Enterprise Forever
:HUN => Konvertálás => CPC-ről => Topic started by: Zozosoft on 2012.December.11. 09:17:06
-
Speccyalista napon említették a Novotradések, hogy készült egy jelzőlámpás játékuk is, ami érthetetlen módon nálunk nem jelent meg, csak CPC-re meg MSX-re, Traffic néven.
Ez benne is van a CPC emulátoros programcsokorban.
Meg lehetne nézni ezen, hogyan lehet emulátoron futó progiból rendes EP progit csinálni?
-
Meg lehetne nézni ezen, hogyan lehet emulátoron futó progiból rendes EP progit csinálni?
Ez tényleg jópofa játék!
Egyedül a hangok nem az igaziak a software-es emulátorral.
-
Speccyalista napon említették a Novotradések, hogy készült egy jelzőlámpás játékuk is, ami érthetetlen módon nálunk nem jelent meg, csak CPC-re meg MSX-re, Traffic néven.
Ez benne is van a CPC emulátoros programcsokorban.
Meg lehetne nézni ezen, hogyan lehet emulátoron futó progiból rendes EP progit csinálni?
A módosított CPC ROM beépítésével gondoltad, vagy a ROM hívások átalakításával?
-
A módosított CPC ROM beépítésével gondoltad, vagy a ROM hívások átalakításával?
Az első módszer lenne jobb általános módszernek megnézni.
Aztán ha kiderül, hogy ez a konkrét játék nem használ túl sok ROM-ot, akkor meg lehetne nézni a másik módszert is.
(Anno Pop-up itt akadt el, hogy újabb, újabb, és még újabb ROM hívások kerültek elő :-) )
-
Az első módszer lenne jobb általános módszernek megnézni.
Aztán ha kiderül, hogy ez a konkrét játék nem használ túl sok ROM-ot, akkor meg lehetne nézni a másik módszert is.
(Anno Pop-up itt akadt el, hogy újabb, újabb, és még újabb ROM hívások kerültek elő :-) )
Megnéztem, túl sokat nem használ ,viszont használ pár macerásat, a hangkeltésre, és rajzolásra, igaz, azok is helyettesíthetők, de nem tudom a program megér-e annyit :D
itt van a lista:
call 0bb1eh - Test key
call 0bb24h - Get joystick
call 0bb5dh - Print character to cursor position
call 0bb75h - set cursor position
call 0bb90h - txt set pen
call 0bb96h - txt set paper
call 0bbc9h - gra set origin
call 0bbdeh - gra set pen
call 0bbeah - gra plot absolute
call 0bbf6h - gra line absolute
call 0bbfch - gra write char
call 0bbffh - scr initialise
call 0bc1dh - scr get dot position (memory address of the dot)
call 0bc26h - scr next line (calculate the screen address of next line)
call 0bc32h - scr set ink
call 0bc34h - egy hiba, ez BD34 akart lenni
call 0bc38h - scr set border
call 0bc5fh - scr draw horizontal line
call 0bc62h - scr draw vertical line
call 0bca7h - sound reset
call 0bcaah - sound queue add
call 0bcbch - sound amplitude envelope
call 0bd0dh - kl time elapsed (return the time since the computer is switched on in 1/300 seconds)
call 0bd19h - mc wait flyback (wait for video interrupt)
call 0bd34h - mc sound register (send data to specified AY register)
-
Egy kis tesztelnivaló, a hangok nem az igaziak, pont ezért gondoltam rá, hogy lecserélem a hanglejátszást a CPCemuban.
Ha minden jó, akkor elkezdem a leírást is.
-
Egy kis tesztelnivaló
Ez nekem sajnos el sem indul. :oops: Exos232uk.rom és epfileio.rom van az emuban.
A CPC emulátorban a CPC verzióval már jót játszottam. :D
-
Ez nekem sajnos el sem indul. :oops: Exos232uk.rom és epfileio.rom van az emuban.
