk igent, na ezek utan mozgatva az egeret mar nem a PC-s egerkurzor mozog, hanem EP fele van tovabbitva a mozgas a boxsoft mouse illeszto altal adott modszerrel. Kilepni ebbol a modbol (PC-s eger ujra hasznalhato) ESC gomb, vagy amit irt a browser a lock-olas megkerdezesnel :) Fullscreen modban talan meg sem kerdi btw, es az eger elemeny is jobb.

Megjegyzem, ez egy remalom, hogy sw szempontjabol ez a boxsoft illeszto mukodik (mire rajottem disasm alapjan ...)! Eleve ugye 2 * 4 biten jon az X majd az Y elmozdulas MSX modra, ez meg oke. Ezt viszont az EP _bitenkent_ olvassa be raadasul, kozben a 4 bites csoportok kozott leptetve (ja es kozben vannak nop-okkal tuzdelt ismetlesek is gondolom az idozites miatt, lehet, turbositott EP-n nem is menne rendesen?!). Brrrr. Szerintem: ha ugy sincs tul sok sw ami egeret hasznal inkabb talaljunk ki valami normalis ennel gyorsabban beolvashato es egyszerubben implementalhato illesztest, es ugye Neos stb egeret rakna ma mar ra az ember, hanem vmi PC-s stb eger illeszto lenne, tehat nem fajna a dolog, sot meg talan egyszerusitene is! Es EP reszerol sem kene tobb ezer orajelciklus (igy tippre lehet nincs annyi persze) hogy az egeret lekerdezzuk.
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Zozosoft on 2014.September.28. 11:00:43
Quote from: lgb
JSep eger emulacio muxik (= csinal valamit, != tokeletes) :-)
A gombnyomás nálam invertált :oops:
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: lgb on 2014.September.28. 11:32:07
Quote from: Zozosoft
A gombnyomás nálam invertált :oops:

Erdekes, nalam nem :-P Hmmm. Hat, talan majd kitalalom mi a baj :D
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: lgb on 2014.September.28. 12:20:48
Hat lehet tenyleg forditva volt a button state :D Most jobb? (megjegyzem, uj emulator verzional gond lehet, hogy be-cache-eli a browser a regi js stb file-okat, vmi reload nem arthat ilyenkor ....)
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: lgb on 2014.September.28. 12:28:03
http://ep.lgb.hu/jsep/demo.new/?snapshot=egi.ep128s&disk=egi.dsk&autostart=yes (http://ep.lgb.hu/jsep/demo.new/?snapshot=egi.ep128s&disk=egi.dsk&autostart=yes)

Ez az EGI ami nemregiben volt topic, az milyen egerrel megy? Gondolom vmi mas, mert az emulatoromban egerre meg sem mozdul a pointer, pedig drukkoltam neki, hogy azzal tudjam hasznalni :-/
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: endi on 2014.September.28. 12:34:50
tök jó, paintbox egérrel! nem semmi :)
ezt is megértük, gratula!
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: lgb on 2014.September.28. 12:39:16
Quote from: endi
tök jó, paintbox egérrel! nem semmi :)
ezt is megértük, gratula!

Koszi. IstvanV-vel esetleg koperalni kene, hogy ep128emu-ban is legyen. Mivel C++ es nem sima C, en biztos nem probalnam beleirni, nekem a C++ mindig is valami eroltetett zagyvaleknak tunt, mar elnezest (szubjektiv velemeny persze). Viszont, ha hasznos tud lenni (foleg egy kis ido utan, amikor kijon par bug es javitom) esetleg jol johet az JSep-s tapasztalat es kodreszletek ismerete (most epp pl gondolok az APU-ra es az egerre), hogy ep128emu-ban is legyen ra emulacio. Elvileg az JSep GNU/GPL meg az ep128emu is, szoval semmi gond nincs nemi algoritmus masolassal ha nem is copy&paste, hiszen JavaScript es a C++ megsem ugyanaz :)
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: endi on 2014.September.28. 12:54:31
amúgy ha már ez ep egérkurzort nem lehet pont oda illeszteni ahol a pc-s van, nem lehetne ezt fordítva? bár ezt gondolom kb annyira engedélyezik a browserek mint az eltűntetést. :)
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: lgb on 2014.September.28. 12:56:06
Quote from: endi
amúgy ha már ez ep egérkurzort nem lehet pont oda illeszteni ahol a pc-s van, nem lehetne ezt fordítva? bár ezt gondolom kb annyira engedélyezik a browserek mint az eltűntetést. :)

Tovabbra se ertem, miert lenne ez jo. Ott az EP egerkurzora es felette a PC-s? Eleg furan nezne ki. Masreszt, nem olvastad el, amit irtam mar az ugyben a jelek szerint: ez azert nem lehetseges, mert az emulator maga nem tudja hol az EP eger! Azt az emulatoron futo EP software talalja ki relativ egerelmozdulasok alapjan. Tehat ez elvi szinten nem megoldhato egyik iranyban sem!

