Enterprise Forever
:HUN => Konvertálás => CPC-ről => Topic started by: geco on 2012.July.19. 15:06:40
-
Egy kis tesztelnivaló, két hibájáról tudok:
Játékos, ha kimegy a jobb oldalon, akkor a balon egy kis cafrang megjelenik, ez így is marad, mivel átalakítottam a megjelenítést, és LORES lett a grafika, így jelentősen gyorsult a játék, meg lehetett növelni a képernyőt, így is gyorsabb, mint a CPC-s bélyegkép.
Valami miatt néha törik a kép, egy tippem van, lehet megszakítás miatt később vált aktív videómemóriát, de ha van más tipp, szívesen fogadom.
Remélem más hiba nincs, jelentsetek, ha találtok :)
-
Egy kis tesztelnivaló, két hibájáról tudok:
Nekem el sem indul, teljesen lecsupaszított konfurációban sem. :oops:
-
Bocsi, a betöltőkép lemaradt :oops: , ezért tért vissza a kezdőképhez. Attachment cserélve.
-
Remélem más hiba nincs, jelentsetek, ha találtok :)
Ha jól nézem erõsen extrásítva lett a program!
:smt038 :smt038 :smt038
Én most demót indítottam el (focihoz hülye vagyok :oops: ), egy idõ után "muslincás" lett a gyep, itt-ott ugráló villogó pixelkupacok jelennek meg.
De az is lehet, hogy a 720-ból átjöttek a méhek :ds_icon_cheesygrin:
-
Ha jól nézem erõsen extrásítva lett a program!
:smt038 :smt038 :smt038
Én most demót indítottam el (focihoz hülye vagyok :oops: ), egy idõ után "muslincás" lett a gyep, itt-ott ugráló villogó pixelkupacok jelennek meg.
De az is lehet, hogy a 720-ból átjöttek a méhek :ds_icon_cheesygrin:
Az nem lehet, hogy eső esett? Ha nem az, akkor kérek egy screenshotot, vagy snapshototm ha lehet :)
Csak egy picit, a játék részében csak a játéktér mérete, sebesség, meg az eredmény kiírás, nagyon nem tetszett a CPC/spectrumos bélyegkép, és a menü is béna volt, ott is van egy hiba, talán a tournamentben a selection 1 karacterrel túllóg balra, jobbra a reselect team-nél.
-
Az nem lehet, hogy esõ esett?
Ha van benne esõ, akkor lehet, hogy az :oops:
[attachthumb=1]
-
Ha van benne esõ, akkor lehet, hogy az :oops:
Mostanában mifelénk is ilyen félelmetes esõ szokott lenni, jégdarabokkal. Nem irigylem a játékosokat. Legalább esernyõt kaphatnának ilyen esetre.
-
Ha van benne esõ, akkor lehet, hogy az :oops:
(Attachment Link)
Ez az :)
Annyi bibi van, hogy ahogy mozog a játéktér az eső is :oops:
-
Nem mondom, jól megvariáltad! Nagyon profi.
Hirtelenjében annyi észrevétel, hogy világbajnokságnál nem lehet az eredményeket a kiválasztott botkormánnyal elnyomni, a billentyûzethez kell nyúlni.
-
Hogy kell benne csapatot választani?
Világbajnokságban az sem jön össze, hogy bármelyik csapattal is játszhassak...
-
Van valami racionális oka, hogy CPC-n miért volt olyan kicsi a képernyõ?
Mik a változtatások az EP verzióban (azon kívül, ami látszik)?
-
Van valami racionális oka, hogy CPC-n miért volt olyan kicsi a képernyõ?
Mik a változtatások az EP verzióban (azon kívül, ami látszik)?
Jogos felvetés, megnézem majd a joy tűzgombos eredmény elnyomást, lehet ott csak billentyűzetfigyelés hívódik meg.
Nekem már sikerült csapatot választani, a select team-re kell rábökni, és utána vagy tűzgombbal kiválasztani az egyik játékost, és utána joy valamilyen irányban, vagy csak rápozicionálni, és utána jobbra/balra, sajnos már nem emlxem, csak arra, hogy nem épp a legegyszerűbb.