Nekem se :-(
Próbáltam alap és fullos konfiggal is, csak egy kék képernyő lesz.
-
elindul, csak sokat kell várni, az eredetiben itt szöveg van, amit Basicből irat ki, ezt is meg akarom változtatni majd. Joy2 tűzgombjára megy tovább.
-
Amikor a dugó miatt elkezd szirénázni a program, nagyon hamar vége lesz a játéknak. Sőt, igazából reagálni sincs idő, mert hiába váltanám át azonnal a lámpát, mire elindul a kocsisor, vége a játéknak.
Az én szerény véleményem a botkormány figyelése így eléggé lassú, ez inkább ne kerüljön be a CPC emuba. Nincs azzal semmi gond, ha valami EXT2-ről megy. A zene szerintem rendben van (sokat játszottam a software-es CPC emulátoron ezzel, de még nem tűnt fel, hogy ha sokáig várok, akkor zene is lesz... :oops:)
-
Nem lehetne örökélet választási lehetőség is ebben a játékban? Olyan, hogy akárhány kocsi várakozik, nincs vége a játéknak.
Meg ez is kicsit fura, hogy egyszer csak jön a következő szint. Úgy kéne, hogy elfogyjon az összes autó, és akkor jönne a következő szint. Amikor este a rendőrlámpák átváltanak sárgán villogóra. :D
-
Amikor a dugó miatt elkezd szirénázni a program, nagyon hamar vége lesz a játéknak. Sőt, igazából reagálni sincs idő, mert hiába váltanám át azonnal a lámpát, mire elindul a kocsisor, vége a játéknak.
Az én szerény véleményem a botkormány figyelése így eléggé lassú, ez inkább ne kerüljön be a CPC emuba. Nincs azzal semmi gond, ha valami EXT2-ről megy. A zene szerintem rendben van (sokat játszottam a software-es CPC emulátoron ezzel, de még nem tűnt fel, hogy ha sokáig várok, akkor zene is lesz... :oops:)
Annyit nem kéne lassítania a + belső botkormány csekkolásnak, +29 utasítás, ami csak a Get Joy függvénynél jelenik meg, és sztem csak 50Hz-enként történik. A régiben nem is volt zene?
-
Nem lehetne örökélet választási lehetőség is ebben a játékban?
Szerény véleményem szerint ebben a játékban kb. annyi értelme lenne, mint a Defender of the Crown-ban a havi fix 255 aranynak...
-
Annyit nem kéne lassítania a + belső botkormány csekkolásnak, +29 utasítás, ami csak a Get Joy függvénynél jelenik meg, és sztem csak 50Hz-enként történik. A régiben nem is volt zene?
Most megnéztem, tényleg van a software-es CPC emuval is. (Csak mindig elnyomtam)
A botkormány figyelést is megnéztem, tényleg eredetileg is kicsit lassú a tűz-gomb figyelés.
-
Most megnéztem, tényleg van a software-es CPC emuval is. (Csak mindig elnyomtam)
A botkormány figyelést is megnéztem, tényleg eredetileg is kicsit lassú a tűz-gomb figyelés.
Én meg most jáccottam vele, 3. pályán akkora dugót sikerült kialakítani ,hogy minden utcán teltház volt, valahol 7-en álltak még sorban a képernyőn kívül, mégis sikerült teljesíteni a pályát :D Aztán a kövezkező szint elején jött a reset :D
-
Szerény véleményem szerint ebben a játékban kb. annyi értelme lenne, mint a Defender of the Crown-ban a havi fix 255 aranynak...
