Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Raster Runner 4 player (Read 25549 times)

Offline Judge

  • EP lover
  • *
  • Posts: 678
  • Country: hu
Re: Raster Runner 4 player
« Reply #15 on: 2021.July.30. 00:16:06 »
 OK! megvan, kössz! Nem a te mintád alapján csináltuk annak idején a hűtőbordába szerelt DC step down konverteres 5 voltot a gépbe? :)
Mert ha igen, köszöni szépen, azóta is faszán működik. :smt023
Üdv.Judge

Offline balagesz

  • EP user
  • *
  • Posts: 277
  • Country: hu
Re: Raster Runner 4 player
« Reply #16 on: 2021.July.30. 01:07:05 »
Remélem jól is működik! :)

Nem a te mintád alapján csináltuk annak idején a hűtőbordába szerelt DC step down konverteres 5 voltot a gépbe? :)

Ez nem én voltam, ettől függetlenül jó hír! ;)

Offline gflorez

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3607
  • Country: es
    • Támogató Támogató
Re: Raster Runner 4 player
« Reply #17 on: 2021.July.30. 05:38:38 »
Talán az EnterMice vezérlőtérkép segíthet megérteni, hogyan vannak szervezve a joystick portok (vagy lehet, hogy ez jobban összezavarja Önt....).

-

Maybe the EnterMice control map can help you understand how the joystick ports are organized (or maybe it will confuse you more....).


[ Guests cannot view attachments ]

Egyáltalán nem szabad elvetni az EnterMice vezérlés szabványosítását, amikor többjátékos joystick adaptert készítünk, mert egyes játékok vagy programok továbbra is a K oszlopot fogják keresni az egér után, ami bosszantó hatásokat eredményez.

Egy teljes 6 játékos adapter csak 1 tűzgombot engedne meg, mert az eredeti terven 6 csoport 5 gombot kap . Az előnye az, hogy minden joysticknak csak egy közös lenne, így a szabványos 1 gombos típusú joystickot "közvetlenül" lehetne csatlakoztatni az Enterprise-hoz.

De most egy 4 játékos adaptert szeretnénk szabványosítani, amely nem csak egy tűzgombot tartalmaz, és van elég tartalék gomb ahhoz, hogy az EnterMice vezérlőtérképet úgy hagyjuk, ahogy van, még a tűz/egér gombok egy részét is megosztva.

Azt hiszem, az ideális megoldás egy 4 játékos adapter esetében az lenne, ha ezeket a tartalékként megjelölt gombokat használnánk, és az összes tűzgombot csak 2-re korlátoznánk.

Ezután, amikor két Enterprise commons és egy Joystick, amely az összes gombot belsőleg csak egy közöshöz köti, szükségessé teszi néhány dióda használatát az adapteren.

-

By no means should you discard the standardization of EnterMice control when making a multi-player joystick adapter, because some games or programs will still look for the K column after the mouse, which will cause annoying effects.

A full 6-player adapter would only allow 1 fire button, because the original design has 6 groups of 5 buttons . The advantage is that each joystick would only have one in common, so the standard 1-button type joystick could be "directly" connected to the Enterprise.

But now we want to standardize a 4 player adapter with more than just a fire button, and there are enough spare buttons to leave the EnterMice control map as it is, even sharing some of the fire/mouse buttons.

I think the ideal solution for a 4 player adapter would be to use these buttons marked as spare, and limit all fire buttons to only 2.

Then, when delving with two Enterprise commons and a Joystick that has all the buttons tied internally to only one common, makes necessary the use of some diodes on the adapter.


Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Raster Runner 4 player
« Reply #18 on: 2021.July.30. 08:37:17 »
I think there is no problem if entermice is set to JM=1, otherwise if we want to avoid any strange behaviour of a program when entermice is connected, it can be solved from software only, not from hardware as i see (but i do not know hw related stuff therefore i my idea can be wrong)
I can make modification to use the program column L, in this case if entermice is connected it is not effected.
4 joystick adapter and entermice can not be connected to the machine in the same time.

Úgy gondolom ha az entermice JM=1-be van állítva, akkor nincs baj, egyébként ha el akarjuk kerülni a nem várt viselkedést amikor az entermice van csatlakoztatva a géphez, csak szoftverből lehet megoldani szerintem (nem értek a hardverhez, ezért tévedhetek)
Módosíthatom a programot, hogy az L oszlopot használja, ebben az esetben ha entermice van csatlakoztatva a géphez, nem jelentkezhet mellékhatás.
A 4 joyos adapter és az entermice egyszerre úgyse csatlakoztatható a géphez.

Offline Judge

  • EP lover
  • *
  • Posts: 678
  • Country: hu
Re: Raster Runner 4 player
« Reply #19 on: 2021.July.30. 08:44:25 »
4 joystick adapter and entermice can not be connected to the machine in the same time.
A 4 joyos adapter és az entermice egyszerre úgyse csatlakoztatható a géphez.

Én is pont ezt akartam írni, de megelőztél... :)
I was going to write the same thing, but you beat me to it... :)
Üdv.Judge

Offline Judge

  • EP lover
  • *
  • Posts: 678
  • Country: hu
Re: Raster Runner 4 player
« Reply #20 on: 2021.July.30. 08:49:21 »
Kedves "balagesz"!
Esetleg még egy dióda típust írnál? :smt017
Ha jól számolom akkor ez egy 4 joy-os adapternél 20db dióda?
Üdv.Judge

Offline Judge

  • EP lover
  • *
  • Posts: 678
  • Country: hu
Re: Raster Runner 4 player
« Reply #21 on: 2021.July.30. 08:56:30 »
Ez nem én voltam, ettől függetlenül jó hír! ;)

OK! Azóta rájöttem, hogy az  "dolargaan" volt... :oops:
Üdv.Judge

Offline Judge

  • EP lover
  • *
  • Posts: 678
  • Country: hu
Re: Raster Runner 4 player
« Reply #22 on: 2021.July.30. 13:31:49 »
Csináltam egy látványtervet. Egy ilyenhez mit szólnátok?

[ Guests cannot view attachments ]

Itt az *.stl fájl is: EP_Moltijoy látványterv
A WIN 10 3D megjelenítőjében meg lehet nézni körbeforgatva.
« Last Edit: 2021.July.30. 14:37:09 by Judge »
Üdv.Judge

Offline balagesz

  • EP user
  • *
  • Posts: 277
  • Country: hu
Re: Raster Runner 4 player
« Reply #23 on: 2021.July.30. 13:44:32 »
Diódának szerintem megfelel a leg-leg-legegyszerűbb 1N4148 is, semmi komoly kritériumot nem gondolok ezen a környéken.

És igen, Joy-onként 5 dióda kell, ez 4 bot esetén 20 db. :) Amúgy kipróbálhatod nélküle is, csak "kellemetlen" következmények lesznek. Pl. ha az egyik Joy-t mondjuk tolják "felfele", meg nyomják a tűz gombját (ez azért nem egy elképzelhetetlen eset... :) ), és eközben az ugyanazon portra kapcsolódó másik Joy-t is "felfele" tolják, akkor ennek a másik Joy-nak is lenyomottnak fogja érezni a gép a tűz gombját, holott az nem történik meg. Ezt a "fantom Joy" érzékelést amúgy elő lehet idézni a billentyűzettel is, ezzel az emlegetett EnterMice esetén is találkozott Pear kolléga, az eszközhöz készített, billentyűzet fóliával sorba kötött diódacsomag :-D pont ezt küszöböli ki. De ez csak akkor tud itt gondot okozni, ha egyszerre lehet Joy-jal meg billentyűzettel is tolni az adott stuffot.

Közben nézem ezt a 3D-s dobozt, vagyis a csatolt képet... Egy EP-s portra csak 3 Joy-t tudsz így egyszerűen kötni, a 4-hez mindkét portra szükség lesz.

Offline Judge

  • EP lover
  • *
  • Posts: 678
  • Country: hu
Re: Raster Runner 4 player
« Reply #24 on: 2021.July.30. 14:16:49 »
Diódának szerintem megfelel a leg-leg-legegyszerűbb 1N4148 is, semmi komoly kritériumot nem gondolok ezen a környéken.

Köszi!

Közben nézem ezt a 3D-s dobozt, vagyis a csatolt képet... Egy EP-s portra csak 3 Joy-t tudsz így egyszerűen kötni, a 4-hez mindkét portra szükség lesz.

Semmi gond...  :lol:  :cool:  

[ Guests cannot view attachments ]

Még arra is gondoltam, hogy rövid kábeles dugókkal oldom meg és belevezetem egy lapos dobozba, ahol egymás mellet vannak a D-SUB csatlakozók. Még eldöntöm... :smt017
« Last Edit: 2021.July.30. 14:22:40 by Judge »
Üdv.Judge

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Raster Runner 4 player
« Reply #25 on: 2021.July.30. 14:18:05 »
Ezt a "fantom Joy" érzékelést amúgy elő lehet idézni a billentyűzettel is, ezzel az emlegetett EnterMice esetén is találkozott Pear kolléga, az eszközhöz készített, billentyűzet fóliával sorba kötött diódacsomag :-D pont ezt küszöböli ki. De ez csak akkor tud itt gondot okozni, ha egyszerre lehet Joy-jal meg billentyűzettel is tolni az adott stuffot.
Igen, ez okozta a Renegade-ben is az önfeledt játék közbeni kilépést a klubban, ha a J + K + int joy jobbra le volt nyomva egyszerre, akkor csatlakozott mellé a STOP billentyű is :D

