Enterprise Forever

:HUN => Konvertálás => CPC-ről => Topic started by: geco on 2010.December.01. 09:52:34

Title: North&South
Post by: geco on 2010.December.01. 09:52:34
Még nincs kész, de közzéteszem, hogy a játék közben előforduló hibák előjöjjenek, most 1,5 hétig nem tudok majd foglalkozni vele.
Ami még javítandó:
Színhibák a térképes résznél, és a győzelmi képernyőn a szövegnél.
A program nem fut EP128-on, legalább 144Kb RAM szükséges egyelőre, ez lesz a legnehezebb, egyelőre két ötletem van:
  1. NS8.PRG-t tömörítve tárolom el a memóriában, a változásokat mögé mentem, ha ráférek egy szegmensre, akkor nyert ügyem van
  2. ha az 1. nem jön be, akkor megpróbálom a file-okat kiírni disk image-re, és a CPC-s lemezkezelő rutinjait átírni a programnak, és Track szinten beolvasni
Az LPT-t kell módosítani, 2-3 fekete sor található a képernyő tetején
A hangok lejátszása kezdetleges.
Tömörítés hiányzik.
Title: Re: North&South
Post by: Zozosoft on 2010.December.01. 10:05:35
  2. ha az 1. nem jön be, akkor megpróbálom a file-okat kiírni disk image-re, és a CPC-s lemezkezelõ rutinjait átírni a programnak, és Track szinten beolvasni
Nem muszáj ilyen mélységbe lemenni, EXOS 10-el tudsz a fájlban mozogni. (lemezes rendszeren)
Title: Re: North&South
Post by: geco on 2010.December.01. 10:53:37
Nem muszáj ilyen mélységbe lemenni, EXOS 10-el tudsz a fájlban mozogni. (lemezes rendszeren)
De akkor megint szükségem van az FF szegmensre, és nem fér be a program 128kb-ba :(
Title: Re: North&South
Post by: Zozosoft on 2010.December.01. 11:11:57
De akkor megint szükségem van az FF szegmensre, és nem fér be a program 128kb-ba :(
Így viszont az EXDOS használat is kiesik, saját WD rutinok kellenek.
Nem lehet szétszedni a programot részekre? Lemezrõl gyorsan bent van... (Amigán is töltöget :-) )
Title: Re: North&South
Post by: IstvanV on 2010.December.01. 11:33:15
Az egész 128K CPC memóriát folyamatosan használja, vagy jelentős része csak ritkán használt, esetleg csak olvasható adat (pl. pályák) ? Az utóbbi esetben lehetne próbálkozni tömörítéssel, de ha nem lapozza sokat a memóriát, akkor talán még egyszerű "virtuális memória" is elképzelhető lenne.
Title: Re: North&South
Post by: geco on 2010.December.01. 12:02:53
Az egész 128K CPC memóriát folyamatosan használja, vagy jelentős része csak ritkán használt, esetleg csak olvasható adat (pl. pályák) ? Az utóbbi esetben lehetne próbálkozni tömörítéssel, de ha nem lapozza sokat a memóriát, akkor talán még egyszerű "virtuális memória" is elképzelhető lenne.

A másodlagos 64Kb-ból 32kb-t rendszeresen használ, a másik 32-n tárolja NS8.PRG-t, és csak visszamásolja az elsődleges 64K-ra minden egyes töltést igénylő történés után. Ennek a tömörítése az elsődleges tervem, és a változások mentése mögé, így felszabadulhat egy szegmens. Végülis a harmadlagos terv lehet az is, hogy az NS8-at mindig betöltöm, és csak a változásokat mentem az alternatív memóriába, de így a magnósok nagyot szívnak.
NS8-at minden töltés előtt az elsődleges 32k-ból átmásolja a másodlagosba, visszatérésnél meg vissza.
Title: Re: North&South
Post by: geco on 2010.December.01. 12:09:17
Így viszont az EXDOS használat is kiesik, saját WD rutinok kellenek.
Nem lehet szétszedni a programot részekre? Lemezrõl gyorsan bent van... (Amigán is töltöget :-) )
Eredetileg a CPC-s verzió saját rutinokkal olvas, és ha jól tudom ,akkor a CPC is WD-t használ lemezvezérléshez, lehet csak a portokat kell átírni?
Title: Re: North&South
Post by: IstvanV on 2010.December.01. 12:13:21
ha jól tudom ,akkor a CPC is WD-t használ lemezvezérléshez

Ez sajnos nem igaz, ha így lenne, akkor az ep128emu CPC emulációja már tudna floppyt is :) A CPC a PC-hez hasonló lemezvezérlő IC-t használ, ami bonyolultabb, mint a WD.
Title: Re: North&South
Post by: IstvanV on 2010.December.01. 12:24:28
A másodlagos 64Kb-ból 32kb-t rendszeresen használ, a másik 32-n tárolja NS8.PRG-t, és csak visszamásolja az elsődleges 64K-ra minden egyes töltést igénylő történés után. Ennek a tömörítése az elsődleges tervem, és a változások mentése mögé, így felszabadulhat egy szegmens. Végülis a harmadlagos terv lehet az is, hogy az NS8-at mindig betöltöm, és csak a változásokat mentem az alternatív memóriába, de így a magnósok nagyot szívnak.
NS8-at minden töltés előtt az elsődleges 32k-ból átmásolja a másodlagosba, visszatérésnél meg vissza.