Mint szinten irtam, ez csak akkor menne, ha az emulator abszolut (es nem raltiv, elmozdulas) koordinatakat adna at az emulalt EP fele. Tehat EP mar azt kapja, hogy az EP kepernyo (elemi pixel szinten, a videomodtol fuggetlenul) melyik pontjan van a pointer. Ilyet azonban valos hardware nem igazan csinal - a fenycerza tud igy mukodni, de egy eger nem! -, tehat ez olyan megoldas ami emulatoron menne, de igazi EP-n, igazi hardware-en nem lesz ilyen ugy sem. Ha gondolod, majd megprobalom beleirni az eger emulacioba, hogy a boxsoft mouse interface emulalasa _mellett_ vmi I/O porton at ez az info is jelenjen meg, igy lehet irni JSep-re specializalodott ilyen egeres programot, de az tenyleg csak emulatorral fog menni azan .......
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Z80System on 2014.September.28. 14:16:23
Quote
Persze nyomjunk igent, na ezek utan mozgatva az egeret mar nem a PC-s egerkurzor mozog, hanem EP fele van tovabbitva a mozgas a boxsoft mouse illeszto altal adott modszerrel.
Marha jó! :)

Persze Zozonak gondolom nem akkora só, mert ő élőben, vason nyomta már, de félelmetes, ahogy a paintbox megy egérrel ... egérrel bakker ... ez legalább olyan fíling, mint mikor az EP detektálta a winyókat ... :)

 (http://ep.lgb.hu/jsep/demo.new/?snapshot=egi.ep128s&disk=egi.dsk&autostart=yes)
Quote
http://ep.lgb.hu/jsep/demo.new/?snapshot=egi.ep128s&disk=egi.dsk&autostart=yes (http://ep.lgb.hu/jsep/demo.new/?snapshot=egi.ep128s&disk=egi.dsk&autostart=yes)

Ez az EGI ami nemregiben volt topic, az milyen egerrel megy? Gondolom vmi mas, mert az emulatoromban egerre meg sem mozdul a pointer, pedig drukkoltam neki, hogy azzal tudjam hasznalni :-/


Hát az szomorú lenne ... eddig én Zozo minden nyilatkozatából úgy vettem ki, hogy az EGI ugyanazt használja, mint a paintbox, ami a mouse.xr -t használja és ami a boxsoft egér illesztőjének a szoftvere ...

Biztos nem megy ?
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Z80System on 2014.September.28. 14:18:59
Mi az a böngészős betoltő progi, ami LGB webemu -jának meghajtóján figyel START néven ?

És honnan lehet letölteni ?
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Zozosoft on 2014.September.28. 14:21:03
Quote from: lgb
Ez az EGI ami nemregiben volt topic, az milyen egerrel megy? Gondolom vmi mas, mert az emulatoromban egerre meg sem mozdul a pointer, pedig drukkoltam neki, hogy azzal tudjam hasznalni :-/
Ugyanazzal menne, csak ebben a csomagban már le lett cserélve joystickos MOUSE.XR-re az egér meghajtó.
Az angol srác eredeti feltöltéséből szedd ki az eredeti MOUSE.XR-t.
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: szipucsu on 2014.September.28. 14:36:13
Quote from: Z80System
félelmetes, ahogy a paintbox megy egérrel
Azt hol lehet kipróbálni?
Próbáltam az emuhoz az itteni linket, engedélyeztem az egeret az EP számára, és mindenféle fura nevű file volt abban a fura ablakban. Hogy kell a Paintboxot elindítani?
Nálam a betöltő menüben az a nyíl nem működött egérrel, csak a szokásos belső joy nyilakkal.
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Z80System on 2014.September.28. 14:54:38
Quote
Azt hol lehet kipróbálni?