Szerintem azért lett ilyen pici, hogy a játék elfogadható sebességgel fusson, bár érdekes módon Spectrumon is pont ekkora a mérete, ott lehetett volna legalább két karakterrel szélesebb, és néggyel magasabb a terep, CPC verzió előbb 8000h-ra megrajzolja a 32x20-as játékteret, majd ráteszi az összes sprite-ot, mindezt két szín módban (nem néztem meg a spectrum verziót, de szerintem ott is így lehet), ezután 8000h-ról 4 szín módúvá alakítva az adatokat, beírja c000h/c400h-ra (itt a már csak 26x16 méretű a kép), attól függően, hogy épp melyik az inaktív videómemória.
Az ep verzióban az első fázis direkt a videómemóriába rajzol, így a 2. fázist megspóroltam, és a 4 szín móddá alakítást is, mert a játéktér LORES, itt kellett egy kis átalakítás, hogy karakterenként lehessen scrollozni ( az eredeti verzióban ezt a 2. fázidban oldották meg), mert a pálya 4x4 karakteres elemekből épül fel.
Játéktér 40x24-re lett megnövelve, pályarajzoló rutin átalakítva elég alaposan, kicsit lassabb lett, de így tudtam megoldani, hogy a fölösleges területeket ne rajzolja ki, és a 2. fázis elhagyását, de ez bőven belefért, mert fele annyi byte-ot kell megmozgatni, és nem kell 4 színűvé alakítani se, még a megnövekedett képernyővel is gyorsabb, mint az eredeti. Ennek az átalakításnak esett áldozatul a sprite kirakás, még az alul/felül levágást sikerült megoldani, de a jobbra/balrát már nem.
Az eredményjelző sor is át lett variálva, és színesebb lett, ez a sor attributum módú
úgy rémlik, ennyi a játék közbeni átalakítás, a többi mind a menürendszert érinti, ott 1-2 hibát sikerült kijavítani is, csak egyre emlékszem most, ha a name bankban az utolsó nevet töröltem ki, akkor összekakkantotta magát a program.
-
Eddigi hibalista:
joy tűzgomb működjön VB eredményelnyomásnál is
eső maradjon a helyén, ne mozogjon (megpróbálom, meglátjuk megy-e)
széttöredező képernyő scroll közben ( -"- )
ami marad:
pályáról oldalt kifutó játékos kieső része megjelenik a másik oldalon
és a tournamentben, ha a reselect team-re pozicionálunk, akkor 1-1 karakterrel kilóg a kiemelés.
-
A joy betéve, az eső késleltetett mozgású függőlegesen , vízszíntesen pedig ugrálós, mint CPC-n. Sajnos a képtörés hibára nem jöttem rá, a videómegszakításra várakozás tiltott megszakítás alatt megy, és utána a képváltás is.
Nézzétek meg, melyik verzió jobb eső szempontjából?
Még egy változtatás jutott eszembe tegnap, ami lemaradt, az eredeti verzióban, ha a játékosnál volt a labda, akkor minden 7. frame-et kétszer rajzolta ki, így darabos volt a mozgás, ezt kiiktattam.
-
A menüháttér labdából a piros-sárga oda nem illõ pontokat nem lehet kiszedni, ha konverzió elõtt játszunk a kontraszttal és színekkel? István talán tudna segíteni, ha erre jár...?
-
A menüháttér labdából a piros-sárga oda nem illõ pontokat nem lehet kiszedni, ha konverzió elõtt játszunk a kontraszttal és színekkel? István talán tudna segíteni, ha erre jár...?
Nekem eddig a piros fel se tűnt :D
Azt is meg lehet csinálni, hogy a piros attributum byte-okat lecserélni valamelyik szürkére, a sárgát meg attól függően, hogy van-e máshol is.
-
Meliyik a legjobb, BALL1.BMP az eredeti :)
-
Szerintem a ball2!
-
Szerintem a ball2!