Tehát az NS8.PRG általában az elsődleges memóriában van, a játék közben módosulhat a tartalma, és a második 64K memória felét a program csak az NS8.PRG átmeneti mentésére és visszaállítására használja ? Így az is elképzelhető, hogy töltés előtt egyszerűen kiírja lemezre egy átmeneti file-ba, majd a töltés után visszaolvassa. Ezzel két szegmens szabadulna fel (lehet akár külön betöltő is, és LPT az FFh szegmens elején), de a betöltések néhány másodperccel lassulnának, és magnós gépen használhatatlan lenne (viszont ideális megoldás IDE vezérlő esetén :)).
De a tömörítéses megoldás jó lehet, ha nem kell sok változtatást menteni. Az NS8.PRG 15576 byte "dtf -cr -lz" formátumban, "-cr -lz2 -8"-al pedig 15052 byte.
Title: Re: North&South
Post by: geco on 2010.December.01. 13:45:20
De a tömörítéses megoldás jó lehet, ha nem kell sok változtatást menteni. Az NS8.PRG 15576 byte "dtf -cr -lz" formátumban, "-cr -lz2 -8"-al pedig 15052 byte.

Igen, teszteltem én is őket :D, a -cr -lz -t találtam a legszimpatikusabbnak, azt meg ki szeretném deríteni, hogy mely változásokra van szükség későbbiekben is, remélem nem sokra :) Először a színkonverziót szerettem volna befejezni, majd folytatom, ha megérkeztem :)
Title: Re: North&South
Post by: Zozosoft on 2014.May.18. 16:22:43
Esetleg itt várható majd előrelépés? :oops:
Title: Re: North&South
Post by: geco on 2014.May.18. 17:24:53
Quote from: Zozosoft
Esetleg itt várható majd előrelépés? :oops:
Beteszem a queue-ba ;) , 2. helyen áll, egy másik régebben elkezdett program előzi meg
Title: Re: North&South
Post by: geco on 2014.July.12. 20:34:36
Kis tesztelnivaló, a magyar szöveget módosítanom kéne, meg még van pár apróság, de nagyjából készen van.

Attachment removed.
Title: Re: North&South
Post by: Zozosoft on 2014.July.12. 20:53:54
Megnyomtam a választás gombot erődfoglalás közben :oops:
[attach=1]
Title: Re: North&South
Post by: geco on 2014.July.12. 20:59:22
Quote from: Zozosoft
Megnyomtam a választás gombot erődfoglalás közben :oops:
Jól néz ki :lol: Én ott nem nyomtam, van valami funkciója erődfpglalás közben?
Title: Re: North&South
Post by: Zozosoft on 2014.July.12. 21:23:59
Quote from: geco
Jól néz ki :lol: Én ott nem nyomtam, van valami funkciója erődfpglalás közben?
Éppen azt akartam kipróbálni :-D
Title: Re: North&South
Post by: geco on 2014.July.12. 21:33:25
Quote from: Zozosoft
Éppen azt akartam kipróbálni :-D
:D jogos, majd megnézem, én nem tudtam semmilyen funkcióról, csak a csatában.
Title: Re: North&South
Post by: Lacika on 2014.July.13. 08:07:56
Én a menüig jutok el, a játékot már nem lehet elindítani.
Title: Re: North&South
Post by: geco on 2014.July.13. 12:36:54
Quote from: Lacika
Én a menüig jutok el, a játékot már nem lehet elindítani.
Lehet a betöltéssel van bibi, lemezes konfigon nem néztem még, és a betöltő fixen 4600h byte-ot akar betölteni, ha valamit c000h-ra akar tölteni a program, akkor az nem fog menni.
Title: Re: North&South
Post by: geco on 2014.July.13. 19:25:32
Meg is van, Lacikánál a problémát a tippem okozta, a képszétesést is sikerült megfejteni a select gombra, Pause mode, és a Pause felirat kiírását , sőt a pixeleket se konvertáltam anno, így felülírt olyan helyeket, amiket nem kellett volna.
Title: Re: North&South
Post by: Zozosoft on 2014.July.13. 21:00:47
Azt lehetne majd, hogyha van elég RAM a gépben, akkor minden darab RAM-ban legyen?
Title: Re: North&South
Post by: geco on 2014.July.13. 21:32:59
Quote from: Zozosoft
Azt lehetne majd, hogyha van elég RAM a gépben, akkor minden darab RAM-ban legyen?
Elméletileg igen, a gyakorlatban túl nagy munka lenne a megvalósítása jelenlegi elképzeléseim szerint, hacsak nem tudom megoldani úgy, hogy a START program ebben az esetben betölt mindent a RAM-ba, és a betöltő/kicsomagoló rutint átírni úgy, hogy az lapozgat, és kicsomagol, így nem kéne belenyúlni 4 programhoz. Egyelőre az volt a lényeg, hogy működjön 128Kb-s EP-n, a lehető legkevesebb töltögetéssel.
Ahogy gondolkozom, egyre nagyobb esélyt látok ennek megvalósítására.
Az említett hibák javítva, a magyar szöveg is kipofozva, és a vereség szövegei is.

