Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Nebulus (Read 12581 times)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Nebulus
« on: 2010.August.19. 18:36:54 »
Ha a Sorcery késznek lesz nyilvánítva, akkor lehetne kérni következõnek a Nebulus-t?

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Nebulus
« Reply #1 on: 2010.August.19. 18:45:42 »
Ha a Sorcery késznek lesz nyilvánítva, akkor lehetne kérni következõnek a Nebulus-t?

Ezt ?
  [ Guests cannot view attachments ]

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Nebulus
« Reply #2 on: 2010.August.19. 18:57:02 »
Ezt ?
Igen, sokkal szebb mint a Spectrumos verzió!

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Nebulus
« Reply #3 on: 2010.August.22. 17:02:56 »
Igen, sokkal szebb mint a Spectrumos verzió!

Többé-kevésbé már működő átirat:
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]
Csalás és pontszámtábla mentés már van. Játék közben az Esc billentyű használható a játék szüneteltetésére, utána Enterrel lehet folytatni. A 3 és 4 billentyűk csak a lenyomásuk idejére szüneteltetik a játékot. Ezek a billentyűk egyébként már a CPC verzióban is megvannak. Az irányításra a beépített, EXT1, és EXT2 joystick is használható.

Problémák:
  - konvertálatlan színű pixelek előfordulhatnak - ez a játék nem tárolja a pixel adatokat egy nagy, összefüggő memóriaterületen, mint a Cybernoid 1-2 vagy a Sorcery, hanem szétszórva sok helyen (a kódban is), mint az ATF; érdemes tehát összehasonlítani a CPC verzióval, hogy vannak-e eltérések
  - a paletta konvertálását nehezítette, hogy a játék minden pályán átdefiniál 4 színt, így csak 4 szabad paletta (nem BIAS) szín maradt a többire, és nem is sikerült jó konverziót találni :( Egyelőre az eredetileg fix színek közül az egyik ("bright cyan") azonos lett az átdefiniáltak közül azzal, amelyik az első pályán szintén ilyen színű; a későbbi pályákon azonban ez a szín már hibás lesz
  - a hangok nem tökéletesek a négyszögjel&zaj mód használata miatt. Ezek egyelőre úgy konvertálódnak, hogy csak a zaj szól. Érdemes egyébként a játékot kipróbálni úgy is, hogy csak a hangeffektusok (FX) vannak engedélyezve, a zene nem

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3191
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: Nebulus
« Reply #4 on: 2010.August.22. 17:45:48 »
Többé-kevésbé már működő átirat:

Már ez is nagyon szép!
Ilyen a "többé-kevésbé már működő" verzió?  :ds_icon_cheesygrin:

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3191
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: Nebulus
« Reply #5 on: 2010.August.22. 18:04:26 »
Érdekes, hogy a CPC változatban sincs az a "közjáték" a két torony között, mint a C64-es változatban.
Javaslom, hogy a betöltőképernyőn a piros keretből inkább sötétkék legyen? A piros elég vadító...

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Nebulus
« Reply #6 on: 2010.August.22. 18:13:31 »
Javaslom, hogy a betöltőképernyőn a piros keretből inkább sötétkék legyen? A piros elég vadító...

Ilyen volt eredetileg is :oops: De ha a keretet sötétkékre cserélem, akkor talán érdemes lenne a hátteret is átszínezni ?

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3191
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: Nebulus
« Reply #7 on: 2010.August.22. 18:25:48 »
Ilyen volt eredetileg is :oops:
Igen, ezt megnéztem, CPC-n is piros.

De ha a keretet sötétkékre cserélem, akkor talán érdemes lenne a hátteret is átszínezni ?

Igen, én is így gondoltam.

A harmadik szintig jutottam (ott rögtön az elején elakadok, sohasem tudtam továbbjutni a Spectrum verzióban sem...). Addig nem láttam kirívó, oda nem illő színt. A második szinten a piros színkompozíció cseréje viszont megfontolandó...(Persze belátom, eredetileg is ilyen, végső soron maradjon).
« Last Edit: 2010.August.22. 18:28:56 by Lacika »

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3191
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: Nebulus
« Reply #8 on: 2010.August.22. 18:27:39 »
Tényleg, Zozo! A harmadik szinten rögtön a legelején, hogyan lehet továbbjutni?

