Enterprise Forever

:HUN => Konvertálás => CPC-ről => Topic started by: IstvanV on 2011.January.12. 00:28:53

Title: Boulder Dash
Post by: IstvanV on 2011.January.12. 00:28:53
Ez még nincs kész (több javítandó probléma is van), de valamennyire működik:
  [attachurl=#]
  [attachurl=#]
  [attachurl=#]

UI.: a legújabb teljes verzió itt (http://ep4ever.org/cpcr337l/boulder_dash-t599.0.html;msg22400#msg22400) található.
Title: Re: Boulder Dash
Post by: geco on 2011.January.12. 10:01:40
Ez még nincs kész (több javítandó probléma is van), de valamennyire működik:

Nagyon jó lett, és marha gyors :)
Hangok nélkül játszottam, de tetszett.
Title: Re: Boulder Dash
Post by: IstvanV on 2011.January.12. 11:30:05
Nagyon jó lett, és marha gyors :)

A sebesség szabályozása a még megoldandó feladatok között van :oops: Eredetileg csak a CPU sebessége határozza meg, így az átirat most 128K-s gépen gyorsabb, mint CPC-n, és turbós gépen tovább gyorsul. Arra is rá kellene még jönni, miért nem működik a címképernyőn a zene :???: A grafikán/animációkon is lehetne még javítani, esetleg jobbra cserélni másik verzióból.
Title: Re: Boulder Dash
Post by: szipucsu on 2011.January.12. 12:47:53
Ez még nincs kész (több javítandó probléma is van), de valamennyire mûködik:
Szerintem ez már így is marha jó, a sebesség külön tetszik.
A harmadik szintig el is vittem, ott már nem volt kedvem vacakolni. :D
Hogy a zene ilyen, az igazából nem is zavar, a régi EP-s idõkbõl az ilyet teljesen megszoktam. :D
Title: Re: Boulder Dash
Post by: IstvanV on 2011.January.12. 12:53:42
Hogy a zene ilyen, az igazából nem is zavar, a régi EP-s idõkbõl az ilyet teljesen megszoktam.

Már sikerült megtalálni a hiba okát, tehát biztosan nem marad ilyen.
Title: Re: Boulder Dash
Post by: geco on 2011.January.12. 13:15:33
Már sikerült megtalálni a hiba okát, tehát biztosan nem marad ilyen.

Mi volt a gond?
Title: Re: Boulder Dash
Post by: IstvanV on 2011.January.12. 14:48:19
Mi volt a gond?

Elfelejtettem menteni a HL regisztert egy helyen :oops:
Title: Re: Boulder Dash
Post by: Lacika on 2011.January.16. 15:16:27
Ez még nem végleges Bouldr Dash? El sem tudom képzelni, mit lehet még rajta csiszolni?  :)
Title: Re: Boulder Dash
Post by: IstvanV on 2011.January.16. 16:03:22
Ez még nem végleges Bouldr Dash? El sem tudom képzelni, mit lehet még rajta csiszolni?  :)

  - a már említett hibák (pl. zene) javítása :oops:
  - optimalizálás, sebességszabályozás (EP64-en gyorsabb, turbós gépen lassabb lesz, mint a beta verzió :))
  - 5. szín megvalósítása (ez kész van, most már látható a földnél és a kövek bal alsó karakterén, viszont nincs külön 6. szín a vízhez, és az extra életnél megjelenő vonalak is változnak)
  - (remélhetőleg :oops:) jobb animációk - mivel EP-n a paletta állítgatása helyett a karakterkészletet definiálja át a program, így több fázíst lehet használni (változik a víz, a gyémántok, és az a szörny, amelynek a felrobbantásakor gyémántok keletkeznek); ez is készül, de még nem fejeztem be
  - a többi verzió támogatása, a játék külön file-okra darabolása (program, karakterkészlet, pályák); ez azt jelenti, hogy lesz majd külön file-ban Boulder Dash 2 és 3 pálya is (amelyek átnevezve szintén játszhatók), illetve az újabb változatok karakterkészletei (azaz a pályák és grafikák tetszőlegesen kombinálhatók lesznek a megfelelő file-ok átnevezésével)
Title: Re: Boulder Dash
Post by: szipucsu on 2011.January.16. 16:23:33
Kicsit elvetemült ötlet, de akkor már lehetne akár saját karakterkészleteket is definiálni a játékhoz (aki akar), vagy pályákat tervezni. Ha külön fájlban vannak a pályák és nincsenek tömörítve, és karakteres formában tárolja a pálya részeit, akár BASIC-ben is lehetne elviselhetõ pályaszerkesztõt írni talán...
Title: Re: Boulder Dash
Post by: Lacika on 2011.January.16. 16:57:44
  - a többi verzió támogatása, a játék külön file-okra darabolása (program, karakterkészlet, pályák); ez azt jelenti, hogy lesz majd külön file-ban Boulder Dash 2 és 3 pálya is (amelyek átnevezve szintén játszhatók), illetve az újabb változatok karakterkészletei (azaz a pályák és grafikák tetszőlegesen kombinálhatók lesznek a megfelelő file-ok átnevezésével)

Ha megint ilyen full extrás program készül, az átnevezgetős megoldás helyett a menüből választás lenne célszerűbb  ;-)
Title: Re: Boulder Dash
Post by: Zozosoft on 2011.January.16. 17:59:10
Ha megint ilyen full extrás program készül, az átnevezgetõs megoldás helyett a menübõl választás lenne célszerûbb  ;-)
En is ezt akartam javasolni :-)
Title: Re: Boulder Dash
Post by: IstvanV on 2011.January.16. 19:19:50
Ha megint ilyen full extrás program készül, az átnevezgetős megoldás helyett a menüből választás lenne célszerűbb  ;-)