Attachment removed
Title: Re: North&South
Post by: geco on 2014.July.13. 21:37:30
ja, annyi, hogy a program 0500h-s user boundaryt állít be, az FF szegmensen van az LPT, a LOAD/UNPACK rutin.
Csekkoltam, 4MB-s konfig, jópár ROM-mal is van annyi hely BASIC-ből (0827h a szabad terület az FF szegmensen), máshonnan, pl WP-ből már nincs.
Title: Re: North&South
Post by: geco on 2014.July.14. 21:32:05
Elméletileg hibamentes, 256Kb RAM-mal rendelkező EP esetén a program a memóriába töltődik, azért teszteljétek légyszi, több szem, többet lát, és több hibalehetőséget kifog alapon :)

Attachment removed
Title: Re: North&South
Post by: Lacika on 2014.July.14. 22:40:18
Erődöt elég nehéz NEM elfoglalni, még legnehezebb fokozatban is. Biztos jó az óra időzítése?
Erődostromkor nem ragaszkodnék a lila falhoz, valami könnyebben emészthető pasztellre ki lehetne cserélni?
Title: Re: North&South
Post by: geco on 2014.July.15. 08:56:26
Quote from: Lacika
Erődöt elég nehéz NEM elfoglalni, még legnehezebb fokozatban is. Biztos jó az óra időzítése?
Erődostromkor nem ragaszkodnék a lila falhoz, valami könnyebben emészthető pasztellre ki lehetne cserélni?
Megnézem, úgy emléxem, hogy azzal foglalkoztam anno, hát, lehet csak a sárgás marad, ugye a lila a BIAS-ból van, tehát nem cserélhető bármire, csak ami már a palettán van.
Title: Re: North&South
Post by: geco on 2014.July.15. 11:31:34
Megnéztem az időzítést, jelentem, EP-n még gyorsabb is, mint CPC-n, kemény 1 másodperccel :D
Title: Re: North&South
Post by: geco on 2014.July.15. 16:43:10
még memóriába töltéskor fagy, ha a gép ostromol erődöt, akkor se mindig, érdekes módon töltögetéskor meg nem, az időlimiteket csökkentettem kb 20 mp-vel, a hello kitty-s fal marad, nincs értelmes szín, amire konvertálható lenne.
Title: Re: North&South
Post by: Zozosoft on 2014.July.16. 22:05:39
Csatában kétszer is fura dolog történt, vége lett azelőtt, hogy valamelyik sereg elfogyott volna! Lehet, hogy van visszavonulás gomb, ami valamilyen gombkombinációtól megnyomódik?
Definiálva volt, INTERNAL, SPACE, ENTER, ESC

Elején magyar 1 vagy 2 játékos kérdésnél, maradt egy felfordult kérdőjel a spanyolból :-)

A végén a kép CPC verzióból van?
Title: Re: North&South
Post by: geco on 2014.July.17. 08:55:35
Quote from: Zozosoft
Csatában kétszer is fura dolog történt, vége lett azelőtt, hogy valamelyik sereg elfogyott volna! Lehet, hogy van visszavonulás gomb, ami valamilyen gombkombinációtól megnyomódik?
Definiálva volt, INTERNAL, SPACE, ENTER, ESC

Elején magyar 1 vagy 2 játékos kérdésnél, maradt egy felfordult kérdőjel a spanyolból :-)

A végén a kép CPC verzióból van?
Igen, van visszavonulásgomb, nálad az ESC, de a gép is vissza szokott vonulni, ha sz** a szitu :)
Jaja, azt úgy hagytam, zavaró, kiszedjem?
Ááá, a CPC-s képet elimináltam, az is egész jól nézett ki 16 szín módú volt, de csak 32x19-es volt a kép mérete, plusz 5 sor a szöveg, ami a kép fölött helyezkedett el, és nincs vesztes kép, az Amiga képeket konvertáltam attributum módba, meg 4 szín módba, a kép felső 6 sora 4szín mód, az alsó 19 pedig attributum, lemásoltam az Amiga karakterkészletét, és az lett kiírva.