Közben nézem ezt a 3D-s dobozt, vagyis a csatolt képet... Egy EP-s portra csak 3 Joy-t tudsz így egyszerűen kötni, a 4-hez mindkét portra szükség lesz.
Igen, és a mostani megvalósítás is úgy van, hogy Control 1 és Control 2 port K oszlopát csekkolja a program, de egyégként szerinte tök jó a forma.

Offline Judge

  • EP lover
  • *
  • Posts: 678
  • Country: hu
Re: Raster Runner 4 player
« Reply #26 on: 2021.July.30. 14:46:35 »
Igen, és a mostani megvalósítás is úgy van, hogy Control 1 és Control 2 port K oszlopát csekkolja a program, de egyégként szerinte tök jó a forma.

Akkor ha jól értem az első pár közösét az A1-re míg a másik pár közösét a B2-re kell kötni...

[ Guests cannot view attachments ]

Üdv.Judge

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Raster Runner 4 player
« Reply #27 on: 2021.July.30. 15:19:24 »
Ha a joy port 8-asa a közös, akkor én us úgy értelmezem :) Vagy úgy tervezted, hogy csak a Control egy A1-ét és B2-jét használod, mert az úgyis közös a Control 2-jével?
De akkor is úgy értelmezem :D

Offline Dr.OG

  • Global Moderator
  • EP lover
  • *
  • Posts: 742
  • Country: hu
  • dr.
Re: Raster Runner 4 player
« Reply #28 on: 2021.July.30. 15:41:54 »
Sajnos ma már nem tudom összedobni a kábelt, most fognék hozzá, de este elutazunk, és csak most vettem észre, hogy mindössze 2db 1N4148-am van itthon, ez kevés, akárhogy számolom. Gondolom joyonként 5 kellene (4 irány + tűz), 2 joy esetén 10, 2 joy adapter esetén 20. Vagy elég, ha csak a közösök kapnak egyet-egyet adapterenként (A1-re és B2-re kötött anóddal)? Mivel nem vagyok sem mérnök, sem műszerész, nem vagyok benne teljesen biztos, hogy nem működne úgy is a dolog...
ÉN ekelek, TE keregsz, Ő gyeleg,
MI ákolunk, TI vornyáztok, ŐK lendeznek.

Offline gflorez

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3607
  • Country: es
    • Támogató Támogató
Re: Raster Runner 4 player
« Reply #29 on: 2021.July.30. 16:17:32 »
Nem az EnterMice és egy 4 lejátszós adapter egyidejű csatlakoztatására gondoltam.... csak a K oszlop első 5 gombjának (az EnterMice által használtak) a 4 lejátszós adapteren való használatának mellékhatásaira.

Szerintem egyszerűbb az L és J oszlopot használni a 4 játékos joystick adapterhez. És akkor a K oszlop 4 tartalék gombját(az EnteMice alatt) használjuk a 4 kiegészítő tüzeléshez.

Ha a további tüzelés más oszlopon/közösönségesen van, akkor némi logikát kell használni, mert a stock joystickok csak 1 közöset használnak belsőleg.

-

I was not meaning connecting the EnterMice and a 4 player adapter at the same time.... only about the side effects of using the first 5 buttons of the K column(the ones used by EnterMice) on the 4 player adapter.

I think that is easier to use the L and J columns for the 4 player joystick adapter. And then use the 4 spare buttons on the K column(under the EnteMice) for the 4 additional fires.

Having the additional fire on other column/common will mean to use some logic, because the stock joysticks use only 1 common internally.


Edit: Talán optocsatolók is megfelelhetnének. Az opto-kapcsoló egy kibocsátó LED, amely egy vevő LED előtt van, mindez egy chipre tokozva.

-

Edit: Maybe opto-couplers could suit. An opto-coupler is an emitter LED that is in front of a receiver LED, all encapsulated on a chip.

[ Guests cannot view attachments ]

Így a joystick elszigetelhető az Enterprise csatlakozótól, és a szellemnyomások elkerülésére is szolgálnak, mivel a benne lévő LED-ek a szükséges diódákként használhatók.

-

This way, the joystick can be isolated from the Enterprise connector, and also they will serve to avoid the ghost presses, as the LEDs inside can be used as the needed diodes.
« Last Edit: 2021.July.30. 16:52:39 by gflorez »