"Spectrumról konvertálva, C64 karakterkészlettel."
Ez alatt mit kell érteni? A pályák nem ugyanazok a C64 és Spectrum verzióban?
Elvileg ugyanazok mindegyik verzióban, illetve ezeket a kis eltéréseket találtam a pálya adatok összehasonlításával:
- az első részben az első (D és E pálya közötti) bónusz pályán a C64 verzió csak 10 másodperc időt ad, a CPC és Spectrum változatok viszont 12-t. Így is lehetséges a teljesítése, de nem lehet megvárni, amíg a "szörny" körbemegy egyszer, hanem azonnal rá kell ejteni a követ
- a második részben a J pálya a Spectrum (Boulder Dash 2 Classic Collection) verzióban két bejáratot tartalmaz. Mivel mindkettő ugyanazon a pozíción van, ennek nincs gyakorlati jelentősége (egyébként egyszerre két játékos lenne a pályán
)
Ezektől eltekintve az eredeti 1-3. rész pályái mindegyik változatban egyformák, de a fejlécben vannak különbségek. Mindegyik más színű, és a sebességek sem azonosak az egyes konverziókban:
- CPC Boulder Dash 1 (az 1-es nehézségi szinttől kezdve az 5-ösig): 7.14 fps, 7.14 fps, 8.33 fps, 8.33 fps, 10 fps
- C64 Boulder Dash 1 és 3: 6.25 fps, 7.14 fps, 8.33 fps, 8.33 fps, 10 fps
- C64 Boulder Dash 2: 5.56 fps, 6.25 fps, 7.14 fps, 8.33 fps, 8.33 fps (ez pontosan megegyezik az eredetivel, a többi viszont nem, mert nem megszakítással, hanem üres ciklussal időzítenek)
- Spectrum Boulder Dash 1 és 2 Classic Collection: 7.14 fps, 7.14 fps, 8.33 fps, 8.33 fps, 8.33 fps (kivéve a bd2cc_a2.lvl-ben az E pályát, ahol növeltem a sebességet 8.33/8.33/10/10/10-re, mert egyébként nem tudtam elég gyorsan végigjátszani; lehet, hogy más pályákon is van hasonló probléma, de csak néhányat teszteltem a sok száz közül)
"nagyobb terület használható a pályák és a demo (1. pálya végigjátszása) céljára"
Memóriaterületet kell ez alatt érteni? A pályák - gondolom - nem változtak?
A pálya adatokat a formátum konverziójától eltekintve nem módosítottam, csak a színeknél és sebességeknél vannak eltérések. A nagyobb felhasználható terület (320 byte fejléc + 2128 byte pálya adat + 112 byte demo) azért van, hogy az "extra" pályák - amelyek gyakran több helyet igényelnek - is elférjenek.
Egyébként a Spectrumról konvertált pálya gyűjteményben már találtam hibát
A bd1cc_a3.lvl (ami egyben az "alapértelmezett" bd1cc/bouldash.lvl is a csomagban) O és P pályája, illetve az összes bónusz pálya is hiányzik. Ezek helyett vagy szemét jelenik meg a képernyőn, vagy lefagy a program. Megnéztem az eredetit Spectrum emulátorral, és úgy látszik, ezek a pályák egyszerűen nincsenek a memóriában (tehát már ott is rossz, nem a konvertálás során rontottam el). Lehet, hogy a Spectrumos pályák között van még több hibás is