Nézegettem én is tegnap, meg ma is a 2, és a négy között vacilláltam, de tényleg a 2. tűnik a legjobbnak, ott a piros a sötétszürkére lett cserélve.
-
Én is a 2-esre szavazok.
-
Elsõre nekem is a 2-es tetszett jobban, mint az egyes, amúgy olyan egyformáknak tûnnek ezek a képek...
-
olyan egyformáknak tûnnek ezek a képek...
A labda alsó részén lévõ elütõ színû pixelek a különbség.
-
Itt a végleges verzió, egy kis módosítást betettem még, a visszajátszás közben 3 csík jelenik meg a képernyőn, közel se olyan jó, mint C64-en, erre futotta tőlem :)
Microprose Soccer (http://enterpriseforever.com/dlattach.html;topic=193.0;attach=7995)
-
Valami miatt néha törik a kép, egy tippem van, lehet megszakítás miatt késõbb vált aktív videómemóriát, de ha van más tipp, szívesen fogadom.
Ezt már a Spectrum verzióban is lehet néha látni!
-
A betöltõkép honnan való?
Elkészült az ismertetõ (http://www.ep128.hu/Ep_Games/Leiras/Microp_Soccer.htm), majd lektorálnád, Geco?
-
A betöltõkép honnan való?
Elkészült az ismertetõ (http://www.ep128.hu/Ep_Games/Leiras/Microp_Soccer.htm), majd lektorálnád, Geco?
Az Amigás betöltőkép az eredetije.
Teljesen jó, csak az "összekakkantotta" szóhasználatom nem illik oda :)
Gondolkoztam az Indoor konverzióján is, ha sikerül befejeznem a mostani ténykedésem, akkor nekiesek annak is.
Jaja, ott is előfordult a képtörés, de itt tuti nem kéne, minden egyes fázis kirajzolása utáni képfrissítéskor aktiválódik az új kép, nem is értem.
-
Microprose Soccer 11 Reloaded (http://enterpriseforever.com/dlattach.html;topic=193.0;attach=8103)
Ez a program a Microprose Soccer grafikailag picit feltuningolt verziója, a PC CGA verzió alapján készült, eredetileg 2 16Kb-s memóriaszegmenssel többet foglalt, mint elődje, egyik lap azért, mert a megjelenített adat a duplájára nőtt, így 2 videószegmens kellett az egy helyett a játék megjelenítéséhez, a másik pedig a duplájára nőtt sprite, és pálya adatok miatt, ebből egy szegmenst sikerült lefaragni, a visszajátszás egy külön videólapon volt, ennek több, mint a felét foglalta, ezt sikerült begyűrni a Sprite adatok mögé, így lett elérhető, hogy csak a LOAD/SAVE(letiltva), és a soft reset ne működjön 128Kb-os gépen, legalább 144Kb esetén minden funkció működik.
Egy apró addon még az előző verzióhoz képest: a labda gurul.
-
Microprose Soccer 11 Reloaded (http://enterpriseforever.com/dlattach.html;topic=193.0;attach=8089)
Hoppá, ez már azért kinéz valahogy!
Az a széltõl van, hogy néha magától megváltozik a labda iránya?
Ha nagyon maximalisták akarnánk lenni, a hangeffekteket kicsit fel lehetne dobni.
-
Hoppá, ez már azért kinéz valahogy!
Az a széltõl van, hogy néha magától megváltozik a labda iránya?
Ha nagyon maximalisták akarnánk lenni, a hangeffekteket kicsit fel lehetne dobni.
Ráfoghatjuk a szélre is :D A labda mozgása úgy lett megoldva, ha az eredeti labdát rajzolta volna ki a játék, akkor egy számláló beindul, 0 esetén az eredetit rajzolja ki, 1-13-as érték esetén pedig az új értékeket, akkor változik ez a számláló érték, ha pálya X coordinátája, vagy Y coordinátája eltér az előző képkocka kirajzolásánál lévő X Y értéktől, a "széltől" így néha a labda fordul 1-et, vagy 2-t, ha rögzített helyzetbe kerül. Ha gurulás közbeni megváltozásra gondolsz, akkor meg az okozza, hogy itt nincs megvalósítva a gurulási irány, mint PC-n, egymás után kerül kirajzolásra a 13 fázis.