Egyelőre nem tudom mi okozhatja a memóriába töltés esetén elszálló ellenfél általi erőd ostromot, amit eddig néztem, az mind stimmelt, ugyanazokat a paramétereket kapja meg, ugyanúgy néz ki a memória, még folytatom a nyomozást.
Title: Re: North&South
Post by: Zozosoft on 2014.July.17. 09:13:42
Quote from: geco
Igen, van visszavonulásgomb, nálad az ESC, de a gép is vissza szokott vonulni, ha sz** a szitu :)
Akkor értem miért vonult vissza az egy lovával :-) Maradt viszont az a rejtély, hogyan lett ESC ha nem is nyomtam meg.

Quote
Jaja, azt úgy hagytam, zavaró, kiszedjem?
Igen :-)

Quote
az Amiga képeket konvertáltam attributum módba, meg 4 szín módba, a kép felső 6 sora 4szín mód, az alsó 19 pedig attributum, lemásoltam az Amiga karakterkészletét, és az lett kiírva.
:smt041
Akkor jól láttam, hogy sokkal jobb mint amt a CPC tudna :-)
Title: Re: North&South
Post by: geco on 2014.July.17. 10:05:44
Quote from: Zozosoft
Akkor értem miért vonult vissza az egy lovával :-) Maradt viszont az a rejtély, hogyan lett ESC ha nem is nyomtam meg.
Igen :-)
:smt041
Akkor jól láttam, hogy sokkal jobb mint amt a CPC tudna :-)
Ezt most nem értem, az ESC-et nem definiáltad, vagy nem nyomtál ESC-et?
Oké, kiszedem,
Jaja :) , nem vagyok maradéktalanul elégedett, mert egy kicsikét darabos lett, de azért szebb, mint bármelyik más 8 bites.
Megnéztem a C64-es verziót, és a specciset is, régen el voltam ájulva a C64-estől, sokat is játszottam vele, most szembesültem vele, hogy néhol a speccis szebb, és sztem a CPC-s sikerült kinézetre a legjobban, a hello kittys fal ellenére is :D
Title: Re: North&South
Post by: Zozosoft on 2014.July.17. 10:08:40
Quote from: geco
Ezt most nem értem, az ESC-et nem definiáltad, vagy nem nyomtál ESC-et?
Nem nyomtam meg.
Title: Re: North&South
Post by: geco on 2014.July.17. 10:19:44
Quote from: Zozosoft
Nem nyomtam meg.
Jaaa, ebben az esetben az ellen vonult vissza, nem te :), és tán akkor is vissza szokta vonultatni a játékost, ha csak egy ágyú maradt, és elfogyott a munició.
Title: Re: North&South
Post by: Zozosoft on 2014.July.17. 10:28:04
Quote from: geco
Jaaa, ebben az esetben az ellen vonult vissza, nem te :), és tán akkor is vissza szokta vonultatni a játékost, ha csak egy ágyú maradt, és elfogyott a munició.
Én támadtam, és a térképen vissza is rakott. Seregből meg volt 3 ló meg 5 katona.
Title: Re: North&South
Post by: geco on 2014.July.17. 10:49:25
Quote from: Zozosoft
Én támadtam, és a térképen vissza is rakott. Seregből meg volt 3 ló meg 5 katona.
Hm, érdekes, így még sose jártam.
Title: Re: North&South
Post by: DrPrery on 2014.July.17. 15:36:13
Ezt a visszavonulós dolgot nem egészen értem, Amigán és ST-n nem így volt...
Az egyik "meccsen" leverték az ágyúmat, de maradt még lovasom és gyalogosom egy rakás...
Ennek ellenére a program "visszavonultatott"... :smt017
Title: Re: North&South
Post by: Zozosoft on 2014.July.17. 16:14:54
Quote from: DrPrery
Ezt a visszavonulós dolgot nem egészen értem, Amigán és ST-n nem így volt...
Az egyik "meccsen" leverték az ágyúmat, de maradt még lovasom és gyalogosom egy rakás...
Ennek ellenére a program "visszavonultatott"... :smt017
Na ez a bajom nekem is :oops:
Title: Re: North&South
Post by: geco on 2014.July.17. 16:26:56
én még nem találkoztam ilyennel, de leveretem az ágyúmat majd a csatában, megnézem.
Title: Re: North&South
Post by: Lacika on 2014.July.17. 17:50:22
Ha valamelyik félnek csak az ágyúja marad meg, és annak is elfogy a lőszere, visszavonul és a sereg megsemmisül. Csatában hasznos taktika, hogy ha mindenkit levertünk, csak az ellenfél ágyúja marad meg, veszélyes lerohanni, inkább kerülgessük a lövéseket, amíg vissza nem vonul.
Engem még nem "vonultatott vissza" a gép, pedig volt olyan csata, ahol egyetlen gyalogosom maradt.
Title: Re: North&South
Post by: Zozosoft on 2014.July.17. 18:05:21
Quote from: Lacika
Ha valamelyik félnek csak az ágyúja marad meg, és annak is elfogy a lőszere, visszavonul és a sereg megsemmisül.
Ez ok. De amikor van egy csomó lovam meg gyalogom, akkor miért vonultat vissza?
Főleg, hogy sem a Speccy verzióban, sem Amigán, sem Atarin nem volt még ilyen.
Title: Re: North&South
Post by: DrPrery on 2014.July.17. 18:21:14
Ez most már nekem egy kicsit zavarossá kezd válni, mert játszottam egy új partit és ezúttal egyszer se csinálta ezt a "rendellenességet"... valami "random bug" lenne...? :roll:
Title: Re: North&South
Post by: Zozosoft on 2014.July.17. 19:31:44
Nekem olyan érzésem volt, hogy a sok gombnyomástól zavarodott meg, egyszerre próbáltam menni a gyalogokkal meg a lovakkal, azaz gyorsan váltogattam őket, plusz lövés, plusz irányítás. Olyan mintha összeakadtak volna a gombok, és véletlenül azt hitte, hogy a visszavonuló gombot is megnyomtam.
Title: Re: North&South
Post by: geco on 2014.July.18. 09:00:55
Quote from: Zozosoft
Nekem olyan érzésem volt, hogy a sok gombnyomástól zavarodott meg, egyszerre próbáltam menni a gyalogokkal meg a lovakkal, azaz gyorsan váltogattam őket, plusz lövés, plusz irányítás. Olyan mintha összeakadtak volna a gombok, és véletlenül azt hitte, hogy a visszavonuló gombot is megnyomtam.
Ezt letesztelem, próbáltam már hasonlót, de ennek a problémának az előidézésére túl sok időt még nem fordítottam, viszont sikerült megoldani a memóriabővítős gépeken az erőd ostrom fagyiját, érdekes volt, ugye 128K-s gépen a töltögetős módszerrel nem fagyott, bővítősön meg elég sűrűn igen, azt vettem észre, a töltögetős az LPT fele, és kétharmada között érkezett meg a program kezdetéhez, a kicsomagolós, meg a 2/3-án túl, így biztossá vált, hogy a megszakítás kever be, meg is találtam a ludast, egy  veremhasználattal videómemóriába  író rész a rutin felénél bekapcsolta a megszakítást, és régen jól kiszedtem előle a HALT-ot :lol: , most kiszedtem az EI-t is :D , a lényeg az, hogy az már jó, viszont találtam még egy elszúrt dolgot, a vonatrablás végén 3 dolog rossz helyre kerül a képernyőn, szerintem ez a lecsökkentett idők következménye lehet.

