Enterprise Forever
:HUN => Egyéb témák => Topic started by: endi on 2017.September.04. 19:22:09
-
Mi az aminek még meg kell születnie EP-n?
Szerintem:
-nagy pályás scrollos game, vagy pixeles vagy karakteres módban
-egy Eye of Beholder (https://www.google.hu/search?client=opera&hs=6zc&biw=1306&bih=875&tbm=isch&sa=1&q=eye+of+beholder+&oq=eye+of+beholder+&gs_l=psy-ab.3..0l3j0i30k1.12061.12061.0.12274.1.1.0.0.0.0.82.82.1.1.0....0...1.1.64.psy-ab..0.1.82.EVxwPsfzs5Y) jellegű, nagyon szép grafikás játék (ez nyilván átirat lesz mert amúgy marha sok meló egy ilyen, kérdés, létezik-e megfelelő szinvonalú átírható cpc játék? esetleg más gépről?)
-karakteres módú nagy mozgó figurás játék (ez lehet a scrollos is). karakteres módban nagyon gyorsan lehetne nagy figurákat mozgatni, még specyn pixel módban is elég jó pl a popeye vagy trapdoor és hasonlók.
Majd még írok, egyelőre ezek jutottak eszembe.
Szerinted? :)
-
- szép színes, nagy, scrollozó pályás flipper, jó kis sztereó Dave hangokkal
-"megyünk fölfelé, és mindenre lövünk ami mozog" :-) stílusú játékból is EP-hez illő szép színes
-most, hogy már van remek egerünk, lehetne valami jó kis Tower Defense játék. Valószínűleg karakteres mód lenne jó hozzá, azzal könnyen megoldható lenne a sok-sok mászkáló cucc egyszerre animálása.
-
Hálózaton keresztül is játszható egeres multiplayer játék. Mondjuk a Z Steel Soldiers 2 kicsit lazább EP-s változata, amit 8-an lehetne egymás ellen játszani.
Az egyik DevCompo-n volt az a játék, aminek a címében az "aka" szó is benne volt, az is multiplayer.
-
Szprájt hardver és Core War (https://en.wikipedia.org/wiki/Core_War)?
-
-"megyünk fölfelé, és mindenre lövünk ami mozog" :-) stílusú játékból is EP-hez illő szép színes
bullet hell típusú játéknak nevezik azt amiben... na de a videó többet mond, és cpc:
https://www.youtube.com/watch?v=qtMgpII24ZA
-
ez még inkább bullet hell, szép finom mozgással, na persze egyszerű graffal:
https://www.youtube.com/watch?v=w9u0vozmXRM
-
Ilyesmi stílusra gondolok (https://www.youtube.com/watch?v=wA32a3Gv3L4), a fölfele scroll az LPT-vel az jól megy a Nicknek. Mondjuk 16 szín módban szép színes lenne, lehetne a BIAS használva az állandó dolgokhoz, az alap 8 szín a pályához, ami szépen cserélődhetne, így változatos lehetne a terep.
De az csak ötletelés, nem értek én játékprogram íráshoz :oops:
-
Pirates (http://www.cpc-power.com/index.php?page=detail&num=1643) konverzió.
-
- szép színes, nagy, scrollozó pályás flipper, jó kis sztereó Dave hangokkal
ezt pont most véletlen találtam, de valami befejezetlen projektnek tűnik:
https://youtu.be/y8oMNQoZZ3s?t=8302
-
ezt pont most véletlen találtam, de valami befejezetlen projektnek tűnik:
EP-n LPT-vel nem lenne ilyen darabos a scroll. No meg szintén lehetne palettaváltást kihasználni.
-
Még pár ötletem:
-digi hangos text to speech
-epimgconv-ba gracha és egyéb text módok :)
-egy c256 módú 1:1 arányú "nagy pixeles" játék, valami platformer
-
ScummVM (https://www.scummvm.org/)?
-
A ScummVM lehet túl sok, jobb a "Maniac Mansion" átalakítása a 65xx (C64, Apple II, NES-Famicon) Z80-ból, de még mindig nagyon nehéz. Innen van az első Scumm motor.
