Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: CPC (Read 458166 times)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: CPC
« Reply #435 on: 2010.July.27. 20:56:55 »
Egyébként, ha közvélemény tartunk a sebesség vs hangemuláció pontossága kérdésében, én a sebességre szavazok.
Választhatóra lehetne?

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: CPC
« Reply #436 on: 2010.July.27. 21:04:22 »
A burkológörbe emuláció nem fogyaszt nagyon sok CPU időt, amikor éppen nem aktív a burkológörbe (azaz a játék nagy részében), akkor talán 2%-ot se használ. De ha fontos, akkor könnyen be lehet építeni olyan "csalást", ami egy CALL utasítást JP-re cserélve letiltja a burkológörbe megszakítást.

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3191
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: CPC
« Reply #437 on: 2010.July.27. 21:08:31 »
A burkológörbe emuláció nem fogyaszt nagyon sok CPU időt, amikor éppen nem aktív a burkológörbe (azaz a játék nagy részében), akkor talán 2%-ot se használ. De ha fontos, akkor könnyen be lehet építeni olyan "csalást", ami egy CALL utasítást JP-re cserélve letiltja a burkológörbe megszakítást.

Ha jól értem, a "turbó mód" lassítja le. A 2%-ot megéri a hang.  :ds_icon_cheesygrin:

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: CPC
« Reply #438 on: 2010.July.27. 21:13:11 »
Ha jól értem, a "turbó mód" lassítja le. A 2%-ot megéri a hang.  :ds_icon_cheesygrin:

A turbó módnak sem kellene lassítania, illetve csak azt akadályozza meg, hogy egy képkocka időtartama nagyon rövid legyen (4 MHz-es gépen ha nem csak a horizont vagy egy üres fal van a képen, akkor ezt az időhatárt a játék általában nem éri el egyébként sem). A probléma az, hogy jelenleg bugos, és néha akkor is lassít, amikor nem kellene :oops:

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: CPC
« Reply #439 on: 2010.July.28. 00:04:22 »
Újabb javítás:
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]
Ha ezzel már nincs probléma, akkor javítom a többit is.

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3191
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: CPC
« Reply #440 on: 2010.July.28. 16:24:17 »
Ez jónak tűnik! A demo még 2 másodperccel hamarabb le is fut.
A Driller-nél is megcsinálod, lássuk ott mennyit gyorsul?
A többit miért kell átalakítani? Azokban a "turbó módnál" még nem jó a demó?

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: CPC
« Reply #441 on: 2010.July.28. 16:32:56 »
Ez jónak tűnik!

Egy kisebb hiba még van, de ezért talán nem érdemes megint új verziót feltölteni: a "nem ér véget a játék" csalás nem jelent védelmet a "SPLAT! - CRUSHED" ellen.

Quote
A Driller-nél is megcsinálod, lássuk ott mennyit gyorsul?
A többit miért kell átalakítani?

A Total Eclipse 1-től kezdve minden játékba az új, bugos turbó mód megvalósítás került. Tehát azoknál is előfordulhat egyes helyszíneken nagyobb lassulás a hiba miatt. Ennek a javítása mellett még az új csalást és a jobb minőségű négyszögjel&zaj hangokat is be lehet építeni.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: CPC
« Reply #442 on: 2010.July.28. 16:37:30 »
Nem csináltok lores verziót? Függõlegesen is lehetne felezni a felbontást. Kíváncsi lennék mennyit gyorsul.
Lehet hogy egy egészen komoly gyorsaságú 3d játék lehetséges lett volna EP-n? :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: CPC
« Reply #443 on: 2010.July.28. 16:40:36 »
Nem csináltok lores verziót? Függõlegesen is lehetne felezni a felbontást. Kíváncsi lennék mennyit gyorsul.
Lehet hogy egy egészen komoly gyorsaságú 3d játék lehetséges lett volna EP-n? :)

Valamennyit gyorsulna, de elsősorban a "könnyű" részeknél lenne jelentős, ahol csak kevés részlet van a képernyőn. A leglassabb (>1s) képkockáknál az idő nagy részét a felbontástól független számolás teszi ki.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: CPC
« Reply #444 on: 2010.July.28. 17:19:40 »
Ha ezzel már nincs probléma, akkor javítom a többit is.
Nekem az eddigiekkel sem tûnt volna fel a probléma. De talán csak azért, mert az ilyesfajta játékokkal semeddig nem tudok eljutni.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: CPC
« Reply #445 on: 2010.July.28. 19:34:44 »
Valamennyit gyorsulna, de elsõsorban a "könnyû" részeknél lenne jelentõs, ahol csak kevés részlet van a képernyõn. A leglassabb (>1s) képkockáknál az idõ nagy részét a felbontástól független számolás teszi ki.


