Enterprise Forever
:HUN => Egyéb témák => Topic started by: Z80System on 2012.November.04. 23:39:12
-
http://plastik.hu/2012/10/29/x-2012-c64-demoparty-sommeren-hollandia/ (http://plastik.hu/2012/10/29/x-2012-c64-demoparty-sommeren-hollandia/)
Hogy lehet-e fokozni mindezt? Lehet.
A Chameleon tud futni cartridge módban, a fent ismertetett dolgok arra vonatkoznak, ha igazi hardverbe dugjuk be. Viszont úgy is életre kel, ha nem dugjuk be hardverbe. Elég áramot adni neki, bedugni a billentyűzetet, egeret, monitort: elindul egy teljes értékű Commodore 64.
Vagy ZX Spectrum.
Vagy Amiga 500.
Nem vicc, az FPGA (Field-programmable gate array) chipnek köszönhetően ezek a retro hardverek egy az egyben továbbélnek virtuálisan ebben a sárga kazettában.
-
http://plastik.hu/2012/10/29/x-2012-c64-demoparty-sommeren-hollandia/ (http://plastik.hu/2012/10/29/x-2012-c64-demoparty-sommeren-hollandia/)
Na igen, amugy sok ilyen FPGA-s project van, pl eleve a Commodore One alaplap is ilyen, neve ellenere vegulis ott is FPGA van, amibe barmi betoltheto, lehet irni EP128 emut is vele akar. Kar, hogy a Verilog/VHDL valahogy soha nem jott ossze nekem, pedig 1-2-szer mar nekifutottam :) Most a MyHDL-el kacerkodom, mert az legalabb altalam ismert nyelven (Python) irja le a dolgokat, es abbol tud generalni akar Verilog, akar VHDL cuccost, ami aztan mar szintetizalhato (jobb esetben ...) es megetetheto egy adott FPGA-val.
Itt egy "standalone-only" magyar project pl: http://joco.homeserver.hu/primoga/ (http://joco.homeserver.hu/primoga/).
Ez elvileg primo eppen, de itt is: mivel FPGA, elvileg mas is beletoltheto. Es persze meg eleg sok hasonlot lehet am talalni a neten, csak hirtelen ez remlett igy fejbol most.
-
sinclair ql játékok
hát úgy tűnik nem sokkal szebben mint a specyk, úgy értem technikailag
http://www.youtube.com/watch?v=3pl0cGne_Mk
-
tök jó specy demó
a végén a cső nem semmi!
http://www.youtube.com/watch?v=54Ek-5ZnFu4
-
Nekem is van a "tarsolyomban" egy jó kis CPC demó:
http://www.youtube.com/watch?v=YJosZfm560Q (http://www.youtube.com/watch?v=YJosZfm560Q)
Ezt mennyire lehetne átírni? :oops:
Ez az üzenet felér egy "hadüzenettel" :ds_icon_cheesygrin: (Főleg, hogy nem is text-mode, hanem hires 2...
-
hú, 3:14-nél ötletesen egyszerű az a dupla rasztercsíkos effekt
-
Nekem is van a "tarsolyomban" egy jó kis CPC demó:
http://www.youtube.com/watch?v=YJosZfm560Q (http://www.youtube.com/watch?v=YJosZfm560Q)
Ezt mennyire lehetne átírni? :oops:
Ez az üzenet felér egy "hadüzenettel" :ds_icon_cheesygrin: (Főleg, hogy nem is text-mode, hanem hires 2...
Meg kéne nézni közelebbről is, a színekkel tuti lesz gond a bias miatt, de sztem a nagyját simán EP-síteni lehet.
-
Nekem is van a "tarsolyomban" egy jó kis CPC demó:
http://www.youtube.com/watch?v=YJosZfm560Q (http://www.youtube.com/watch?v=YJosZfm560Q)
Na, ez meglepett ... Lehet, en nem neztem meg korul elegge a "piacon", de pl EP kapcsan is mindig ugy ereztem, hogy nincsenek ra "profi" demok, ahol az egesznek van egy "kerete", tehat design is szamit valamit nem csak 1-1 effekt, ossze van fogva kod/grafika/zene, stb stb. Latszik, hogy csak C64-es demokat ismerek (8 biten marmint) ... Mondjuk ez epp CPC es nem EP, de amennyit tudok a CPC-rol, imho megoldhato lenne hasonlo dolog EP-en. Letezik EP-re olyan demo egyaltalan amirol beszelek fentebb, olyan mint ez CPC-re?
-
Ilyen demók már a késői érában készültek minden platformon, amikor már kiforrottak a dolgok, és nem tanulással, kísérletezéssel ment az idő...
-
Letezik EP-re olyan demo egyaltalan amirol beszelek fentebb, olyan mint ez CPC-re?
Ep-s gyakorlatilag nincs, a Binary Love (Spectrum átirat) viszont ilyen.
-
Ilyen demók már a késői érában készültek minden platformon, amikor már kiforrottak a dolgok, és nem tanulással, kísérletezéssel ment az idő...
No meg ez is olyan dolog amihez kell művészi tehetség is!
-
No meg ez is olyan dolog amihez kell művészi tehetség is!
az egy dolog... de ha arra megy az idő hogy kitaláljuk a dolgokat, akkor nem marad idő az alkotásra...
na meg ezeket a demókat több ember csinálta
-
Ilyen demók már a késői érában készültek minden platformon, amikor már kiforrottak a dolgok, és nem tanulással, kísérletezéssel ment az idő...
Ezzel termeszetesen tiszaban vagyok, ahogy lattam a fenti CPC-s demo datumat is :) Csak epp nem tudtam, hogy CPC-n is aktiv meg a scene, nem futok bele gyakran. EP eseten meg fogalmam sincs, sajnos eros a gyanum, hogy nem sok demo szuletik ra.
-
hát mivel ep-je nagyon kevés embernek volt, ebből következik hogy még kevesebben alkottak is rajta...
-
CPC-ből 3 milliót adtak el...
-
CPC-ből 3 milliót adtak el...
Tenyleg? :) Azt hittem az vmi uber ritka gep volt, ezek szerint tevedtem :) Latszik h mennyit tudok a cpc-rol ... En ui csak itt hallottam kb emlegetni eddig, sehol mashol.
-
Azt hittem az vmi uber ritka gep volt
Hozzánk valahogy nem jutott el, pedig még a vasfüggöny lebontása után is gyártották. NDK-ban volt klónja is.
Hmmm, lehet, hogy az volt az ok a 80-as években, hogy a monitorban volt a tápegység (és a gépen meg nem volt tv kimenet), monitorral együtt meg nehezen lehetett volna Bécsből becsempészni...
-
lehet, hogy elmondhatjuk hogy a cpc győzte le az ep-t?
-
lehet, hogy elmondhatjuk hogy a cpc győzte le az ep-t?
Szerintem egyértelműen! Sinclair-t is legyőzték úgy, hogy fel is vásárolták őket, aztán jöttek a CPC kinézetű Spectrumok...
Ha az EP kijött volna időben, szerintem annak a 3 milliónak legalább a fele EP lehetett volna, de inkább több, mert az EP eleve fejleszthetőre lett kitalálva.
-
hát szerintem a sinclair lefutott addigra. ami fejlettebb modellek kijöttek később azok nem igazán voltak jók
a cpc meg tök hasonló az ep-hez tudásban
-
Hirtelen felindulásból utánakerestem az Amstrad -nak...
Ha jól ferdítem az Angol Wiki -t, akkor 2008 -ban szűntek csak meg, (felvásárolta őket a British Sky Broadcasting Group) tehát azzal a rengeteg eladott géppel (meg sok egyébbel) elég sokáig húzták...
-
hát szerintem a sinclair lefutott addigra. ami fejlettebb modellek kijöttek később azok nem igazán voltak jók
Ott az volt a baj, hogy Sir Sinclair bácsi mindig csak újat akart kitalálni, a már meglévő fejlesztése nem érdekelte.
A Spectrum 48 felépítése ordít a 128-as verzió után! Teljesen logikus, hogy a két készlet RAM-ot, amely egyrészt áll a már rémesen elavult 4116-osokból, másrészt a selejtes félig használható 4164-ekből, két adag működő 4164-esre cserélve 128-as gépet kapunk. Ehhez a lapozó áramkört bárki megtervezi max 1 óra alatt pár 74LS IC-ből. Hozzácsapni egy AY-t a jobb hangért szintén nem tart sokkal tovább... készen is vagyunk a 128-as Spectrum hardverével.
Ezzel 84-ben simán kijöhettek volna.
Ehelyett egy csomót nyűglődtek a QL-el, plusz jött még a C5 nevű kudarc is...
Mire nekiálltak a Spectrumot fejleszteni, már végük is volt, az igazi Spectrum 128-ból nem is sok készült, jöttek utána az Amstrad féle gépek, akik jó üzleti érzékkel meglovagolták a több milliós Spectrum táborban lévő lehetőségeket is. Utána kell nyomozni, de nem lepne meg, ha ezekből is eladtak volna pár százezret...
-
Volt még sokkal komolyabb fejlesztés (http://sinclair.comboios.info/zxloki.html) is folyamatban, mikor felvásárolták őket, de azt kidobta a kukába az Amstrad.
-
Volt még sokkal komolyabb fejlesztés (http://sinclair.comboios.info/zxloki.html) is folyamatban, mikor felvásárolták őket, de azt kidobta a kukába az Amstrad.
Jó lenne a Super EP-ről is ehhez hasonló leírás
-
Jó lenne a Super EP-ről is ehhez hasonló leírás
Valamelyik ENTERPRESS -ben ott van pár dolog róla... Ok, nem részletes, az biztos...
-
http://www.retroleum.co.uk/
http://www.retroleum.co.uk/electronics-articles/an-8-bit-ide-interface/
http://www.vaxman.de/projects/tiny_z80/
-
http://www.youtube.com/watch?v=SeSRp0fwt_g
http://www.youtube.com/watch?v=ysRhV82bokc
-
hihetetlen mik vannak... online jatszhatsz snes jatekokkal:
http://snesbox.com/
pld:
http://snesbox.com/game/super-ghouls-n-ghosts/rom/19b2d7a555ecef4c453a819e67e61574
-
Ilyen is van, ez 8 bitesebb:
http://nesbox.com/
-
Van fullscreen, és konfiguralhato a billentyuzet is ... hat ez sztm ultrajo ... ha valaki ismer meg ilyen online emulator oldalakat, akkor dobja ide oket, en mar csak olyanokat talaltam amihez java- t kell telepiteni. Elozoek flash- esek, meg java sem kell ...
-
ez milyen jo :) :
http://nesbox.com/game/stunt-kids/rom/7633ebd28fb974c8a60f89106a8e46af
iranybillentyuk + ugras ...
-
Online Enterprise emulátor nem lesz? akár flash, akár java. Most jön még csak a java?
-
hihetetlen mik vannak... online jatszhatsz snes jatekokkal:
Itt (http://www.vizzed.com/playonlinegames/index.php?system=genhttp://) minden van.
-
ezt a Videoton Tv Computer (http://users.atw.hu/sdinterface/)hez készült hardvert ma láttam meg ... ismeri valaki a készítőjét?
nem lenne rossz EP128-ra átdolgozni... :-)
-
ezt a Videoton Tv Computer (http://users.atw.hu/sdinterface/)hez készült hardvert ma láttam meg ... ismeri valaki a készítőjét?
nem lenne rossz EP128-ra átdolgozni... :-)
Ilyennek akartam pont nekiallni :) Csak ugye a terv mindig sok, ido az viszont nincs, max ezt-azt programozgatni. SD kartya - mint irtam mar vhol - SPI interface-en megy, szoval ha azt az ember megoldja, akkor mas SPI-os eszkozoket is ra lehet akasztani, pl az ENC28J60-at (amit pedig mar meg is vettem!) es igy akkor ethernet is lenne SD kartya mellett peldaul :) Amennyire a kartyarol keszult fotorol ki lehet venni (vagy van kapcsrajz is?) gondolom vmi MCU-t (AVR, PIC) hasznalhat az SPI busz implementalasara.
-
sajnos semennyire nem értek hozzá... SD2IEC-et (C64) félig csináltam már, többé kevésbé működik, AVR alapú. megtaláltam egy SIO2SD (ATARI 8bit) tejes anyagát, az is AVR alapú ...
ezekből ki lehetne indulni, talán? :-)
számomra az nem vili, hogy ez most egy kvázi hd? vagy floppy emulátor szerű?
ha tudnál küldeni azzal kapcsolatban anyagokat amit írsz, annak örülnék :-) mondjuk időm nem tudom mikor lesz rá ...
azt mondták, hogy pár hónap múlva lesz fent róla anyag a TVC-hun :-) egyenlőre ez az összes infóm.
-
sajnos semennyire nem értek hozzá... SD2IEC-et (C64) félig csináltam már, többé kevésbé működik, AVR alapú. megtaláltam egy SIO2SD (ATARI 8bit) tejes anyagát, az is AVR alapú ...
ezekből ki lehetne indulni, talán? :-)
Igen, azt ismerem. Valoban, az amugy sokat segit, nem is maga a HW (mivel az nem nagy szam, MCU-n kivul alig van vmi), de pl az sw ("firmware") sokat segit(het) az SD kartya kezeleseben az AVR oldalrol. Kvazi kod reszleteket is siman at lehetne venni (inicializalas, block iras/olvasas, miegymas), az SD2IEC tobbi resze meg nem is tul erdekes mert az ugye mar a konkret floppy es IEC busz emulacio.
számomra az nem vili, hogy ez most egy kvázi hd? vagy floppy emulátor szerű?
