Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: CPC (Read 462986 times)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: CPC
« Reply #330 on: 2010.June.23. 12:12:45 »
Szerintem a Driller, Dark Side Total Eclipse 1-2, Castle Master 1-2 egy kaptafára készült.

OK, megnézem a Castle Master 2-t.

Ezek gondolom 4 Mhz-n értendők. 6 MHz-n arányosan gyorsul? Azt le tudod mérni?

7.119 MHz-en a legújabb verzióval 333 és 567 ms lett a fenti teszt. Ez gyakorlatilag pontosan az órajellel arányos gyorsulást jelent, ami arra utal, hogy a program memóriahozzáféréseinek a nagy részét a normál RAM teszi ki, és csak kevés ideig tart a pixel rajzolás (a video RAM nem gyorsul az órajellel arányosan, mert ott fix 889846 Hz-es frekvenciához kell szinkronizálni a hozzáféréseket). A sebességet egyébként bárki tesztelheti ezekkel a scriptekkel:
  [ Guests cannot view attachments ]     (CPC-hez)
  [ Guests cannot view attachments ]     (EP-hez)
  [ Guests cannot view attachments ]     (mentett játékállás a második teszthez)
A scriptet egyszerűen futtatni kell a játék közben, és aztán minden képkocka időtartamát kiírja a monitor ablakba.

A gyorsulást hogy sikerült elérni?
"Leprogramoztad" az Incentive-s fejlesztőgárdát...  :)

Magán a 3D motoron nem változtattam (bár lehet, hogy ott lehetne a legtöbbet gyorsítani, csak sok munkával), hanem olyan részekkel próbálkoztam, amelyeknek értettem a működését :oops: A castconv.s-ben megtalálható az összes lecserélt rutin új forráskódja is, azaz:
  - 542Dh: előjeles szorzás: AHL = A * HL
  - 5483h: előjeles szorzás: DEHL = DE * HL
  - 54F1h: előjeles osztás: AHL = AHL / DE, DE = maradék  (a legtöbb időt talán itt sikerült nyerni, ez egy sokat használt, és lassú rutin)
  - 5578h: előjeles szorzás: HL = H * L
  - 63F2h: előjeles osztás: DEHL = DEHL / BC a legközelebbi egész (a többivel ellentétben nem 0) felé kerekítve, BC = maradék
  - 56F7h: 60 byte feltöltése azonos byte-al (36C6h-nál található az új feltöltést végző 30 PUSH utasítás);
    ez csak a külső területeken használt, a szobákban nem
Amint látható, elsősorban egyszerű aritmetikai rutinokat cseréltem le többé-kevésbé gyorsabbakra. Az EP-s átiratoknál az elsőhöz képest gyorsult még egy keveset a paletta átdefiniálása a képernyő villogtatásakor.

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14732
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: CPC
« Reply #331 on: 2010.June.23. 12:21:03 »
Amint látható, elsõsorban egyszerû aritmetikai rutinokat cseréltem le többé-kevésbé gyorsabbakra.
Ezt esetleg a már létezõ Total Eclipse és társai átiratokba is bele tudnád tenni? Vagy átírni ezek CPC-s verzióit  :oops:

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: CPC
« Reply #332 on: 2010.June.23. 12:47:47 »
Ezt esetleg a már létezõ Total Eclipse és társai átiratokba is bele tudnád tenni? Vagy átírni ezek CPC-s verzióit  :oops:

Ha a Castle Master-ben használtakkal azonos rutinok vannak azokban is (a Castle Master 2-ben már meg is találtam mindet), akkor természetesen az újak beépíthetők a többi játékba is.

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3197
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: CPC
« Reply #333 on: 2010.June.23. 19:40:13 »
Azért egymás mellé rakva a CPC verziót, és az EP-t, ez a gyorsulás is sokat számít! Főleg, ha 6Mhz-n megy a gép!

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: CPC
« Reply #334 on: 2010.June.23. 23:24:32 »
Castle Master 2:
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]
Ezúttal töröltem a nem használt memóriaterületeket (0000h-1E7Fh, A480h-BFFFh), hogy kisebb legyen a tömörített méret. Remélhetőleg ezek valóban nem használtak, és nem tűnt el a pálya fele :) :oops: Az első rész is kisebb lehetett volna néhány kilobyte-al ilyen módon.
Az lzm2ldr.s új verzió, javít egy hibát, amely az előző, optimalizált változatba került és csak tömörítetlen adatblokk esetén fordul elő.