Ezen a linken, amit LGB adott:
http://ep.lgb.hu/jsep/demo.new/ (http://ep.lgb.hu/jsep/demo.new/) 

elinditod az emut az indítógombbal,
azután ráklikkolsz és engedélyezed az egér capture -t,

azután az emuban billentyűzettel elindítod a paintbox -ot (a default drive -on van egy paintbox, "start" -al vagy ":dir" rel nézd meg mi a neve és indítsd el),

és a paintbox -on belül működik az EP egér.
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: lgb on 2014.September.28. 18:17:05
Quote from: szipucsu
Azt hol lehet kipróbálni?
Próbáltam az emuhoz az itteni linket, engedélyeztem az egeret az EP számára, és mindenféle fura nevű file volt abban a fura ablakban. Hogy kell a Paintboxot elindítani?
Nálam a betöltő menüben az a nyíl nem működött egérrel, csak a szokásos belső joy nyilakkal.

Oedig ugy emlekszem leirtam, load "pbox" asszem (vagy hat igen, start, es megkeresed benne, vagy akarmi), es ha mar megy a paintbox, akkor lehet probalni. Az a betolto program (en sem tudom kinek a munkaja amugy) nyilvan nem kezel egeret, csak az fog egerrel menni EP-n ami tamogatja (eger "joystick modban" - ha van egyaltalan ilyen boxsoft illesztonel - nincs tamogatva, tehat csak a boxsoft mouse-ra irt software-ek tudjak hasznalni nyilvan!).
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Z80System on 2014.September.28. 18:40:39
És hogy van megoldva a boxsoft illesztő,

control2 -es portba kell dugni és azt olvassa ? Vagy control1 ?

És ha valamelyikbe beledugod, akkor lefoglalja a helyet és a joystick -ot már csak a másikba tudod rakni,
vagy pedig befogadja a joystick -ot, kezeli a J bemeneten, és az egeret pedig mondjuk a K bemenetre teszi ?
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: lgb on 2014.September.28. 18:46:11
Quote from: Z80System
És hogy van megoldva a boxsoft illesztő,

control2 -es portba kell dugni és azt olvassa ? Vagy control1 ?

És ha valamelyikbe beledugod, akkor lefoglalja a helyet és a joystick -ot már csak a másikba tudod rakni,
vagy pedig befogadja a joystick -ot, kezeli a J bemeneten, és az egeret pedig mondjuk a K bemenetre teszi ?

Hat, hogy oszinte legyek, mivel JSep-ben nincs joy emu, nem foglalkoztam a kerdessel, hogy pontosan mit hogyan csinal, nekem eleg volt az, amit port szinten latok :) Ott meg az van, hogy a keyboard select eseten 1-4 kivalasztja a 4 lehetseges adatbitet (0xB5 out), a 0xB6 in bit 0 = kivalaszott adatbit allapotanak lekerdezese, bit 2 = mouse button allapota (itt erdekes, ugy tunik kbd sel = 0 -val kerdezi le holott en ezt nem emulalom hanem barmilyen sel eseten megy, es igy is jonak tunik ...), a 0xb7 (ez lesz a serial) out bit 1 pedig leptet a 4 bites "adatcsomagok" kozott. Mivel MSX eger ugy mux alapvetoen, hogy X es Y relativ elmozdulas egy-egy 8 bites elojeles szamkent, amiket 4 bites csomagokban prezental. A boxsoft mouse illeszto ez utobbit bonyitja, hogy egyszerre (gondolom mivel nincs annyi "in" vezetek ugye ...) nem latod a 4 bitet, azt is a kbd sel-en valtogatva "tapogatja" le a software. Nem tudom mennyire volt ertheto :) Na valami ilyesmi. Legalabbis a disasm kod alapjan, aminek segitsegevel megirtam az emulaciot.
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Zozosoft on 2014.September.28. 18:50:43
Vagy egeret dugsz bele, vagy kihúzod a soros drót jack csatlakozóját, és akkor joyt dugsz bele.
(Van sima joy illesztős verziója is, amin nincs a soros kábel csatlakozója)
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Z80System on 2014.September.28. 18:57:36
Quote
Vagy egeret dugsz bele, vagy kihúzod a soros drót jack csatlakozóját, és akkor joyt dugsz bele.
(Van sima joy illesztős verziója is, amin nincs a soros kábel csatlakozója)

Annyi erővel míg az egeret kihúzom és a serialt kihúzom,
annyi erővel kihúzhatom csak az illesztőt,
és dughatom direktben a joy -t ...

Vagy ez joy módban is tud kezelni esetleg több gombot is ?



És akkor control1 -et kell használni nyilván, mert a mouse.xr gondolom azt olvassa ...



