Enterprise Forever

:HUN => Konvertálás => CPC-ről => Topic started by: Lacika on 2013.July.03. 22:59:07

Title: Star Sabre
Post by: Lacika on 2013.July.03. 22:59:07
Nekem a Star Sabre nem indul el. Rákérdez az örökéletre, majd fekete képernyő.
Title: Re: Star Sabre
Post by: geco on 2013.July.03. 23:00:29
Star Sabre (http://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/cpc-jatekok-ep-konverzioi-games-converted-from-cpc/?action=dlattach;attach=9322)
A program EXOS kompatibilis, igaz a melegreset nem működik 128Kb-os gépen, mert az összes szegmens használatban van.
3 bug került be:
1. néha a képernyő tetején a 2. sor első fele törlődik, mert a pontszám kijelző fix 4000h címre lett helyezve, és nem frissül minden frame-ben, mint CPC-n, ez egy kis CPU időt spórolt, mivel a játék kihasználja a CPC hardver envelope-jainak előnyeit, ez 1KHz-es megszakításban lett emulálva.
2. Az ALERT! feliratot CPC-n a 0-ás szín gyors váltásával rajzolta ki minden sorban, EP-n ez pixel kiírással lett megoldva.
3. Az 5. szinten az utolsó szörny effektjére érvényesek a 2. pontban leírtak.
Irányítás:
Q,A,O,P,SPACE
Int Joy, Enter
Ext 1/2 Joy
Title: Re: Star Sabre
Post by: geco on 2013.July.03. 23:01:46
Quote from: Lacika
Nekem a Star Sabre nem indul el. Rákérdez az örökéletre, majd fekete képernyő.
Hm. Milyen konfig?
Csak magnós konfiggal teszteltem, 320Kb, és 128Kb EXOS 2.1
Title: Re: Star Sabre
Post by: Lacika on 2013.July.03. 23:04:34
Quote from: geco
Hm. Milyen konfig?
Csak magnós konfiggal teszteltem, 320Kb, és 128Kb EXOS 2.1
320K Exos 2.4 beta, EPDOS és 128K csak EXDOS-s.
Title: Re: Star Sabre
Post by: geco on 2013.July.03. 23:06:38
Quote from: Lacika
320K Exos 2.4 beta, EPDOS és 128K csak EXDOS-s.
Valami az EXDOS-szal akad össze, megnézem.
Meg is van, az EXDOS hazavágja a C regisztert, míg a magnós konfig nem EXOS 5-ös hívás esetén.
Title: Re: Star Sabre
Post by: geco on 2013.July.03. 23:37:01
Javítva, 128Kb, EXDOS, EXOS 2.1-en tesztelve, linkek frissítve. :)
Title: Re: Star Sabre
Post by: endi on 2013.July.03. 23:45:05
Végignéztem örökélettel! Nagyon szuper, jó a graf, a raszter színezés, a zene! Ezt simán nevezhetjük EP játéknak. :)
És még vége is van! Nem csak annyi hogy kiírja hogy gratula...
Title: Re: Star Sabre
Post by: geco on 2013.July.03. 23:48:44
Quote from: endi
Végignéztem örökélettel! Nagyon szuper, jó a graf, a raszter színezés, a zene! Ezt simán nevezhetjük EP játéknak. :)
És még vége is van! Nem csak annyi hogy kiírja hogy gratula...
A rasterek feldobásától eltekintve, Poul Kooistra érdeme :D , és a zene is ott van, igaz, CPC-n jobb, még az 1Khz-es megszakítás se elég gyors az envelope-okhoz. :(
Title: Re: Star Sabre
Post by: Zozosoft on 2013.July.04. 09:03:11
Quote from: geco
Meg is van, az EXDOS hazavágja a C regisztert, míg a magnós konfig nem EXOS 5-ös hívás esetén.
Pontosabban, benne van az EXOS leírásban, hogy az AF, BC, DE regiszterek nem őrződnek meg EXOS hívások esetén, eredményt adnak vissza, így ezeket menteni kell, ha az eredeti érték kell.