Csatlakozom, és azt se tudom, hogy a sorbanállók számlálója hogyan viselkedne 255 után érkező autónál :D
-
Én meg most jáccottam vele, 3. pályán akkora dugót sikerült kialakítani ,hogy minden utcán teltház volt, valahol 7-en álltak még sorban a képernyőn kívül, mégis sikerült teljesíteni a pályát
Elvileg, ha valahol 3-nál több kocsi áll a képernyőn kívül, szirénázni kezd, ha pedig 5 összegyűlik, vége a játéknak. Eredeti CPC-s verziót próbálgatom most. Nem is a game over időzítésével van a gond, hanem baromi nagy forgalmat csinál. Az első szintet a software-s emulátorban simán meg tudtam csinálni, itt gatyafelkötés van. Most, hogy próbáltam volt olyan, hogy 1 másodpercig szirénázott mielőtt game over lett. Ilyen hamar felgyűlt még két kocsi.
-
Mea culpa!
6 MHz-n maradt az emulátor! :oops:
(Sajnos nincs fejre homokot szórós smiley...)
Érdekes egyébként, hogy gyorsabb gépen nagyobb a forgalom.
-
Azok a kocsisorok rendkívül bosszantóak úgy az 5. szint környékén. Van, hogy egyszerűen nincs mit tenni. Ezért lenne jó a gyakorló üzemmód. :D De szerintem ugyanolyan nagy a forgalom az eredeti CPC-s és az átírt verzióban is, játszottam mindkettővel aránylag sokat.
Szerintem egyébként az első szinteken kevesebb sorban álló autótól lesz game over, mint a magasabb szinteken.
A hangeffektekről tudja valaki, mit jelentenek? Szépen csipog, de mit jelent? És amikor van az a torzított hang időnként, az mit jelent?
-
Traffic (http://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/cpc-jatekok-ep-konverzioi-games-converted-from-cpc/?action=dlattach;attach=8510) tömörített verzió.
-
Francia változat, amiben jó oldalon mennek az autók.
Esetleg lehetne ezt is? :oops:
-
Lehet hát, egyelőre a ROM-on ténykedek, ha az kész, akkor frissítem az angolt is, meg megnézem a franciát is, egyébként a START.SRC-ben csak a töltési címet, és a játék kezdési címét kell átírni, esetleg a file hosszát, fordítás után futnia is kéne.
-
Belemásoltam az első (nem tömörített) verzióba a francia BIN fájlt (- az első 128 bájt) PRG-nek és működik! Csak az elején a zene szól furán.
-
Még egy igény felmerült a klubnapon, miközben Laci és Gyuri ádáz Traffic csatát vívtak :ds_icon_cheesygrin:
Kéne High Score mentés, ha lehetséges.
-
Belemásoltam az első (nem tömörített) verzióba a francia BIN fájlt (- az első 128 bájt) PRG-nek és működik! Csak az elején a zene szól furán.
Hm, ugyanúgy kéne, mint a másikban, hacsak, lehet a francia BIN hosszabb, és az angolban a végén volt a zene adat, és így lemaradt egy része :D Jártam így, a rossz lapozás miatt lemarad a zene adat vége, és emiatt az elején nem volt zene :D A High score mentést megnézem, hogy befér-e a ROM-ba, már eléggé tele van, vagy megbézem, máshol lesz-e helye.
-
A méret stimmel, mindkettő 32000 bájt.
-
A méret stimmel, mindkettő 32000 bájt.
No akkor majd kiderül, ha odajutok :D
-
Zozo, addig is nem teszed be ezt a francia, fordított irányba közlekedő változatot úgy, ahogy már működött valahogy? Kíváncsi lennék...
Még egy igény felmerült a klubnapon, miközben Laci és Gyuri ádáz Traffic csatát vívtak (http://enterpriseforever.com/Smileys/phpbb/ds_icon_cheesygrin.gif)
És meddig jutottatok? Nekem a kb. 6. szinten nem sikerült még túljutni.
Egyébként az van az ep128.hu-n, hogy csak három pályát váltogat a program, de ennél több pálya van. De lehet, hogy a 3. után is az előzőek jönnek, csak el vannak forgatva, de szerintem akkor is mások. :D
-
Zozo, addig is nem teszed be ezt a francia, fordított irányba közlekedő változatot úgy, ahogy már működött valahogy? Kíváncsi lennék...