Annyit kellett volna csinálniik, hogy a mouse.xr az egeret a K inputon olvassa,
meg rátenni +1 joy csatlakozót, és akkor rá lehetne dugva az egér és a joy is egyszrre ... nem értem miért nem így csinálták ...
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Zozosoft on 2014.September.28. 19:01:35
Quote from: Z80System
Vagy ez joy módban is tud kezelni esetleg több gombot is ?
Ha jól sejtem a kézikönyvet nem olvastad el :twisted:
BASIC példa is van, hogyan olvasd a FIRE2-t.

Quote
Annyit kellett volna csinálniik, hogy a mouse.xr az egeret a K inputon olvassa,
meg rátenni +1 joy csatlakozót, és akkor rá lehetne dugva az egér és a joy is egyszrre ... nem értem miért nem így csinálták ...
Akkor viszont nem menne az egér Joy módja.
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Z80System on 2014.September.28. 19:08:00
Quote
Akkor viszont nem menne az egér Joy módja.
Ami továbbra sem érdekes ... méregpukkancs ... :)



De egyébként ha már itt tartunk, van a joy.ext, ami azt tudja hogy a külső joy -jal mozgatja az exos alapú editorokban a kurzort ... ez működik, én használom ...

Namost ha ez a mouse tud joy módot, akkor joy.ext -tel a mouse vinni fogja a kurzort exos editorokban ...

Valóra válik az álom: egérrel vezérelt kurzor lesz karakteres képernyőn ... :)

Sztm sz** lesz (mer sz** a joy emuláció), de kíváncsi lennék a véleményedre, gyakorlati tapasztalat után ...
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: szipucsu on 2014.September.28. 21:04:26
Már működik nekem is, köszi! Tényleg nem semmi, egérrel lehet használni a Paintbox-ot. Igaz, rajzolni nem engedett semmit, de akkor is forradalmi!
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: lgb on 2014.September.28. 21:21:21
Quote from: szipucsu
Már működik nekem is, köszi! Tényleg nem semmi, egérrel lehet használni a Paintbox-ot. Igaz, rajzolni nem engedett semmit, de akkor is forradalmi!

En rajzoltam egy "EP rulez" szabadkezi muvet :) Mondjuk kulonosebb muveszi erteke biztos nincs ...
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: endi on 2014.September.28. 21:24:41
mondjuk ma már amikor pc-ről giga minőségű képeket tudunk konvertálni, sajnos senki se fogja kihasználni az egeres paintboxot...
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: lgb on 2014.September.28. 21:29:26
Quote from: endi
mondjuk ma már amikor pc-ről giga minőségű képeket tudunk konvertálni, sajnos senki se fogja kihasználni az egeres paintboxot...

Lehet. Oszinten, engem ez az EGI tema ihletett meg az JSep eger emulacio irasa temaban, hogy azt lehetne-e egereszve "nyomkodni" ...
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: endi on 2014.September.28. 21:31:36
Quote from: lgb
Lehet. Oszinten, engem ez az EGI tema ihletett meg az JSep eger emulacio irasa temaban, hogy azt lehetne-e egereszve "nyomkodni" ...
Hát pl a Musicbox-ban elég jó ablakkezelés van, igaz text módú, de érdekes lehet egérrel.
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: endi on 2014.September.28. 21:36:59
Amúgy én használok ilyen Wacom rajztáblát is, és most rajzolgattam is vele egy kicsit EP-n. Most már elmondhatjuk hogy EP rajzoltak rajztáblával is, nem csak egérrel! :)
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: lgb on 2014.September.28. 21:37:24
Quote from: endi
Hát pl a Musicbox-ban elég jó ablakkezelés van, igaz text módú, de érdekes lehet egérrel.

Miert, az tamogat egeret?
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: lgb on 2014.September.28. 21:38:57
Quote from: endi
Amúgy én használok ilyen Wacom rajztáblát is, és most rajzolgattam is vele egy kicsit EP-n. Most már elmondhatjuk hogy EP rajzoltak rajztáblával is, nem csak egérrel! :)

