Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Mi az aminek még meg kell születnie EP-n? (Read 9373 times)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Mi az aminek még meg kell születnie EP-n?
« Reply #30 on: 2017.October.23. 20:48:13 »
csak az nem lenne lehetséges, hogy például a fűrészjel fokozatosan alakuljon háromszögjellé (ami egy PWM-hez hasonló effektus).
Ehhez már szerintem hangkártya kéne. :D Azért így se semmi, mennyi mindent ki lehet hozni az EP-ből.
Az a 100Hz-es megszakítás (50 helyett/mellett) is megvalósítható lenne? Arra is ugyanúgy lehetne írni zenét? Amit Endi linkelt többször is Spectrum 128-as "techno" zenét, elég érdekesen változtatja a hang tulajdonságait időnként. Talán nem is mindig a hang magasságát változtatja meg, hanem egyéb tulajdonságait, és ebből lesz a zene. De lehet, hogy az is a hangmagasság megváltozása, nehéz ezt pontosan kihallani.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Mi az aminek még meg kell születnie EP-n?
« Reply #31 on: 2017.October.23. 21:01:52 »
Amit Endi linkelt többször is Spectrum 128-as "techno" zenét, elég érdekesen változtatja a hang tulajdonságait időnként. Talán nem is mindig a hang magasságát változtatja meg, hanem egyéb tulajdonságait, és ebből lesz a zene. De lehet, hogy az is a hangmagasság megváltozása, nehéz ezt pontosan kihallani.

Spectrum 128-on van hardveres burkológörbe generátor, ami hallható magasságú hullámforma (torzított fűrész- vagy háromszögjel, legfeljebb 6928 illetve 3464 Hz-en, és ezeket a frekvenciákat 16 bites egésszel osztva) előállítására is alkalmas, ezen kívül a négyszögjel vagy zaj hangerejét modulálva további hangeffektusokat lehet előállítani, amit az említett zenék ki is használnak.
« Last Edit: 2017.October.23. 21:19:06 by IstvanV »

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Mi az aminek még meg kell születnie EP-n?
« Reply #32 on: 2017.October.24. 12:04:32 »
A 100 Hz-es megszakítás megoldható szerkesztés közben, bár M64-re konvertálásnál hátránya, hogy nagyobb lesz a file és 12500 helyett csak 11905 Hz-en lehet lejátszani. Vagy konvertálásnál lehetne 50 Hz-es is a burkológörbék minőségének a romlásával.

A szerkesztéshez készülő lejátszóhoz 10 MHz-es konfiguráció ajánlott, nem támogat file bemenetet (mididata.bin), és 12626 Hz a lejátszás frekvenciája. Lehetne valamivel nagyobb is, de célszerűbbnek találtam a 4 MHz-es gépen lehetséges M64 lejátszást közelíteni. File puffer nélkül van elég hely a hullámforma táblázatok számára, és a burkológörbe terület is 8192-ről 16384 byte-ra növelhető (100 Hz-en ugyanannyi marad a teljes időtartam).
« Last Edit: 2017.October.24. 12:09:06 by IstvanV »

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Mi az aminek még meg kell születnie EP-n?
« Reply #33 on: 2017.October.24. 12:06:14 »
Spectrum 128-on van hardveres burkológörbe generátor, ami hallható magasságú hullámforma (torzított fűrész- vagy háromszögjel, legfeljebb 6928 illetve 3464 Hz-en, és ezeket a frekvenciákat 16 bites egésszel osztva) előállítására is alkalmas, ezen kívül a négyszögjel vagy zaj hangerejét modulálva további hangeffektusokat lehet előállítani, amit az említett zenék ki is használnak.

amúgy érdekes, hogy a régi időkben szinte senki se használta ki ezt, azaz amikor még piacon volt a specy, és üzletben kiadott játékok készültek. sőt, utána se egy jó darabig. a demo scene beindulásával fedezték fel ennek lehetőségét, és használják is ki tök jól
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Mi az aminek még meg kell születnie EP-n?
« Reply #34 on: 2017.October.31. 13:11:41 »
-3 sávos runner játék, ami mobilon divat, pl subway surfers. persze magic ball talajjal, esetleg pár kisebb akadály objekttel (tehát a talaj színei határoznák meg inkább az akadályokat).
-valami általános 3d formátum :)
-vektoros rajzoló program (ez létezett, a szöveges játékaimhoz csináltam, de a mutant test pályái is így készültek, sajnos az editor elveszett)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Mi az aminek még meg kell születnie EP-n?
« Reply #35 on: 2017.October.31. 13:20:17 »
Tessék hozzálátni. :razz:

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Mi az aminek még meg kell születnie EP-n?
« Reply #36 on: 2018.July.01. 20:38:33 »
sok hw cucc készül mostanában, ami nem semmi.
de készülhetne valami robotokkal kapcsolatos... robot irányítás ep-vel...? nem is tudom. vagy bármi nem szokványos hw dolog.
mondjuk valami belső világítás, a gombok között? :)
ötletelhetünk :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Tuby128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1448
  • Country: hu
Re: Mi az aminek még meg kell születnie EP-n?
« Reply #37 on: 2018.July.04. 13:09:31 »
Mekkora gazdasági kereted van rá?
Én most építem a CNC gépemet PC-vel. Egy marógép kap szervo motorokat, és a MACH3-mal fogom vezérelni, G-kódokat alakít át mozgássá. A G-kódot pedig az Autocad DXF kiterjesztésű fájlja alapján készítem.

EP-re alapvetően Kínából vásárolni egy léptetőmotorvezérlőt nem drága. Ehhez az EP párhuzamos porton keresztül lehet előadni a STEP/DIR jeleket. Előbbi azt mondja meg, mennyit lépjen, a másik hogy melyik irányba. A motorvezérlő a felfutó éleket számolja.
 Kínából a motorvezérlőt akár léptetőmotorral is lehet rendelni, az sem drága, ha a motor kissebb nyomatékú.
 A motorokat aztán fel lehet szerelni valamire, és megvan a robot.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Mi az aminek még meg kell születnie EP-n?
« Reply #38 on: 2018.July.04. 20:39:00 »
CNC esztergavezérlő EP-vel, durva lenne. :D
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14722
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Mi az aminek még meg kell születnie EP-n?
« Reply #39 on: 2018.July.04. 20:43:28 »
CNC esztergavezérlő EP-vel, durva lenne. :D
Apucinak tetszett volna! Amivel anno a 90-es években dolgozott, abban 8085-ös proci volt, szóval egy Z80 is simán bírná.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Mi az aminek még meg kell születnie EP-n?
« Reply #40 on: 2018.July.04. 21:25:42 »
sajnos nincs időm foglalkozni ilyen hw dolgokkal, bár a 3d nyomtatás nagyon érdekel, meg az ilyen cnc dolgok is. persze nem ep-vel :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Mi az aminek még meg kell születnie EP-n?
« Reply #41 on: 2018.July.15. 15:59:57 »
ötlet: sprite-os 3d game. azaz a sprite mindig felénk fordul (mint a book of life játékomban), de úgy, hogy gyors is legyen. mondjuk a book of life az béna lassú, szóval szerintem jóval gyorsabbat lehetne csinálni.

persze van már ilyesmi, pl autóversenyek stb, de a legtöbb specy átirat, vagy nem túl jó...

szóval én egy olyat látnék szívesen, ami marha gyors. ma már ezt lehetne úgy csinálni, hogy minden távolságra le van tárolva a sprite, ez gyorsítana rajta...

na persze lehetne olyanban is gondolkodni, hogy nem gyors, viszont nagyon szép :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)