Van valami racionális oka, hogy CPC-n miért volt olyan kicsi a képernyõ?
Mik a változtatások az EP verzióban (azon kívül, ami látszik)?
Jogos felvetés, megnézem majd a joy tűzgombos eredmény elnyomást, lehet ott csak billentyűzetfigyelés hívódik meg.
Nekem már sikerült csapatot választani, a select team-re kell rábökni, és utána vagy tűzgombbal kiválasztani az egyik játékost, és utána joy valamilyen irányban, vagy csak rápozicionálni, és utána jobbra/balra, sajnos már nem emlxem, csak arra, hogy nem épp a legegyszerűbb.
Szerintem azért lett ilyen pici, hogy a játék elfogadható sebességgel fusson, bár érdekes módon Spectrumon is pont ekkora a mérete, ott lehetett volna legalább két karakterrel szélesebb, és néggyel magasabb a terep, CPC verzió előbb 8000h-ra megrajzolja a 32x20-as játékteret, majd ráteszi az összes sprite-ot, mindezt két szín módban (nem néztem meg a spectrum verziót, de szerintem ott is így lehet), ezután 8000h-ról 4 szín módúvá alakítva az adatokat, beírja c000h/c400h-ra (itt a már csak 26x16 méretű a kép), attól függően, hogy épp melyik az inaktív videómemória.
Az ep verzióban az első fázis direkt a videómemóriába rajzol, így a 2. fázist megspóroltam, és a 4 szín móddá alakítást is, mert a játéktér LORES, itt kellett egy kis átalakítás, hogy karakterenként lehessen scrollozni ( az eredeti verzióban ezt a 2. fázidban oldották meg), mert a pálya 4x4 karakteres elemekből épül fel.
Játéktér 40x24-re lett megnövelve, pályarajzoló rutin átalakítva elég alaposan, kicsit lassabb lett, de így tudtam megoldani, hogy a fölösleges területeket ne rajzolja ki, és a 2. fázis elhagyását, de ez bőven belefért, mert fele annyi byte-ot kell megmozgatni, és nem kell 4 színűvé alakítani se, még a megnövekedett képernyővel is gyorsabb, mint az eredeti. Ennek az átalakításnak esett áldozatul a sprite kirakás, még az alul/felül levágást sikerült megoldani, de a jobbra/balrát már nem.
Az eredményjelző sor is át lett variálva, és színesebb lett, ez a sor attributum módú
úgy rémlik, ennyi a játék közbeni átalakítás, a többi mind a menürendszert érinti, ott 1-2 hibát sikerült kijavítani is, csak egyre emlékszem most, ha a name bankban az utolsó nevet töröltem ki, akkor összekakkantotta magát a program.