Még mindig az INTERNAL, SPACE, ENTER, ESC volt a kombó?
DrPrery, te milyen bill beállítással nyomtad?
Title: Re: North&South
Post by: DrPrery on 2014.July.18. 11:29:11
Hát, az irányok a kurzorbillentyűk, tűz a SPACE, egységváltás RSHIFT v. RCTRL, kilépés ESC.
Mellesleg én az emu-n játszottam...
Title: Re: North&South
Post by: geco on 2014.July.18. 13:13:20
Quote from: DrPrery
Hát, az irányok a kurzorbillentyűk, tűz a SPACE, egységváltás RSHIFT v. RCTRL, kilépés ESC.
Mellesleg én az emu-n játszottam...
köfi, én is ott szüttyögök :D
Title: Re: North&South
Post by: geco on 2014.July.18. 20:43:32
Minden hiba, ami eddig napfényrekerült javítva, kivéve a visszavonulósdi, végigvittem töltögetős verziót is, és a memóriába elhelyezőset is, ez utóbbiban a térkép 2/3-án csak nekem voltak csapataim, megvívtam min 20 csatát, nem vonultatott vissza a gép, int joy, space, enter, esc beállítással.
Ha valaki találkozik vele, tudna küldeni egy snapshotot, vagy csak egy-egy csatában fordul elő?
Title: Re: North&South
Post by: DrPrery on 2014.July.18. 22:11:23
Megint próbálkoztam és ezúttal se találkoztam azzal a fura dologgal, helyette megesett egy másik...
Az egyik kanyonos pályán történt, a két sereg egyforma méretű volt.
Egyet ágyúztam, nem találtam el senkit, de az ellen úgy megrémült, hogy menten visszavonult :ds_icon_cheesygrin:
Title: Re: North&South
Post by: geco on 2014.July.18. 22:20:15
Quote from: DrPrery
Megint próbálkoztam és ezúttal se találkoztam azzal a fura dologgal, helyette megesett egy másik...
Az egyik kanyonos pályán történt, a két sereg egyforma méretű volt.
Egyet ágyúztam, nem találtam el senkit, de az ellen úgy megrémült, hogy menten visszavonult :ds_icon_cheesygrin:
És ilyennel se találkoztam még :lol:
6 gyalogos, 3 lovas, 1 ágyú?
Nálam eddig 1,2 ágyúval vonult vissza, egy lovassal, vagy egy gyalogossal.
Title: Re: North&South
Post by: DrPrery on 2014.July.18. 22:24:39
Eddig én se... nagyon szofisztikált AI működik itt, kérem... :ds_icon_cheesygrin:
Title: Re: North&South
Post by: Zozosoft on 2014.July.18. 22:27:32
Quote from: DrPrery
Eddig én se... nagyon szofisztikált AI működik itt, kérem... :ds_icon_cheesygrin:
Rájött, hogy évtizedes tapasztalatokkal rendelkező tábornok ellen nincs esélye :ds_icon_cheesygrin:
Title: Re: North&South
Post by: geco on 2014.July.18. 22:32:27
Vagy modern haditechnikát vetettél be, és nagyot pukkant :D
Title: Re: North&South
Post by: DrPrery on 2014.July.18. 22:38:02
Quote from: Zozosoft
Rájött, hogy évtizedes tapasztalatokkal rendelkező tábornok ellen nincs esélye :ds_icon_cheesygrin:
Mondjuk, olvastam már affélét, hogy kísérleti csótányok képesek voltak egy RND-generátort befolyásolni, de ez azért már túlzás... :ds_icon_cheesygrin:
Title: Re: North&South
Post by: DrPrery on 2014.July.18. 22:40:37
Quote from: geco
Vagy modern haditechnikát vetettél be, és nagyot pukkant :D
Na ja... véletlenül elsült a végszükségletre tartogatott dezintegrátorom... :mrgreen:
Title: Re: North&South
Post by: Zozosoft on 2014.July.18. 22:49:29
Quote from: DrPrery
Na ja... véletlenül elsült a végszükségletre tartogatott dezintegrátorom... :mrgreen:
Vagy átdobtál egy tehenet? :lol: (Tudod melyik játékra gondolok, én mindig elfelejtem a címét :oops: Linkeld be a többieknek! )
Title: Re: North&South
Post by: DrPrery on 2014.July.18. 23:09:46
Nuclear War az amigán...
Itt egy videó róla, 6:20-nál van a katapultos tehén... :ds_icon_cheesygrin:

http://www.youtube.com/watch?v=SXkG_nTA_7A (http://www.youtube.com/watch?v=SXkG_nTA_7A)
Title: Re: North&South
Post by: geco on 2014.July.22. 09:31:12
Akkor nincs snapshot az érdekes visszavonulásokról? Ha nincs, akkor ez lesz a végleges verzió.
Amikor előfordult, akkor egymás utáni több csatában volt, vagy egy-egy eset?
Title: Re: North&South
Post by: DrPrery on 2014.July.22. 12:05:49
Csak két külön eset volt, egyszer én lettem "elhajtva", egyszer meg az ellenfél "lépett le" ama furcsa módon, ahogy írtam is :) . Utána még játszottam egy csomót, de sehogy se sikerült a "jelenségeket" reprodukálni...
Title: Re: North&South
Post by: geco on 2014.July.22. 13:15:33
Quote from: DrPrery
Csak két külön eset volt, egyszer én lettem "elhajtva", egyszer meg az ellenfél "lépett le" ama furcsa módon, ahogy írtam is :) . Utána még játszottam egy csomót, de sehogy se sikerült a "jelenségeket" reprodukálni...
Ez a bajom nekem is, egy csomót toltam vele a hiba előcsalogatásához, és nekem egyszer se akart előjönni, nem is értem.
Title: Re: North&South
Post by: Zozosoft on 2014.July.22. 13:17:43
Nekem is egyszer volt :oops:
Title: Re: North&South
Post by: geco on 2014.July.22. 14:16:05
Quote from: Zozosoft
Nekem is egyszer volt :oops:
Azt hittem ez egy rendszeres dolog, épp játék kezdettől függően :), akkor ezt a verziót véglegesnek nyilvánítom, és köszönöm szépen a közreműködést. :)
Title: Re: North&South
Post by: geco on 2014.July.22. 14:29:37
Akkor itt a végleges North&South (http://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/cpc-jatekok-ep-konverzioi-games-converted-from-cpc/?action=dlattach;attach=10709) verzió.
Title: Re: North&South
Post by: Zozosoft on 2014.August.01. 16:30:11
Lacika!
A leíráshoz:
Kimaradt a főmenü legfontosabb funkciója :-)
Klikkeljünk a fényképész fenekére... (igaz az EP verzióban picit gyors a nyíl itt, nem könnyű elsőre eltalálni)

Gyalogoknál ha hátrafelét nyomunk akkor rendeződnek sorba, igaz ez a lovakra is. Ez a szűk helyeken átkelésnél fontos, hogy ne potyogjon a sereg fele a folyóba/szakadékba :-)

Folyós pályán is át lehet kelni híd nélkül, fent a gázlón.

Ki kéne próbálni, de a más gépes verziókban úgy van, hogyha sikeres volt a vonatrablás, akkor azon a szakaszon nem fog addig járni az ellenfél vonata, amíg vissza nem foglalja azt az államot, azaz a további bevételtől is elesik az ellenfél.
Title: Re: North&South
Post by: geco on 2014.August.01. 18:06:44
Quote from: Zozosoft
Ki kéne próbálni, de a más gépes verziókban úgy van, hogyha sikeres volt a vonatrablás, akkor azon a szakaszon nem fog addig járni az ellenfél vonata, amíg vissza nem foglalja azt az államot, azaz a további bevételtől is elesik az ellenfél.
Itt is úgy van, én meg azt hittem, hogy csak a CPC verzióban van úgy, hogy állam visszafoglalásáig nem jár többet a vonat, pedig C64-en sokat játszottam vele anno.
Title: Re: North&South
Post by: Lacika on 2014.August.02. 19:36:11
Kösz, kiegészítettem az ismertetőt!
Title: Re: North&South
Post by: Lacika on 2014.August.02. 21:07:45
Jól látom (https://www.youtube.com/watch?v=CHcoemBuUZ0), hogy Amigán az ostrom gyakorlatilag játszhatatlan?
Title: Re: North&South
Post by: Zozosoft on 2014.August.02. 21:16:08
Quote from: Lacika
Jól látom (https://www.youtube.com/watch?v=CHcoemBuUZ0), hogy Amigán az ostrom gyakorlatilag játszhatatlan?
Nekem az egész túl gyorsnak tűnik. Lehet, hogy nem alap 500-as konfigon csinálták a videót? (Amiben nincs Fast RAM)
Title: Re: North&South
Post by: DrPrery on 2014.August.02. 21:53:03
Quote
Nekem az egész túl gyorsnak tűnik. Lehet, hogy nem alap 500-as konfigon csinálták a videót? (Amiben nincs Fast RAM)
500-ason sose tudtam ezt normálisan játszani, szerintem nem FastRam az ok. ST-n lassabb volt a tempója, ezért játszhatóbb...

Mellesleg másvalakinek is feltűnt:

http://frgcb.blogspot.hu/2014/03/north-south-infogrames-1989.html (http://frgcb.blogspot.hu/2014/03/north-south-infogrames-1989.html)
Quote
I'm not really sure if I can put this any more politely - the AMIGA version is utterly, impossibly, stupidly fast. I have rarely gotten any of the platforming stages through on real hardware, because it's so fast. Most of the time will be spent on trying to climb ladders, and the other half of the time will be trying to locate your man in such a way as to not drop him to the ground, where some bombs, dogs or roadblocks await you, and it gets impossible when you're trying your hand at train robbery. Strangely, the ATARI ST version seems almost too slow in comparison to all the other versions around, but at least it's perfectly playable.
Title: Re: North&South
Post by: szipucsu on 2014.August.03. 11:43:10
Quote from: Lacika
Jól látom (https://www.youtube.com/watch?v=CHcoemBuUZ0), hogy Amigán az ostrom gyakorlatilag játszhatatlan?
Egész jó hangja van az Amigának. A mai játékoknak teljesen élethű a hangja, azokban  nincs semmi eredeti. Ez így sokkal jobb.
Title: Re: North&South
Post by: Povi on 2014.August.04. 11:34:30
Quote from: DrPrery
Mellesleg másvalakinek is feltűnt:

http://frgcb.blogspot.hu/2014/03/north-south-infogrames-1989.html (http://frgcb.blogspot.hu/2014/03/north-south-infogrames-1989.html)
Szeretem az ilyen oldalakat, ahol screenshot-okkal összehasonlitják az egyes verziókat (C64, CGA, EGA, AMIGA stb.)
Title: Re: North&South
Post by: Lacika on 2014.August.07. 23:01:39
Videó (https://www.youtube.com/watch?v=5lP7Y0lKqAk)
Title: Re: North&South
Post by: Zozosoft on 2016.April.01. 14:37:42
N&S-ba nem lehetne egérkezelést bele tenni?
Title: Re: North&South
Post by: geco on 2016.April.01. 17:14:37
N&S-ba nem lehetne egérkezelést bele tenni?
Nem tudom, úgy emléxem, azért,hogy beférjen 128kb-ba eléggé meg lett bolygatva, bele kéne ásnom magam újra, ráadásul gondolom olyat szeretnél, ami egérhez méltóan annyit mozdul el,amennyit az egér. Ha az Intermouse-t átkapcsolod joy módba, az milyen? Sokat kell kergetni az egeret?
Title: Re: North&South
Post by: gflorez on 2016.April.12. 10:58:52

Adaptálása EDCW felé EnterMice vette csak mintegy 250 byte.

Ha N&S működik normál koordinátákat lehet még kevesebb.

--------------------

The adaptation of EDCW to EnterMice has taken only about 250 bytes.

If N&S works with normal coordinates it can be even less.
Title: Re: North&South
Post by: geco on 2016.April.12. 14:58:26
The adaptation of EDCW to EnterMice has taken only about 250 bytes.

If N&S works with normal coordinates it can be even less.
My problem in this case is not the size, the conversion of the program was quite hard, it took more years (including some years relaxing :D ), because I wanted to reach it works on an EP128, I made a lot of modification, what I do not remember, and possibly if i touch this game i generate some errors which i will repair for long time, and other thing i have to find out nearly everything again.
Title: Re: North&South
Post by: Zozosoft on 2016.April.12. 15:04:16
Na ezért vezettem be, hogy felírom egy TXT fájlba, hogy melyik címen mi van, és mit módosítottam :-)
Title: Re: North&South
Post by: gflorez on 2016.April.12. 15:34:16
Lehet, ha megjelennek itt a mozgalom felfogóterülete a kódot valaki segíthet....

A módosítás tehető nem invazív, hogy a többi kódot, tettemily módon az Egér vezető és a EDCW.

---------------------

May be, if you show here the movement adquisiton zone of the code someone can aid....

The modification can be made not invasive to the other code, I have done that way on the Mouse driver and on the EDCW.
Title: Re: North&South
Post by: geco on 2016.April.13. 10:24:01
Na ezért vezettem be, hogy felírom egy TXT fájlba, hogy melyik címen mi van, és mit módosítottam :-)
Húúú, jó ötlet, gondolkoztam én is ilyesmin, de túl lusta vagyok hozzá, sokszor a kommentelés is elmarad, a Bricky Prise-ban sincsen sok :D
Title: Re: North&South
Post by: gflorez on 2016.June.10. 21:31:30
I promise not touch the program. Trust on me.

If there is an empty zone where to put the little routine, I can do it.

But I need plain code, not encrypted, not compacted. Also, the disassembly of the loader, as it was of great aid when I converted SWAP.

I realize that chunk NS1.PCK is the main program, and the following ones are like chapters.

Are the Keyboard and joystick routines always on the same place?

Is the video mode always the same?
Title: Re: North&South
Post by: geco on 2016.June.11. 11:41:36
As i remember the files are packed by dtf -lz, you can easily unpack them, probably i can send you the sources also,  think the keyboard routines are at different places.
Video mode is different only on the win/loose screen, but there is no cursor
Title: Re: North&South
Post by: gflorez on 2016.June.11. 18:02:31
Thanks. I will merge the mouse routine with the joystick parsing code, like I've done on SWAP, so EnterMice option will be also controller 2.

If the controller parsing routines changes address every chapter, then I will adapt the mouse routine to all of them. But once done on the first chapter it will be easier to repeat.
Title: Re: North&South
Post by: gflorez on 2016.June.12. 23:14:07
Wow!

N&S is a very complicate program.

This will be a long and hard work.
Title: Re: North&South
Post by: geco on 2016.June.13. 09:09:07
Wow!

N&S is a very complicate program.

This will be a long and hard work.
:) This is the reason why I did not want to start :)
Title: Re: North&South
Post by: gflorez on 2016.June.13. 11:21:20
I will do, I like challenges....
Title: Re: North&South
Post by: Zozosoft on 2016.June.13. 12:02:53
I will do, I like challenges....
:smt038
Title: Re: North&South
Post by: gflorez on 2016.June.13. 12:39:38
The problem I see, must I play till the end the game phases to load the following phase?, or, can I use some form of password to reach all steps of the game?
Title: Re: North&South
Post by: geco on 2016.June.13. 13:39:34
The problem I see, must I play till the end the game phases to load the following phase?, or, can I use some form of password to reach all steps of the game?
I do not remember for password, as I remember when I tested, I played with it, but ex mouse is not useful in train robbery, and go against a castle.
Title: Re: North&South
Post by: Zozosoft on 2016.June.13. 13:55:09
Mouse only important for the menu and map screen.
Title: Re: North&South
Post by: gflorez on 2016.June.13. 14:08:40
I said that because I 'm not very good with strategy games... If I can't reach the end of the game, some parts can remain untested.

Ok, then first I will study the START loader.
Title: Re: North&South
Post by: Zozosoft on 2016.June.13. 14:14:09
On the menu screen the important test is click on photographers bottom :ds_icon_cheesygrin:
Title: Re: North&South
Post by: geco on 2016.June.13. 14:28:51
Mouse only important for the menu and map screen.
Exactly. the battles can't be played with mouse.