Ha valaki megírja a menüt a választáshoz, akkor beépítem :)
Title: Re: Boulder Dash
Post by: geco on 2011.January.16. 20:14:18
Ez a néhány byte elég az első pálya leírásához (érdemes összevetni ezzel (http://www.ep128.hu/Games/pic/!Map/Boulder_Dash.png) a térképpel) :)
Nem semmi, a fene se gondolta volna, hogy a Boulder Dash-ban ilyen durva megoldások vannak.
Title: Re: Boulder Dash
Post by: IstvanV on 2011.February.02. 00:16:04
Ez egy elvileg nagyjából már kész verzió, de hibák még előfordulhatnak :oops:
  [attachurl=#]
(UI.: a legújabb verzió itt (http://ep4ever.org/cpcr337l/boulder_dash-t599.0.html;msg22400#msg22400) található)
A csomag tartalma:
  - bouldash - a CPC verzió (http://cpc-power.com/index.php?page=detail&onglet=dsk&num=460) átirata (a grafikán néhány helyen kissé módosítottam, de nem biztos, hogy jobban néz ki :oops:)
  - boulder1 - Boulder Dash C64 (http://noname.c64.org/csdb/release/?id=92740) (a CPC átirat motorja C64 grafikával, és a pályák színe is más, illetve az 1. nehézségi szint valamivel lassabb is)
  - boulder2 - Boulder Dash 2 C64 (http://noname.c64.org/csdb/release/?id=87476) (szintén C64 stílusú grafika és színek, és lassú - a C64 verziót emuláló - sebesség); van betöltőkép is (bd2scr.com), amely animált, és külön indítható
  - boulder3 - Boulder Dash 3 C64 (http://noname.c64.org/csdb/release/?id=65325) (ez is C64 - ezúttal a 3. résznek megfelelő - grafika és pályák; "demo" ehhez a részhez eredetileg nem volt, így azt készítettem hozzá. Ehhez is van betöltőkép.)
  - bd1cc - Boulder Dash Classic Collection (http://www.ep128.hu/Games/Boulder_Dash_Classic_Collection.htm) Spectrumról konvertálva, C64 karakterkészlettel. Tartalmazza az 1. és 3. rész pályáit is (bd1cc_a1.lvl és bd1cc_a2.lvl), ezek más színűek és a könnyebb nehézségi szinteken gyorsabb sebességre vannak beállítva, mint a C64 konverziók
  - bd2cc - Boulder Dash 2 Classic Collection (http://www.ep128.hu/Games/Boulder_Dash_2_Classic_Collection.htm) szintén Spectrumról és C64 karakterkészlettel, és tartalmazza a 2. rész pályáit is (bd2cc_a1.lvl) a C64 verzióhoz képest eltérő színekkel és sebességgel
A bouldash.com és bouldash.prg file-ok minden könyvtárban azonosak, csak a pályák és a karakterkészletek változnak. A program mindig a "bouldash.chr" és "bouldash.lvl" file-okat próbálja betölteni, így a Spectrumos pálya gyűjteményeknél a megfelelő file-t át kell nevezni ahhoz, hogy játszható legyen (az "alapértelmezett" file-ok a bd1cc_a3.lvl és bd2cc_a2.lvl másolatai).

A "motor" ezeket tudja:
  - EXOS és EP64 kompatibilis, EP64-en is játszható sebességű, ugyanakkor turbós gépen sem gyorsul fel
  - 4 (illtve az ALTIND0 segítségével valójában 5) színű karakteres módot használ
  - támogatja a Boulder Dash 2 pályáit (konvertálva) - ehhez valójában bővíteni kellett a programot, mert a 2. rész pálya formátuma új funkciókat is tartalmaz
  - nagyobb terület használható a pályák és a demo (1. pálya végigjátszása) céljára
  - az .lvl fejléc tartalmazza - egyéb információk mellett - az 5 színt (EP formátumban, azaz 256 szín közül lehet választani) minden pályához, és az egyes pályák sebessége (egy lépés időtartama 20 ms egységekben) is állítható, külön mind az 5 nehézségi szinten
  - jobb animációk, mint a CPC verzióban, amely a paletta átdefiniálását használta erre a célra
  - egyes részeket optimalizáltam, hogy EP64-en jobb legyen a sebesség
  - különböző egyéb kisebb módosítások
  - legmagasabb pontszám mentés (sok haszna ugyan nincsen a különböző pályák és nehézségi szintek miatt)
  - 6 csalás választható indításkor:
    F1: örökélet
    F2: végtelen idő
    F3: 5 élet a játék kezdetén 3 helyett
    F4: valamivel lassabban fogy az idő (5/6 arányban)
    F5: a kezdő pálya tetszőlegesen választható A és P között, nem csak A, E, I, vagy M lehet
    F6: a kezdő nehézségi szint bármelyik pályán lehet 4 és 5 is, nem csak az elsőn

Irányítás:
  - a menüben:
    Enter: játékosok száma és irányítás választása
    bal/jobb (lehet joystick is, ha az van kiválasztva): kezdő pálya választása
    fel/le: kezdő nehézségi szint választása
    tűz: játék indítása
  - demo lejátszás közben:
    tűz: kilépés
    Space: szünet/folytatás
  - játék közben:
    billentyűzet használatakor: bal Shift: tűz, ;: fel, /: le, Z: bal, X: jobb
    joystick használatakor: EXT1: 1. játékos, EXT2: 2. játékos (ha van)
    a beépített joystick és a jobb Shift használható a billentyűzet és az EXT1 helyettesítésére is
    Space: szünet/folytatás
    Esc: játék feladása (egy élet elvesztése)
    Ctrl+bal Shift+Esc: kilépés a menühöz
Title: Re: Boulder Dash
Post by: Lacika on 2011.February.02. 07:25:45
Délután tudom csak megnézni, jujjj de izgi!  :smt038 Ez is full extrás átiratnak tűnik!
Én már azon töröm a fejemet, hogy egyben rakjam ki, vagy részenként / változatként külön-külön?  :smt017
Title: Re: Boulder Dash
Post by: Lacika on 2011.February.02. 07:28:15
"Spectrumról konvertálva, C64 karakterkészlettel."

