Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: CPC (Read 458069 times)

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: CPC
« Reply #645 on: 2010.December.12. 17:35:55 »
Igen, persze, ki gondolna hogy majd eltunik a hon szerettet oldala, de barmikor megtortenhet, es van egy ilyen stuff:

http://www.httrack.com/

teljesen ingyenes, mikor legkozelebb egy komolyabb oldalra mesz, amirol ugy gondolod hogy feltetlen szukseg van ra a jovoben is, akkor raereszted offline bongeszesi modban, az oldalak kis szazaleka nem jon le vele csak, amiknel limitalva van az idoegyseg alatti letoltesszam, de ezt is lehet kicsire venni vele, es lezippeled/rarolod a letoltott offline bongeszheto tobb tiz/szaz/ezer oldalas allomanyt, elteszed valahova a file- t, es ha bekovetkezik a baj, akkor elo tudod venni.
« Last Edit: 2010.December.12. 17:44:42 by Z80System »
Z80 System

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: CPC
« Reply #646 on: 2010.December.20. 14:06:33 »
Úgy látszik, mégis megvan az Unofficial Amstrad WWW Resource, csak nem azon a címen, amit eddig használtam :oops:, hanem itt (és itt is megtalálható). A wikin javítottam a linkeket.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: CPC
« Reply #647 on: 2010.December.29. 16:30:04 »
Egyszer talán majd ezt a játékot is át lehetne írni: Oh Mummy

Egyszerû ügyességi játék. A Spectrum verziónál színesebb, van zenéje, élvezetes is. Ügyességi játékokból sincs ilyen túl sok EP-re.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: CPC
« Reply #648 on: 2010.December.30. 11:39:31 »
Egyszer talán majd ezt a játékot is át lehetne írni: Oh Mummy

Egyszerû ügyességi játék. A Spectrum verziónál színesebb, van zenéje, élvezetes is. Ügyességi játékokból sincs ilyen túl sok EP-re.
Jól működik a CPCemu alatt csak ROM hívásokat használ, benne is van az Amstrad CPC programcsokorban :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: CPC
« Reply #649 on: 2011.January.06. 15:54:40 »
Ezeken a képeken a színek számának a csökkenése (5-ről 4-re) mennyire észrevehető ?

[ Guests cannot view attachments ]

[ Guests cannot view attachments ]

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: CPC
« Reply #650 on: 2011.January.06. 16:17:36 »
Ezeken a képeken a színek számának a csökkenése (5-ről 4-re) mennyire észrevehető ?

Egy picit, CGA-sodott a kép :D , viszont ha e mellé a felbontás is a 4 szín üzemmódé alakul, akkor a legavatottabb szemek se vennék észre ;)
« Last Edit: 2011.January.06. 16:25:32 by geco »

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: CPC
« Reply #651 on: 2011.January.06. 16:41:16 »
Egy picit, CGA-sodott a kép :D , viszont ha e mellé a felbontás is a 4 szín üzemmódé alakul, akkor a legavatottabb szemek se vennék észre ;)

A felbontás marad, mert az átirat (ha lesz) 4 színű karakteres módban futna, ami a 16 színű PIXEL móddal azonos felbontású. Ha viszont marad a 16 színű mód, akkor az animációk egy része (többsége ?) veszik el, mert a játék azokat eredetileg a paletta módosításával oldotta meg, és EP-n egyszerűen nincs elég szabadon választható szín. Ez a CPC paletta:
  - két fix szín (fekete, fehér)
  - 3 szín pályánként változik
  - egy szín az életek számának növekedésekor villog (a háttéren ilyen színű vonalak vannak, amelyek azonban általában feketék, tehát nem láthatók)
  - 4 színt használ vagy az egyik "szörny", vagy egy bizonyos típusú fal animációjára (amelyik éppen látható az adott pályán)
  - 2 szín kell a vízhez
  - további 4 színt használ a másik szörny és a kristályok animációjához
A színek értelmezése egyébként változhat a program futása közben, ez csak a játék közben látható paletta. Vannak még további palettával megvalósított animációk is: a címképernyőn a "Boulder Dash" hátterében felfelé scrollozódó minta (8 színt használ) és a pályák indításakor/végén a képernyőt feltöltő felfelé scrollozódó falminta (szintén 8 szín). Kisebb nehezítésként van még CRTC video cím állítgatással megoldott scrollozás is.
Ezt azért a NICK BIAS korlátozása mellett elég nehéz így átírni :evil:
Karakteres módban az animációkat a karakterek átdefiniálásával lehetne megoldani. Viszont csak 2*4 szín lehet:
  - az első (gyakrabban használt) palettán van a fekete, fehér, és két pályánként változó szín (a harmadik a képeken látható módon elveszik)
  - a második paletta fekete, a víz két színe (pl. sötétzöld és narancs), és az extra életnél villogó szín
Esetleg a karakterkészletet az eredetileg is 4 színű Commodore verziókból is meg lehetne próbálni átvenni.
« Last Edit: 2011.January.06. 16:49:58 by IstvanV »