-
Egyébként az van az ep128.hu-n, hogy csak három pályát váltogat a program, de ennél több pálya van.
Már kiszedtem...
vajon hány szint lehet benne?
Én az ötödikig jutottam eddig, de az már nagyon nehéz.
-
Zozo, addig is nem teszed be ezt a francia, fordított irányba közlekedő változatot úgy, ahogy már működött valahogy? Kíváncsi lennék...
Beleraktam a CPC programcsokorba is. Természetesen emuval is tökéletesen működik.
-
Belemásoltam az első (nem tömörített) verzióba a francia BIN fájlt (- az első 128 bájt) PRG-nek és működik! Csak az elején a zene szól furán.
A GAME OVER sem az igazi így.
-
Lecserélem mind a kettőt, csak az új ROM fájl legyen végre kész. :oops:
-
vajon hány szint lehet benne?
Én az ötödikig jutottam eddig, de az már nagyon nehéz.
Esetleg az emulátorban csökkenteni az órajelet? Ha 6Mhz-re nagyon sok autó lesz, 2-re hátha nagyon kevés :-)
-
Esetleg az emulátorban csökkenteni az órajelet? Ha 6Mhz-re nagyon sok autó lesz, 2-re hátha nagyon kevés :-)
Ez jó ötlet! Kipróbálom.
-
Nem lehet egyébként, hogy ezt a játékot nem is lehet teljesíteni? Demóban elindult a kb. 5. szint, ott minden autó megy, amerre tud, de ott is összegyűlt annyi, hogy vége lett a "játéknak". A véletlen is közrejátszik, mennyi autó jön és honnan, de szerintem olykor úgy alakul, hogy akárhogy törjük magunkat, nem tudjuk a szintet teljesíteni.
-
Akkor most kéne jönnie Pgyurinak, elmondani, amit klubnapon is mesélt!
Olvasta egy cikkben, hogy amikor a japánok megkapták az első verziót, akkor pár hét után reklamáltak, hogy ez jó játék, de túl könnyű. Ezért került az MSX verzióba pl mentőautó aminek soron kívül el kell engedni.
-
De akkor gondolom, ez már nem az az első verzió, és kicsit talán túllőttek a célon?
Brutális, ami időnként az 5. vagy 6. szint környékén megy már. Ha valahol nem tudjuk biztosítani a zöldet, akkor utána sorban a többi lámpánál is hiába van zöld, mert a kocsisorok miatt nem tudnak előbbre jutni az autók. De valamikor meg nem generál akkora forgalmat a játék, akkor meg teljesíthető a szint.
A francia verzió érdekes! Az ellenkező irányok miatt néha teljesen máshogy alakulnak a dolgok, mintha új szintek lennének! :D Esetleg egybe lehetne majd rakni a két verziót és betöltéskor választani, hogy melyiket töltse be, ez egy extra lehetne az EP változatban, szemben a többi változattal. Esetleg felismerné a ROM-ot (EXOS.ROM), milyen nyelvű, és aszerint töltené be a megfelelő változatot. :D
-
Üdv,
No meg van. Alig 20 év távlatából, számos magazin milliónyi oldalának áttúrása után:
Pgyuri
-
Elkészült a Traffic (E/F) (http://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/cpc-jatekok-ep-konverzioi-games-converted-from-cpc/?action=dlattach;attach=8510) menti a High Score táblát.
-
Elkészült a Traffic (E/F) (http://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/cpc-jatekok-ep-konverzioi-games-converted-from-cpc/?action=dlattach;attach=8510) menti a High Score táblát.
