Enterprise Forever

:HUN => Konvertálás => CPC-ről => Topic started by: geco on 2021.July.26. 21:39:06

Title: Raster Runner 4 player
Post by: geco on 2021.July.26. 21:39:06
4 játékos Raster Runner teszt verzió.
Ha 1-es játékos billentyűzetet választ, akkor a 3-asnál a menüben a joy1 jelenik meg, ha joy1-et, akkor a 3-asnál a billentyűzet
Ha 2-es játékos billentyűzetet választ, akkor a 4-esnál a menüben a joy2 jelenik meg, ha joy2-et, akkor a 4-asnál a billentyűzet
Alapból 1 játékos játszik 3 géppel.
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: szipucsu on 2021.July.27. 19:25:49
Nem gyenge, eddig még nem volt EP-ra olyan játék, amit egyszerre kettőnél többen lehet játszani (ha jól emlékszem).
Úgy látom, az irányítás beállítása is igazi logikai feladvány, de utána a játék még keményebb lesz.
A klubban majd ki kéne próbálni a 4 játékos üzemmódot 4 emberrel.
De az se lenne rossz, ha az EP128Emukat az Interneten keresztül össze lehetne kötni távoli gépekről. A TeamViewer vajon használhatatlan ilyen gyors játékhoz?
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: Zozosoft on 2021.July.27. 19:41:00
Esetleg lehetne 4 külső joy kezelés is? (hamár 6-ot tud a gép :ds_icon_cheesygrin: )
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: Dr.OG on 2021.July.27. 21:40:55
Hova lehet kötni a +4 db külső joy-t? C64-nél és Amigánál tudok 4-játékos adapterről, de azok csak +2 botkormányt adnak a rendszerhez az user ill. parallel porton keresztül...
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: Zozosoft on 2021.July.27. 23:13:05
3 "közös" vezeték van a Control csatlakozókban. Ebből az egyikre van kötve a két közismert joy. Boxsoft/Entermice egér esetén van használva a plusz gombokhoz a plusz tűzgomb lehetőségek.
A Numpad az használja ki mind a 15 lehetséges bitet.
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: Dr.OG on 2021.July.28. 05:27:18
Ez nagyon zorall! Ezek szerint még aktív elektronika sem kellene hozzá, csak sima átkötések, meg persze a programozói munka... Nem is értem, hogy eddig miért nem születtek 4-5-6 személyes partyjátékok erre a gépre? Lásd Dyna Blaster/Bomberman, Spacelords/Warlords, Monsters of Terror, Shotgun, Mine Runner... C64-re a Protovision és Dr. Wuro, Amigán Lazycow fejleszt ilyeneket még mostanában is...
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: geco on 2021.July.28. 08:44:51
Esetleg lehetne 4 külső joy kezelés is? (hamár 6-ot tud a gép :ds_icon_cheesygrin: )
Gondolkoztam rajta, de mivel nem tudok olyan joy adapterről, ami ezt megvalósítaná, és az emulátor se támogatja, ezért elvetettem, be lehet tenni, de van értelme?
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: Zozosoft on 2021.July.28. 08:53:44
Gondolkoztam rajta, de mivel nem tudok olyan joy adapterről, ami ezt megvalósítaná, és az emulátor se támogatja, ezért elvetettem, be lehet tenni, de van értelme?
Szerintem ha szépen megkérjük Judge-t, akkor csinál a szeptemberi klubnapra ilyen kábelt :-)
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: geco on 2021.July.29. 18:19:05
Ebben a verzióban benne van a 3-as, és 4-es játékos Control 1 és Control 2 K oszlopának figyelése, nem tettem választhatóra, a játék folyamatosan ellenőrzi ha az adott játékos nem robotpilótára van állítva, így ha nem szúrtam el semmit, akár 4 külső joy-jal is játszhatunk.
Annyi változás történt még az előző verzióhoz képest, hogy a 2-es, 3-as, 4-es játékos most alapból ember vezérelt lett.
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: Dr.OG on 2021.July.29. 20:30:22
Fain! Holnap csinálok is 2 kábelt, és kipróbálom magammal négyesben ;-)
Na jó, a gyerekeim is besegítenek majd a tesztelésben...
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: geco on 2021.July.29. 21:03:25
szuper, koszi, remelem semmit nem szurtam el
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: Zozosoft on 2021.July.29. 21:42:01
A Balagesz féle HIDTEST-tel ellenőrizhető a kábel.
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: balagesz on 2021.July.29. 22:32:36
Úgy van! :) Remélem az a része működik is, annyira régen volt, nem emlékszem próbáltam-e a valóságban is. :-D

A készülő kábelhez annyit, hogy a vonalakról a diódákat ne felejtsétek le! (Különben lesznek érdekességek. :) )

(Off: hú de rég' jártam erre, legalábbis bejelentkezve. ;) )
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: Judge on 2021.July.29. 23:40:29
3 "közös" vezeték van a Control csatlakozókban. Ebből az egyikre van kötve a két közismert joy.

Akkor ha jól értelmezem ezt a két rajzot, a mostani két joy az A1 közöspontra van kötve és az A2 és B2 közöspontra még 2-2 darab joy köthető.

[attach=1]           [attach=2]

Ha ezt jól gondoltam ( Zozo erősítsd meg vagy cáfold) akkor lehet egy olyan adaptert tervezni és kinyomtatni, amin négy (ne legyünk mindjárt nagyravágyóak  :)  ) joy aljzat van és egy, az RGB kábel csatlakózójához hasonló pöpec EP csatlakozóval [attach=3]  kapcsolódna a géphez. :idea:

Kedves "balagesz" úr, engem érdekelne az a diódás dolog is. Ha leskiccelnéd, hogy hova és milyen formában kell őket berakni azt megköszönném. :roll:
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: balagesz on 2021.July.30. 00:01:52
Most - így éjfél felé - skicc az nem lesz, csak elmondom. :) A diódák a Joy kapcsolóira kellenének, de (szerencsénkre) mindegyiknek az egyik fele ki van vezetve, így a gépbe menő csatlakozóba is be lehet szerelni őket. Mivel az EP-ben "fordított logika" mentén van a lekérdezés (nem 5 bemenet meg egy közös (engedélyezés) van, hanem 5 engedélyezés meg egy (valójában 3, épp ez lesz kihasználva) bemenet), ezért a diódák úgy jönnek, hogy Joy-csatlakozón az 5 kapcsoló kimenetre jön az 5 dióda katódja, a diódák anódjai mennek a Joy felé. A Joy közöse meg jön a J/K/L vonalak valamelyikére. A lényeg az, hogy ezek a diódák mindegyik Joy-hoz külön kellenek (közösen pont nincs semmi értelme).