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3197
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: CPC
« Reply #335 on: 2010.June.24. 09:15:56 »
Ez rekord gyors volt  :ds_icon_cheesygrin:

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: CPC
« Reply #336 on: 2010.June.25. 18:06:51 »
Ez egyelőre teszt verzió:
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3197
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: CPC
« Reply #337 on: 2010.June.26. 09:15:25 »
Ameddig eljutottam benne, hibát nem láttam. Mondjuk nehezebb, minta Castle Master,a pajzs pillanatok alatt elfogy, ha nem figyelünk.
Szerintem ez, és a Driller a legjobb Incentive játék, lehet benne szabadon repkedni :)
Lehet, hogy célszerű is lenne pár cheat.
« Last Edit: 2010.June.26. 10:02:00 by Lacika »

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: CPC
« Reply #338 on: 2010.June.30. 23:27:28 »
Dark Side:
 [ Guests cannot view attachments ]
 [ Guests cannot view attachments ]
Csalások az Impossible Mission-höz hasonlóan választhatók, leheto"ség van sérthetetlenségre (külön a lövésekkel és a falakkal szemben), végtelen üzemanyagra, végtelen ido"re, és tetszo"leges magasságból való leesésre.
Egyéb kisebb újdonságok:
 - az F7/F8 billentyu"kkel lehet választani az eredeti gyors, vagy lassabb és pontosabb célzást
 - az F1/F2/F5 a Castle Master 1-2-höz hasonlóan állítja a maximális képfrissítési sebességet és a lépésméretet, de itt az F1 a leglassabb és legkisebb felbontású, az F5 pedig a leggyorsabb és legnagyobb felbontású mód
 - a célzás mód átkapcsolásakor megvárja a SPACE elengedését, így ez most már kevésbé "véletlenszeru"en" mu"ködik
 - minimális mértéku" gyorsulás

CPC verzió .CDT formátumra konvertálva:
 [ Guests cannot view attachments ]

Forráskód és a konvertáláshoz használt programok (ezeket talán részletesebben is leírhatnám, de nem valószínu", hogy van, akit érdekel):
 [ Guests cannot view attachments ]
 [ Guests cannot view attachments ]
 [ Guests cannot view attachments ]

Új lzm2ldr.s file (betölto" a "dtf -cp -lz2" formátumhoz) - kisebb méretcsökkenés és gyorsulás:
 [ Guests cannot view attachments ]
« Last Edit: 2010.June.30. 23:30:49 by IstvanV »

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7113
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: CPC
« Reply #339 on: 2010.July.01. 08:34:54 »
Forráskód és a konvertáláshoz használt programok (ezeket talán részletesebben is leírhatnám, de nem valószínu", hogy van, akit érdekel):
Annak nem jön rosszul, aki esetleg a jövőben dönt úgy, hogy nekiáll programokat átírni :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: CPC
« Reply #340 on: 2010.July.01. 13:17:17 »
Annak nem jön rosszul, aki esetleg a jövőben dönt úgy, hogy nekiáll programokat átírni :)

Ha valóban van valaki, aki CPC játékokat szeretne átírni EP-re (bár nem hiszem, hogy van :(), akkor talán érdemes lenne az ep128.hu-n található "Spectrum programok átírása"-hoz hasonló leírást készíteni CPC-hez. De valószínűleg nem érné meg, mert sok munka lenne, és senki nem olvasná.

Offline nyuzga

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2282
  • Country: hu
Re: CPC
« Reply #341 on: 2010.July.01. 13:39:12 »
Dark side és Driller térkép.

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14732
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: CPC
« Reply #342 on: 2010.July.01. 14:17:26 »
Anno egyszer régen elkezdtünk egy ilyet...
Jó lenne, ha a tapasztaltabbak kibõvítenék, mert én csak egy félkész átiratig jutottam el  :oops:

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3197
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: CPC
« Reply #343 on: 2010.July.01. 17:18:14 »
Ha valóban van valaki, aki CPC játékokat szeretne átírni EP-re (bár nem hiszem, hogy van :(), akkor talán érdemes lenne az ep128.hu-n található "Spectrum programok átírása"-hoz hasonló leírást készíteni CPC-hez. De valószínűleg nem érné meg, mert sok munka lenne, és senki nem olvasná.

Én támogatom az ötletet, Zozohoz hasonlóan!
Az tényleg kérdés, manapság hányan foglalkoznak / értenek / emlékeznek a Z80 programozásának "művészetére".

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14732
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: CPC
« Reply #344 on: 2010.July.01. 18:38:33 »
Saját tapasztalatomból azt mondom, hogy már csak saját magamnak is érdemes leírni a dolgokat, hogy egy fél év múlva legyen honnan visszaolvasni :ds_icon_cheesygrin:
Pl ezért is irkálom frissiben az új EXDOS felfedezéseket.