Szuper! Következő klubnapon jöhet a csata :-)
-
:lol: , mi lenne, ha hálózatban is lehetne tolni? :D
-
:lol: , mi lenne, ha hálózatban is lehetne tolni? :D
Lennének különböző színű autók, és mindenki a maga autóit igyekezné elengedni? :-)
-
Lennének különböző színű autók, és mindenki a maga autóit igyekezné elengedni? :-)
Az se rossz ötlet :D
vagy lehetne egy olyat, hogy ami az egyik játékosnál kimegy, a másiknál megjelenik :D
-
vagy lehetne egy olyat, hogy ami az egyik játékosnál kimegy, a másiknál megjelenik :D
És akkor körbe-körbe terelnénk az autókat, non stop mennének körbe-körbe a pályákon.
Sajnos nem tudni, honnan jönnek, mert nem fér rá a képernyőre, de valami nagyon kis rafinált helyről jöhetnek, hogy olyan sokan vannak.
Tényleg, amikor vége a pályának és a következő pálya jön, akkor mi lesz az autókkal, amik éppen bejöttek a képernyőbe?
Ez szerintem egyébként a Turbo Esprit térképének egy része, csak felülnézetből. Sose tudtam, miért van ott olyan sokáig piros lámpa...
-
És akkor körbe-körbe terelnénk az autókat, non stop mennének körbe-körbe a pályákon.
Sajnos nem tudni, honnan jönnek, mert nem fér rá a képernyőre, de valami nagyon kis rafinált helyről jöhetnek, hogy olyan sokan vannak.
Tényleg, amikor vége a pályának és a következő pálya jön, akkor mi lesz az autókkal, amik éppen bejöttek a képernyőbe?
Mind lerobban, és a képernyőn marad :D
-
Ha jól tévedek, öt képernyő van, utána már csak a forgalom lesz egyre nagyobb.
-
Nekem is úgy rémlik, hogy a kb. 5. képernyő után újra ugyanaz a képernyő jött. Ezért gürcölt ennyit az ember, hogy utána kezdhesse elölről ugyanazt...
Kár, hogy gyalogosok nincsenek. Gyalogosokból még nem láttam, hogy hosszú sorokban várakoznának a zöld lámpára, még Pesten sem.
Érdemes lenne a pályáknak nevet adni, nehézségi sorrendben. A legkönnyebb, ahol a legkisebb a forgalom, lehetne mondjuk Berettyóújfalu. Később jöhetne pl. Miskolc, majd a vége felé pl. Los Angeles.
Ez az egész már kezd átmenni humor topikba. :D
Az a multiplayer dolog nem lenne rossz,ha mondjuk két "kurzor" lenne, és két ember egyszerre kapcsolgathatná a lámpákat. Mindig nagyon örülök, amikor egész jól halad a hatalmas kocsisor, de közben egy eldugott utcáról meg megfeledkezem és kampec.
Esetleg a Pac Man játékkal kéne ezt kombinálni, időnként keresztülmenne a képernyőn és megenné az autókat.
-
Traffic Advanced (http://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/egyeb-misc/?action=dlattach;attach=9819)
EXOS kompatibilis, EP64-en is fut, viszont itt nincs Hi Score mentés.
Találós kérdés: Honnan lett konvertálva? :D
Valaki letöltötte az ide postom előtt a letöltésekből a játékot, abban nem működött jól az EXT2 joy, azóta ez javítva.
-
Traffic Advanced (http://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/egyeb-misc/?action=dlattach;attach=9802)
EXOS kompatibilis, EP64-en is fut, viszont itt nincs Hi Score mentés.
Találós kérdés: Honnan lett konvertálva? :D
Valaki letöltötte az ide postom előtt a letöltésekből a játékot, abban nem működött jól az EXT2 joy, azóta ez javítva.
Ha a gépet 6 MHz-n indítjok Exos 2.4-gyel (ami beállítja a 191 portot), a digi hang serceg.
Ezzel lehet valamit csinálni?
Amúgy nagyon szép!
-
Találós kérdés: Honnan lett konvertálva? :D
MSX?