És igen, a rajz szerinti A1/A2/B2 pontok a "közös" pontok, ezek egyikére jön az egyik, a másikra a másik (harmadikra a harmadik) Joy kapcsolóinak a közöse. A kapcsolók másik felére meg jön a fentiek szerint egy-egy dióda, annak a másik fele meg az A4/A5/A6/B5/B6-ra.

(Remélem nem írtam félre semmit. :) )
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: Judge on 2021.July.30. 00:16:06
 OK! megvan, kössz! Nem a te mintád alapján csináltuk annak idején a hűtőbordába szerelt DC step down konverteres 5 voltot a gépbe? :)
Mert ha igen, köszöni szépen, azóta is faszán működik. :smt023
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: balagesz on 2021.July.30. 01:07:05
Remélem jól is működik! :)

Nem a te mintád alapján csináltuk annak idején a hűtőbordába szerelt DC step down konverteres 5 voltot a gépbe? :)

Ez nem én voltam, ettől függetlenül jó hír! ;)
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: gflorez on 2021.July.30. 05:38:38
Talán az EnterMice vezérlőtérkép segíthet megérteni, hogyan vannak szervezve a joystick portok (vagy lehet, hogy ez jobban összezavarja Önt....).

-

Maybe the EnterMice control map can help you understand how the joystick ports are organized (or maybe it will confuse you more....).


[attachimg=1]

Egyáltalán nem szabad elvetni az EnterMice vezérlés szabványosítását, amikor többjátékos joystick adaptert készítünk, mert egyes játékok vagy programok továbbra is a K oszlopot fogják keresni az egér után, ami bosszantó hatásokat eredményez.

Egy teljes 6 játékos adapter csak 1 tűzgombot engedne meg, mert az eredeti terven 6 csoport 5 gombot kap . Az előnye az, hogy minden joysticknak csak egy közös lenne, így a szabványos 1 gombos típusú joystickot "közvetlenül" lehetne csatlakoztatni az Enterprise-hoz.

De most egy 4 játékos adaptert szeretnénk szabványosítani, amely nem csak egy tűzgombot tartalmaz, és van elég tartalék gomb ahhoz, hogy az EnterMice vezérlőtérképet úgy hagyjuk, ahogy van, még a tűz/egér gombok egy részét is megosztva.

Azt hiszem, az ideális megoldás egy 4 játékos adapter esetében az lenne, ha ezeket a tartalékként megjelölt gombokat használnánk, és az összes tűzgombot csak 2-re korlátoznánk.

Ezután, amikor két Enterprise commons és egy Joystick, amely az összes gombot belsőleg csak egy közöshöz köti, szükségessé teszi néhány dióda használatát az adapteren.

-

By no means should you discard the standardization of EnterMice control when making a multi-player joystick adapter, because some games or programs will still look for the K column after the mouse, which will cause annoying effects.

A full 6-player adapter would only allow 1 fire button, because the original design has 6 groups of 5 buttons . The advantage is that each joystick would only have one in common, so the standard 1-button type joystick could be "directly" connected to the Enterprise.

But now we want to standardize a 4 player adapter with more than just a fire button, and there are enough spare buttons to leave the EnterMice control map as it is, even sharing some of the fire/mouse buttons.

I think the ideal solution for a 4 player adapter would be to use these buttons marked as spare, and limit all fire buttons to only 2.

Then, when delving with two Enterprise commons and a Joystick that has all the buttons tied internally to only one common, makes necessary the use of some diodes on the adapter.

Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: geco on 2021.July.30. 08:37:17
I think there is no problem if entermice is set to JM=1, otherwise if we want to avoid any strange behaviour of a program when entermice is connected, it can be solved from software only, not from hardware as i see (but i do not know hw related stuff therefore i my idea can be wrong)
I can make modification to use the program column L, in this case if entermice is connected it is not effected.
4 joystick adapter and entermice can not be connected to the machine in the same time.

Úgy gondolom ha az entermice JM=1-be van állítva, akkor nincs baj, egyébként ha el akarjuk kerülni a nem várt viselkedést amikor az entermice van csatlakoztatva a géphez, csak szoftverből lehet megoldani szerintem (nem értek a hardverhez, ezért tévedhetek)
Módosíthatom a programot, hogy az L oszlopot használja, ebben az esetben ha entermice van csatlakoztatva a géphez, nem jelentkezhet mellékhatás.
A 4 joyos adapter és az entermice egyszerre úgyse csatlakoztatható a géphez.
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: Judge on 2021.July.30. 08:44:25
4 joystick adapter and entermice can not be connected to the machine in the same time.
A 4 joyos adapter és az entermice egyszerre úgyse csatlakoztatható a géphez.

Én is pont ezt akartam írni, de megelőztél... :)
I was going to write the same thing, but you beat me to it... :)
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: Judge on 2021.July.30. 08:49:21
Kedves "balagesz"!
Esetleg még egy dióda típust írnál? :smt017
Ha jól számolom akkor ez egy 4 joy-os adapternél 20db dióda?
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: Judge on 2021.July.30. 08:56:30
Ez nem én voltam, ettől függetlenül jó hír! ;)

OK! Azóta rájöttem, hogy az  "dolargaan" volt... :oops:
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: Judge on 2021.July.30. 13:31:49
Csináltam egy látványtervet. Egy ilyenhez mit szólnátok?

[attach=4]

Itt az *.stl fájl is: EP_Moltijoy látványterv (https://drive.google.com/file/d/1afMkSwXKNcKZEWJJEYuzz1mc6s1f9Fli/view?usp=sharing)
A WIN 10 3D megjelenítőjében meg lehet nézni körbeforgatva.
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: balagesz on 2021.July.30. 13:44:32
Diódának szerintem megfelel a leg-leg-legegyszerűbb 1N4148 is, semmi komoly kritériumot nem gondolok ezen a környéken.

És igen, Joy-onként 5 dióda kell, ez 4 bot esetén 20 db. :) Amúgy kipróbálhatod nélküle is, csak "kellemetlen" következmények lesznek. Pl. ha az egyik Joy-t mondjuk tolják "felfele", meg nyomják a tűz gombját (ez azért nem egy elképzelhetetlen eset... :) ), és eközben az ugyanazon portra kapcsolódó másik Joy-t is "felfele" tolják, akkor ennek a másik Joy-nak is lenyomottnak fogja érezni a gép a tűz gombját, holott az nem történik meg. Ezt a "fantom Joy" érzékelést amúgy elő lehet idézni a billentyűzettel is, ezzel az emlegetett EnterMice esetén is találkozott Pear kolléga, az eszközhöz készített, billentyűzet fóliával sorba kötött diódacsomag :-D pont ezt küszöböli ki. De ez csak akkor tud itt gondot okozni, ha egyszerre lehet Joy-jal meg billentyűzettel is tolni az adott stuffot.

Közben nézem ezt a 3D-s dobozt, vagyis a csatolt képet... Egy EP-s portra csak 3 Joy-t tudsz így egyszerűen kötni, a 4-hez mindkét portra szükség lesz.
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: Judge on 2021.July.30. 14:16:49
Diódának szerintem megfelel a leg-leg-legegyszerűbb 1N4148 is, semmi komoly kritériumot nem gondolok ezen a környéken.

Köszi!

Közben nézem ezt a 3D-s dobozt, vagyis a csatolt képet... Egy EP-s portra csak 3 Joy-t tudsz így egyszerűen kötni, a 4-hez mindkét portra szükség lesz.

Semmi gond...  :lol:  :cool:  

[attach=1]

Még arra is gondoltam, hogy rövid kábeles dugókkal oldom meg és belevezetem egy lapos dobozba, ahol egymás mellet vannak a D-SUB csatlakozók. Még eldöntöm... :smt017
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: geco on 2021.July.30. 14:18:05
Ezt a "fantom Joy" érzékelést amúgy elő lehet idézni a billentyűzettel is, ezzel az emlegetett EnterMice esetén is találkozott Pear kolléga, az eszközhöz készített, billentyűzet fóliával sorba kötött diódacsomag :-D pont ezt küszöböli ki. De ez csak akkor tud itt gondot okozni, ha egyszerre lehet Joy-jal meg billentyűzettel is tolni az adott stuffot.
Igen, ez okozta a Renegade-ben is az önfeledt játék közbeni kilépést a klubban, ha a J + K + int joy jobbra le volt nyomva egyszerre, akkor csatlakozott mellé a STOP billentyű is :D

Közben nézem ezt a 3D-s dobozt, vagyis a csatolt képet... Egy EP-s portra csak 3 Joy-t tudsz így egyszerűen kötni, a 4-hez mindkét portra szükség lesz.
Igen, és a mostani megvalósítás is úgy van, hogy Control 1 és Control 2 port K oszlopát csekkolja a program, de egyégként szerinte tök jó a forma.
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: Judge on 2021.July.30. 14:46:35
Igen, és a mostani megvalósítás is úgy van, hogy Control 1 és Control 2 port K oszlopát csekkolja a program, de egyégként szerinte tök jó a forma.

Akkor ha jól értem az első pár közösét az A1-re míg a másik pár közösét a B2-re kell kötni...

[attach=1]

Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: geco on 2021.July.30. 15:19:24
Ha a joy port 8-asa a közös, akkor én us úgy értelmezem :) Vagy úgy tervezted, hogy csak a Control egy A1-ét és B2-jét használod, mert az úgyis közös a Control 2-jével?
De akkor is úgy értelmezem :D
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: Dr.OG on 2021.July.30. 15:41:54
Sajnos ma már nem tudom összedobni a kábelt, most fognék hozzá, de este elutazunk, és csak most vettem észre, hogy mindössze 2db 1N4148-am van itthon, ez kevés, akárhogy számolom. Gondolom joyonként 5 kellene (4 irány + tűz), 2 joy esetén 10, 2 joy adapter esetén 20. Vagy elég, ha csak a közösök kapnak egyet-egyet adapterenként (A1-re és B2-re kötött anóddal)? Mivel nem vagyok sem mérnök, sem műszerész, nem vagyok benne teljesen biztos, hogy nem működne úgy is a dolog...
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: gflorez on 2021.July.30. 16:17:32
Nem az EnterMice és egy 4 lejátszós adapter egyidejű csatlakoztatására gondoltam.... csak a K oszlop első 5 gombjának (az EnterMice által használtak) a 4 lejátszós adapteren való használatának mellékhatásaira.

Szerintem egyszerűbb az L és J oszlopot használni a 4 játékos joystick adapterhez. És akkor a K oszlop 4 tartalék gombját(az EnteMice alatt) használjuk a 4 kiegészítő tüzeléshez.

Ha a további tüzelés más oszlopon/közösönségesen van, akkor némi logikát kell használni, mert a stock joystickok csak 1 közöset használnak belsőleg.

-

I was not meaning connecting the EnterMice and a 4 player adapter at the same time.... only about the side effects of using the first 5 buttons of the K column(the ones used by EnterMice) on the 4 player adapter.

I think that is easier to use the L and J columns for the 4 player joystick adapter. And then use the 4 spare buttons on the K column(under the EnteMice) for the 4 additional fires.

Having the additional fire on other column/common will mean to use some logic, because the stock joysticks use only 1 common internally.


Edit: Talán optocsatolók is megfelelhetnének. Az opto-kapcsoló egy kibocsátó LED, amely egy vevő LED előtt van, mindez egy chipre tokozva.

-

Edit: Maybe opto-couplers could suit. An opto-coupler is an emitter LED that is in front of a receiver LED, all encapsulated on a chip.

[attachimg=1]

Így a joystick elszigetelhető az Enterprise csatlakozótól, és a szellemnyomások elkerülésére is szolgálnak, mivel a benne lévő LED-ek a szükséges diódákként használhatók.