Szívesen megtenném, mert finoman szólva is elég bénák, de a hangeffektek, meg a zene nem az én világom :lol:
-
Szívesen megtenném, de a hangeffektek, meg a zene nem az én világom :lol:
Ha basic ENVELOPE NUMBER-eket írunk, akkor azt fel tudod használni? Pl. amikor a kapus kirúgja a labdát, szólhatna ilyen:
ENVELOPE NUMBER 1;0,63,63,1;30,-63,0,20;30;20,0,-63,20
És ez szólhatna pl. 20-as PITCH értékrõl kiindulva, esetleg úgy variálva, hogy ez szólna a 0-ás hangcsatornán, a 2-es csatornán meg 20.3 lenne a PITCH értéke, és a kettõ gyûrûmodulációval össze lenne kötve, természetesen mindkét csatornán ugyanaz az envelope. De most lehet, hogy egyetlen csatornával jobb lenne ez a hang.
Gólnál is szólhatna valami kis rövid zene.
-
Ha basic ENVELOPE NUMBER-eket írunk, akkor azt fel tudod használni? Pl. amikor a kapus kirúgja a labdát, szólhatna ilyen:
ENVELOPE NUMBER 1;0,63,63,1;30,-63,0,20;30;20,0,-63,20
És ez szólhatna pl. 20-as PITCH értékrõl kiindulva, esetleg úgy variálva, hogy ez szólna a 0-ás hangcsatornán, a 2-es csatornán meg 20.3 lenne a PITCH értéke, és a kettõ gyûrûmodulációval össze lenne kötve, természetesen mindkét csatornán ugyanaz az envelope. De most lehet, hogy egyetlen csatornával jobb lenne ez a hang.
Gólnál is szólhatna valami kis rövid zene.
Ehhez használni kéne az EXOS-t, 128Kb RAM esetén ez halált jelent, a 2. képernyőhöz az FF szegmenst használom.
Kipróbáltam Basicben, teccik a hang pitch 20-tól 30-ig toltam.
-
Fel kéne venni, hogy az 50Hz-es megszakításban mit küld ki az EXOS a DAVE-nek, és ezt az adatot beépíteni egy lejátszóval.
-
Fel kéne venni, hogy az 50Hz-es megszakításban mit küld ki az EXOS a DAVE-nek, és ezt az adatot beépíteni egy lejátszóval.
Ez jó ötlet, de sztem az ilyen effektek nagyon hosszúak lennének ( 1 mp 100 byte frekvencia adat, és 100 byte volume adat ), a program mostani hanglejátszójába beépíthető kellene.
-
Microprose Soccer 11 Reloaded (http://enterpriseforever.com/dlattach.html;topic=193.0;attach=8089)
Nagyon tetszik! :smt026
Egy dolgot vettem észre: névbeírásnál, ha karaktert törlünk, aláhúzás karaktert hagy a törölt karakterek helyén.
-
Az a széltõl van, hogy néha magától megváltozik a labda iránya?
Az nem szél, hanem csavarás. Az elõzõben is ugyanígy benne van.
-
Sebességproblémákat hogy sikerült megoldani? Nem látok sebességkülönbséget a LORES2--höz képest.
-
Sebességproblémákat hogy sikerült megoldani? Nem látok sebességkülönbséget a LORES2--höz képest.
Na akkor a törlésnél írandó karaktert elfelejtettem _-ról space-re átírni.
Hol lassabb, hol egy picit gyorsabb, mint a LORES verzó, ott sikerült időt nyernem, hogy betettem egy full üres pályarajzolást (csak a fű) a 4x4 karakteres mozaikok kirajzolása elé, mindez PUSH xx utasításokkal megvalósítva (mindez 20 mozaik kirakási ideje alatt), miután az üres pálya ki lett rajzolva, azután teszi rá a mozaikokat, ha 0-ás mozaikot tenne ki, ami natúr füves mozaik, akkor skip, ha vízszíntes vonalat, akkor csak a vonalat rajzolja ki, a füves részt kihagyja, bármely más esetben a teljes mozaik rajzolásra kerül.