Ha mégis benne marad valami eredeti, az csak véletlen :-)
Title: Re: Star Sabre
Post by: geco on 2013.July.04. 09:31:13
Quote from: Zozosoft
Pontosabban, benne van az EXOS leírásban, hogy az AF, BC, DE regiszterek nem őrződnek meg EXOS hívások esetén, eredményt adnak vissza, így ezeket menteni kell, ha az eredeti érték kell.
Ha mégis benne marad valami eredeti, az csak véletlen :-)
EXOS 5 magnóról olvasásnál csak az AF-et, és a B-t rontja el, floppyról olvasásnál az AF-et, és a BC-t, DE mindkét esetben marad, ezt mutatja a teszt :)
Title: Re: Star Sabre
Post by: endi on 2013.July.04. 11:38:12
Mondjuk alapvetően nem ártana egy sérthetetlenség, mert most ügye ha meghalunk, elvesznek a fegyverek, ami pedig látványos meg érdekes (mármint a fegyverek). Persze ez ilyen régimódi gameplay... de ha nem vesznének el a fegyverek, sokkal maibb, modernebb, élvezhetőbb lenne, még sérthetetlenség nélkül is.
Title: Re: Star Sabre
Post by: geco on 2013.July.04. 13:04:45
Quote from: endi
Mondjuk alapvetően nem ártana egy sérthetetlenség, mert most ügye ha meghalunk, elvesznek a fegyverek, ami pedig látványos meg érdekes (mármint a fegyverek). Persze ez ilyen régimódi gameplay... de ha nem vesznének el a fegyverek, sokkal maibb, modernebb, élvezhetőbb lenne, még sérthetetlenség nélkül is.
Ügyesnek kell lenni, és nem meghalni ;)
Title: Re: Star Sabre
Post by: szipucsu on 2013.July.04. 15:19:13
Quote from: geco
Star Sabre (http://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/cpc-jatekok-ep-konverzioi-games-converted-from-cpc/?action=dlattach;attach=9322)
Eléggé gyakori errefele a Game Over felirat! :D
Amúgy jó lett, jó zene, grafika!
Title: Re: Star Sabre
Post by: endi on 2013.July.04. 15:58:25
ja és az utolsó bossnak tök jó az a tűz effektje
Title: Re: Star Sabre
Post by: geco on 2013.July.04. 16:10:22
Quote from: endi
ja és az utolsó bossnak tök jó az a tűz effektje
Sajnos az is szebb az eredetiben, ott a 0-ás színt állítja a pixelsor megfelelő pozíciójától, ami EP-n nem megy, kénytelen voltam átírni megfelelő direkt pixelkiírásra, ezért van egy fekete négyzet a fej, és a kezek körül, megpróbáltam a fej hátterének kipirosításával is, de az se lett szebb, maradt így :)
Title: Re: Star Sabre
Post by: Lacika on 2013.July.05. 21:07:08
Végigjátszottam örökélet nélkül! Na jó, snapshot volt egy pár...:oops:
Nagyon profi program, a rasztercsíkokkal tényleg Ep-s hangulata van. A zene is zseniális, és összehasonlítva az eredetivel is jól szól. Ha a Centrumban ezt árulták volna Digi Pók helyett, néztünk volna nagyokat. :)
Title: Re: Star Sabre
Post by: endi on 2013.July.05. 21:33:56
Quote from: geco
Sajnos az is szebb az eredetiben, ott a 0-ás színt állítja a pixelsor megfelelő pozíciójától, ami EP-n nem megy, kénytelen voltam átírni megfelelő direkt pixelkiírásra, ezért van egy fekete négyzet a fej, és a kezek körül, megpróbáltam a fej hátterének kipirosításával is, de az se lett szebb, maradt így :)
hm ezt most nem értem. palettát állít egy rasztersorban többször?
én ilyet csináltam egyik demómban, de a biassal. palettával nem megy ezek szerint? már nem emlékszem...