-

This way, the joystick can be isolated from the Enterprise connector, and also they will serve to avoid the ghost presses, as the LEDs inside can be used as the needed diodes.
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: balagesz on 2021.July.30. 16:45:12
Igen, ez okozta a Renegade-ben is az önfeledt játék közbeni kilépést a klubban, ha a J + K + int joy jobbra le volt nyomva egyszerre, akkor csatlakozott mellé a STOP billentyű is :D

A helyzet a (beépített) billentyűzettel annyival rosszabb, hogy ott ezt nem is lehet megoldani. Marad az, hogy okosan választod ki a használandó billentyűket, úgy, hogy ne okozzon az ilyen galibát. :)

Akkor ha jól értem az első pár közösét az A1-re míg a másik pár közösét a B2-re kell kötni...

Valahogy így, igen.

Gondolom joyonként 5 kellene (4 irány + tűz), 2 joy esetén 10, 2 joy adapter esetén 20. Vagy elég, ha csak a közösök kapnak egyet-egyet adapterenként (A1-re és B2-re kötött anóddal)?

Nem elég. Ezt ne úgy képzeld el, hogy a diódák a vonalakkal vannak sorbakötve, hanem inkább úgy, hogy az összes kapcsolóval kell sorba kötni egyet-egyet.

Maybe opto-couplers could suit. An opto-coupler is a emitter LED that is in front of a receiver LED, all encapsulated on a chip.
This way, the joystick can be isolated from the Enterprise connector, and also they will serve to avoid the ghost presses, as the LEDs inside can be used as the needed diodes.

Optocouplers are good for the purpose, but they are superfluous for this simple adapter. (They are also expensive compared to diodes.)
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: gflorez on 2021.July.30. 17:05:17
Drágább, igen, de nem sokkal.

Az optocsatolók másik előnye, hogy egy igazi Atari 9 tűs portot építhetsz velük (közös földelés), amely képes használni még a turbó tüzet is, amit néhány joystick biztosít, és mindhárom gombot, mint az EnterMice...

Gondolkodni fogok rajta...

-

More expensive, yes, but not by a lot.

Another benefit of the opto-couplers is that you can build a real Atari 9 pin port with them(common ground), able to use even the turbo fire some joysticks provide, and all three buttons like the EnterMice..

I will think about it...
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: geco on 2021.July.30. 17:40:23
A helyzet a (beépített) billentyűzettel annyival rosszabb, hogy ott ezt nem is lehet megoldani. Marad az, hogy okosan választod ki a használandó billentyűket, úgy, hogy ne okozzon az ilyen galibát. :)
A megoldás az lett, hogy maradt a stop gombon a pause/kilépés, de csak akkor történik ez meg, ha csak az az egygomb van lenyomva a sorában, ha több, akkor figyelmen kívül hagyja :D
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: geco on 2021.July.30. 17:41:30
I was not meaning connecting the EnterMice and a 4 player adapter at the same time.... only about the side effects of using the first 5 buttons of the K column(the ones used by EnterMice) on the 4 player adapter.
I wrote for this that it can be solved by changing the program to use L column, but of Entermice is set to JM=1 then there is no problem with column K either.
Sorry i forgot that if Entermice is in JM=0 mode then we do not have JOY1 :D So the solution is only to change the program to L column.

Korábban ezt említetem én is, hogy vagy a program L oszlopra módosításával, vagy az Entermice JM=1 módba állításávaé kerülhető ki a probléma.
Elnézést kihagytam a számításból, hogy az Entermice JM=0 módra állításával a JOY1 a bukó :D, tehát az egyetlen ideális megoldás a program módosítása L oszlopra, és ezzel együtt a 4 Joy-os csatlakozóé is.
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: balagesz on 2021.July.30. 17:42:35
Much more expensive, but of course not by a huge amount overall. But it's much more complicated than where we started. In any case, I'm not sure it's advisable to do this with optocouplers.
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: balagesz on 2021.July.30. 17:47:02
A megoldás az lett, hogy maradt a stop gombon a pause/kilépés, de csak akkor történik ez meg, ha csak az az egygomb van lenyomva a sorában, ha több, akkor figyelmen kívül hagyja :D

Itt ez is megoldás. :) Akkor van "gond", ha ilyen kombinációból olyan gomb fantom-lenyomása keletkezik, amit amúgy nem hagynál figyelmen kívül. (A "forgó-pörgő rúgás" alatt nem árt, ha a "leguggolás" gomb nem lesz aktív, mert arra a kombinációra hátha mást osztottál már ki. :-D )
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: geco on 2021.July.30. 20:57:05
ooo, nem vegignyalaztam a kombokat :-D
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: gflorez on 2021.July.30. 21:39:18
Much more expensive, but of course not by a huge amount overall. But it's much more complicated than where we started. In any case, I'm not sure it's advisable to do this with optocouplers.


Not so complicate, I made a working clone (https://enterpriseforever.com/input-devices/re-paintbox-mouse-xr/msg45738/#msg45738) of the Boxsoft mouse adapter some years ago.

(https://enterpriseforever.com/input-devices/re-paintbox-mouse-xr/?action=dlattach;attach=11985;image)
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: Ep128 on 2021.July.30. 22:19:13
Nagyon jól néz ki! :-)
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: geco on 2021.August.01. 10:15:03
L oszlopot olvasó verzió
This version reads L column.
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: gflorez on 2021.September.14. 09:29:28
Ezen a szálon Allf kedvesen felrakta egy tiszta vázlatrajzra a Boxsoft interfész rajzát, amit Zozo régen kézzel készített. Lehet, hogy segítség lenne a 4 lejátszós adapter elkészítésében.

------

On this thread (https://enterpriseforever.com/beviteli-eszkozok/re-az-alom-ep-projekt/msg84204/#msg84204), Allf has kindly put to a clean schematic the Boxsoft interface drawing, hand made long ago by Zozo. May be it would be of aid on making the 4 player adapter.
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: Judge on 2021.September.17. 21:47:45
Szerintem ha szépen megkérjük Judge-t, akkor csinál a szeptemberi klubnapra ilyen kábelt :-)

Hát, nem kábelt és nem is a szeptemberire...de remélem ez is megfelel. Még a bekötés van hátra. :cool: :lol:

[attach=1]
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: geco on 2021.September.18. 13:53:42
Marha jol nez ki :-)
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: Zozosoft on 2021.September.18. 16:59:47
Jól néz ki! :smt038
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: Judge on 2021.September.18. 22:42:23
Azt tudni kell az adapterről, hogy passzív alkatrész lesz (tehát nem lesz benne aktív elektronika) Az irányok és a tűz le lesznek diódázva, Balagesz iránymutatása szerint és a második pár joy átkapcsolható lesz a K és L common között.

A joy aljzatok oldaláról kb. így fog kinézni (nem a végleges)

[attach=1]
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: geco on 2021.September.19. 11:22:13
jól föst.
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: gflorez on 2021.September.19. 13:41:56
Kíváncsian várom, hogy működik-e a játék az Ön gyönyörű felületével.

I am eager to know if the game works with your gorgeous interface.
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: Judge on 2021.September.19. 20:08:40
Kíváncsian várom, hogy működik-e a játék az Ön gyönyörű felületével.

I am eager to know if the game works with your gorgeous interface.

Én is... :lol:

Me too... :lol:
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: Judge on 2021.September.26. 22:48:07
Jelentem az EP MultiJoy projekt elkészült. A szombati klubban kipróbálható lesz, ha lesz 4db joystick és négy vállalkozó szellemű játékos. :cool: :)

[attach=1]  [attach=2]  [attach=3] 

EP MultiJoy project is done.
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: Dr.OG on 2021.September.27. 06:20:28
Nagyon babán néz ki, gratulálok!
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: szipucsu on 2021.September.27. 13:43:06
Jelentem az EP MultiJoy projekt elkészült.
Elég jónak tűnik!
Ezt a 4 joyt basicből is lehet figyelni valahogy? Pl. a joy(0), joy(1), joy(2) mellé odakerül a joy(3) vagy joy(4) is? Vagy ha az egyik külső a belső joy kivezetése, akkor csak joy(3) kell.
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: gflorez on 2021.September.28. 11:08:09
Sorry, only in English.


It is very easy to read the four joysticks with a machine code routine.

The ideal routine can be to put on 4 consecutive positions the values of the switches. The four joysticks can be read at the same time, returning a number with the same format as the JOY(X) command. Loading HL with the real address of the routine will make it easier, so we will call it with CALL USR(JOYS,JOYS)

Something like this:

Code: [Select]
ORG:      JR START        ;HL points to ORG
Joy1:     db 0
Joy2:     db 0
Joy3:     db 0
Joy4:     db 0
START:
          XOR A
          LD B,A
          LD C,5
          ADD HL,BC

                    ; HL now contains Joy4

          LD B,4
LOOP1:    LD (HL),A     ;Clears the 4 Joysticks status downwards
          DEC HL
          DJNZ LOOP1
          
          INC HL      ; HL now contains Joy1
        
                            
                 ; First iteration: A holds 0 , so rows 0 to 4 are processed
                 ; Second iteration A holds 5 , so rows 5 to 9 are processed


READ:     LD BC, 0500h    ; B counts the 5 switches, and C will hold temporarily Joy3 or Joy4 status
LOOP2:    PUSH AF         ; Save A as a row counter
          DI  
          OUT (B5h),A     ; Read Joystick port, row A
          IN A,(B6h)
          EI
          CPL             ; we need to invert A, because a switch pressed gives us a bit reset(=0)
          RRA             ;Button on column J is saved to Carry
          RL (HL)         ;Then Carry is stored on (HL), Joy1 and later on Joy2
          RRA             ;Column K is discarded
          RRA             ;Button on column L is saved to Carry
          RL C            ;Then Carry is stored on C, Joy3 and later on Joy4
          POP AF          ;retrieve A as row counter
          INC A           ;and increase it
          DJNZ LOOP2

          INC HL
          INC HL
          LD (HL), C      ; temporary C is saved on  Joy3 and later on Joy4
          DEC HL
          CP 5             ;If the lower rows still remain not read, then jump READ one more time
          JR Z, READ

          RET


This way you can know the status of a joystick with only executing something like JOYSTICK3=PEEK(JOYS+1+3), and then you can continue with the common parsing of the joystick buttons.

Disclaimer.... I am not a coder, the routine can be plagued of errors....

Edit: I realised that the routine was not relocatable. Fixed.

Edit: advised by ergoGnomik, I have added an INC HL at the start.

Edit: all these INC HL and DEC HL replaced by adding 5 to HL.
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: ergoGnomik on 2021.September.28. 15:12:45
That's strange. Shouldn't you increment HL twice before LOOP1? As it is now, I think, it'll corrupt the relative jump address at first run. And it may cause crash at subsequent calls.

On a different note, this helps szipucsu not at all. He is an IS-BASIC only guy.
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: gflorez on 2021.September.28. 15:22:14
Yes, sorry, you are right.... one more INC HL has been added.

Please correct me if you find more errors.

My plan is to write this all on a little Basic program that injects the subroutine at the start of the program, so then it will be useful to szipucsu.

Thanks.
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: Zozosoft on 2021.September.28. 19:55:42
Jelentem az EP MultiJoy projekt elkészült.
Lehet majd rendelni is ilyet?
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: Judge on 2021.September.28. 21:01:44
Lehet majd rendelni is ilyet?

Először legyen egy teszt a klubban és ha müködik akkor meglátjuk.
Még nem is tudjuk, hogy működik e rendesen, de a külalakjára máris súlyos kritikát kaptam... :shock: :cry: :smt017
Szavazzátok meg, most tényleg annyira igénytelen a kinézete? És biztos, hogy egy adapternél ez a legfontosabb szempont? :roll:
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: Zozosoft on 2021.September.28. 21:52:58
Nekem tetszik! Csak ha lehetne, én zöldben kérném :-)
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: gflorez on 2021.September.28. 22:35:21
Hogyan ítélheti meg bárki is a munkádat?

Küldje el őket, hogy hozzák létre a saját adapterüket.

How can anyone judge your work?

Send them to create their own adapter.
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: gflorez on 2021.September.29. 01:11:06
Oké, ez a lista úgy tűnik, hogy működik a Joy1 és Joy2.

Kérlek Judge, ki tudod próbálni az adaptereddel?