-
Ennek ilyen nehéznek kell lennie? :oops:
-
Ennek ilyen nehéznek kell lennie? :oops:
Ha jól tippelem, ez az amit a japánok kértek :-)
-
Kezdő zene az gyárilag volt benne, vagy te dobtad fel vele a hangulatot?
-
MSX?
Meg is van a nyertes :), ha összefutunk, és nem felejtem el, egy csoki a jutalom :D
-
Ha jól tippelem, ez az amit a japánok kértek :-)
Igen, azt vettem észre, hogy EP64-en nagyságrendekkel könnyebb, a forgalom is kisebb :lol:
-
Kezdő zene az gyárilag volt benne, vagy te dobtad fel vele a hangulatot?
Ááá, a kezdőzene ugyanolyan volt, mint a játék vége zene, csak hosszabb, a Loko.dtm került bele.
-
Ha a gépet 6 MHz-n indítjok Exos 2.4-gyel (ami beállítja a 191 portot), a digi hang serceg.
Ezzel lehet valamit csinálni?
Amúgy nagyon szép!
Na, én sztem pont annyira értek a digi hangos dolgokhoz, mint te, lehet még kevésbé :lol:
Amúgy a DTM lejátszó is beállítja a portot, lehet pont rosszul?
-
Igen, azt vettem észre, hogy EP64-en nagyságrendekkel könnyebb, a forgalom is kisebb :lol:
Az eredeti sebességnek melyik felel meg? Esetleg 128-on is lehetne videómemóriába pakolni, hogy lassú legyen :-)
-
Igen, azt vettem észre, hogy EP64-en nagyságrendekkel könnyebb, a forgalom is kisebb :lol:
A CPC-s ugyanilyen. 6 MHz-n nem játszható, mert akkor forgalmat generál.
Valahogy lehetne könnyíteni. Vagy csak én nem tudok benne semmit elérni?
-
Az eredeti sebességnek melyik felel meg? Esetleg 128-on is lehetne videómemóriába pakolni, hogy lassú legyen :-)
Támogatom...
Bár ott meg nem jó a mod zene...
-
A high score-nál a betűk színezése is a te extrád?
-
A mentő (vagy mi) szirénáját lehet hallani, de honnan tudni, hogy melyik autó szirénázik?
-
honnan tudni, hogy melyik autó szirénázik?
Villog a tetején két pont.
-
A high score-nál a betűk színezése is a te extrád?
Igen, és ha jól emléxem, ezzel az összes extrát meg is találtátok :)
Van még két apró eltérés, a Rendőr az eredetiben csak 4. pályán van, és a map meg annak száma lett átszínezve.
-
Még azt kéne megcsinálni, hogy a digi zene közben akkor villanjon a piros lámpa, amikor a dob megszólal. A zöld meg, amikor a lábdob. Disco feeling.
-
A mentő (vagy mi) szirénáját lehet hallani, de honnan tudni, hogy melyik autó szirénázik?
Lacika, most próbáld ki, egy hibát találtam a DTM lejátszóban (amit én tettem bele :oops: ), csoda, hogy nem fagyott le, ugyanis nálam egyből fagyi volt 6MHz-es EXOS 2.4-es 4Mb-s configgal, a sebességmeghatározó részen fagyott.
A mentő tetején, az indexek, és az kereszteződés pozícionáló cucc az MSX verzióban sprite volt, mivel nem tudtam színesben megoldani a pixelenkénti mozgást, így a pöttyök mellett döntöttem.
-
Még azt kéne megcsinálni, hogy a digi zene közben akkor villanjon a piros lámpa, amikor a dob megszólal. A zöld meg, amikor a lábdob. Disco feeling.