jó de azért ez is gyorsítana valamit és érdekes lenne kipróbálni, ha már ennyire belenyúltatok a programba (ami nem semmi!)
sõt van egy másik ötletem is, egyfajta interlace móddal is lehetne gyorsítani, azaz egyik frame-ben a páros, másikban a páratlan sorokat számolni. ez egyfajta motion blur-nek is megfelelne (természetesen úgy értem hogy képváltáskor megmaradnak az elõzõ frame sorai)

raszter színezéssel meg a grafikán lehetne javítani. egyik szín pl. a képernyõ közepe fele sötétedne, mások meg arrafelé világosodnának. úgy kell csinálni hogy ne legyen erõs fényesség különbség, csak finoman. persze lehet, hogy hülyeség
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: CPC
« Reply #446 on: 2010.July.31. 19:04:12 »
További javított verziók (bár a Drillernél úgy látom, valójában nem okozott különösebb problémát a hiba, a Total Eclipse 1-2-nél pedig csak bizonyos szobákban):
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]

  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]

  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]

Ezek a file-ok csak a teljesség kedvéért, egyik sem változott:
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]

  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]

  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]

  [ Guests cannot view attachments ]

A Total Eclipse 1-2 esetében a négyszögjel&zaj módot használó hangokon is próbláltam javítani, illetve ezeket a CPC-hez hasonlóbbra módosítani. Mindkét játékba bekerült a "nem ér véget a játék" csalás is. Burkológörbe úgy látszik, szerencsére csak a Dark Side-ban van, legalábbis a többiben még nem találtam. Nagyon gyors (pl. 40 MHz-es vagy gyorsabb) Z80-at emulálva ezek a verziók kevésbé hajlamosak egy billentyűlenyomásra kettőt lépni vagy fordulni.
Játék közben a funkcióbillentyűk a Castle Master 1-2 kivételével most mindegyik játékban ezek lettek:
  F1: eredeti lépésméret, 5.56 fps maximális sebesség (egy képkocka 180 ms); ez az alapértelmezett mód
  F2: 2/3 lépésméret, 8.33 fps maximális sebesség (egy képkocka 120 ms); 7.12 MHz-es gépen talán már valamennyire elfogadhatóan működik
  F5: 1/3 lépésméret, 16.67 fps maximális sebesség (egy képkocka 60 ms); elsősorban emulátoron hasznos
Természetesen mindegyik használható egyszerűen a lépésméret és fordulási szög gyors állítására 4 MHz-es gépen is :)
  F7: alapértelmezett gyors célzás (csak Driller és Dark Side)
  F8: lassú, pontosabb célzás (csak Driller és Dark Side)

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3191
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: CPC
« Reply #447 on: 2010.July.31. 19:58:12 »
A Castle Master 2 része ezek szerint nem érintett a hibában?
Mi volt a hiba, azt lehet tudni? Tesztelésnél jó, ha tudjuk, mire kell figyelni.

Sajnos csak holnap délután tudom kicserélni, nem vagyok otthon.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: CPC
« Reply #448 on: 2010.July.31. 20:36:48 »
A Castle Master 2 része ezek szerint nem érintett a hibában?
Mi volt a hiba, azt lehet tudni? Tesztelésnél jó, ha tudjuk, mire kell figyelni.

Nem feltűnő az eltérés, csak annyi jelentősége van, hogy néhány helyen a Dark Side-hoz hasonlóan lassulást eredményezett a hiba. A Drillernél tulajdonképpen nem is tudom, hogy a gyakorlatban előfordul-e ilyen probléma, vagy csak ritkán. A leghasznosabb újdonság talán a Total Eclipse-ben a javított hang és több csalás :)

A Castle Master 1-2 azonos módon van konvertálva, és egyikben sincs ez a hiba. Igaz, természetesen az új átiratokba került különböző újdonságok sincsenek, de talán már érdemesebb lenne más játékokat átírni :)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: CPC
« Reply #449 on: 2010.July.31. 21:03:00 »
A Castle Master 1-2 azonos módon van konvertálva, és egyikben sincs ez a hiba. Igaz, természetesen az új átiratokba került különbözõ újdonságok sincsenek
Lehet, hogy én vagyok maximalista, de akkor már legyen benne ezekben is, ha nem túl nagy meló  :oops: