Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: ATF (Read 5045 times)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
ATF
« on: 2010.June.14. 18:11:25 »
Volt itt reggel egy beta ATF, de mire most hazaértem, eltûnt  :cry:

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: ATF
« Reply #1 on: 2010.June.14. 18:38:47 »
Volt itt reggel egy beta ATF, de mire most hazaértem, eltûnt  :cry:

Már van újabb verzió, valamivel kevesebb színhibával (de még ez sem igazán jó, nem nehéz hibákat találni :oops:):
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: ATF
« Reply #2 on: 2010.June.14. 19:40:25 »
A lövések meg a robbanások baromi jól szólnak!!!

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: ATF
« Reply #3 on: 2010.June.15. 01:20:44 »
Néhány további színhiba javítva, és most már van zene is :):
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3191
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: ATF
« Reply #4 on: 2010.June.15. 07:19:25 »
Castle Master projekt fel lett függesztve?
 :cry:
Ez is szépen alakul, bár a zenélős verziót majd csak otthon tudom megnézni.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: ATF
« Reply #5 on: 2010.June.15. 11:31:11 »
Castle Master projekt fel lett függesztve?

Szerintem szegény Istvánnak elég, ha egyszerre csak egy átiraton dolgozik. :D
Gondolom, ilyenkor lenne jó, ha rendelkezne a személyiségreduplikáció képességével. :D
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: ATF
« Reply #6 on: 2010.June.15. 14:26:45 »
Néhány további színhiba javítva, és most már van zene is :):
Túl sok színhibát nem találtam, a névbeírásnál a sötétkék alapon fekete ami nem túl jól olvasható. Meg a repülõterek tornyában érdekes az a rózsaszín kombináció :-)
A motorhangon lehetne valamit tuningolni, hogy motorhang szerûbb legyen?

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: ATF
« Reply #7 on: 2010.June.15. 15:59:00 »
Meg a hajók is kicsit hippis színûek :-)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: ATF
« Reply #8 on: 2010.June.15. 18:45:49 »
Meg a repülõterek tornyában érdekes az a rózsaszín kombináció :-)

Azok az eredeti CPC-s verzióban is narancsszínűek voltak:
  [ Guests cannot view attachments ]

Quote
A motorhangon lehetne valamit tuningolni, hogy motorhang szerûbb legyen?

Talán lehetne, bár mintha az is ilyen lett volna eredetileg.

Meg a hajók is kicsit hippis színûek :-)

Remélhetőleg most már minden sprite konvertálva van. Ezen és a névbeíráson kívül ebben az új verzióban javítottam még a fegyverek kijelzésénél a színeket. Új paletta is van, amivel néhány gyakran használt szín a terepen és térképeken ("lime", "bright yellow", és "sky blue") pontosabb lett, igaz, azon az áron, hogy több sprite (hajók, tankok, gyárak, repülőgépek) lett rosszabb minőségű, amelyek használják a "green" (ez sárgás árnyalatú lett, mint a Dizzy 7-ben) és/vagy "cyan" (ez pedig kékesszürke, amire a sprite-okban használt szürke szín szintén konvertálódik) színeket. Ha ez a megoldás rosszabb, mint az előző, akkor visszaállíthatom azt is. További újdonság még a pontszámtábla mentése és töltése.
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: ATF
« Reply #9 on: 2010.June.15. 18:50:21 »
Castle Master projekt fel lett függesztve?

Talán holnapra már lesz kész ATF átirat, utána ha az ATF-ben már nincsenek hibák, visszatérek a Castle Master-re (abban még a játékállás mentése és betöltése hiányzik).

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: ATF
« Reply #10 on: 2010.June.15. 22:16:36 »
Azok az eredeti CPC-s verzióban is narancsszínûek voltak:
Ez igaz, de az elõzõ bétában nem narancs volt, hanem rózsaszín :-)


Quote
Talán lehetne, bár mintha az is ilyen lett volna eredetileg.
Igen, ilyen :-( de akkor is idegesítõ ez a szimpla zaj sustorgás. Ha nem lehet tunningolni, akkor jó lenne ha opcionálisan ki lehetne kapcsolni ezt.

És egy apróbb hanghiba: amikor üzenet szöveg "gépelõdik" akkor csak egyet kettyen, nem folyamatosan amíg a szöveg tart.
« Last Edit: 2010.June.15. 22:46:54 by Zozosoft »

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: ATF
« Reply #11 on: 2010.June.15. 23:08:46 »
És egy apróbb hanghiba: amikor üzenet szöveg "gépelõdik" akkor csak egyet kettyen, nem folyamatosan amíg a szöveg tart.

Valóban, ezt a hibát az okozza, hogy az AY emuláció itt csak akkor indítja újra a burkológörbét, ha a frekvenciája változik, hogy kevesebb CPU időt használjon (a játék folyamatosan újraírja az összes AY regisztert egy táblázatból). A javításhoz egyszerűen egy CALL NZ utasítást kell feltétel nélküli CALL-ra átírni (ebben a verzióban ez az utasítás a 0879h címen van az EXOS 0. lapon).
A motorhang kikapcsolása vagy lehalkítása megoldható: A423h címen található egy "ADD A, 6" utasítás; itt a 6 helyére 0 és 8 közötti számot írva állítható a hangerő, illetve "AND 0"-t írva az ADD utasítás helyére nincs motorhang.

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: ATF
« Reply #12 on: 2010.June.16. 21:47:03 »
A motorhang kikapcsolása vagy lehalkítása megoldható: A423h címen található egy "ADD A, 6" utasítás; itt a 6 helyére 0 és 8 közötti számot írva állítható a hangerõ, illetve "AND 0"-t írva az ADD utasítás helyére nincs motorhang.
Én levinném legalább 3-asra, de kérdezzük meg a többieket is :-)

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3191
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: ATF
« Reply #13 on: 2010.June.16. 22:38:53 »
Szerintem kár annyira lehalkítani.
Akkor inkább legyen kikapcsolható. Legalább szól valami, nem úgy, mint a Spectrum programokban...  :ds_icon_cheesygrin:

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: ATF
« Reply #14 on: 2010.June.17. 00:46:43 »
Itt a következő ATF verzió, remélhetőleg már hibák nélkül:
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]
Javítottam a burkológörbét, megint kissé más paletta van (F8h és 48h után most 20h a BIAS :)), és választható örökélet is. A motorhang játék közben állítható az F1, F2, F5, F7, és F8 billentyűkkel (F1: nincs, F8: leghangosabb; az F7 az eredeti hangerő).

CPC-s verzió, forráskód, segédprogram konvertáláshoz:
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]
A konvertáló programot az ep128emu CPC módjában lehet futtatni: az atf_conv.s atf_conv.bin-re fordítása és a file I/O könyvtárba másolása után csak a Lua scriptet kell betölteni és elindítani a debuggerben, majd a snapshotot betölteni (a megjelenő Lua hibaüzenet nem probléma, ha "Conversion done."-t ír ki :)). Ezután a file I/O könyvtárban található a kész tömörítetlen atf.scr és atf.prg.
Még egy érdekesség: ATF sprite címeket kiíró és sprite-okat megjelenítő script (fut EP és CPC módban is, így összehasonlíthatók a konvertálás előtti és utáni színek is):
  [ Guests cannot view attachments ]