Enterprise Forever
:HUN => Konvertálás => CPC-ről => Topic started by: geco on 2019.May.04. 16:39:53
-
Erre jutottam, hiba előfordulhat, amit találtam, azt javítottam.
A program kb 60%-kal gyorsabb lett, mint a CPC verzió, meg lett szüntetve a másolgatás, helyette az ég animációja LPT címcserével mozog, a versenytér pedig két területet használ, míg az egyiket rajzolja a program, a másikat jeleníti meg a CPC verzió a memória egyik területére rajzolta, és ha befejezte, akkor bemásolta a videómemóriába. A gyorsulás miatt egy picit nehezebb lett a játék, ezért, és mert turbós gépen játszhatatlan lett a sebesség, F1-F6 billentyűkkel állítható, F1 nincs lassítás, F6 5 frame lassítás.
A műszerfal át lett alakítva, az eredeti szögletes nem tetszett, és a visszapillantóban az autók szürkék zöld helyett.
A az út melletti fű sötétedik, ahogy nő a távolság.
Az út animációja 2x annyi fázist tartalmaz, mint CPC-n, ezért ugyanolyan késleltetés mellett, mint a CPC sebessége az animáció sokkal folytonosabb alacsony sebességnél.
A motor hang eredetileg változó frekvenciás envelope-ot használt, ezt lecseréltem, a motor alap hangja sokkal jobb lett (szerintem :D ), viszont a turbós hangok nem biztos.
A játék mentése külön fájlokba történik, így nem kell mentés előtt betölteni a fájlt.
Változott az időmérés, az eredeti a megszakításban mérte az időt, ez más-más köridőt adott volna különböző késleltetés esetén, a program a rajzolási fázishoz igazítja az idő mérését, jelenlegi beállítás szerint jobb köridőt lehet elérni, mint az eredetiben, ezzel az időmérés még könnyebb lett, viszont nehezítettem is a játékon, a füvön az autó jobban lassul 100 fölött (3 lépcsőben: 100, 150, 180 fölött változik a lassulás mértéke), mint CPC-n.
Talán ennyi.
EP64-en nem fut.
-
Hú, köszi, hogy ennyit foglalkoztál vele!
-
Hú, köszi, hogy ennyit foglalkoztál vele!
Hát igazán nincs mit, a gyorsítási lehetőség amúgy is érdekelt, a műszerfal meg alapból zavart :D
-
Tegnap nem volt lehetőségem letölteni és kipróbálni, de ma megtettem, és leesett az állam...
Már a töltőképernyőtől befo-behu, de az in-game-screen is, ha nem tudnám, hogy ugyanazon játékról van szó, el sem hinném...
Hatalmas respect!!!
-
Azért a CPC verzió (https://www.youtube.com/watch?v=--tM2bPFZpw) alapból sokkal jobban nézett ki, mint a speccy :)
-
jó lett az átirat. végignéztem a pályákat is. kár hogy nincs több környezeti elem... így elég sivár a grafika, csak a háttér hegyek/város stb ami egyedi...
meg nekem a gamplay is eléggé sivár.
-
Jó lett, szép a grafika, a hang is jó!
-
Bug report: a turbo nyomás nem állítható az 1-4 billentyűkkel. Ez a hang módosításával lehet összefüggéssel, mert a hangnak változnia kellene a turbónyomás változtatásával.
-
Bug report: a turbo nyomás nem állítható az 1-4 billentyűkkel. Ez a hang módosításával lehet összefüggéssel, mert a hangnak változnia kellene a turbónyomás változtatásával.
Nekem működött, az ep verzióban csak annyi a változás, hogy csökken az 1-es csatorna hangereje, használtam is, mert lelassulás után nem volt kedvem visszaváltogatni, és úgy sokkal jobban gyorsul :D , sőt verseny utolsó körére egyszer sikerült is üresre járatni a tankot a fullon bekacsolt 4-es turbó miatt :D
Megnéztem, hogy esetleg a csomagolt verzióban történt-e valami, működik ott is, a turbó csík ugrik minden egyes turbó mód váltásnál, a hang 1-es módból 2-esbe váltásnál nem mutat túl nagy eltérést.
-
A csomagolt verzióban valami akkor történt. Most csak addig nő a turbó-nyomás, amíg az adott számbillentyűt nyomva tartjuk. Amúgy folyamatosan minimumon (1-es fokozaton) van, a kijelző szerint.
-
A csomagolt verzióban valami akkor történt. Most csak addig nő a turbó-nyomás, amíg az adott számbillentyűt nyomva tartjuk. Amúgy folyamatosan minimumon (1-es fokozaton) van, a kijelző szerint.
Nem ott történt, a turbó állítás működik, csak a kijelző nem, azt hittem az a normális, ha váltás után visszaesik az alap értékre, amúgy a fogyasztás megnő, és jobban is gyorsul az autó, a hang is változik, egyedül a kijelzés nem jó.
Megnézem.
-
Itt a javítás, csak egy ugró utasítást kellett átrni :D
-
Más hibát nem találtam. Ha begyakoroljuk a pályát, jókat lehet vele menni! ;-)
-
Más hibát nem találtam. Ha begyakoroljuk a pályát, jókat lehet vele menni! ;-)
Anno Apucival a Race Ace-ban úgy csináltuk, hogy felírtuk füzetbe, hogy milyen kanyarok jönnek, és aztán az egyik játszott a másik meg diktálta a kanyarokat. (Meg is van valahol ez a füzet). Később tudtuk meg, hogy a rallyban tényleg így csinálják :-)
-
Anno Apucival a Race Ace-ban úgy csináltuk, hogy felírtuk füzetbe, hogy milyen kanyarok jönnek, és aztán az egyik játszott a másik meg diktálta a kanyarokat. (Meg is van valahol ez a füzet). Később tudtuk meg, hogy a rallyban tényleg így csinálják :-)
... és akkor képzeld el azokat a kezdő F1 -es pilótákat, akik esetleg alsóbb kategóriákban sosem látták az épp soron következő pályát és ott kell 1 óra alatt (!) minden apró részletet megtanulniuk rajta úgy, hogy versenyképesek is legyenek és ki se csússzanak, falra se kenődjenek, stb. :-)
-
Más hibát nem találtam. Ha begyakoroljuk a pályát, jókat lehet vele menni! ;-)
Köfi, a Brazil pálya már jól megy nekem is, ha figyelek :D
-
... és akkor képzeld el azokat a kezdő F1 -es pilótákat
F1-es pilóta? Az a START pilóta. Shifttel már CONTINUE.
Füzetbe felírni a kanyarokat? A pálya elején bemutatja felülnézetből a pályát a gép (egy vonallal), azt nem jó lemásolni a kanyarokhoz? Én még sosem néztem, tényleg az a pálya-e, amit akkor mutat. Szóval nem tudom, mi a pálya.
-
Nigel Mansell's Grand Prix (https://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/cpc-jatekok-ep-konverzioi-games-converted-from-cpc/?action=dlattach;attach=23486) végleges verzió (nem történt semmi változás az előzőhöz képest, csak betettem a letöltések közé :) )
-
https://youtu.be/6GIzqTJhQPE
(I'm not very good driver)
-
Thank you very much :)
-
Nigel Mansell's Grand Prix - 1980's racing game gets a great Enterprise 128k conversion
http://www.indieretronews.com/2019/05/nigel-mansells-grand-prix-1980s-racing.html