Nem rossz ötlet :), kérek egy zenészt, aki majd kapcsolgatja a lámpákat :D
-
Érdekes egy állatfaj ez az MSX, 4 videó módja van, ebből a játékra leghasználhatóbbat használta a Traffic:
0000-17ffh területen vannak a videómemóriában a karakterek eltárolva, minden karakter 8 bájtja egymás mellett (pl 0000-0007h, a következő 0008-000fh) ez a terület 3 részből áll, 0000-07ffh, 0800-0fffh, 0100-17ffh, így mind a három részre definiálható 256 karakter, ugyanez érvényes az attribútum memóriára is, ez 2000-37ffh területen helyezkedik el.
1800-1affh területen van a karakter térkép, 1800-18ffh területen a 0000-07ffh területen lévő karakterek, és 2000-27ffh területen lévő attribútum bájtok, és így tovább az 1900-19ffh, és az 1a00-1affh területre.
1b00-1b7fh-en vannak a sprite vezérlő bájtok, 4 byte/sprite.
3800-3fffh-n pedig a sprite-ok grafikája.
-
Valaki képes elérni bármit, ha nem 64K-s gépet emulálunk?
Én nagyon nem látom a szirénázó autó... :oops:
-
Valaki képes elérni bármit, ha nem 64K-s gépet emulálunk?
Nem igazán. Sajnos a 3-4. szinten mindig kampec van... Ja, de az is 64k-s géppel, bocs. :D
Ez a játék nem bugos? Mert olyan eszméletlen lassan kanyarodnak az autók, majd lerobbannak a kanyarban, és ez ront el talán mindent.
Én nagyon nem látom a szirénázó autó...
Ez lenne az ott, villog rajta az a két kis "bevágás" az oldalán:
[attachimg=1]
-
Sikerült eljutni a 2. pályára 128k-s gépen tesztelés közben :lol: Az a szép, hogy MSX-en is ugyanilyen nehéz, és ez a japánoknak könnyű volt :lol:
-
Nézem a Youtube-on, ennek nem kellene ilyen forgalmat generálnia 4 MHz-n... Többször előfordult, hogy egyetlen várakozó kocsi sincs a sorban, de mire kanyarodik egy-két kocsi, pláne kamion, vége a játéknak... Az MSX nem 3.5 MHz-s? A CPC-s Traffic is nagyobb órajelen nagyobb forgalmat generál.
-
Nézem a Youtube-on, ennek nem kellene ilyen forgalmat generálnia 4 MHz-n... Többször előfordult, hogy egyetlen várakozó kocsi sincs a sorban, de mire kanyarodik egy-két kocsi, pláne kamion, vége a játéknak... Az MSX nem 3.5 MHz-s? A CPC-s Traffic is nagyobb órajelen nagyobb forgalmat generál.
De, az MSX 3,5 MHz-es, iszonyat nehéz ott is, nekem nem tűnt nehezebbnek az EP változat,
mind a kettőn sokadszorra sikerült a 2. páyát elérni :lol: A lassú kanyarodás oka lehet az is, hogy az egyik autó vár egy másikra, mert az épp kanyarodna, a másik meg egyenesen megy.
-
A lassú kanyarodás oka lehet az is, hogy az egyik autó vár egy másikra, mert az épp kanyarodna, a másik meg egyenesen megy.
Neeeem, alapból is olyan lassan kanyarodnak, hogy gyalog előbb átérnének.
-
megnéztem MSX emu-val, kanyarodási villámsebesség ugyanaz :D
-
Neeeem, alapból is olyan lassan kanyarodnak, hogy gyalog előbb átérnének.
Ahogy én nézem a Youtube-on, a kanyarodással semmi probléma, csak túl nagy forgalmat generál a gép. Ep64-en kisebb a forgalom. Mi lenne, ha Video-ram-ból menne az egész, a digi hangokat meg úgy időzíteni (ha lehet)?
-
digi hangokat meg úgy időzíteni (ha lehet)?
Mármint a játék közben is vannak digi hangok? Nekem nem tűnt fel.
-
Mármint a játék közben is vannak digi hangok? Nekem nem tűnt fel.
Ott nincsenek, rosszul fogalmaztam.