Ez alatt mit kell érteni? A pályák nem ugyanazok a C64 és Spectrum verzióban?
Title: Re: Boulder Dash
Post by: Zozosoft on 2011.February.02. 07:40:25
 :smt038 :smt038 :smt038 :smt038 :smt038
Title: Re: Boulder Dash
Post by: Lacika on 2011.February.02. 08:37:46
"nagyobb terület használható a pályák és a demo (1. pálya végigjátszása) céljára"
Memóriaterületet kell ez alatt érteni? A pályák - gondolom - nem változtak?
Title: Re: Boulder Dash
Post by: geco on 2011.February.02. 09:07:21
Tuti lett  :smt041 Ep64-en is megy mint a villám, szerintem a legjobb 8bites verziók lettek, megnéztem most a CPC-s Boulder Dash-t, mindenképp jót tett neki a színváltoztatás, a CPC verzóban eléggé vad a színkavalkád, BD III is jobb a C64 palettával, inkább legyen kevesebb szín, de az legyen összhangban :)
Title: Re: Boulder Dash
Post by: IstvanV on 2011.February.02. 15:55:53
"Spectrumról konvertálva, C64 karakterkészlettel."

Ez alatt mit kell érteni? A pályák nem ugyanazok a C64 és Spectrum verzióban?

Elvileg ugyanazok mindegyik verzióban, illetve ezeket a kis eltéréseket találtam a pálya adatok összehasonlításával:
  - az első részben az első (D és E pálya közötti) bónusz pályán a C64 verzió csak 10 másodperc időt ad, a CPC és Spectrum változatok viszont 12-t. Így is lehetséges a teljesítése, de nem lehet megvárni, amíg a "szörny" körbemegy egyszer, hanem azonnal rá kell ejteni a követ :)
  - a második részben a J pálya a Spectrum (Boulder Dash 2 Classic Collection) verzióban két bejáratot tartalmaz. Mivel mindkettő ugyanazon a pozíción van, ennek nincs gyakorlati jelentősége (egyébként egyszerre két játékos lenne a pályán :))
Ezektől eltekintve az eredeti 1-3. rész pályái mindegyik változatban egyformák, de a fejlécben vannak különbségek. Mindegyik más színű, és a sebességek sem azonosak az egyes konverziókban:
  - CPC Boulder Dash 1 (az 1-es nehézségi szinttől kezdve az 5-ösig): 7.14 fps, 7.14 fps, 8.33 fps, 8.33 fps, 10 fps
  - C64 Boulder Dash 1 és 3: 6.25 fps, 7.14 fps, 8.33 fps, 8.33 fps, 10 fps
  - C64 Boulder Dash 2: 5.56 fps, 6.25 fps, 7.14 fps, 8.33 fps, 8.33 fps (ez pontosan megegyezik az eredetivel, a többi viszont nem, mert nem megszakítással, hanem üres ciklussal időzítenek)
  - Spectrum Boulder Dash 1 és 2 Classic Collection: 7.14 fps, 7.14 fps, 8.33 fps, 8.33 fps, 8.33 fps (kivéve a bd2cc_a2.lvl-ben az E pályát, ahol növeltem a sebességet 8.33/8.33/10/10/10-re, mert egyébként nem tudtam elég gyorsan végigjátszani; lehet, hogy más pályákon is van hasonló probléma, de csak néhányat teszteltem a sok száz közül)

"nagyobb terület használható a pályák és a demo (1. pálya végigjátszása) céljára"
Memóriaterületet kell ez alatt érteni? A pályák - gondolom - nem változtak?

A pálya adatokat a formátum konverziójától eltekintve nem módosítottam, csak a színeknél és sebességeknél vannak eltérések. A nagyobb felhasználható terület (320 byte fejléc + 2128 byte pálya adat + 112 byte demo) azért van, hogy az "extra" pályák - amelyek gyakran több helyet igényelnek - is elférjenek.

Egyébként a Spectrumról konvertált pálya gyűjteményben már találtam hibát :( A bd1cc_a3.lvl (ami egyben az "alapértelmezett" bd1cc/bouldash.lvl is a csomagban) O és P pályája, illetve az összes bónusz pálya is hiányzik. Ezek helyett vagy szemét jelenik meg a képernyőn, vagy lefagy a program. Megnéztem az eredetit Spectrum emulátorral, és úgy látszik, ezek a pályák egyszerűen nincsenek a memóriában (tehát már ott is rossz, nem a konvertálás során rontottam el). Lehet, hogy a Spectrumos pályák között van még több hibás is :ds_icon_frown:
Title: Re: Boulder Dash
Post by: Vicman on 2011.February.02. 18:43:45
köszönöm István,  Én hozzá hogy gamesbase  (.......google translation  :ds_icon_cheesygrin:)
Title: Re: Boulder Dash
Post by: IstvanV on 2011.February.02. 19:03:21
Én hozzá hogy gamesbase  (.......google translation  :ds_icon_cheesygrin:)

There is an error in one of the "classic collection" level sets, though (it was already there before conversion), so I will replace the package soon with a fixed version.
Title: Re: Boulder Dash
Post by: Vicman on 2011.February.02. 19:34:48
There is an error in one of the "classic collection" level sets, though (it was already there before conversion), so I will replace the package soon with a fixed version.
O.K.

btw.
I will upload the (final) GameBase Enterprise v1.0 this weekend. (here and on UG)
The "Set Item" GEMUS Script by .mad. works perfect.
So, try to fix the error, before releasing the GB  :)
Title: Re: Boulder Dash
Post by: Lacika on 2011.February.02. 19:51:16
Lehet, hogy a Spectrumos pályák között van még több hibás is :ds_icon_frown:

Gondolom ellenőrzés gyanánt csak a próbálgatás jöhet szóba? Nem lehet ellenőrizni valahogy a pályaadatok formátumát?  :ds_icon_cheesygrin:
Title: Re: Boulder Dash
Post by: IstvanV on 2011.February.02. 19:57:40
Gondolom ellenőrzés gyanánt csak a próbálgatás jöhet szóba? Nem lehet ellenőrizni valahogy a pályaadatok formátumát?  :ds_icon_cheesygrin:

Lehetne ilyen célra scriptet írni, de a file-okat tömörítetlenül hexdump formátumban gyorsan átnézve a többiben jónak tűnt az adat (a rossz file-nál ránézésre is látszik, hogy a végén szemét van). De a World of Spectrum (http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0020659)-on már megtaláltam ezt a pályagyűjteményt .TZX formátumban is, és abban jónak tűnik (úgy látszik, csak a .TAP verzió rossz), és még több pálya is van :)
Title: Re: Boulder Dash
Post by: szipucsu on 2011.February.02. 20:57:38
Ez jó, tetszik mindegyik.  :smt041
A boulder1 mappában lévõ változat színei nekem is jobban tetszenek, mint a másik. (A C64-es a jobb, ha jól emlékszem, melyik változat melyik.)
Title: Re: Boulder Dash
Post by: IstvanV on 2011.February.03. 19:48:06
Készítek olyan .com file-t is, amely beépített FILE bővítést használ a pályák (.lvl) választására. Így elkerülhető az ep128.hu-n használt megoldás, hogy az összes .lvl file-hoz az egész programnak külön könyvtárban másolata van :)
A Boulder Dash Classic Collection .TZX verziójával már jó a bd1cc_a3.lvl, viszont a továbbfejlesztett konvertáló script hibát talál a bd1cc_b3.lvl-ben, így azt a javított csomag nem fogja tartalmazni. Ezen kívül a .TZX-ből sok pályát nem sikerült konvertálni, mert kevés a 2128 byte hely :oops:, annak ellenére is, hogy az új script valamennyire optimalizálni is tudja a pálya adatokat, hogy kisebb legyen a méret. Viszont - az eredeti 1. és 3. résszel (bd1cc_a1.lvl és bd1cc_a2.lvl) együtt - így is 73 játék, azaz 1460 pálya lesz a gyűjteményben.
Title: Re: Boulder Dash
Post by: Zozosoft on 2011.February.03. 20:32:13
Készítek olyan .com file-t is, amely beépített FILE bõvítést használ a pályák (.lvl) választására.
Jó ötlet!
Title: Re: Boulder Dash
Post by: Lacika on 2011.February.03. 20:51:04
Készítek olyan .com file-t is, amely beépített FILE bővítést használ a pályák (.lvl) választására.

Ez egy rendkívül szimpatikus ötlet!

Így elkerülhető az ep128.hu-n használt megoldás, hogy az összes .lvl file-hoz az egész programnak külön könyvtárban másolata van :)

Az Ep64 verziónál megmarad ez a megoldás...
Title: Re: Boulder Dash
Post by: IstvanV on 2011.February.03. 21:04:36
Az Ep64 verziónál megmarad ez a megoldás...

A FILE működik EP64-en is. Vagy a "C64" változatokra értetted (természetesen a FILE használatának elsősorban a "Classic Collection" gyűjteményeknél van értelme a sok pálya közül való választáshoz), vagy esetleg a nem lemezes gépekre ?
Title: Re: Boulder Dash
Post by: Lacika on 2011.February.04. 00:51:28
A FILE működik EP64-en is. Vagy a "C64" változatokra értetted (természetesen a FILE használatának elsősorban a "Classic Collection" gyűjteményeknél van értelme a sok pálya közül való választáshoz), vagy esetleg a nem lemezes gépekre ?

Igen, a Classic Collection-nál van az átalakításnak értelme. A File-t ha betöltjük Ep64-be, úgy is működik a Boulder Dash? (Ep 64 tulajdonosoknak biztos nincs EPROM-ban a File.)
Meg Ep64-eseknek, tényleg, lehet, hogy nincs is nagyon lemezmeghajtójuk.
Title: Re: Boulder Dash
Post by: IstvanV on 2011.February.04. 11:12:01
Igen, a Classic Collection-nál van az átalakításnak értelme. A File-t ha betöltjük Ep64-be, úgy is működik a Boulder Dash? (Ep 64 tulajdonosoknak biztos nincs EPROM-ban a File.)

Nem kell külön betölteni, beépítem a .com file-ba, ugyanúgy, mint a CVIEW.COM-nál.
Title: Re: Boulder Dash
Post by: IstvanV on 2011.February.05. 17:15:09
Itt az újabb verzió (az első változat és részletesebb információk itt (http://enterpriseforever.com/cpcr337l/boulder_dash-t599.0.html;msg22236#msg22236) és itt (http://enterpriseforever.com/cpcr337l/boulder_dash-t599.0.html;msg22243#msg22243) találhatók):
  [attachurl=#]
(UI.: újabb verzió is van itt (http://ep4ever.org/cpcr337l/boulder_dash-t599.0.html;msg22400#msg22400))
Változások:
  - a "bd1cc" könyvtárban javítottam a bd1cc_a3.lvl file-t, viszont töröltem a bd1cc_b3.lvl-t, amely hibás, és nem találtam jó verziót; azonban a .TZX változatból konvertálva van sok új .lvl file, az 1. gyűjteményben most összesen 97 (többet töröltem hibás pálya adatok vagy túl nagy méret miatt) :)
  - az .lvl file formátum változott (nagyobb méretű pálya és demo adatot tesz lehetővé), és nem kompatibilis az első verzióval
  - a "bd1cc" és "bd2cc" könyvtárakba olyan bouldash.com verzió került, amely a FILE bővítést használja az .lvl file választására; a program tartalmazza a FILE-t, így azt nem kell külön betölteni. A STOP billentyű lenyomására az alapértelmezett BOULDASH.LVL file töltődik be, és akkor is, ha nincs EXDOS. A BOULDASH.LVL most az eredeti 1. és 2. rész (bd1cc_a1.lvl és bd2cc_a1.lvl) másolata. Csak .LVL kiterjesztésű file-t lehet választani, és ez a verzió ellenőrzi a tömörített adatok ellenőrző összegét, ami kissé lassítja a betöltést
Remélhetőleg nincs semmilyen hiba, nem sokat teszteltem :oops: A csomag a forráskódot és a konvertáláshoz használt különböző scripteket nem tartalmazza, de ennek valószínűleg nem sok jelentősége van, mert ezek eddig egyik játéknál sem érdekeltek senkit.
Title: Re: Boulder Dash
Post by: szipucsu on 2011.February.05. 18:52:19
Ez nem rossz!  :smt041
Engem érdekelne ez a pályaszerkesztõ, ha nem túl bonyolult. Úgy értem, ha úgy lehet vele pályát rajzolni, ahogy pl. az Unicum játékban, hogy elõttünk a pálya és a kurzorral mozogva rajta oda lehet tenni a falakat és egyebeket, vagy ha ennél nem sokkal bonyolultabb.
A Debugger Lua szerkesztõjébe beraktam a szkriptet, de sokat nem tudtam vele kezdeni, e RUN-ra sem történt semmi. Nem igazán értek az ilyesmihez... de a szkript eleje felé láttam egy "pályaszerûséget". Még ha ott magában a szkriptben lehet átrajzolni a pályát, az sem túl bonyolult.