Ok, this listing seems to work on Joy1 and Joy2.

Please Judge, can you try it with your adapter?

  100 PROGRAM "4JOYS.BAS"
  110 ALLOCATE 50
  120 CODE JOYS=HEX$("18,04,00,00,00,00,AF,47,0E,05,09,06,04,77,2B,
10,FC,23,01,00,05,F5,F3,D3,B5,DB,B6,FB,2F,1F,CB,16,1F,1F,CB,11,F1,3C,
10,ED,23,23,71,2B,FE,05,28,E2,C9")
  130 DO
  135   CALL USR(JOYS,JOYS)
  141   LET JOYSTICK1=PEEK(JOYS+1+1)
  142   LET JOYSTICK2=PEEK(JOYS+1+2)
  143   LET JOYSTICK3=PEEK(JOYS+1+3)
  144   LET JOYSTICK4=PEEK(JOYS+1+4)
  150   PRINT JOYSTICK1,JOYSTICK2,JOYSTICK3,JOYSTICK4
  160 LOOP
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: Dr.OG on 2021.September.29. 07:04:31
Nekem semmi bajom a külalakkal, én is előrendelnék egyet. Nekem bármilyen színben megfelel, de a fekete/sötétszürke lenne a legjobb.
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: geco on 2021.September.29. 13:52:17
Engem is érdekel egy, és nincs bajom a külalakkal :D
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: szipucsu on 2021.September.29. 18:29:37
Az adapterrel nekem sincs semmi bajom.
TVC-n is most készült el a 4 joy illesztésére alkalmas adapter. Ez véletlen, vagy valami van a háttérben? :D
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: Judge on 2021.September.30. 00:56:04
Oké, ez a lista úgy tűnik, hogy működik a Joy1 és Joy2.

Kérlek Judge, ki tudod próbálni az adaptereddel?

Ok, this listing seems to work on Joy1 and Joy2.

Please Judge, can you try it with your adapter?

  100 PROGRAM "4JOYS.BAS"
  110 ALLOCATE 50
  120 CODE JOYS=HEX$("18,04,00,00,00,00,AF,47,0E,05,09,06,04,77,2B,
10,FC,23,01,00,05,F5,F3,D3,B5,DB,B6,FB,2F,1F,CB,16,1F,1F,CB,11,F1,3C,
10,ED,23,23,71,2B,FE,05,28,E2,C9")
  130 DO
  135   CALL USR(JOYS,JOYS)
  141   LET JOYSTICK1=PEEK(JOYS+1+1)
  142   LET JOYSTICK2=PEEK(JOYS+1+2)
  143   LET JOYSTICK3=PEEK(JOYS+1+3)
  144   LET JOYSTICK4=PEEK(JOYS+1+4)
  150   PRINT JOYSTICK1,JOYSTICK2,JOYSTICK3,JOYSTICK4
  160 LOOP

I tried it and it works. On all 4 ports. The second pair with the L common point.
Unfortunately I only have one joystick. I could not test what happens when I move multiple joysticks at the same time. Sorry for the Google translation.
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: gflorez on 2021.September.30. 10:53:20
Nagyszerű!

Akkor tökéletesen fog működni, mivel a diódák elkerülik a szellemnyomásokat.

Az L közös helyett a K közös olvasására való áttérés nagyon egyszerű, csak a kódban a két egymás utáni RRA parancs közül az egyiket egy NOP paranccsal kell helyettesíteni. Ez a harmadik bit helyett a sor második bitjét fogja hozzáadni:


Great!

Then it will work perfect, as the diodes will avoid ghost presses.

Switching to reading the K common instead of the L common is very easy, only replacing one of the two contiguous RRA commands on the code with a NOP command. This will add the second bit of the row instead of the third bit:

L common:

  120 CODE JOYS=HEX$("18,04,00,00,00,00,AF,47,0E,05,09,06,04,77,2B,
10,FC,23,01,00,05,F5,F3,D3,B5,DB,B6,FB,2F,1F,CB,16,1F,1F,CB,11,F1,3C,
10,ED,23,23,71,2B,FE,05,28,E2,C9")

K common:

  120 CODE JOYS=HEX$("18,04,00,00,00,00,AF,47,0E,05,09,06,04,77,2B,
10,FC,23,01,00,05,F5,F3,D3,B5,DB,B6,FB,2F,1F,CB,16,1F,00,CB,11,F1,3C,
10,ED,23,23,71,2B,FE,05,28,E2,C9")

Sorry... DeepL translator (https://www.deepl.com/translator).
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: ergoGnomik on 2021.September.30. 13:03:37
Would it be possible to make a version that reads all possible external joysticks? Those that are not selected on the adapter or connected at all will not respond anyway.
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: gflorez on 2021.September.30. 16:20:22
Igen, ma este átrendezem.

Azért vonakodtam a K oszlopot felvenni, mert ha az 1-4. sorokba joystickot csatlakoztatunk, akkor néhány program vagy játék, amely egérrel számol, a hibásan beérkező adatok miatt megtévesztheti magát. A másik oldalon a 0, és az 5-9 sorok szabadon használhatók.

Ha csak tesztelési céllal, akkor jobb, ha a Balagesz HIDTEST-et használjuk.

Yes, I will rearrange it this night.

I was reluctant to include the K column because, if a joystick is connected on rows 1 to 4, some programs or games that expect there a mouse can become fooled by erroneous incoming data. On the other side rows 0, and 5 to 9 have free use.

If only for test purposes, it is better to use Balagesz's HIDTEST.
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: Judge on 2021.September.30. 16:58:56
Igen, ma este átrendezem.
If only for test purposes, it is better to use Balagesz's HIDTEST.

Ezt a tesztprogramot hol találom?

