Csak egy "picit" nehéz. Az elsõ kincset nem tudom kibányászni az E betûbõl.
Második próbálkozásra is csak a PRISE E-jéig jutottam, ott sikeresen befalaztam magam. Tudok én!
Megoldás 5. nehézségi szinten: [ Guests cannot view attachments ]
(Az a baj, nem tudom beállítani, hogy az összes gyémántot össze kelljen szedni.)
A minimálisan gyűjtendő gyémántok száma a diamondsRequired tömbben állítható be, külön az öt nehézségi szinten.
amoebaTime = 10
magicWallTime = 15
slimeParameter = 0x0F
diamondValue = 20
diamondBonusValue = 25
diamondsRequired = { 20, 12, 13, 14, 15 }
levelTime = { 180, 160, 140, 120, 100 }
colors = { 0x00, 0xFF, 0xE4, 0xFC, 0xC4 }
frameRates = { 0xF8, 0xF9, 0xFA, 0xFA, 0xFB }
Itt ezek a paraméterek találhatók:
- amoebaTime - az amőba növekedése ennyi másodperc után a nyolcszorosára gyorsul
- magicWallTime - a "varázsfal" ennyi másodpercig aktív
- slimeParameter - a "slime" "áteresztőképességét" szabályozza; ebben a táblázatban látható, hogy az egyes értékek esetén mekkora valószínűséggel esik át a rajta levő kő vagy gyémánt egy adott lépésben:
0x00: 100%
0x01: 50%
0x03: 25%
0x07: 12.5%
0x0F: 6.25%
0x1F: 3.13%
0x3F: 1.56%
0x7F: 0.78%
0xFF: 0.39%
- diamondValue - egy gyémánt értéke, ha még nincs meg a minimális mennyiség
- diamondBonusValue - egy "bónusz" gyémánt értéke a minimális mennyiség összegyűjtése után
- diamondsRequired - a minimálisan gyűjtendő gyémántok száma, külön az öt nehézségi szinten
- levelTime - a pálya teljesítésére rendelkezésre álló idő, másodpercben; szintén nehézségi szintenként állítható
- colors - a paletta színei: háttér, fehér (általában), föld, kő, amőba (sötétzöld) / slime (sötétkék)
- frameRates - a játék sebessége az egyes nehézségi szinteken, a nagyobb érték gyorsabb; így számítható a sebesség: 50 / (256 - N) fps. A játékban 0xF7 (5.56 fps) és 0xFB (10 fps) közötti értékeket használtam.
UI: Régebben volt szó arról, hogy a pályaszerkesztõben az egyes karakterek mit jelentenek. Többször átnéztem a fórumot, de nem találtam.
Rövid leírás:
caveMapConvTable = {
{ " ", 0x00 }, -- empty space
{ ".:;", 0x01 }, -- earth
{ "=", 0x02 }, -- brick wall
{ "Mm", 0x03 }, -- magic wall
{ "Ee", 0x04 }, -- cave exit
{ "Ww", 0x07 }, -- steel wall
{ "[]", 0x08 }, -- firefly
{ "Oo", 0x10 }, -- boulder
{ "*", 0x14 }, -- diamond
{ "Pp", 0x25 }, -- player start position
{ "Gg", 0x2A }, -- growing wall
{ "<>Xx", 0x30 }, -- butterfly
{ "Aa", 0x3A }, -- amoeba
{ "Ss", 0x3E } -- slime
}
Az idézőjelek között a felhasználható karakterek láthatók, mindegyik ugyanazt a pályaelemet jelenti. Ezek sorban:
- empty space: üres terület
- earth: föld
- brick wall: téglafal (felrobbantható)
- magic wall: "varázsfal", a ráeső köveket egy bizonyos (állítható) ideig gyémántokká változtatja, ha van alatta szabad hely, viszont ha gyémánt esik rá, abból kő lesz
- cave exit: kijárat; csak akkor lesz aktív, ha már sikerült elég sok gyémántot gyűjteni. Legalább egy kell, de lehet több is. Érdekesség, hogy ez is felrobbantható, ami megoldhatatlanná teheti a pályát.
- steel wall: nem robbantható fal, ebből van a pálya "kerete", ahol ezen kívül csak bejárat és/vagy kijárat lehet (de a legfelső sorban azok sem)
- firefly: a villogó négyzet alakú szörny
- boulder: kő
- diamond: gyémánt
- player start position: bejárat, pontosan egynek kell lennie
- growing wall: növekvő fal - ha van mellette szabad hely, akkor növekedni tud balra és jobbra (ez eredetileg csak a 2. részben van)
- butterfly: a másik szörny, amely felrobbantva gyémántokká változik
- amoeba: amőba: növekszik (állítható idő után sokkal gyorsabban), amíg vagy túl nagy lesz, vagy sikerül teljesen bezárni; az első esetben az egész kövekké, a másodikban pedig gyémántokká változik
- slime: ugyanúgy néz ki, mint az amőba (azonban a színét érdemes sötétzöld helyett kékre állítani), de nem növekszik, hanem a gyémántok és kövek véletlenszerű - és állítható - idő után átesnek rajta, ha van alatta szabad hely (ez is új a 2. részben)