Enterprise Forever
:HUN => Konvertálás => CPC-ről => Topic started by: Zozosoft on 2010.June.14. 18:11:25
-
Volt itt reggel egy beta ATF, de mire most hazaértem, eltûnt :cry:
-
Volt itt reggel egy beta ATF, de mire most hazaértem, eltûnt :cry:
Már van újabb verzió, valamivel kevesebb színhibával (de még ez sem igazán jó, nem nehéz hibákat találni :oops:):
[attachurl=#]
[attachurl=#]
[attachurl=#]
-
A lövések meg a robbanások baromi jól szólnak!!!
-
Néhány további színhiba javítva, és most már van zene is :):
[attachurl=#]
[attachurl=#]
[attachurl=#]
-
Castle Master projekt fel lett függesztve?
:cry:
Ez is szépen alakul, bár a zenélős verziót majd csak otthon tudom megnézni.
-
Castle Master projekt fel lett függesztve?
Szerintem szegény Istvánnak elég, ha egyszerre csak egy átiraton dolgozik. :D
Gondolom, ilyenkor lenne jó, ha rendelkezne a személyiségreduplikáció képességével. :D
-
Néhány további színhiba javítva, és most már van zene is :):
Túl sok színhibát nem találtam, a névbeírásnál a sötétkék alapon fekete ami nem túl jól olvasható. Meg a repülõterek tornyában érdekes az a rózsaszín kombináció :-)
A motorhangon lehetne valamit tuningolni, hogy motorhang szerûbb legyen?
-
Meg a hajók is kicsit hippis színûek :-)
-
Meg a repülõterek tornyában érdekes az a rózsaszín kombináció :-)
Azok az eredeti CPC-s verzióban is narancsszínűek voltak:
[attachurl=#]
A motorhangon lehetne valamit tuningolni, hogy motorhang szerûbb legyen?
Talán lehetne, bár mintha az is ilyen lett volna eredetileg.
Meg a hajók is kicsit hippis színûek :-)
Remélhetőleg most már minden sprite konvertálva van. Ezen és a névbeíráson kívül ebben az új verzióban javítottam még a fegyverek kijelzésénél a színeket. Új paletta is van, amivel néhány gyakran használt szín a terepen és térképeken ("lime", "bright yellow", és "sky blue") pontosabb lett, igaz, azon az áron, hogy több sprite (hajók, tankok, gyárak, repülőgépek) lett rosszabb minőségű, amelyek használják a "green" (ez sárgás árnyalatú lett, mint a Dizzy 7-ben) és/vagy "cyan" (ez pedig kékesszürke, amire a sprite-okban használt szürke szín szintén konvertálódik) színeket. Ha ez a megoldás rosszabb, mint az előző, akkor visszaállíthatom azt is. További újdonság még a pontszámtábla mentése és töltése.
[attachurl=#]
[attachurl=#]
-
Castle Master projekt fel lett függesztve?
Talán holnapra már lesz kész ATF átirat, utána ha az ATF-ben már nincsenek hibák, visszatérek a Castle Master-re (abban még a játékállás mentése és betöltése hiányzik).
-
Azok az eredeti CPC-s verzióban is narancsszínûek voltak:
Ez igaz, de az elõzõ bétában nem narancs volt, hanem rózsaszín :-)
Talán lehetne, bár mintha az is ilyen lett volna eredetileg.
Igen, ilyen :-( de akkor is idegesítõ ez a szimpla zaj sustorgás. Ha nem lehet tunningolni, akkor jó lenne ha opcionálisan ki lehetne kapcsolni ezt.
És egy apróbb hanghiba: amikor üzenet szöveg "gépelõdik" akkor csak egyet kettyen, nem folyamatosan amíg a szöveg tart.
-
És egy apróbb hanghiba: amikor üzenet szöveg "gépelõdik" akkor csak egyet kettyen, nem folyamatosan amíg a szöveg tart.
Valóban, ezt a hibát az okozza, hogy az AY emuláció itt csak akkor indítja újra a burkológörbét, ha a frekvenciája változik, hogy kevesebb CPU időt használjon (a játék folyamatosan újraírja az összes AY regisztert egy táblázatból). A javításhoz egyszerűen egy CALL NZ utasítást kell feltétel nélküli CALL-ra átírni (ebben a verzióban ez az utasítás a 0879h címen van az EXOS 0. lapon).
A motorhang kikapcsolása vagy lehalkítása megoldható: A423h címen található egy "ADD A, 6" utasítás; itt a 6 helyére 0 és 8 közötti számot írva állítható a hangerő, illetve "AND 0"-t írva az ADD utasítás helyére nincs motorhang.
-
A motorhang kikapcsolása vagy lehalkítása megoldható: A423h címen található egy "ADD A, 6" utasítás; itt a 6 helyére 0 és 8 közötti számot írva állítható a hangerõ, illetve "AND 0"-t írva az ADD utasítás helyére nincs motorhang.
Én levinném legalább 3-asra, de kérdezzük meg a többieket is :-)
-
Szerintem kár annyira lehalkítani.
Akkor inkább legyen kikapcsolható. Legalább szól valami, nem úgy, mint a Spectrum programokban... :ds_icon_cheesygrin:
-
Itt a következő ATF verzió, remélhetőleg már hibák nélkül:
[attachurl=#]
[attachurl=#]
Javítottam a burkológörbét, megint kissé más paletta van (F8h és 48h után most 20h a BIAS :)), és választható örökélet is. A motorhang játék közben állítható az F1, F2, F5, F7, és F8 billentyűkkel (F1: nincs, F8: leghangosabb; az F7 az eredeti hangerő).
CPC-s verzió, forráskód, segédprogram konvertáláshoz:
[attachurl=#]
[attachurl=#]
[attachurl=#]
[attachurl=#]
A konvertáló programot az ep128emu CPC módjában lehet futtatni: az atf_conv.s atf_conv.bin-re fordítása és a file I/O könyvtárba másolása után csak a Lua scriptet kell betölteni és elindítani a debuggerben, majd a snapshotot betölteni (a megjelenő Lua hibaüzenet nem probléma, ha "Conversion done."-t ír ki :)). Ezután a file I/O könyvtárban található a kész tömörítetlen atf.scr és atf.prg.
Még egy érdekesség: ATF sprite címeket kiíró és sprite-okat megjelenítő script (fut EP és CPC módban is, így összehasonlíthatók a konvertálás előtti és utáni színek is):
[attachurl=#]
-
megint kissé más paletta van (F8h és 48h után most 20h a BIAS :)),
Ez szerintem nagyon jó!
A motorhang játék közben állítható az F1, F2, F5, F7, és F8 billentyûkkel (F1: nincs, F8: leghangosabb; az F7 az eredeti hangerõ).
Király!