Marmint, hogy JSep eger emulacioja megeszi eger gyanant a rajztablat, es paintbox-ban rajzoltal vele, ami JSep alatt futott? Az cool :-P
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: endi on 2014.September.28. 21:44:41
Quote from: lgb
Marmint, hogy JSep eger emulacioja megeszi eger gyanant a rajztablat, es paintbox-ban rajzoltal vele, ami JSep alatt futott? Az cool :-P
a rajztábla egérként is műxik természetesen. van abszolút és relatív módja, én relatívban használom, szóval teljesen egérként műxik (plusz a nyomásérzékenység persze)
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: lgb on 2014.October.06. 21:51:24
Talaltam egy egeret elfekvoben, Amiga 1200-hoz kaptam meg anno vagy atarihoz :) A hazitalas oka pont az, hogy van az aljan egy kapcsolo: atari/amiga. A csatlakozoja ugy nez ki mint a 9 polusu C64 joystick port. Ez mifele allat lehet? :)
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Zozosoft on 2014.October.06. 21:53:17
Quote from: lgb
Talaltam egy egeret elfekvoben, Amiga 1200-hoz kaptam meg anno vagy atarihoz :) A hazitalas oka pont az, hogy van az aljan egy kapcsolo: atari/amiga. A csatlakozoja ugy nez ki mint a 9 polusu C64 joystick port. Ez mifele allat lehet? :)
Rá van írva! :-D
Az Amiga és Atari ST egér az ugyanaz, csak pár drót fel van cserélve...
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Zozosoft on 2014.October.14. 16:08:10
Lgb! Ha már meg tudtad írni az emulációját, akkor össze tudnád foglalni a Boxsoft-Neos protokolt? Z80System nagyon kíváncsi lenne rá :-)
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Z80System on 2014.October.14. 16:10:53
Tegnap óta mintha eltűnt volna lgb ... én legalábbis nem láttam ...
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Z80System on 2014.October.15. 14:07:17
http://enterpriseforever.com/egyeb-temak/paintbox-mouse-xr/msg27295/#msg27295

Ez így ebben a formában lefordítható egy valid mouse.xr állománnyá ?

És ha igen, akkor mivel.

És egyébként mi készít ilyen dissassembly -t ? ? ?
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: lgb on 2014.October.15. 17:18:01
Tegnap óta mintha eltűnt volna lgb ... én legalábbis nem láttam ...

Mar en is keresem :)
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Z80System on 2014.October.16. 01:13:34
Ha elindít az ember boxsoft illesztő nélküli gépen egy EGI -t, akkor a kurzor nyil mászik a képernyőn ?

Mert nekem átlósan mászik, ha külső joy -jal rámozdulok, akkor ugrál összevissza, ha meg belső joy -jal próbálom, annak nincs hatása ...

Egér nélkül nem megy a mouse.xr ? Síma joy -jal ?
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Zozosoft on 2014.October.16. 06:55:14
Ha elindít az ember boxsoft illesztő nélküli gépen egy EGI -t, akkor a kurzor nyil mászik a képernyőn ?
Igen, hiszen, akkor csupa 1111 jön koordinátáknak.

Quote
Egér nélkül nem megy a mouse.xr ? Síma joy -jal ?
Van olyan ami megy, az első hozzászólásban részletesen van tárgyalva.
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Lacika on 2014.October.16. 16:16:04
Ha elindít az ember boxsoft illesztő nélküli gépen egy EGI -t, akkor a kurzor nyil mászik a képernyőn ?

Ami nálam kint van, abban olyan mouse.xr-t tölt, hogy emuval is használható legyen.
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: lgb on 2014.October.16. 16:31:37
Ami nálam kint van, abban olyan mouse.xr-t tölt, hogy emuval is használható legyen.

JSep emuval mouse-only megoldassal is hasznalhato ugye. Mondjuk nem lenne rossz, ha ep128emu is emulalna a boxsoft mouse interface-t, nem csak az JSep emulatorom, ami azert - valjuk be - nem egy ep128emu masreszrol :)
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Z80System on 2014.November.18. 00:34:56
A mouse.xr csak egy egér gombot olvas be, a jobbklikk nincs kezelve ? Ha mégis, akkor azt hol olvassa be ? "J" bemeneten kívül kezelnek mást is ?
Title: Re: PAINTBOX, MOUSE.XR
Post by: Zozosoft on 2014.November.18. 09:06:56
A mouse.xr csak egy egér gombot olvas be, a jobbklikk nincs kezelve ? Ha mégis, akkor azt hol olvassa be ? "J" bemeneten kívül kezelnek mást is ?
Igen, mert ebben a C64 drótozású egérben a Fire és a Strobe közös dróton megy.
Joy módban Fire a bal gomb, jobb gomb külön lekérdezhető.
Egér módban csak jobb gomb van.
Az MSX-es átalakításos módban lehet mindkettő.