Where can I find this test program?
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: gflorez on 2021.September.30. 17:05:07
Valahogy így:

Something like this:

Code: [Select]
ORG:      JR START        ;HL points to ORG
Joy1:     db 0
Joy2:     db 0
Joy3:     db 0
Joy4:     db 0
Joy5:     db 0
Joy6:     db 0
START:
          XOR A
          LD B,A
          LD C,7
          ADD HL,BC

                    ; HL now contains Joy6

          LD B,6
LOOP1:    LD (HL),A     ;Clears the 6 Joysticks status downwards
          DEC HL
          DJNZ LOOP1
          
          INC HL      ; HL now contains Joy1
        
                            
                 ; First iteration: A holds 0 , so rows 0 to 4 are processed
                 ; Second iteration A holds 5 , so rows 5 to 9 are processed


READ:     LD BC, 0500h    ; B counts the 5 switches, and C and E will hold temporarily Joy3-Joy4 and Joy5-Joy6 status
          LD E,C
LOOP2:    PUSH AF         ; Save A as a row counter
          DI  
          OUT (B5h),A     ; Read Joystick port, row A
          IN A,(B6h)
          EI
          CPL             ; we need to invert A, because a switch pressed gives us a bit reset(=0)
          RRA             ;Button on column J is saved to Carry
          RL (HL)         ;Then Carry is stored on (HL), Joy1 and later on Joy2
          RRA             ;Button on column K is saved to Carry
          RL C            ;Then Carry is stored on C, Joy3 and later on Joy4
          RRA             ;Button on column L is saved to Carry
          RL E            ;Then Carry is stored on E, Joy5 and later on Joy6
          POP AF          ;retrieve A as row counter
          INC A           ;and increase it
          DJNZ LOOP2

          INC HL
          INC HL
          LD (HL), C      ; temporary C is saved on  Joy3 and later on Joy4

          INC HL
          INC HL
          LD (HL), E      ; temporary E is saved on  Joy5 and later on Joy6

          DEC HL
          DEC HL
          DEC HL          ;HL points to Joy2 on first iteration

          CP 5             ;If the lower rows still remain not read, then Jump READ one more time
          JR Z, READ

          RET

Itt a HIDTEST (https://enterpriseforever.com/programozas/enterprise-billentyzet-es-joystick-teszt/), egy magyar témában.

Here is HIDTEST (https://enterpriseforever.com/programozas/enterprise-billentyzet-es-joystick-teszt/), on an Hungarian topic.
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: Judge on 2021.September.30. 18:28:41
 Sajnos onnan már nem letölthető . Kérem akinek megvan, töltse fel ide!

Unfortunately you can't download it from there anymore . Please upload it here! :(
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: gflorez on 2021.September.30. 18:34:08
Ez a link nálam működik.

This link (http://bsz.amigaspirit.hu/hidtest/EP/11/hidtst11.com) works for me.


Edit: latest version is 11.
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: Judge on 2021.September.30. 18:42:17
Thank you!  It worked. :smt023
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: Zozosoft on 2021.September.30. 19:28:01
Sajnos onnan már nem letölthető . Kérem akinek megvan, töltse fel ide!
ep128.hu-n a Util programcsokorban is benne van. Meg az SD image-ben is az UTIL partición :-)
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: Judge on 2021.September.30. 20:27:25
ep128.hu-n a Util programcsokorban is benne van. Meg az SD image-ben is az UTIL partición :-)

Milyen néven? Mert én egyikben sem találom.... :smt017

[attach=1]

[attach=2]

Egyébként már sikerült letölteni gflorez linkjéről...
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: Zozosoft on 2021.September.30. 20:34:45
Milyen néven? Mert én egyikben sem találom.... :smt017
Mondom a Util csokorban :-) (http://www.ep128.hu/Ep_Util/Util.htm)

Az SD-n meg menj le a fájlokhoz :-)
[attach=1]
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: SlashNet on 2021.September.30. 20:48:57
Mondom a Util csokorban :-) (http://www.ep128.hu/Ep_Util/Util.htm)

the utils page on the utils page?
"We must to go deeper" :)

I hardly found this program on the forum not long ago, as I did not catch a sight of it on ep128.hu.

Maybe such special subpages somehow move to the top of the lists?

(I'm talking about the BASIC program pack page too);)
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: Judge on 2021.September.30. 20:49:56
 Hacsak úgynem....:lol:

Mindegy már megvan... :ds_icon_cheesygrin:
Holnap kipróbálom ezzel is, de sajna csak egy jostickom van...
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: gflorez on 2021.September.30. 21:10:40
Úgy tűnik, hogy a legújabb verzió a HIDTEST11.

It seems that the latest version is HIDTEST11 (http://bsz.amigaspirit.hu/hidtest/EP/11/hidtst11.com).
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: gflorez on 2021.October.01. 01:29:42
Oké, ez a verzió úgy tűnik, hogy 6 joystickkal működik.

Ok, this version seems to work for 6 joysticks.

Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: szipucsu on 2021.October.01. 18:57:54
Ha már a sok joystick a téma, ne feledkezzünk el a Team Hat Trick (https://enterpriseforever.com/enterprise-devcompo-1-37/enterprise-program-team-hat-trick-aka-six-men-one-puck/msg55721/#msg55721) című játékról sem, amely elvileg 6 joystickkal is játszható.
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: Judge on 2021.October.02. 22:13:36
A 4 portos joystick interfészt a klubban teszteltük, és hibátlanul működött.  :cool:

The 4-port joystick interface was tested at the club and worked flawlessly.  :cool:

[attach=1]
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: Judge on 2021.October.03. 23:52:50
Ha már a sok joystick a téma, ne feledkezzünk el a Team Hat Trick (https://enterpriseforever.com/enterprise-devcompo-1-37/enterprise-program-team-hat-trick-aka-six-men-one-puck/msg55721/#msg55721) című játékról sem, amely elvileg 6 joystickkal is játszható.

Istenkirályság! :smt041

Gyönyörűen megy a Hat Trick 4 joystick-kal az adapterrel. A két játékos Control1-Control2 és a két kapus Control3-Control4

Kipróbáltam!

[attach=1]
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: Judge on 2021.October.04. 09:22:50
Na már most! Ha jól működik a Team Hat Trick az adapterrel, akkor tudod is ,hogy mi lesz a következő kérésem KEDVES ZOZO!
Nem e lehetne -e egy ROM-om belőle??  Légyszi,légyszi,légyszi!!!  :smt090 :bow: :lol:
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: gflorez on 2021.October.04. 11:33:23
Köszönöm, hogy lehetővé tette.