Offline nyuzga

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2280
  • Country: hu
Re: Nebulus
« Reply #9 on: 2010.August.22. 18:54:14 »
Tényleg, Zozo! A harmadik szinten rögtön a legelején, hogyan lehet továbbjutni?

Ahol 2 szintet megy a lift, ott lökesd le magad az alatta levőre és jobbra,

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Nebulus
« Reply #10 on: 2010.August.22. 19:06:16 »
Igen, én is így gondoltam.

Átszínezve:
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]

"PLOT PAINT" Lua nyelven: :)

Code: Lua
  1. function getPixel(x, y)
  2.   if x < 0 or x >= 160 or y < 0 or y >= 200 then
  3.     return -1
  4.   end
  5.   local addr = 0xC000 + (AND(y, 7) * 0x0800) + (AND(y, 0xF8) * 10) + SHR(x, 1)
  6.   if AND(x, 1) == 0 then
  7.     return AND(SHR(readMemory(addr), 1), 0x55)
  8.   end
  9.   return AND(readMemory(addr), 0x55)
  10. end
  11.  
  12. function setPixel(x, y, c)
  13.   if x < 0 or x >= 160 or y < 0 or y >= 200 then
  14.     return
  15.   end
  16.   local addr = 0xC000 + (AND(y, 7) * 0x0800) + (AND(y, 0xF8) * 10) + SHR(x, 1)
  17.   if AND(x, 1) == 0 then
  18.     writeMemory(addr, AND(readMemory(addr), 0x55) + AND(c + c, 0xAA))
  19.   else
  20.     writeMemory(addr, AND(readMemory(addr), 0xAA) + AND(c, 0x55))
  21.   end
  22. end
  23.  
  24. function floodFill(x, y, c0, c1)
  25.   c0 = AND(c0, 0x55)
  26.   if x < 0 or x >= 160 or y < 0 or y >= 200 or getPixel(x, y) ~= c0 then
  27.     return
  28.   end
  29.   local function floodFill_(x, y, c0, c1)
  30.     setPixel(x, y, c1)
  31.     if x < 159 and getPixel(x + 1, y) == c0 then
  32.       floodFill_(x + 1, y, c0, c1)
  33.     end
  34.     if y >= 1 and getPixel(x, y - 1) == c0 then
  35.       floodFill_(x, y - 1, c0, c1)
  36.     end
  37.     if x >= 1 and getPixel(x - 1, y) == c0 then
  38.       floodFill_(x - 1, y, c0, c1)
  39.     end
  40.     if y < 199 and getPixel(x, y + 1) == c0 then
  41.       floodFill_(x, y + 1, c0, c1)
  42.     end
  43.   end
  44.   floodFill_(x, y, c0, c1)
  45. end
  46.  
  47. floodFill(0, 0, 0x50, 0x11)
  48. floodFill(159, 199, 0x50, 0x11)
  49. floodFill(0, 100, 0x50, 0x11)
  50. floodFill(56, 12, 0x50, 0x11)
  51. floodFill(56, 28, 0x50, 0x11)
  52. floodFill(55, 66, 0x50, 0x11)
  53. floodFill(84, 76, 0x50, 0x11)
  54. floodFill(147, 81, 0x50, 0x11)
  55. floodFill(4, 196, 0x50, 0x11)
  56. floodFill(6, 155, 0x50, 0x11)
« Last Edit: 2010.August.23. 00:42:00 by IstvanV »

Offline nyuzga

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2280
  • Country: hu
Re: Nebulus
« Reply #11 on: 2010.August.22. 19:14:26 »
Tényleg, Zozo! A harmadik szinten rögtön a legelején, hogyan lehet továbbjutni?

Vagy így. Lásd, demo.

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Nebulus
« Reply #12 on: 2010.August.22. 19:19:03 »
Kéne már egy mobilos EP emu :-) most várhatok holnapig, hogy kipróbálhassam :-(

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3191
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: Nebulus
« Reply #13 on: 2010.August.22. 19:43:15 »
Vagy így. Lásd, demo.

Muhaha... Hány csalással?  :ds_icon_cheesygrin:
Sikerült továbbjutnom, de a negyedik szinten ismét elakadtam... (csalás nélkül)  :oops:

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Nebulus
« Reply #14 on: 2010.August.22. 22:29:19 »
Ez nagyon jó! Kevés olyan színes EP játék van, amikor játék közben még 128-as zene is szól.
A Nyuzga által teljesített szint után kicsit érdekes a sárga víz, de biztos az eredeti is ilyen.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos