Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Boulder Dash (Read 46122 times)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Boulder Dash
« Reply #60 on: 2011.March.11. 22:20:13 »
Talán érdemeebb lenne a C64HQ-n fellelhetõ kismillió játékból kigyûjteni a pályákat?
Ez sem rossz, csak nem igényel különösebb kreativitást és így nem kerül bele egyik pályába sem pl. az Enterprise Forever vagy valami hasonló felirat. :D
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3191
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: Boulder Dash
« Reply #61 on: 2011.March.12. 10:21:07 »
Ha lenne rá igény, hogy .d64-ből ki kell szedni a file-okat, szóljatok.

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3191
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: Boulder Dash
« Reply #62 on: 2011.March.12. 19:17:29 »
WinVICE-ban a mentésnél elakadtam :oops:
Ha jól sejtem, ami úgy jön be, hogy a két játékos nevét kérdezi, az mind az említett szerkesztővel készült.

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3191
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: Boulder Dash
« Reply #63 on: 2011.March.12. 22:10:30 »
A Super Boulder a szokott módon jelentkezik be.

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3191
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: Boulder Dash
« Reply #64 on: 2011.March.12. 22:14:54 »
A script az ep128emu CPC emulátor módjában használható.

Szánom-bánom, erről már volt szó... Hogyan is lehet a script-et futtatni?  :oops:

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3191
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: Boulder Dash
« Reply #65 on: 2011.March.12. 22:17:16 »
Egy kis humoros:
A Spectrum-os BD-ben eléggé nonszensz, hogy ki lehet szaladni a képről. Nos a Super Boulder-bel (legalábbis az elsőben9 oylan gyors az emberkénk, hogy el lehet játszani ugyanezt.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Boulder Dash
« Reply #66 on: 2011.March.15. 09:12:35 »
Valóban, ez azonban nem az első részek "motorjára" épül, hanem újraírták (a pályák formátuma is más), így az esetleges átírást is újra kellene kezdeni. Nem tudom azonban, hogy érdemes-e, mert a pályaszerkesztőtől eltekintve nem tűnik igazán jónak (lassú, stb.), és eddig nem láttam különösebb érdeklődést a pályaszerkesztéssel kapcsolatban.

Ja, csak eszembe jutott, nem az átírás miatt említettem meg :), a CPC-s szerkesztőről nem is tudtam. Szerintem ez a csokor így teljes, én se hinném, hogy most mindenki nekiállna BD pályát szerkeszteni ;)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Boulder Dash
« Reply #67 on: 2011.March.15. 10:56:32 »
én se hinném, hogy most mindenki nekiállna BD pályát szerkeszteni ;)
Nekem tervbe van véve. Csak nem tudom, mikor jutok hozzá.  :oops:
Jó lesz ahhoz az a Lua scriptes szerkesztõ is, csak jussak hozzá. Van néhány "vad" pályaötletem.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Boulder Dash
« Reply #68 on: 2011.March.19. 17:22:06 »
Ez sem rossz, csak nem igényel különösebb kreativitást és így nem kerül bele egyik pályába sem pl. az Enterprise Forever vagy valami hasonló felirat. :D

Valami ilyesmi ?
  [ Guests cannot view attachments ]
« Last Edit: 2011.March.19. 17:28:24 by IstvanV »

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Boulder Dash
« Reply #69 on: 2011.March.19. 21:29:40 »
Valami ilyesmi ?
Ez az!
Csak egy "picit" nehéz. Az elsõ kincset nem tudom kibányászni az E betûbõl.
Második próbálkozásra is csak a PRISE E-jéig jutottam, ott sikeresen befalaztam magam. Tudok én!

Kezdõknek javaslom a következõ, könnyített változatot :D [ Guests cannot view attachments ]
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Boulder Dash
« Reply #70 on: 2011.March.19. 21:48:40 »
Ez milyen lett? [ Guests cannot view attachments ]
(Az a baj, nem tudom beállítani, hogy az összes gyémántot össze kelljen szedni.)

Meg még egy: [ Guests cannot view attachments ]

UI: Régebben volt szó arról, hogy a pályaszerkesztõben az egyes karakterek mit jelentenek. Többször átnéztem a fórumot, de nem találtam.  :oops:
« Last Edit: 2011.March.19. 22:12:54 by szipucsu »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Boulder Dash
« Reply #71 on: 2011.March.19. 23:43:40 »
Csak egy "picit" nehéz. Az elsõ kincset nem tudom kibányászni az E betûbõl.
Második próbálkozásra is csak a PRISE E-jéig jutottam, ott sikeresen befalaztam magam. Tudok én!

Megoldás 5. nehézségi szinten: [ Guests cannot view attachments ]

(Az a baj, nem tudom beállítani, hogy az összes gyémántot össze kelljen szedni.)

A minimálisan gyűjtendő gyémántok száma a diamondsRequired tömbben állítható be, külön az öt nehézségi szinten.

Code: Lua
  1. amoebaTime = 10
  2. magicWallTime = 15
  3. slimeParameter = 0x0F
  4. diamondValue = 20
  5. diamondBonusValue = 25
  6. diamondsRequired = { 20, 12, 13, 14, 15 }
  7. levelTime = { 180, 160, 140, 120, 100 }
  8. colors = { 0x00, 0xFF, 0xE4, 0xFC, 0xC4 }
  9. frameRates = { 0xF8, 0xF9, 0xFA, 0xFA, 0xFB }

Itt ezek a paraméterek találhatók:
  - amoebaTime - az amőba növekedése ennyi másodperc után a nyolcszorosára gyorsul
  - magicWallTime - a "varázsfal" ennyi másodpercig aktív
  - slimeParameter - a "slime" "áteresztőképességét" szabályozza; ebben a táblázatban látható, hogy az egyes értékek esetén mekkora valószínűséggel esik át a rajta levő kő vagy gyémánt egy adott lépésben:
    0x00: 100%
    0x01: 50%
    0x03: 25%
    0x07: 12.5%
    0x0F: 6.25%
    0x1F: 3.13%
    0x3F: 1.56%
    0x7F: 0.78%
    0xFF: 0.39%
  - diamondValue - egy gyémánt értéke, ha még nincs meg a minimális mennyiség
  - diamondBonusValue - egy "bónusz" gyémánt értéke a minimális mennyiség összegyűjtése után
  - diamondsRequired - a minimálisan gyűjtendő gyémántok száma, külön az öt nehézségi szinten
  - levelTime - a pálya teljesítésére rendelkezésre álló idő, másodpercben; szintén nehézségi szintenként állítható
  - colors - a paletta színei: háttér, fehér (általában), föld, kő, amőba (sötétzöld) / slime (sötétkék)
  - frameRates - a játék sebessége az egyes nehézségi szinteken, a nagyobb érték gyorsabb; így számítható a sebesség: 50 / (256 - N) fps. A játékban 0xF7 (5.56 fps) és 0xFB (10 fps) közötti értékeket használtam.

Quote
UI: Régebben volt szó arról, hogy a pályaszerkesztõben az egyes karakterek mit jelentenek. Többször átnéztem a fórumot, de nem találtam.  :oops:

Rövid leírás:

Code: Lua
  1. caveMapConvTable = {
  2.   { " ",        0x00 },         -- empty space
  3.   { ".:;",      0x01 },         -- earth
  4.   { "=",        0x02 },         -- brick wall
  5.   { "Mm",       0x03 },         -- magic wall
  6.   { "Ee",       0x04 },         -- cave exit
  7.   { "Ww",       0x07 },         -- steel wall
  8.   { "[]",       0x08 },         -- firefly
  9.   { "Oo",       0x10 },         -- boulder
  10.   { "*",        0x14 },         -- diamond
  11.   { "Pp",       0x25 },         -- player start position
  12.   { "Gg",       0x2A },         -- growing wall
  13.   { "<>Xx",     0x30 },         -- butterfly
  14.   { "Aa",       0x3A },         -- amoeba
  15.   { "Ss",       0x3E }          -- slime
  16. }

Az idézőjelek között a felhasználható karakterek láthatók, mindegyik ugyanazt a pályaelemet jelenti. Ezek sorban:
  - empty space: üres terület :)
  - earth: föld
  - brick wall: téglafal (felrobbantható)
  - magic wall: "varázsfal", a ráeső köveket egy bizonyos (állítható) ideig gyémántokká változtatja, ha van alatta szabad hely, viszont ha gyémánt esik rá, abból kő lesz :)
  - cave exit: kijárat; csak akkor lesz aktív, ha már sikerült elég sok gyémántot gyűjteni. Legalább egy kell, de lehet több is. Érdekesség, hogy ez is felrobbantható, ami megoldhatatlanná teheti a pályát.
  - steel wall: nem robbantható fal, ebből van a pálya "kerete", ahol ezen kívül csak bejárat és/vagy kijárat lehet (de a legfelső sorban azok sem)
  - firefly: a villogó négyzet alakú szörny
  - boulder: kő
  - diamond: gyémánt
  - player start position: bejárat, pontosan egynek kell lennie
  - growing wall: növekvő fal - ha van mellette szabad hely, akkor növekedni tud balra és jobbra (ez eredetileg csak a 2. részben van)
  - butterfly: a másik szörny, amely felrobbantva gyémántokká változik
  - amoeba: amőba: növekszik (állítható idő után sokkal gyorsabban), amíg vagy túl nagy lesz, vagy sikerül teljesen bezárni; az első esetben az egész kövekké, a másodikban pedig gyémántokká változik
  - slime: ugyanúgy néz ki, mint az amőba (azonban a színét érdemes sötétzöld helyett kékre állítani), de nem növekszik, hanem a gyémántok és kövek véletlenszerű - és állítható - idő után átesnek rajta, ha van alatta szabad hely (ez is új a 2. részben)

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3191
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: Boulder Dash
« Reply #72 on: 2011.March.20. 09:59:07 »
Megoldás 5. nehézségi szinten: (Attachment Link)

És ez milyen jó pálya!
remek fejtörő, és az arcade sem hiányzik belőle.