----------------------
ScummVM could be too much, better is to convert "Maniac Mansion" to Z80 from 65xx(C64, Apple II, NES-Famicon), but still very difficult. It has the first Scumm engine inside.
http://www.pagetable.com/?p=603
-
még egy ötlet:
-egy kattintással indítható ep játékok web emu alatt :)
-
De az LGB már megtette:
http://ep.lgb.hu/jsep/
-
-epimgconv-ba gracha és egyéb text módok :)
Ennek sok értelme szerintem nem lenne, az eddigi "GRACHA" témájú programjaimat sem használta rajtam kívül senki, én pedig (nagyobb grafikai tehetség hiányában) csak a Xorgame egérkurzorát készítettem a PC-s szerkesztővel. :oops: Ami kevés EP grafika még készül, ahhoz jó a szabvány BASIC GRACHA program is, és a PC-s képszerkesztők (pl. GIMP) + amit az epimgconv már most is tud, és szükség esetén csak az adott játékhoz írt néhány soros konvertáló programok.
-egy c256 módú 1:1 arányú "nagy pixeles" játék, valami platformer
Ezzel az lehet a probléma, hogy más 8 bites gépeken ritkaság az ilyesmi, így valószínűleg teljesen új játékot kellene tervezni és írni, ami viszont már túl nagy projekt lenne.
-egy kattintással indítható ep játékok web emu alatt
Még jobb lenne közvetlenül a fórumon a hozzászólásokba beépíthetően. :)
-
az eddigi "GRACHA" témájú programjaimat sem használta rajtam kívül senki
Nekem elsőre bonyolultnak tűnik a használata, a kitapasztalásra meg nem tudom rávenni magam. Viszont jó lenne a Skramble-hez új pályákat tervezni vele. De gondolom, a scrollos játékhoz a pályatervezés pont nem a legegyszerűbb, egyképernyős játék helyett.
-
Nekem elsőre bonyolultnak tűnik a használata, a kitapasztalásra meg nem tudom rávenni magam.
Valóban, de hasonló okból nem lenne érdemes az Endi által javasolt epimgconv bővítést sem megvalósítani. :) Manapság már senkinek nincs ideje, energiája és motivációja újdonságokkal foglalkozni, legfeljebb ha valamilyen nagy hiányt töltenek be (azaz nem lehetett ugyanazt a feladatot már korábban is többé-kevésbé elfogadhatóan megoldani a meglevő eszközökkel).
-
Valóban, de hasonló okból nem lenne érdemes az Endi által javasolt epimgconv bővítést sem megvalósítani. :) Manapság már senkinek nincs ideje, energiája és motivációja újdonságokkal foglalkozni, legfeljebb ha valamilyen nagy hiányt töltenek be (azaz nem lehetett ugyanazt a feladatot már korábban is többé-kevésbé elfogadhatóan megoldani a meglevő eszközökkel).
na jó de az epimgconv-ot most is használjuk mindenfélére, ha másért nem, hogy megnézzük hogy nézne ki egy-egy kép ep-n. és ez tök jó.
épp ezért örülnék ha a karakteres módok is benne lennének. plusz szerintem érdekes programozói feladat, biztos élveznéd :)
mert amúgy bárminek is mi értelme van? a játékoknak, amikkel páran játszunk? :)
-
ja és amúgy én a saját gracha editoromat se használom már. végül is csináltam vele pár dolgot, egyelőre nekem az elég volt. lehet hogy pár év múlva megint lesz ihlet.
most épp a ramuge az ihlet :)
-
na jó de az epimgconv-ot most is használjuk mindenfélére, ha másért nem, hogy megnézzük hogy nézne ki egy-egy kép ep-n. és ez tök jó.
Ez igaz, de az epimgconv használatának a célja általában attribútum módú képek létrehozása soronként változó palettával. :) Hasonlóan, mint ahogy például az epcompress-t sem használja rajtam kívül senki nem m3 módban (természetesen a most felmerült új móddal kapcsolatban sem volt érdeklődés, már töröltem is). A karakteres konverzió az epimgconv-ban ugyan érdekes lenne egy rövid ideig, de utána továbbra is csak attribútum képek készülnének. Karakterkészletet automatikusan létrehozni egy kép alapján egyébként is nehéz feladat, ez "művészi" jellegű munka, amit egy kezdetleges algoritmus nem tud jól elvégezni. Legfeljebb akkor, ha a kép kis méretű és az egész elfér a karakterkészletben ismétlés nélkül. Tehát ha el is készülne, valószínűleg sok paramétere lenne a konverziónak, akkor viszont a bonyolultság miatt nem terjedne el a használata.