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3191
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: CPC
« Reply #652 on: 2011.January.06. 16:50:30 »
Ezeken a képeken a színek számának a csökkenése (5-ről 4-re) mennyire észrevehető ?

Ha nem szólsz, hogy mit kell figyelni, nagyon nehezen.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: CPC
« Reply #653 on: 2011.January.06. 19:20:13 »
Ezeken a képeken a színek számának a csökkenése (5-rõl 4-re) mennyire észrevehetõ ?

Számomra nagyjából semennyire.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14722
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: CPC
« Reply #654 on: 2011.January.06. 19:46:51 »
Ha nem szólsz, hogy mit kell figyelni, nagyon nehezen.
Egyetértek!

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14722
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: CPC
« Reply #655 on: 2011.January.06. 19:51:14 »
Karakterekbõl mennyi kell? Mert ha megoldható 64 karakteres módban, akkor a másik ALTIND bit használatával a másik két színpár is elérhetõ!

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: CPC
« Reply #656 on: 2011.January.06. 20:07:59 »
Karakterekbõl mennyi kell? Mert ha megoldható 64 karakteres módban, akkor a másik ALTIND bit használatával a másik két színpár is elérhetõ!

Valóban, de az ALTIND0 használatát egyébként is terveztem, ezért is írtam 2*4 színt :) Azonban az így előállítható 8 színt csak korlátozottan lehet használni, egy karakteren belül vagy csak az első 4, vagy a második 4 fordulhat elő. A második 4 színű palettát a víz és az extra életnél megjelenő villogó színes vonalak használták volna, de ezek minőségét rontva részben megoldható lenne az 5. szín is (a kövek így is problémásak, mert egyszerre fordul elő mind az 5 szín).
ALTIND0 egyébként nem csak 64 színű módban használható. Ha több van, akkor a karakterkészlet egyes részei egyszerűen más színűek lesznek (pl. 256 karakter és ALTIND0 esetén az első és a harmadik 64 karakter használná a 0-3. paletta színeket, a második és negyedik 64 karakter pedig a 4-7. színeket).

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: CPC
« Reply #657 on: 2011.January.07. 09:40:59 »
Ebben az esetben nem is láttam semmilyen színvesztést :)
Nagy fába vágtad a fejszéd.
« Last Edit: 2011.January.07. 09:44:37 by geco »

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: CPC
« Reply #658 on: 2011.January.07. 16:07:13 »
Ebben az esetben nem is láttam semmilyen színvesztést :)
Nagy fába vágtad a fejszéd.

Valószínűleg megoldható, mert a CPC-s verzió is átirat, és olyan gépről készült, ami tud hardver karakteres módot. Valójában a program szinte minden grafikát a karakteres mód szoftveres emulációjával jelenít meg, kivéve a "Mirrorsoft" és "First Star" logókat, amelyeket azonban már sikerült karakterekre konvertálni:
  [ Guests cannot view attachments ]

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: CPC
« Reply #659 on: 2011.January.07. 19:22:30 »
Valószínűleg megoldható, mert a CPC-s verzió is átirat, és olyan gépről készült, ami tud hardver karakteres módot. Valójában a program szinte minden grafikát a karakteres mód szoftveres emulációjával jelenít meg, kivéve a "Mirrorsoft" és "First Star" logókat, amelyeket azonban már sikerült karakterekre konvertálni:
Jó lett, akkor az EP verzió nagyságrendekkel gyorsabb is lesz?