Írod, csak egy pálya lehet így egy játékban. Viszont ha sikerülne sok pályát tervezni, akkor ezekbõl össze lehetne rakni egy újabb Boulder Dash verziót.
Másrészt lehetne keresni más platformokról Boulder Dash-szerû játékokat és onnan "lopkodni" ötleteket új pályákhoz.
Egy olyan pálya mindenképpen kéne, amin rajta van a szöveg, hogy Enterprise forever.  :ds_icon_cheesygrin:

Még az jutott eszembe, hogy az Unicumból is lehetne pályákat lopkodni. Bár a játék lényege kicsit más, de ez talán nem akkora probléma. A pályák eltérõ mérete lehet probléma, de ezt talán falakkal meg lehetne oldani.
Title: Re: Boulder Dash
Post by: IstvanV on 2011.February.06. 20:53:19
A második résznél nem jó a demo lejátszása :oops: Javítsam ?
Title: Re: Boulder Dash
Post by: szipucsu on 2011.February.06. 20:59:21
A második résznél nem jó a demo lejátszása :oops: Javítsam ?
Még nem jutottam el addig, hogy ott megnézzem a demót, de szerintem igen!
Title: Re: Boulder Dash
Post by: Lacika on 2011.February.07. 08:19:18
A második résznél nem jó a demo lejátszása :oops: Javítsam ?

Igen. Kicserélem majd nálam is.
Title: Re: Boulder Dash
Post by: geco on 2011.February.10. 16:36:41
Biztosan nem érdekel senkit ...
Ha így kezdesz minden hozzászólást, végén tényleg mindenki elhiszi, hogy senkit se érdekel :D
Title: Re: Boulder Dash
Post by: szalai56 on 2011.February.11. 00:59:10
Dehogy van így, csak sokunk CSAK olvas és a kész termékkel játszik. :)
Title: Re: Boulder Dash
Post by: szipucsu on 2011.February.11. 10:08:35
Dehogy van így, csak sokunk CSAK olvas és a kész termékkel játszik. :)
Csatlakozom. :)
Abban a pályaszerkesztõben jó lenne majd elmélyedni és új pályákat is összedobni. Van néhány érdekes pálya ötletem, nem tudom, hogy fognak sikerülni.
Bonyolult lenne az Unicumból "kiszedni" a pályákat és belerakni a Boulder Dashbe? A startpozíciót a bejárattal, az unicumos üveget a kijárattal lehetne azonosítani, közben el-elszórva lennének a pályán kincsek is. Na, persze jóval kisebb lenne úgy a pálya.
Title: Re: Boulder Dash
Post by: IstvanV on 2011.February.15. 16:53:27
Igen. Kicserélem majd nálam is.

  [attachurl=#]

A 2. rész demójának a javításán kívül különböző egyéb kisebb változtatások is vannak.
Régi verziók és leírás: 1 (http://ep4ever.org/cpcr337l/boulder_dash-t599.0.html;msg21907#msg21907), 2 (http://ep4ever.org/cpcr337l/boulder_dash-t599.0.html;msg22236#msg22236), 3 (http://ep4ever.org/cpcr337l/boulder_dash-t599.0.html;msg22243#msg22243), 4 (http://ep4ever.org/cpcr337l/boulder_dash-t599.0.html;msg22285#msg22285).

UI.: a bd2cc_a2.lvl ebben a verzióban nem működik megfelelően, mert néhány pályán a kezdőpont vagy a kijárat a legalsó sorban van, amit ez a változat - a C64-hez hasonlóan - Boulder Dash 2 módban nem támogat. Ez egyszerűen javítható a bd2cc_a2.lvl file-t az előző (http://ep4ever.org/cpcr337l/boulder_dash-t599.0.html;msg22285#msg22285) verzióból másolva.

UI.2.: a letöltéseknél (http://ep4ever.org/letoeltesek_downloads/egyeb_misc-t187.15.html) található egy újabb verzió, amely javítja a fent leírt hibát, és néhány más változtatást is tartalmaz.
Title: Re: Boulder Dash
Post by: Lacika on 2011.February.16. 07:14:29
Kicseréltem én is.
Title: Re: Boulder Dash
Post by: Zozosoft on 2011.March.10. 21:17:24
A most felkerült verzióban mi frissült?
Title: Re: Boulder Dash
Post by: Lacika on 2011.March.10. 21:26:23
Tényleg, változott a .prg.
Title: Re: Boulder Dash
Post by: IstvanV on 2011.March.10. 23:28:16
Tényleg, változott a .prg.

A .prg-ben ezek a változtatások történtek:

A bónusz pályák eredetileg 20x12 méretűek lehetnek, és ennek a normál (40x22) méretű térkép bal felső sarkában kell lennie; a CPC verzió bónusz pályákon letiltja a scrollozást. Azonban a Boulder Dash 2 Classic Collection-ben van néhány .lvl file, amely "szabálytalan" bónusz pályákat tartalmaz, például:
  [attachthumb=#]
  [attachthumb=#]
Itt az elsőnél nem lehetett látni semmit, a másodiknál pedig mindig csak a pálya bal felső sarkát; ez így nem igazán játszható. A javított/továbbfejlesztett verzió a scrollozásnál figyelmen kívül hagyja a "bónusz" módot, és mindig a pálya térképe alapján próbálja megkeresni a scrollozható terület határait.

Ezen kívül még kisebb optimalizálás is történt, amelynek csak akkor van észrevehető hatása, ha az adott pályán nagyon sok "szörny" van, mint például ezen:
  [attachthumb=#]

Természetesen lecseréltem a bd2cc_a2.lvl file-t is, amelyben néhány pálya nem működött.
Title: Re: Boulder Dash
Post by: IstvanV on 2011.March.11. 13:38:20
Az ep128.hu (http://www.ep128.hu/Ep_Games/Leiras/Boulder_Dash.htm)-n a "Boulder Dash Classic Edition 1-2" az valójában Collection és nem Edition, és a második részében csak 40 (5 * 8 ) pályakészlet található.
Itt (http://www.ep128.hu/Ep_Games/Games_AB.htm) az összes változat "Amstrad" átiratnak van feltüntetve, de ez valójában nem egyértelmű. Például Boulder Dash 2 nincs CPC-n (illetve lehet ilyen néven játékot letölteni, de annak semmi köze nincs a valódi 2. részhez), és a megvalósításához bővíteni kellett a játék motorját, mert a pálya formátum többet tud, illetve új pályaelemek is vannak. 3. rész ugyan van CPC-re, de az átíráshoz nem azt használtam, mert nem túl jó minőségű. A "Classic Collection" pályák pedig Spectrumról vannak, ezeket azonban különböző gépekről (C64, Spectrum, és Atari) gyűjtötte össze a Triumph Game Labs. Ami valóban CPC konverzió, az a bouldash.com szöveges "betöltőképe", a CPC-s bouldash.chr file (de ebben átrajzoltam néhány animációt), és a mindegyik változatban azonos bouldash.prg. Az utóbbi azonban jóval több módosítást tartalmaz, mint a legtöbb CPC átirat: újraírt (karakteres módú) képernyőkezelés és animációk, scrollozás, és pálya térkép generálás (a 2. rész támogatásához), a 2. rész új pályaelemeinek a beépítése, több különböző kisebb javítás/fejlesztés, optimalizálások, az időzítések / sebesség szabályozása, még új véletlenszám-generátor is. Így nem mindegyik csomagnál egyszerű eldönteni, hogy valójában minek az átirata :)
Title: Re: Boulder Dash
Post by: Zozosoft on 2011.March.11. 13:47:34
Szerintem legyen Boulder Dash Enterprise Edition!
Title: Re: Boulder Dash
Post by: geco on 2011.March.11. 15:09:32
Teljesen jó :)
Úgyis annyi eltérés van bármely verzióval összehasonlítva. Talán a legkomplettebb csomag is, hacsak C64-en nincs több verzió, és pálya, emlékszem adtak ki Boulder Dash pályaszerkesztőt is egy csomó pályával, és a saját szerkesztésű pályákat is játszhattuk.
Title: Re: Boulder Dash
Post by: IstvanV on 2011.March.11. 16:11:32
emlékszem adtak ki Boulder Dash pályaszerkesztőt is egy csomó pályával, és a saját szerkesztésű pályákat is játszhattuk.

Valóban (http://cpc-power.com/index.php?page=detail&onglet=dsk&num=2709), ez azonban nem az első részek "motorjára" épül, hanem újraírták (a pályák formátuma is más), így az esetleges átírást is újra kellene kezdeni. Nem tudom azonban, hogy érdemes-e, mert a pályaszerkesztőtől eltekintve nem tűnik igazán jónak (lassú, stb.), és eddig nem láttam különösebb érdeklődést a pályaszerkesztéssel kapcsolatban.
Title: Re: Boulder Dash
Post by: Lacika on 2011.March.11. 19:13:16
Szerintem legyen Boulder Dash Enterprise Edition!

Így (http://www.ep128.hu/Ep_Games/Games_AB.htm) gondoltátok?  :)
(Ui.: Zozo, privát üzeneteket szoktad nézni?  :oops:)
Title: Re: Boulder Dash
Post by: szipucsu on 2011.March.11. 19:39:48
Így (http://www.ep128.hu/Ep_Games/Games_AB.htm) gondoltátok?  :)
Ez tetszik!
(Valami PC-s programból is rémlik "Enterprise Edition", de már nem tudom, milyen programból.)

A pályaszerkesztõ engem komolyan érdekel, csak eddig nem volt még alkalmam foglalkozni vele.  :oops: Pedig vannak ötleteim...
Title: Re: Boulder Dash
Post by: IstvanV on 2011.March.11. 19:41:48
Így (http://www.ep128.hu/Ep_Games/Games_AB.htm) gondoltátok?  :)

A boulder1-3 változatoknál talán maradhatott volna a C64, mert annak a grafikáját és színeit használják, és ezek sem "Enterprise"-abb verziók, mint a többi :oops: Az "Amstrad" törlése az első ("bouldash") változat kivételével elég lenne. Viszont az "Enterprise Edition" talán a leírásnál lehetne a címben, mert így az összes változatra vontakozik.
A Boulder Dash 2 Classic Collection-nél továbbra is hibás a pályakészletek száma (40-nek kellene lennie 44 helyett). :oops:

A pályaszerkesztõ engem komolyan érdekel, csak eddig nem volt még alkalmam foglalkozni vele.  :oops: Pedig vannak ötleteim...

Pályaszerkesztő készítésére már gondoltam eredeti EP programként is, de nem tudom, megéri-e időt fordítani rá.
Title: Re: Boulder Dash
Post by: Lacika on 2011.March.11. 20:15:01
Pályaszerkesztő készítésére már gondoltam eredeti EP programként is, de nem tudom, megéri-e időt fordítani rá.

Talán érdemeebb lenne a C64HQ-n fellelhető kismillió játékból kigyűjteni a pályákat?
Title: Re: Boulder Dash
Post by: Lacika on 2011.March.11. 20:17:13
(Valami PC-s programból is rémlik "Enterprise Edition", de már nem tudom, milyen programból.)