épp ezért örülnék ha a karakteres módok is benne lennének. plusz szerintem érdekes programozói feladat, biztos élveznéd
Csak saját célra ugyan érdekes lehetne fejleszteni, de amint már említettem, a grafikai tehetségem korlátai miatt ennek nem sok értelme lenne. :oops: A PC-s szerkesztővel is csak egy egérkurzort készítettem, ami pár perc lett volna a GIMP-ben. :)
-
például az epcompress-t sem használja rajtam kívül senki nem m3 módban (természetesen a most felmerült új móddal kapcsolatban sem volt érdeklődés, már töröltem is).
Én speciel nem értek a technikai részéhez, de nem rossz, ha be lehet tömöríteni pl. a konertált midiket, arra használom is. Az én szintemen ez annyi, hogy látom, milyen kicsi a file, amit mások tömörítettek, és örülök neki. :D Szerintem kevesen foglalkoznak olyan szintű fejlesztésekkel, hogy használják pl. a tömörítést.
A korábban konvertált tömörítetlen midi fájlokat gondoltam, hogy betömörítem, tervben van, de mindig eszembe jutott valami más tennivaló.
-
Hasonlóan, mint ahogy például az epcompress-t sem használja rajtam kívül senki nem m3 módban (természetesen a most felmerült új móddal kapcsolatban sem volt érdeklődés, már töröltem is).
Ez nem teljesen fedi a valóságot :) ,én már használtam amásik 2 módját is, sőt volt olyan program, ha jól emlékszem, ahol két tömörítést használtam, igaz egyik az m3 volt :D
Az m1 módra gondoltál, mi Plus4-en van csak? Azt hogy lehet csomagolni?
Én szerintem elővenném későbbiekben, a legtöbbször összevetést csinálok vagy sebesség, vagy méret, vagy a kettő együtt függvényében
-
Az m1 módra gondoltál, mi Plus4-en van csak? Azt hogy lehet csomagolni?
Annak már nincs meg az EP-s változata, de egyébként a p4compress programmal (plus4emu csomag része) lehet létrehozni.
Az ep128emu, epimgconv és epcompress jelenleg késznek tekinthető, szerintem elsősorban a zenei célú programokkal érdemes még foglalkozni, például a midiplay SID emulációt használó vagy egyéb módon továbbfejlesztett változatával.
-
például a midiplay SID emulációt használó vagy egyéb módon továbbfejlesztett változatával.
Arra én is nagyon kíváncsi lennék! Az állítható négyszögjel kitöltési tényező és hasonlók érdekesek lehetnek. Mire megjegyzem, hogy a 70-es vezérlőn milyen szám mit jelent, addigra jönni fognak hozzá újak. :D
-
Arra én is nagyon kíváncsi lennék! Az állítható négyszögjel kitöltési tényező és hasonlók érdekesek lehetnek. Mire megjegyzem, hogy a 70-es vezérlőn milyen szám mit jelent, addigra jönni fognak hozzá újak. :D
Itt is csak 4 vezérlő lenne, de néhány eltéréssel:
- a 10-es (Pan) nem lenne támogatott
- helyette újdonság a 74-es (négyszögjel kitöltési tényezője, ez a burkológörbével együtt határozza meg a tényleges értéket)
- 71, 76: hasonló célú a DAVE-es lejátszóhoz, de itt a 3-5. bitek a hullámformát és a gyűrűmodulációt állítják a SIDBASIC formátumával azonos módon (csak két bittel jobbra léptetve)
- 70, 77: ez is hasonló, de továbbfejlesztve, a harmadik csatorna is osztható (csak két hangra), és több lehetőség van a csatorna foglalás vezérlésére
Mivel ez a lejátszó valószínűleg egyébként sem működne valódi gépen (csak a kimenete M64 formátumban), érdemes lehetne még megvalósítani például a hajlítás érzékenységet.