Title: Re: Star Sabre
Post by: szipucsu on 2013.July.05. 22:32:04
Quote from: Lacika
Végigjátszottam örökélet nélkül!
Nem teszel fel végigjátszás demót? Feltehetnénk majd a youtube-ra, hogy az EP ilyet is tud. Vagy ha nem is sikerül végigjátszás, lehetne egy hosszabb játékmenet is.
Title: Re: Star Sabre
Post by: Lacika on 2013.July.06. 06:01:19
Quote from: szipucsu
Nem teszel fel végigjátszás demót? Feltehetnénk majd a youtube-ra, hogy az EP ilyet is tud. Vagy ha nem is sikerül végigjátszás, lehetne egy hosszabb játékmenet is.
Életvesztés nélkül esetleg az első szintet lehetne megcsinálni. A második szint végéig még el lehet jutni sok gyakorlással, de furcsa módon a 2. szint végi ellenfél a legkeményebb. A harmadik szinttől tényleg a japánoknak való a program...
Title: Re: Star Sabre
Post by: endi on 2013.July.06. 10:12:21
van fenn yutubon cpc végigjátszás!
Title: Re: Star Sabre
Post by: geco on 2013.July.06. 11:22:00
Quote from: endi
hm ezt most nem értem. palettát állít egy rasztersorban többször?
én ilyet csináltam egyik demómban, de a biassal. palettával nem megy ezek szerint? már nem emlékszem...
Igen, így írja ki az Alert feliratot, meg a végén a tűz effekt is így rajzolódik ki. Sajnos EP-n csak a BIAS-t , és a keretet váltogathatjuk így, volt szó róla, hogy az LPT-t nem lehet így mókolni a fórumon is, de azért ki is próbáltam :lol:
Title: Re: Star Sabre
Post by: endi on 2013.July.06. 11:32:34
Quote from: geco
Igen, így írja ki az Alert feliratot, meg a végén a tűz effekt is így rajzolódik ki. Sajnos EP-n csak a BIAS-t , és a keretet váltogathatjuk így, volt szó róla, hogy az LPT-t nem lehet így mókolni a fórumon is, de azért ki is próbáltam :lol:
hm, és a cpc hogyhogy tudja?
biassal nem lehetett volna megoldani? vagy az túl sok macera (hiszen akkor csak az első 8 színt lehetne használni ott)?
esetleg: bordert pirosra állítani ezen a pályán és a jobb margót állítani minden 2. frame-ben? így egy villogó piros tűz jönne létre minden 2. frameben, a többi frameben meg ott a graf a bossal
persze így is jó, meg elég gyors is lett, szóval mindegy
Title: Re: Star Sabre
Post by: geco on 2013.July.08. 09:08:10
Quote from: endi
hm, és a cpc hogyhogy tudja?
biassal nem lehetett volna megoldani? vagy az túl sok macera (hiszen akkor csak az első 8 színt lehetne használni ott)?
esetleg: bordert pirosra állítani ezen a pályán és a jobb margót állítani minden 2. frame-ben? így egy villogó piros tűz jönne létre minden 2. frameben, a többi frameben meg ott a graf a bossal
persze így is jó, meg elég gyors is lett, szóval mindegy
A Bias-szal sztem nem, a borderre gondoltam ,ugyanolyan módon, mint a CPC-n a 0-ás szín, de úgy az egész kép villogott volna, mivel a felvillanó tűz kép egy üres kép lett volna a tűz effekten kívül, meg lehetett volna szívni az időzítéssel is, pl turbós gépen szétesett volna a kép.
CPC -n a színeket 17 színregiszter tartalmazza, és ami ezekben van, az érvényes az egész képernyőre, vagy a következő színregiszter váltás helyéig, gondolom mivel oltt nincs sorparaméter blokk, ezért nem tudja, hogy épp hol jár, amikor a színt változtatja, ez lehet a soron belül is, de ez csak tipp :D