Enterprise Forever

:HUN => Konvertálás => CPC-ről => Topic started by: geco on 2011.April.09. 23:03:33

Title: Sub Hunter
Post by: geco on 2011.April.09. 23:03:33
Egy kis tesztelni való :)
Még nincs teljesen kész, az envelope-ok még hiányoznak, természetesen a tömörítés is, és a program húsvéti meglepetés részét kell még átvarázsolni.
Pár helyen átalakult a program, és a CPC-s verzióból hiányzó extrák is bekerültek C64-ről, játék közben lehet ki/bekapcsolni az örökéletet (F1/F2), F5 level skip, F7 kilépés a játékból.
Addig is várom a hibabejelentőt, és a módosítandó dolgokat :)
Title: Re: Sub Hunter
Post by: Lacika on 2011.April.10. 00:09:29
Egy kis tesztelni való :)

Kellemes meglepetés, köszönjük! Én nem is ismertem a programot, de jópofa.
A második szinten szerintem túl gyors a sebesség (bár nem ismerem az eredeti programot).
Az ötödik szinte pedig hol begyorsul, hol visszalassul eredeti (?) sebességre.
Title: Re: Sub Hunter
Post by: geco on 2011.April.10. 00:28:21
Kellemes meglepetés, köszönjük! Én nem is ismertem a programot, de jópofa.
A második szinten szerintem túl gyors a sebesség (bár nem ismerem az eredeti programot).
Az ötödik szinte pedig hol begyorsul, hol visszalassul eredeti (?) sebességre.
EP-n próbáltad? Ha igen, turbós volt? Azért kérdem, mert emun amikor kiszedtem egy lassító rutint, akkor tapasztaltam ezt, miután visszatettem, jó volt
Title: Re: Sub Hunter
Post by: Lacika on 2011.April.10. 00:35:36
EP-n próbáltad? Ha igen, turbós volt? Azért kérdem, mert emun amikor kiszedtem egy lassító rutint, akkor tapasztaltam ezt, miután visszatettem, jó volt

Emun próbáltam.
Title: Re: Sub Hunter
Post by: geco on 2011.April.10. 01:09:32
Emun próbáltam.
köfi, csekkolom majd az említett dolgokat. :)
Title: Re: Sub Hunter
Post by: geco on 2011.April.11. 19:21:50
Kellemes meglepetés, köszönjük! Én nem is ismertem a programot, de jópofa.
A második szinten szerintem túl gyors a sebesség (bár nem ismerem az eredeti programot).
Az ötödik szinte pedig hol begyorsul, hol visszalassul eredeti (?) sebességre.
Ja, a program 2011 február 19-én jelent meg :)
Összevetettem az eredetivel, a két szint sebessége megegyezik, igaz az 5. szinten lassulásig még sose jutottam el, a gyorsulás után mindig sikerült nekinavigálni egy aknának :D
Title: Re: Sub Hunter
Post by: Lacika on 2011.April.11. 19:25:27
Ja, a program 2011 február 19-én jelent meg :)

Akkor ezért nem találtam a C64HQ-n... :ds_icon_cheesygrin:
Title: Re: Sub Hunter
Post by: geco on 2011.April.12. 09:07:55
Akkor ezért nem találtam a C64HQ-n... :ds_icon_cheesygrin:

Amstradra, nemtom c64-re mikor, gondolom 1-2 éve :)
Title: Re: Sub Hunter
Post by: geco on 2011.April.12. 21:43:54
Ez lenne a véglegesnek szánt Sub Hunter (http://enterpriseforever.com/dlattach.html;topic=193.0;attach=6709)
Psytronik Logo megjelenése után bármelyik funkció billentyű megnyomására a Húsvéti tojásnak elnevezett rész töltődik be, bármely más billentyűre folytatódik a játék betöltése.
A CPC verzióhoz képest minden részben van extra, hol több, hol kevesebb  :ds_icon_cheesygrin: , a zenében az envelope-okat nem sikerült megvalósítani, vagyis igen de rosszabb volt a hangzás, mint envelope-ok nélkül, mivel 20h és 98h közötti envelope periodokkal dolgozik a program, 50 Hz-es megszakítás a jó megvalósításhoz kevés.
játék közben bármikor megnyomhatók a következő gombok:
F1 - örök élet bakapcs
F2 - örök élet kikapcs
F5 - következő szint
F7 - kilépés a játékból

irányítás:
Q A O P Space
Int joy
Ext2 joy
Title: Re: Sub Hunter
Post by: Lacika on 2011.April.12. 22:19:39
A CPC verzióhoz képest minden részben van extra, hol több, hol kevesebb