Windows 2003 Server Enterprise Edition.
Title: Re: Boulder Dash
Post by: Lacika on 2011.March.11. 20:19:02
A boulder1-3 változatoknál talán maradhatott volna a C64

Azt írom oda, amit te szeretnél! Az ismertetőbe beírtam.
Szerintem Zozo címe találóbb, ne maradjon?
Title: Re: Boulder Dash
Post by: Lacika on 2011.March.11. 20:24:39
A boulder1-3 változatoknál talán maradhatott volna a C64, mert annak a grafikáját és színeit használják, és ezek sem "Enterprise"-abb verziók, mint a többi :oops: Az "Amstrad" törlése az első ("bouldash") változat kivételével elég lenne. Viszont az "Enterprise Edition" talán a leírásnál lehetne a címben, mert így az összes változatra vontakozik.

Ok, átírtam így.
Title: Re: Boulder Dash
Post by: IstvanV on 2011.March.11. 21:04:42
Szerintem Zozo címe találóbb, ne maradjon?

Az "Enterprise Edition" a C64 helyett ? Nekem tulajdonképpen mindegy, csak azért ajánlottam, hogy maradjon a "C64" a Games_AB.htm-ben, hogy jobban látható legyen, mi a különbség az egyes változatok között.

Talán érdemeebb lenne a C64HQ-n fellelhető kismillió játékból kigyűjteni a pályákat?

Ez valószínűleg könnyen megoldható, ha valakinek van ötlete konvertálandó pályákra.
Title: Re: Boulder Dash
Post by: nyuzga on 2011.March.11. 21:09:16
Windows 2003 Server Enterprise Edition.

Jelenleg egy Windows 7  Enterprise-t használok. :)
Title: Re: Boulder Dash
Post by: Lacika on 2011.March.11. 21:58:38
Ez valószínűleg könnyen megoldható, ha valakinek van ötlete konvertálandó pályákra.

Atlantis Dash
Boulder Change
Boulder Dash 4-51
Boulder Dash 2000
Boulder Dash De Luxe Remix 1-8
Crazy Dash
Dig-Dug Dash
Fire Ant Dash
Firefox (itt vannak érdekes karaktrerkészletek...)
Golden Builder
Invasion Dash
Knibble Dash
Mushroom Dash
Ninja Dash
No Ones Builder
Nucleal Boulder
Profi Boulder (azt hiszem, ezek a pályák vannak a CC1-2-ben)
Quolder Dash
Robot Dash
Schaik Dash
Skateboard Dash
Stone Age


Title: Re: Boulder Dash
Post by: szipucsu on 2011.March.11. 22:20:13
Talán érdemeebb lenne a C64HQ-n fellelhetõ kismillió játékból kigyûjteni a pályákat?
Ez sem rossz, csak nem igényel különösebb kreativitást és így nem kerül bele egyik pályába sem pl. az Enterprise Forever vagy valami hasonló felirat. :D
Title: Re: Boulder Dash
Post by: Lacika on 2011.March.12. 10:21:07
Ha lenne rá igény, hogy .d64-ből ki kell szedni a file-okat, szóljatok.
Title: Re: Boulder Dash
Post by: Lacika on 2011.March.12. 19:17:29
WinVICE-ban a mentésnél elakadtam :oops:
Ha jól sejtem, ami úgy jön be, hogy a két játékos nevét kérdezi, az mind az említett szerkesztővel készült.
Title: Re: Boulder Dash
Post by: Lacika on 2011.March.12. 22:10:30
A Super Boulder (http://c64.hardwired.hu/) a szokott módon jelentkezik be.
Title: Re: Boulder Dash
Post by: Lacika on 2011.March.12. 22:14:54
A script az ep128emu CPC emulátor módjában használható.

Szánom-bánom, erről már volt szó... Hogyan is lehet a script-et futtatni?  :oops:
Title: Re: Boulder Dash
Post by: Lacika on 2011.March.12. 22:17:16
Egy kis humoros:
A Spectrum-os BD-ben eléggé nonszensz, hogy ki lehet szaladni a képről. Nos a Super Boulder-bel (legalábbis az elsőben9 oylan gyors az emberkénk, hogy el lehet játszani ugyanezt.
Title: Re: Boulder Dash
Post by: geco on 2011.March.15. 09:12:35
Valóban (http://cpc-power.com/index.php?page=detail&onglet=dsk&num=2709), ez azonban nem az első részek "motorjára" épül, hanem újraírták (a pályák formátuma is más), így az esetleges átírást is újra kellene kezdeni. Nem tudom azonban, hogy érdemes-e, mert a pályaszerkesztőtől eltekintve nem tűnik igazán jónak (lassú, stb.), és eddig nem láttam különösebb érdeklődést a pályaszerkesztéssel kapcsolatban.

Ja, csak eszembe jutott, nem az átírás miatt említettem meg :), a CPC-s szerkesztőről nem is tudtam. Szerintem ez a csokor így teljes, én se hinném, hogy most mindenki nekiállna BD pályát szerkeszteni ;)
Title: Re: Boulder Dash
Post by: szipucsu on 2011.March.15. 10:56:32
én se hinném, hogy most mindenki nekiállna BD pályát szerkeszteni ;)
Nekem tervbe van véve. Csak nem tudom, mikor jutok hozzá.  :oops:
Jó lesz ahhoz az a Lua scriptes szerkesztõ is, csak jussak hozzá. Van néhány "vad" pályaötletem.
Title: Re: Boulder Dash
Post by: IstvanV on 2011.March.19. 17:22:06
Ez sem rossz, csak nem igényel különösebb kreativitást és így nem kerül bele egyik pályába sem pl. az Enterprise Forever vagy valami hasonló felirat. :D

Valami ilyesmi ?
  [attachurl=#]
Title: Re: Boulder Dash
Post by: szipucsu on 2011.March.19. 21:29:40
Valami ilyesmi ?
Ez az!
Csak egy "picit" nehéz. Az elsõ kincset nem tudom kibányászni az E betûbõl.
Második próbálkozásra is csak a PRISE E-jéig jutottam, ott sikeresen befalaztam magam. Tudok én!

Kezdõknek javaslom a következõ, könnyített változatot :D [attachurl=#]
Title: Re: Boulder Dash
Post by: szipucsu on 2011.March.19. 21:48:40
Ez milyen lett? [attachurl=1]
(Az a baj, nem tudom beállítani, hogy az összes gyémántot össze kelljen szedni.)