Thanks for making it possible.
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: Zozosoft on 2021.October.04. 11:38:42
Gyönyörűen megy a Hat Trick 4 joystick-kal az adapterrel. A két játékos Control1-Control2 és a két kapus Control3-Control4
Ez most Geco csinálta, vagy eredetileg tudja?
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: geco on 2021.October.04. 11:41:15
Ez most Geco csinálta, vagy eredetileg tudja?
Eredetileg tudja, és még +2 játékost is be lehet kapcsolni, így 6 player is tolhatja, én csak megnéztem vasárnap, és akkor szembesültem vele :D
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: szipucsu on 2021.October.04. 18:27:13
még +2 játékost is be lehet kapcsolni, így 6 player is tolhatja
Akkor 6 joystickos adapterre is szükség lenne?

Már csak az a gond, hogy emulátorral ez az egész nem valósítható meg, mivel a PC-hez eleve nem lehet hagyományos joystickot kötni (a maiakhoz nem, ha jól tudom), pláne nem többet.
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: szipucsu on 2021.October.04. 18:31:07
Nem lenne érdemes ezt a topikot áttenni máshova, és valami olyan helyre tenni, ahol a több joystick harveres és szoftveres oldalával egyben foglalkozunk?
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: ergoGnomik on 2021.October.04. 19:21:08
...mivel a PC-hez eleve nem lehet hagyományos joystickot kötni (a maiakhoz nem, ha jól tudom), pláne nem többet.

https://www.google.com/search?q=competition+pro+usb (https://www.google.com/search?q=competition+pro+usb)?
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: Dr.OG on 2021.October.04. 20:24:27
Így van, USB-s gamepad-et vagy joyt köthetsz rá többet is. Competition Pro-t a TESCO-ban is árulnak egy tízesért...
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: Judge on 2021.October.06. 19:12:25
KEDVES ZOZO! Nem e lehetne -e egy ROM-om a Team Hat Trick-ből??  Légyszi,légyszi,légyszi!!!  :smt090 :bow: :lol:
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: Judge on 2021.October.08. 00:14:10
Eredetileg tudja, és még +2 játékost is be lehet kapcsolni, így 6 player is tolhatja, én csak megnéztem vasárnap, és akkor szembesültem vele :D

Ha lesz 6 db joystick, rajtam ne múljon... :lol: :cool:

[attach=1]
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: geco on 2021.October.08. 15:52:32
Jól néz ki :) , de szerintem elég a 4 joystickos megoldás is, a 2 kapust lehet mozgtni billentyűzetről is, és a 4 JOY-nál is elég szűkös volt a hely a gép körül, Joystick hosszabbító meg egy eléggé "érdekes" megvalósítás lenne :D
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: Judge on 2021.October.08. 19:10:41
...de szerintem elég a 4 joystickos megoldás is...

Ha jobban megnézzük ez is lehet 4 joystickos megoldás vagy 6 joystickosig bármi... :lol:
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: szipucsu on 2021.October.08. 19:58:26
Joystick hosszabbító meg egy eléggé "érdekes" megvalósítás lenne :D
Ugyan, el kell vágni a joystick madzagját tetszőleges helyen, és tetszőleges hosszúságú madzagokat odaforrasztani a vágás helyére, és már meg is van oldva a hosszabbítás. :D (Egyszer én csináltam is ilyet, bár nem joystickkal, de a lényeg, hogy működött is, amin én is csodálkoztam kicsit.)
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: Judge on 2021.October.08. 20:53:50
Na, valami ilyesmi lesz...szép Zozo-zöld :lol:

[attach=1]
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: Zozosoft on 2021.October.08. 21:06:36
Na, valami ilyesmi lesz...szép Zozo-zöld :lol:
Lájk! :ds_icon_cheesygrin:
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: Judge on 2021.October.11. 12:28:07
Elkészült a MultiJoy adapter hat portos változata. Szép Zozo-zöld és mind a három pár portja más színű, a jó megkülönböztethetőség érdekében.
Már hatan játszhatnak joystick-kal egyszerre (persze ha találnak jó sok erre alkalmas játékot és oda is férnek mindannyian a monitor elé :lol: )
Én úgy érzem, hogy mindent megtettem kedvenc gépünk egyik, eddig kihasználhatatlan szuper funkciójának használhatóságáért.

Innen ezután a programozóké a terep. Írjanak(át) sok , több joystick-ot használó játékot. :smt045

[attach=1]

...és a hozzátartozó tesztképernyő:

[attach=2]

Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: Zozosoft on 2021.October.11. 13:15:33
:smt041 :smt041 :smt041
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: Dr.OG on 2021.October.11. 15:28:29
Nagyon baba lett, ha készül belőle eladó, egyre mindenképpen vevő lennék!
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: szipucsu on 2021.October.11. 18:58:39
Ez eléggé izgalmas!

Innen ezután a programozóké a terep. Írjanak(át) sok , több joystick-ot használó játékot. :smt045

Gondoltam már a kígyós játék multiplayer változatára. Valószínűleg a Hamikából (Entersnake-ből) a 6 kígyós változatot is elő lehetne állítani, de lehet, hogy akkora tumultusban hamar vége lenne a játéknak. 6 pacman is elférne egyszerre a képernyőn.
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: Tutus on 2021.October.14. 10:56:07
Elkészült a MultiJoy adapter hat portos változata. Szép Zozo-zöld és mind a három pár portja más színű, a jó megkülönböztethetőség érdekében.

Az igen! Gratula! A fejlődés nem áll meg! Szenzációs! :)
:smt038 :smt038 :smt038
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: gflorez on 2021.October.14. 13:22:50
6 pacman is elférne egyszerre a képernyőn.

Nagyon jó ötlet!
Very good idea!
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: Judge on 2021.October.15. 10:29:26
Ez milyen lenne már?! :roll:

https://www.youtube.com/watch?v=8TOGBZp8_Ao (https://www.youtube.com/watch?v=8TOGBZp8_Ao)
Title: Re: Raster Runner 4 player
Post by: szipucsu on 2021.October.15. 18:23:14
Ez milyen lenne már?! :roll:
Ez kemény!
Valamennyire basicből is meg lehetne csinálni.
Még a Treasure Cave-t tudnám elképzelni úgy, hogy nincs gravitáció, és sok pacman van benne.