-
Ahogy én nézem a Youtube-on, a kanyarodással semmi probléma, csak túl nagy forgalmat generál a gép. Ep64-en kisebb a forgalom. Mi lenne, ha Video-ram-ból menne az egész, a digi hangokat meg úgy időzíteni (ha lehet)?
Ez egy jó ötlet, annyi hogy a page1-en lenne video RAM, a page0-n meg normál.
Vagy esetleg választani, hogy nehezített (normál RAM), vagy könnyített (video RAM)
-
Vagy esetleg választani, hogy nehezített (normál RAM), vagy könnyített (video RAM)
Szerény véleményem szerint nem kell a választási lehetőség, mert a nehezített verzióban kb. 1% esélyünk van, hogy teljesítjük a pályát. Esetleg külön lehetne a japánoknak japán betűkkel egy ilyen verzió, csak nekik. :D
-
érdekes, a cég ahol most dolgozok, pont most adta ki a paper train c. játékuk 2. részét
traffichoz hasonló game
első részről videó:
http://www.youtube.com/watch?v=LWKEDzN9OWE
-
Tetszik, pont illik hozzá a monochrome grafika :)
-
Szerény véleményem szerint nem kell a választási lehetőség, mert a nehezített verzióban kb. 1% esélyünk van, hogy teljesítjük a pályát. Esetleg külön lehetne a japánoknak japán betűkkel egy ilyen verzió, csak nekik. :D
Hátha valakinek elferdülnek a szemei játék közben, és nehezítésre vágyik :D
-
Hátha valakinek elferdülnek a szemei játék közben, és nehezítésre vágyik :D
Akkor a menüben legyen egy "impossible" nehézségi fokozat. :D
-
Akkor a menüben legyen egy "impossible" nehézségi fokozat. :D
Vagy esetleg: Japanese mode :D
-
Vagy esetleg: Japanese mode :D
Primitív afrikai törzseknek: African mode (a legegyszerűbb, 64k-s EP)
Európai ember számára a videómemóriába pakolós: European mode
Mission impossible: Japanese mode.
Zenei küldetés: Depeche mode. :D
Na jó, lehet, megyek lassan aludni inkább.
-
Traffic Advanced V2 (http://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/egyeb-misc/?action=dlattach;attach=9819)
A régebbi link is frissült.
A betöltés után választható a nehézségi szint (könnyű esetén a page0-ra kerül videó memória, a page1 marad normál RAM, így a forgalom is sokkal kissebb, és a zene se lassul be)
Mind a két mód külön menti a pontszám táblát.
-
Lehetne egy szokatlan kér(d)és? Meg lehetne csinálni, hogy kikapcsolható legyen a hang, akár játék közben? Mármint nem az MSX-es változatra gondolok, hanem a CPC-sre. Gyakran játszom ezzel a játékkal, de a hangja zavaró. Ha meg lekapcsolom az emuban, mindig vissza kell kapcsolni pl. midizésnél.
-
Lehetne egy szokatlan kér(d)és? Meg lehetne csinálni, hogy kikapcsolható legyen a hang, akár játék közben? Mármint nem az MSX-es változatra gondolok, hanem a CPC-sre. Gyakran játszom ezzel a játékkal, de a hangja zavaró. Ha meg lekapcsolom az emuban, mindig vissza kell kapcsolni pl. midizésnél.
Elméletileg igen, a CPC-s ROM hangrutinját kell átalakítani gombnyomásra
-
Egeresre vajon meg lehetne csinálni ezt a játékot?
-
Egeresre vajon meg lehetne csinálni ezt a játékot?
Nem látom sok értelmét, mert csak a kereszteződések között ugrál a kurzor.
-
Nem látom sok értelmét, mert csak a kereszteződések között ugrál a kurzor.
Az szerintem pont jó, a kereszteződésre oda kell kattintani és átvált a lámpa. Talán könnyebben is lehetne így játszani.