Meg még egy: [attachurl=2]

UI: Régebben volt szó arról, hogy a pályaszerkesztõben az egyes karakterek mit jelentenek. Többször átnéztem a fórumot, de nem találtam.  :oops:
Title: Re: Boulder Dash
Post by: IstvanV on 2011.March.19. 23:43:40
Csak egy "picit" nehéz. Az elsõ kincset nem tudom kibányászni az E betûbõl.
Második próbálkozásra is csak a PRISE E-jéig jutottam, ott sikeresen befalaztam magam. Tudok én!

Megoldás 5. nehézségi szinten: [attachurl=#]

(Az a baj, nem tudom beállítani, hogy az összes gyémántot össze kelljen szedni.)

A minimálisan gyűjtendő gyémántok száma a diamondsRequired tömbben állítható be, külön az öt nehézségi szinten.

Code: Lua
  1. amoebaTime = 10
  2. magicWallTime = 15
  3. slimeParameter = 0x0F
  4. diamondValue = 20
  5. diamondBonusValue = 25
  6. diamondsRequired = { 20, 12, 13, 14, 15 }
  7. levelTime = { 180, 160, 140, 120, 100 }
  8. colors = { 0x00, 0xFF, 0xE4, 0xFC, 0xC4 }
  9. frameRates = { 0xF8, 0xF9, 0xFA, 0xFA, 0xFB }

Itt ezek a paraméterek találhatók:
  - amoebaTime - az amőba növekedése ennyi másodperc után a nyolcszorosára gyorsul
  - magicWallTime - a "varázsfal" ennyi másodpercig aktív
  - slimeParameter - a "slime" "áteresztőképességét" szabályozza; ebben a táblázatban látható, hogy az egyes értékek esetén mekkora valószínűséggel esik át a rajta levő kő vagy gyémánt egy adott lépésben:
    0x00: 100%
    0x01: 50%
    0x03: 25%
    0x07: 12.5%
    0x0F: 6.25%
    0x1F: 3.13%
    0x3F: 1.56%
    0x7F: 0.78%
    0xFF: 0.39%
  - diamondValue - egy gyémánt értéke, ha még nincs meg a minimális mennyiség
  - diamondBonusValue - egy "bónusz" gyémánt értéke a minimális mennyiség összegyűjtése után
  - diamondsRequired - a minimálisan gyűjtendő gyémántok száma, külön az öt nehézségi szinten
  - levelTime - a pálya teljesítésére rendelkezésre álló idő, másodpercben; szintén nehézségi szintenként állítható
  - colors - a paletta színei: háttér, fehér (általában), föld, kő, amőba (sötétzöld) / slime (sötétkék)
  - frameRates - a játék sebessége az egyes nehézségi szinteken, a nagyobb érték gyorsabb; így számítható a sebesség: 50 / (256 - N) fps. A játékban 0xF7 (5.56 fps) és 0xFB (10 fps) közötti értékeket használtam.

Quote
UI: Régebben volt szó arról, hogy a pályaszerkesztõben az egyes karakterek mit jelentenek. Többször átnéztem a fórumot, de nem találtam.  :oops:

Rövid leírás:

Code: Lua
  1. caveMapConvTable = {
  2.   { " ",        0x00 },         -- empty space
  3.   { ".:;",      0x01 },         -- earth
  4.   { "=",        0x02 },         -- brick wall
  5.   { "Mm",       0x03 },         -- magic wall
  6.   { "Ee",       0x04 },         -- cave exit
  7.   { "Ww",       0x07 },         -- steel wall
  8.   { "[]",       0x08 },         -- firefly
  9.   { "Oo",       0x10 },         -- boulder
  10.   { "*",        0x14 },         -- diamond
  11.   { "Pp",       0x25 },         -- player start position
  12.   { "Gg",       0x2A },         -- growing wall
  13.   { "<>Xx",     0x30 },         -- butterfly
  14.   { "Aa",       0x3A },         -- amoeba
  15.   { "Ss",       0x3E }          -- slime
  16. }

Az idézőjelek között a felhasználható karakterek láthatók, mindegyik ugyanazt a pályaelemet jelenti. Ezek sorban:
  - empty space: üres terület :)
  - earth: föld
  - brick wall: téglafal (felrobbantható)
  - magic wall: "varázsfal", a ráeső köveket egy bizonyos (állítható) ideig gyémántokká változtatja, ha van alatta szabad hely, viszont ha gyémánt esik rá, abból kő lesz :)
  - cave exit: kijárat; csak akkor lesz aktív, ha már sikerült elég sok gyémántot gyűjteni. Legalább egy kell, de lehet több is. Érdekesség, hogy ez is felrobbantható, ami megoldhatatlanná teheti a pályát.
  - steel wall: nem robbantható fal, ebből van a pálya "kerete", ahol ezen kívül csak bejárat és/vagy kijárat lehet (de a legfelső sorban azok sem)
  - firefly: a villogó négyzet alakú szörny
  - boulder: kő
  - diamond: gyémánt
  - player start position: bejárat, pontosan egynek kell lennie
  - growing wall: növekvő fal - ha van mellette szabad hely, akkor növekedni tud balra és jobbra (ez eredetileg csak a 2. részben van)
  - butterfly: a másik szörny, amely felrobbantva gyémántokká változik
  - amoeba: amőba: növekszik (állítható idő után sokkal gyorsabban), amíg vagy túl nagy lesz, vagy sikerül teljesen bezárni; az első esetben az egész kövekké, a másodikban pedig gyémántokká változik
  - slime: ugyanúgy néz ki, mint az amőba (azonban a színét érdemes sötétzöld helyett kékre állítani), de nem növekszik, hanem a gyémántok és kövek véletlenszerű - és állítható - idő után átesnek rajta, ha van alatta szabad hely (ez is új a 2. részben)
Title: Re: Boulder Dash
Post by: Lacika on 2011.March.20. 09:59:07
Megoldás 5. nehézségi szinten: (Attachment Link)

És ez milyen jó pálya!
remek fejtörő, és az arcade sem hiányzik belőle.