Enterprise Forever
:HUN => Konvertálás => CPC-ről => Topic started by: geco on 2021.March.29. 22:39:13
-
West Bank teszt verzió:
A játékban le lett cserélve ez-az, a karakterkészlet C64-esre cserélve, emiatt a menü és a pont tábla kinézete is változott, játék közben a kijelző teteje lett más, már nem csak 9, hanem 12 ajtót kell teljesíteni, bekerült a C64 zenéje, ez szól alapból Dave hangszerelésben, de választható a CPC zene is, mivel C64-en nincs gratuláció, de van egy hosszabb zene, ami akkor szólal meg, ha felkerültünk a pont táblára, ez a gratuláció alatt szólal meg, és a pont tábla alatt egy rövidebb zene. Ja, és HW scrollal mozgunk oldalra.
irányítás:
1,2,3 (megfelelő ajtóra lövés) , O,P (aktív ajtók változtatása) / ext1 joy
Stop - kilépés
H - szünet
Zene választás
F2: SID Dave hangszerelésben ( itt a lövések hangját elnyomja a zene)
F3: eredeti CPC zene
F4: SID SID hangszerelésben :D (csak emulátoron)
F8: örök élet
-
Spectrum-on több időnk van. A CPC verziót nem ismeret, az ennyivel nehezebb alapból?
-
nem tudom, nem jatszottam vele sokat, igyekeztem az idozitest szinten tartani, sajnos nem alakithattam at megszakitasra.
-
A CPC verzió valóban nehezebb. Egy kis időt nem lehet hozzácsapni, hogy könnyebb legyen? :oops:
A lövéshangon lehet valamit még operálni?
-
Az a baj, hogyha hozzaadok az idohoz,akkor az ajtonyitas is darabosabb lesz. megnezem,hogy ezen tudok-2 _/) ?*"(+7(*(,-nhogy a tobbi resz nem valtozik. A loveshang csak sid zene 5ave szerelesben rossz, lehetne ebben az esetben is valtoztatni, nem tudom, hogy milyen hatasa lenne.
-
Arra jutottam, hogy csak az ajtónyitást nem lehet gyorsabbá tenni, így az F5-tel az eredeti időzítés állítható be (ez az alap), F6-tal meg 31%-kal növelt. A beállítás csak új játékkor, vagy párbaj után aktiválódik.
-
Tetszik! Csak az zavaró, hogy a mozgás ellenkező irányba látszik. Ha a P-t nyomom, a másik irányba görög a képernyő.
-
Tetszik! Csak az zavaró, hogy a mozgás ellenkező irányba látszik. Ha a P-t nyomom, a másik irányba görög a képernyő.
Igen, ez furcsa volt nekem is, de valójában az a normális, ha a P-t nyomod, akkor jobbra mész, és a kép balra tolódik el.
-
Basicben is lehetne hasonló játékot írni, pl. gracha grafikával. Kár, hogy egymás mellé nem lehet tenni 3 videolapot. De egymás alatt is talán elmenne, csak kisebb lenne a hely. Vagy még egymás mellett is, csak kevesebb lenne a szín, és a karakteres kirajzolás lassú lenne, de Zzzippel talán ez sem lenne gond.
Ha egymás alá kerülnének az ajtók, akkor egyetlen videolap is lehetne, egy jó magas, csak mindig más részét jelenítené meg az adott helyen.
Hogy ne kelljen sokat rajzolgatni figurákat, pl. tetris-elemek jelennének meg az ajtóban, és pl. a görbét le kéne lőni, az egyenest nem, vagy ilyesmi.
-
Gracha módban azért lehetne szép grafikája is, a gyors scroll is megoldható basicből is, hasonlóan az enyémhez, 4 zárt ajtó lett megrajzolva, de csak 3 látszik, és scrollozásnál csak a kezdőcímet állítom, ha elértem a 4. ajtó végéhez, akkor visszaállítom a címet az első ajtóra, Basicben itt minden sorra meg kéne adni a display at-et, és ha elértél a 4. ajtóhoz, akkor AT újra 1, annyi, hogy ez karakteres scroll lenne, nem félkarakteres.
-
West Bank (https://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/cpc-jatekok-ep-konverzioi-games-converted-from-cpc/?action=dlattach;attach=27073) végleges verzió
Semmi extra nem történt, csak véglegessé tettem.
-
Video: https://youtu.be/aOhJK4J806g
As I see, missing screens "Day 2, 3, 4, ..." (in CPC and C64 versions they are present after bonus stage)
Interesting fact: in original CPC version title music and in-game music are swapped.
-
Video: https://youtu.be/aOhJK4J806g
As I see, missing screens "Day 2, 3, 4, ..." (in CPC and C64 versions they are present after bonus stage)
Interesting fact: in original CPC version title music and in-game music are swapped.
Thx :)
Hm, as i remember i saw DAY 2 after bonus stage, i will check it.
-
I checked the video, and i know what is the problem, DAY x texts are written, just i forgot to change back to attribute screen after bonus stage, the DAY x text was lost at the end of conversion, and i saw it earlier when i did not start to use attribute screen for menu. I will correct it.
-
A West Bank után East Bank nem lesz? Ferde szemű, kici banditákkal, olcó pisztollyal a kezükben?
-
A kimaradó DAY x szöveg javítva, és találtam még egy apróbb hibát, a jutalom zenéje is alapból SID zenére lett cserélve, de elfelejtettem a várakozás hosszát lecserélni, így a rövidebb CPC jutalom zene várakozás maradt belőve, csak akkor frissült, megnyomtuk az F1 vagy F3 billentyűt, az alap várakozás is javítva.
A lenti linken a frissített verzió érhető el.