-
négyszögjel kitöltési tényezője, ez a burkológörbével együtt határozza meg a tényleges értéket
A burkológörbe hogyan szólna bele a kitöltési tényezőbe? Vagy minden fázisban lenne még egy szám, ami a kitöltési tényezőt adja meg?
-
Vagy minden fázisban lenne még egy szám, ami a kitöltési tényezőt adja meg?
Igen, de ugyanannyi szám lenne, mert nem lenne külön bal és jobb hangerő:
[L|R|S] IDŐTARTAM, HANGERŐ (0..31), HAJLÍTÁS (-4096..4095), PWM (0..255*), HULLÁMFORMA;
A PWM valójában lehet a 0-255 tartományon kívül is, de csak az alsó 8 bit számít. A hullámformánál 0 a háromszögjel, 32 a fűrészjel, 64 a négyszögjel és 96 a zaj, 128 hozzáadása engedélyezi a gyűrűmodulációt. De a burkológörbe kezelésen lehetne fejleszteni is a nagyobb Z80 igényt kihasználva, például a release szegmensnél.
-
Igen, de ugyanannyi szám lenne, mert nem lenne külön bal és jobb hangerő:
Egyetlen hangszeren belül is változhatna a pwm? Pl. "telítettből" átmenne az "üresbe" lassan. Az mondjuk midi vezérlőn is jó lenne, pl. szól a zene, és közben fokozatosan változik a pwm.
A hullámforma is változhat egy hangon belül? Pl. 50Hz-en rezeghet a négyszögjel és a háromszögjel között? Vagy mint a doboknál a torzítás, szép lassan változik egyik a másik után.
-
Egyetlen hangszeren belül is változhatna a pwm? Pl. "telítettből" átmenne az "üresbe" lassan. Az mondjuk midi vezérlőn is jó lenne, pl. szól a zene, és közben fokozatosan változik a pwm.
A hullámforma is változhat egy hangon belül? Pl. 50Hz-en rezeghet a négyszögjel és a háromszögjel között? Vagy mint a doboknál a torzítás, szép lassan változik egyik a másik után.
Igen, a PWM folyamatosan változtatható lenne burkológöbével és vezérlővel is. A hullámforma szintén, csak az nem lenne lehetséges, hogy például a fűrészjel fokozatosan alakuljon háromszögjellé (ami egy PWM-hez hasonló effektus).
-
csak az nem lenne lehetséges, hogy például a fűrészjel fokozatosan alakuljon háromszögjellé (ami egy PWM-hez hasonló effektus).
Ehhez már szerintem hangkártya kéne. :D Azért így se semmi, mennyi mindent ki lehet hozni az EP-ből.
Az a 100Hz-es megszakítás (50 helyett/mellett) is megvalósítható lenne? Arra is ugyanúgy lehetne írni zenét? Amit Endi linkelt többször is Spectrum 128-as "techno" zenét, elég érdekesen változtatja a hang tulajdonságait időnként. Talán nem is mindig a hang magasságát változtatja meg, hanem egyéb tulajdonságait, és ebből lesz a zene. De lehet, hogy az is a hangmagasság megváltozása, nehéz ezt pontosan kihallani.
-
Amit Endi linkelt többször is Spectrum 128-as "techno" zenét, elég érdekesen változtatja a hang tulajdonságait időnként. Talán nem is mindig a hang magasságát változtatja meg, hanem egyéb tulajdonságait, és ebből lesz a zene. De lehet, hogy az is a hangmagasság megváltozása, nehéz ezt pontosan kihallani.
Spectrum 128-on van hardveres burkológörbe generátor, ami hallható magasságú hullámforma (torzított fűrész- vagy háromszögjel, legfeljebb 6928 illetve 3464 Hz-en, és ezeket a frekvenciákat 16 bites egésszel osztva) előállítására is alkalmas, ezen kívül a négyszögjel vagy zaj hangerejét modulálva további hangeffektusokat lehet előállítani, amit az említett zenék ki is használnak.
-
A 100 Hz-es megszakítás megoldható szerkesztés közben, bár M64-re konvertálásnál hátránya, hogy nagyobb lesz a file és 12500 helyett csak 11905 Hz-en lehet lejátszani. Vagy konvertálásnál lehetne 50 Hz-es is a burkológörbék minőségének a romlásával.
A szerkesztéshez készülő lejátszóhoz 10 MHz-es konfiguráció ajánlott, nem támogat file bemenetet (mididata.bin), és 12626 Hz a lejátszás frekvenciája. Lehetne valamivel nagyobb is, de célszerűbbnek találtam a 4 MHz-es gépen lehetséges M64 lejátszást közelíteni. File puffer nélkül van elég hely a hullámforma táblázatok számára, és a burkológörbe terület is 8192-ről 16384 byte-ra növelhető (100 Hz-en ugyanannyi marad a teljes időtartam).
-
Spectrum 128-on van hardveres burkológörbe generátor, ami hallható magasságú hullámforma (torzított fűrész- vagy háromszögjel, legfeljebb 6928 illetve 3464 Hz-en, és ezeket a frekvenciákat 16 bites egésszel osztva) előállítására is alkalmas, ezen kívül a négyszögjel vagy zaj hangerejét modulálva további hangeffektusokat lehet előállítani, amit az említett zenék ki is használnak.
amúgy érdekes, hogy a régi időkben szinte senki se használta ki ezt, azaz amikor még piacon volt a specy, és üzletben kiadott játékok készültek. sőt, utána se egy jó darabig. a demo scene beindulásával fedezték fel ennek lehetőségét, és használják is ki tök jól
-
-3 sávos runner játék, ami mobilon divat, pl subway surfers. persze magic ball talajjal, esetleg pár kisebb akadály objekttel (tehát a talaj színei határoznák meg inkább az akadályokat).
-valami általános 3d formátum :)
-vektoros rajzoló program (ez létezett, a szöveges játékaimhoz csináltam, de a mutant test pályái is így készültek, sajnos az editor elveszett)
-
Tessék hozzálátni. :razz:
-
sok hw cucc készül mostanában, ami nem semmi.
de készülhetne valami robotokkal kapcsolatos... robot irányítás ep-vel...? nem is tudom. vagy bármi nem szokványos hw dolog.
mondjuk valami belső világítás, a gombok között? :)
ötletelhetünk :)
-
Mekkora gazdasági kereted van rá?
Én most építem a CNC gépemet PC-vel. Egy marógép kap szervo motorokat, és a MACH3-mal fogom vezérelni, G-kódokat alakít át mozgássá. A G-kódot pedig az Autocad DXF kiterjesztésű fájlja alapján készítem.
EP-re alapvetően Kínából vásárolni egy léptetőmotorvezérlőt nem drága. Ehhez az EP párhuzamos porton keresztül lehet előadni a STEP/DIR jeleket. Előbbi azt mondja meg, mennyit lépjen, a másik hogy melyik irányba. A motorvezérlő a felfutó éleket számolja.
Kínából a motorvezérlőt akár léptetőmotorral is lehet rendelni, az sem drága, ha a motor kissebb nyomatékú.
A motorokat aztán fel lehet szerelni valamire, és megvan a robot.
-
CNC esztergavezérlő EP-vel, durva lenne. :D
-
CNC esztergavezérlő EP-vel, durva lenne. :D
Apucinak tetszett volna! Amivel anno a 90-es években dolgozott, abban 8085-ös proci volt, szóval egy Z80 is simán bírná.
-
sajnos nincs időm foglalkozni ilyen hw dolgokkal, bár a 3d nyomtatás nagyon érdekel, meg az ilyen cnc dolgok is. persze nem ep-vel :)
-
ötlet: sprite-os 3d game. azaz a sprite mindig felénk fordul (mint a book of life játékomban (http://www.ep128.hu/Ep_Games/Leiras/Book_of_Life.htm)), de úgy, hogy gyors is legyen. mondjuk a book of life az béna lassú, szóval szerintem jóval gyorsabbat lehetne csinálni.
persze van már ilyesmi, pl autóversenyek stb, de a legtöbb specy átirat, vagy nem túl jó...
szóval én egy olyat látnék szívesen, ami marha gyors. ma már ezt lehetne úgy csinálni, hogy minden távolságra le van tárolva a sprite, ez gyorsítana rajta...
na persze lehetne olyanban is gondolkodni, hogy nem gyors, viszont nagyon szép :)