Ez az oka annak, hogy ahol több a nem 0-ás, és 1-es mozaik van a képen, ott lassab a futás, ahol sok van, mint pl a középpálya, és a tizenatos között, ott gyorsabb.
-
Ez a program a Microprose Soccer grafikailag picit feltuningolt verziója, a PC CGA verzió alapján készült
Ez nagyon jól néz ki!!!
-
Ez nagyon jól néz ki!!!
Grafikailag abszolút No 1 az EP-s fociprogramok között.
A Street Soccer és társai is jól mutattak volna, ha ilyenre megcsinálják õket.
-
Microprose Soccer 6 in a Side Reloaded (http://enterpriseforever.com/dlattach.html;topic=193.0;attach=8104)
Ez a program a Microprose Soccer 6 in a side grafikailag picit feltuningolt verziója, a PC CGA verzió alapján készült, színek picit Commodore-osítva :D, a további infók megegyeznek a Microprose Soccer 11 in a Side-nál leírtakkal :)
-
Kösz! C64-en tetszett a mandíneres passz. :ds_icon_cheesygrin:
Névbeírásnál a karaktertörlést javítod majd a nagypályás fociban?
-
Kösz! C64-en tetszett a mandíneres passz. :ds_icon_cheesygrin:
Névbeírásnál a karaktertörlést javítod majd a nagypályás fociban?
Oké, sztem az ebben is ugyanolyan :D
Annak a javítóforrását alakítottam át :D
-
A nagypályás fociban a sárgát nem lehet fehérre cserélni? Az nagyon jól néz ki a teremfociban!
Persze ott a gyepen is van sárga, de egy próbát megér. Meg esetleg a zöld játékosok mezét fehérre változtatni?
-
A nagypályás fociban a sárgát nem lehet fehérre cserélni? Az nagyon jól néz ki a teremfociban!
Persze ott a gyepen is van sárga, de egy próbát megér. Meg esetleg a zöld játékosok mezét fehérre változtatni?
A fehéret kipróbáltam, igaz csak a gyepen, nem volt szép, túl világos, maradtam a sárgánál.
A zöld játékosok mezét lehetne fehérre változtatni, vagyis csak sárgára természetesen, még a sprite-ok átszínezése nem is lenne sok idő, de a sprite kirajzolásához szükséges táblázat cseréje elég macerás lenne.
-
Törlésnél alulvonás karakter javítva mind a kettőben :)
Linkek is frissítve.
-
Mondjuk nem értem ebben a foci programban hogy miért hosszában vannak a csíkok a pályán? Azok keresztbe szoktak lenni.
Egyszerûbb is lett volna a kirajzolás.
-
Mondjuk nem értem ebben a foci programban hogy miért hosszában vannak a csíkok a pályán? Azok keresztbe szoktak lenni.
Egyszerûbb is lett volna a kirajzolás.
Mostanában igen, de anno hosszában voltak nagyon sok helyen, ezen én is gondolkoztam, hogy lehet le kéne cserélni a vízszintes csikozásra, de aztán letettem róla, nem akartam ennyire belenyúlni az eredeti design-ba.
-
Hát igen, az élet nagy problémái... :D De ha egyáltalán nem lennének csíkok, még jobb lenne. A youtube-on rákeresgéltem focimeccsekre, valahol egyáltalán nincs is csík. Lehet, hogy régebben volt csík ott is, csak aztán elhúzták a csíkot.
-
a csík a bírókat segíti gondolom, bár nem tudom hogy abból a nézetbõl egyáltalán látszik-e, mert ezt ügye úgy csinálják hogy a füvet egyik meg másik irányból vágják
de a vízszintes csík az EP raszter soros megoldása miatt jutott csak eszembe :D
-
Soronként változó palettával kéne szép színátmenetet beállítani a csíkoknak. Még szebb lenne, és a bíróknak még könnyebb dolga lenne. :D