Hat ez engem is erdekelne ... Amit en gondoltam EP-re, az eleve inkabb Zozo IDE-s projectehez hasonlitana: meg sem probal emulalni floppy-t, az EXDOS viszont szerencsere elegge modularis, nem kell uj EXDOS-t irni, ha megcsinalok hogy kb low level block eszkozkent meglegyen a cucc, utana mar nem nagy dolog (elvileg) rabirni az EXDOS-t hogy hasznalja. Elonye, hogy nem vagy floppy meretekhez kotve, ami egy SD kartya eseten eleg vicces (eleve a FAT12 is az, de ezen nehezebb valtoztatni, illetve azert par megan felul EP eseten mar "nagynak" szamit, szoval nem is feltetlen tul ertelmes par gigat adni EP-nek, hogy kezelje meg ha lehetne is).
azt mondták, hogy pár hónap múlva lesz fent róla anyag a TVC-hun :-) egyenlőre ez az összes infóm.
Na ezt en is varom :)
-
Nagy a divatja manapság a nagyon pixeles játékoknak.
Pl. ez: http://jateknaplo.blog.hu/2013/04/02/vesper_5_pc_mac_ingyenes
EP-n a 256 szín mondjuk még nagyobb pixelekkel rendelkezik, de én aszondom, bizony lehetne benne jó játékot csinálni. 4 pixel magas sorokkal még gyors is lenne!
-
ez egy iOS játék. divat a pixeles graf mobilon, de ez még nagyobb pixeles :)
megszámoltam, 15*8 pixel kb a szélessége
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=gkbgXArW_Aw
-
Én EZT! (http://www.youtube.com/watch?v=loq2-67MVKs) és a párját várom PC-re, de sajnos áll a projekt.
-
az előbb említett játékról egy kritika
azt írják 120x80 pixeles :)
EP ha jól emlékszem 256 color módban 84 pixelt tud szélességben, de az is elég lenne ilyenhez :)
http://toucharcade.com/2013/08/03/kid-tripp-review/
-
az előbb említett játékról egy kritika
azt írják 120x80 pixeles :)
EP ha jól emlékszem 256 color módban 84 pixelt tud szélességben, de az is elég lenne ilyenhez :)
http://toucharcade.com/2013/08/03/kid-tripp-review/
sőt, max 92-t :D, és minden sort lehetne duplázni magasságban, szép lenne, és sztem sebességgel se lenne gond
-
huh 94??? ennyire rosszul emlékeztem??? :)
szerintem 4x-ezni kéne azokat a sorokat, úgy lenne kocka alakú a pixel
-
ha jól emléxem, akkor a maximális szélesség 48 karakter, de ebből csak 46 látható. A négyszerezés jó lenne, de már nem férne el a képen :D , a 3x-ozott magasság még igen :)
-
jé mit találtam a winyómon
ez egy renderje az EP 3d modellnek
valaki csináltatta ezt valakivel, és odaadta hogy rendereljem
aztán abbamaradt a projekt
de tökre nem emlékszem ki volt az :D
-
tudom, hogy a
nesbox.com
es
snesbox.com
mar el lett love, de most jott hozzajuk a
http://www.ssega.com (http://www.ssega.com/)
oldal.
Nem neztem utana, valszeg ez kicsit fejlettebb gep lehetett, mert a jatekok technikailag sokkal klasszabbak rajta ...
Uramatyam, deszeretnek +1 eletet, hogy ezzel minddel jatszhassak ... :)
-
pld:
http://www.ssega.com/game.php?id=3071 (http://www.ssega.com/game.php?id=3071)
vadallat ...
-
őszintén szólva sose szerettem a konzol játékokat
valahogy hiányzik belőlük az a sokszínűség, változatosság, érdekesség, "emberi jelleg" ami a specy és c64 játékokban benne van
valszeg azért van ez mert ezek nagy része simán üzleti céllal készült, míg a specy és c64 játékokban azért jóval több kísérletezés, "lélek" van...
-
Gondoltátok volna valaha, hogy böngészőben fogjuk játszani a shadow of the beast -et, tökéletes minőségben ??? :) :
http://www.ssega.com/game.php?id=3032 (http://www.ssega.com/game.php?id=3032)
-
Ráadásul nincsenek az eszetlen töltésidők ... :)
-
shadow of beast is gáz szerintem
meg kb az összes specy és c64 játék amit konzolról portoltak...
-
No, azért a Flashback nem rossz játék.
http://www.ssega.com/game.php?id=651
És a Gods sem:
http://www.ssega.com/game.php?id=728
-
Feltalálták újra a csipogást! :-)
http://petapixel.com/2013/09/17/chirp-lets-send-photos-device-device-using-sound-bites/ (http://petapixel.com/2013/09/17/chirp-lets-send-photos-device-device-using-sound-bites/)
Lényegében egyik telefonról a másikra lehet képet küldeni hangként a chirp alkalmazással.
-
ha jól értem, csak a linket fügyüli el
-
érdekes dolgot vettem észre, és erre nem is emlékeztem: az EXOS text editorban (pl basic) lehet ferdén menni a kurzorral! tehát ha két gombot nyomunk. tök állat, ilyen pc-n sincs, pedig milyen hasznos :)