A készülő ismertető végett kérdezem, azt tudhatjuk, melyek ezek?
Pl. a menübe a buborékok hogy kerültek bele? Amit találtam CPC-s verziót, abban nincsenek benne.
Title: Re: Sub Hunter
Post by: geco on 2011.April.13. 08:48:41
A készülő ismertető végett kérdezem, azt tudhatjuk, melyek ezek?
Pl. a menübe a buborékok hogy kerültek bele? Amit találtam CPC-s verziót, abban nincsenek benne.
A C64-es verzióban láttam :) , minden frame-ről csináltam egy screenshotot, az alapján lettek a buborékok karakterei megcsinálva, és egy C64 Subhunter snapshotból szedtem ki a karakteres videómemóriát, ezt használtam fel az EP-s bubikép kreálásához, a többi meg már csak egy karakterváltoztatás CHR64 módban, így négy különböző színpár használható, ez eggyel kevesebb, mint c64-en.
A hullám effektet CPC-n a CRTC horizontal display regiszter módosításával oldotta meg, EP-n a Megademo 3 rutinja lett módosítva, amivel szinte ugyanolyan szép lett a hullám, mint c64-en, a kép át lett alakítva 16 szín módból 4 szín módba, és árnyalatokat kapott, ami lehet, hogy lehetett volna szebb is, ezt sikerült összehozni :) , ez a hullámeffekt igényelt extra RAM-ot is, mert a kép négy verzióját kellett eltárolni (minden egyes fázis egy pixellel jobbra tolva)
A SUB HUNTER felirat színei "commodore"-osítva lettek, annyi különbséggel, hogy a sötét szürke sötét kékre lett lecserélve.
A Hgh Score táblát meghagytam, az speciel a commodore változatban nincs benne  :ds_icon_cheesygrin:
A PRESS FIRE felirat 16 árnyalatban villog, szemben a CPC-s 8-cal
A kép alján lévő felirat feletti, és alatti két szín módú csíkozás is színesebb lett

A The End képen a szöveg 6 sora 3 színben jelenik meg, és egy lámpa effekthez hasonló valami megy jobbra-balra :)

A játékba extra dolgok nem kerültek, annyi, hogy a CPC-s verzióban tömörített (exomizer) programrészek voltak, ezek kicsomagolva extra két memória szegmensen lettek tárolva, így nem kell olyan sokat várni szintlépéskor, ja meg az örökélet, level skip, és a játékból való kilépés a menübe, ha hívhatjuk menünek egyáltalán, mert semmi választási lehetőség nincs  :ds_icon_cheesygrin: (ezek nem voltak a CPC verzióban)
Itt egy dolog rosszabb lett, mint az eredetiben, ott ugyanis a tengeralattjáró kiúszott a képből a pálya végén, EP-n ez eltűnik, ha a képernyő bal sarkáb ér, nem tudtam megoldani a nem CPC-s képfelépítéssel :(

Az introban a parallax scrollozó "tájkép" kapott pár plusz színt, arre már nem emlékszem mennyit, és hol  :oops:
A TO BE CONTINUED felirat CPC-n két szín üzemmódbú volt, és a színregiszterek gyors váltásával oldotta meg a 8 színes színátmenetet, EP-n ez át lett alakítva attributum üzemmódba (a felbontás kisebb lett, de ez nem látszik), és a színátmenet 16 színű lett.
Az egész képes függőleges scroll alja, és teteje is bővült egy színnel.

Az easter eggbe csak egy plusz került, a scrollozó szöveg sötétedik, majd világosodik, kivéve az 1. , 3. , és 9. zene hallgatása közben.

A betöltés közben megjelenő képek is új színekkel lettek felruházva, ez a másodiknál a leglátványosabb, szebbek az átmenetek, szerintem  :ds_icon_cheesygrin:

Ezek jutottak eszembe, szerintem nem hagytam ki semmit
Title: Re: Sub Hunter
Post by: Zozosoft on 2011.April.13. 09:05:49
 :smt038 :smt038 :smt038 :smt038 :smt038
Title: Re: Sub Hunter
Post by: Lacika on 2011.April.13. 22:21:36
Az introban a kis képek alatt nem jelenik meg a szöveg első sora.
Title: Re: Sub Hunter
Post by: geco on 2011.April.14. 08:32:10
Az introban a kis képek alatt nem jelenik meg a szöveg első sora.

No majd vetek rá egy pillantást
Title: Re: Sub Hunter
Post by: geco on 2011.April.14. 10:29:33
A program kiírta, csak fekete palettával :D Egy karakterrel lejjebb kezdtem a színek felvitelét az LPT-ben  :oops: , de mostmár orvosolva, a letöltések között frissítettem a programot, és a linkeket is lecseréltem :)
Title: Re: Sub Hunter
Post by: geco on 2011.May.28. 16:37:13
Elkészült a Sub Hunter (http://enterpriseforever.com/dlattach.html;topic=193.0;attach=6709) zeneileg is kifogástalan verziója , nagy köszönet érte Hervének a zenéken végzett munkájáért :)
Title: Re: Sub Hunter
Post by: geco on 2011.June.06. 20:47:42
A letöltések közé felkerült a javított menü zenés verzió, és a programot Z80-ra kódoló Paul Kooistra is bekerült a scrollba.
Az eddigi linkek is frissítve lettek :)
Title: Re: Sub Hunter
Post by: Zozosoft on 2011.June.10. 09:44:24
Tegnap játszottam vele, jó lett!  :smt038
A 3. pályáig sikerült eljutni  :oops:
Title: Re: Sub Hunter
Post by: Lacika on 2011.June.10. 12:00:54
A 3. pályáig sikerült eljutni  :oops:

Akkor én a 14. szinttel jó vagyok...
 :smt109

Sokat javult a zene!
Title: Re: Sub Hunter
Post by: geco on 2011.June.11. 10:36:53
Hősök vagytok, nekem is a 4. , vagy az 5. pályáig sikerült eljutni csalás nélkül :D
Title: Re: Sub Hunter
Post by: szipucsu on 2011.August.12. 20:27:44
Egy apróság: a Sub Hunter elején a felfelé scrollozó szövegben ki lehetne cserélni a cursor keys szavakat internal joystick szövegre.
Title: Re: Sub Hunter
Post by: geco on 2011.August.15. 10:47:22
Egy apróság: a Sub Hunter elején a felfelé scrollozó szövegben ki lehetne cserélni a cursor keys szavakat internal joystick szövegre.

Természetesen ki lehet, ennyire zavaró?
Title: Re: Sub Hunter
Post by: Zozosoft on 2011.August.15. 11:14:09
Természetesen ki lehet, ennyire zavaró?
Igen  :ds_icon_cheesygrin:
Title: Re: Sub Hunter
Post by: geco on 2011.August.16. 08:43:19
Igen  :ds_icon_cheesygrin:
Oké :) Nézzétek még át a szöveget, mit kéne még javítani.
Title: Re: Sub Hunter
Post by: szipucsu on 2011.August.16. 15:50:19
Nézzétek még át a szöveget, mit kéne még javítani.
Mást nem találtam benne javítani valót.
Title: Re: Sub Hunter
Post by: geco on 2011.August.19. 14:16:32
Javítva, a letöltések között megtalálhtó, de itt is frissítettem a linkeket.
Title: Re: Sub Hunter
Post by: Zozosoft on 2011.August.19. 15:14:01
Javítva, a letöltések között megtalálhtó, de itt is frissítettem a linkeket.
Köszönjük!
Title: Re: Sub Hunter
Post by: Lacika on 2011.August.19. 16:23:04
Én is frissítettem. A dsik image frissítésével megvárom a Wriggler Reload-ot.  :oops:
Title: Re: Sub Hunter
Post by: geco on 2011.August.22. 10:30:20
Én is frissítettem. A dsik image frissítésével megvárom a Wriggler Reload-ot.  :oops:
:)