Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: SQUIRM 16 (Read 25624 times)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7218
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
SQUIRM 16
« on: 2024.June.22. 14:06:53 »
SQUIRM 16 Commodore 16 verziójának konverziója.
A SQUIRMEP.TAP tartalmaz egy kis plusz meglepetést, igaz, igazi gépen nem tudtam kipróbálni.
« Last Edit: 2024.July.14. 09:26:05 by geco »

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3212
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: SQUIRM 16
« Reply #1 on: 2024.June.22. 16:04:29 »
Kimarad a Bonus Run, a TIMER 900-ra ugrik, és max. jutalom pontot kapunk utána.

Offline nyuzga

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2304
  • Country: hu
Re: SQUIRM 16
« Reply #2 on: 2024.June.22. 19:34:24 »
Ez Szipucsunak fog nagyon tetszeni. :)

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3212
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: SQUIRM 16
« Reply #3 on: 2024.June.22. 21:29:59 »
Kimarad a Bonus Run, a TIMER 900-ra ugrik, és max. jutalom pontot kapunk utána.

Érdekes, aztán volt BONUS RUN.
Mitől függ, hogy van-e?

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7218
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: SQUIRM 16
« Reply #4 on: 2024.June.22. 21:48:35 »
Bonus run-nak minden pálya után lennie kéne.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7218
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: SQUIRM 16
« Reply #5 on: 2024.June.22. 22:31:41 »
Egyszer eljutottam a 6. pályáig, egyszer a 16-dikig, és nálam mindig volt bónusz az extended verzióban, és a sima file-okat töltöttem be, előtte se találkoztam olyannal, hogy kimaradt volna a bonus run.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10085
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: SQUIRM 16
« Reply #6 on: 2024.June.23. 21:41:13 »
Kicsit OFF: Pályaszerkesztő a játékhoz (basic):
[ Guests cannot view attachments ]

A csomagban az új pályák is benne vannak (talán egy kivétellel, amelyik nem bizonyult játszhatónak). Hogy PC-s .txt kompatibilisek legyenek a pályák, mindegyik sor végére plusz 2 karakter kerül a sortörés miatt. A pályán kisbetűket lehet elhelyezni a kurzor pozíciójában. CTRL+S-sel kimenti a pályát, előbb a pályanevet kéri be, és automatikusan .txt kiterjesztéssel látja el. Fapados INPUT utasítással kéri a fájlnevet, itt hibázni nem lehet, mert elvész a pálya, ha rossz karaktereket írunk be. CTRL+L-lel betölti az elmentett pályát, üres fájlnév van megadva, és epfileio-s konfignál kiválaszthatjuk az ablakból a betöltendő fájlt. ENTER-rel megjeleníthetjük a kígyók startpozícióját vagy el is tüntethetjük, a pályához nem tartozik hozzá a jelölés. Mentésnél alt+W erősen ajánlott.
A CLEAR #102 nem törli le rendesen a szöveges csatornát, érthetetlen okokból.


Geco már nem hiszem, hogy új pályákat beletenne a játékba, de gondolom, úgyse akar senki se szerkeszteni újabbakat. Ha más játékhoz kellene majd pályát szerkeszteni, ez a program jó alap lehet.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10085
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: SQUIRM 16
« Reply #7 on: 2024.June.23. 21:45:15 »
Kimarad a Bonus Run, a TIMER 900-ra ugrik, és max. jutalom pontot kapunk utána.
Ilyen nálam sem fordult elő soha. Az extended verzióval játszottam sokat.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline SlashNet

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1331
  • Country: ua
  • Enterprise 128K | Cubietruck
    • My old site about Enterprise
Re: SQUIRM 16
« Reply #8 on: 2024.June.23. 22:46:02 »
Kicsit OFF: Pályaszerkesztő a játékhoz (basic):

:smt096 • • • • :smt046 • • • • :smt096
[ Guests cannot view attachments ]

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10085
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: SQUIRM 16
« Reply #9 on: 2024.June.23. 23:12:58 »
:smt096 • • • • :smt046 • • • • :smt096
Not bad! :D
I don't know how playable it is but another level might be replaced with this one. There are two levels I don't like so much.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline balagesz

  • EP user
  • *
  • Posts: 279
  • Country: hu
Re: SQUIRM 16
« Reply #10 on: 2024.June.23. 23:20:06 »
Erre az átiratra kifejezetten kíváncsi lettem! Egyrészt nekem a Squirm nagy kedvenc volt, másrészt - pont ezért - anno elkezdtem megcsinálni EP-re, de nagyon az elején abbamaradt a projekt. :| Aztán most ezt a portot megnézve meglepően vettem észre, hogy ez a C64-es Squirm C16-os (megy az 16K-n? :) ) átírásának az EP-s átirata, nem az eredeti C16-os Squirm. Pedig az szerintem több nagyságrenddel jobb ennél. :-D (Lehet persze, hogy hazabeszélek, én azzal találkoztam először, igazi klasszikus.)

Szóval akár még elő is vehetném a projektet, de arra emlékszem, hogy mi volt a megtorpanás oka: túl sok szín. :-D A játék elég jól használja az attribútumos karakteres képernyőt ehhez, EP-n azt attribútumos grafikus módban lehetne összehozni, csak az kb. megtízszerezné a mozgatandó BYTE-ok számát. :-D No de mindegy is, nem stoppolom le a stuffot, bárki portolhatja, ha van hozzá lelkesedése. ;)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7218
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: SQUIRM 16
« Reply #11 on: 2024.June.24. 08:11:52 »
Erre az átiratra kifejezetten kíváncsi lettem! Egyrészt nekem a Squirm nagy kedvenc volt, másrészt - pont ezért - anno elkezdtem megcsinálni EP-re, de nagyon az elején abbamaradt a projekt. :| Aztán most ezt a portot megnézve meglepően vettem észre, hogy ez a C64-es Squirm C16-os (megy az 16K-n? :) ) átírásának az EP-s átirata, nem az eredeti C16-os Squirm. Pedig az szerintem több nagyságrenddel jobb ennél. :-D (Lehet persze, hogy hazabeszélek, én azzal találkoztam először, igazi klasszikus.)
Szipucsu is azt ajánlotta, de amikor körülnéztem, és megtaláltam ezt is, ez tűnt a jobb választásnak, ezért ezt választottam,  az eredeti második, vagy harmadik pályáján nagyon nehézked volt a mozgás.

Szóval akár még elő is vehetném a projektet, de arra emlékszem, hogy mi volt a megtorpanás oka: túl sok szín. :-D A játék elég jól használja az attribútumos karakteres képernyőt ehhez, EP-n azt attribútumos grafikus módban lehetne összehozni, csak az kb. megtízszerezné a mozgatandó BYTE-ok számát. :-D No de mindegy is, nem stoppolom le a stuffot, bárki portolhatja, ha van hozzá lelkesedése. ;)
Meg lehet csinálni Attributum módban, ennek a játéktere is az, mivel karakter módban kevés a szín, itt a megehető animált bogyók megvalósítása okozott fejtörést, a másikban meg a színek okoztak volna :D Addig eljutottam fejben, hogy a lehető legtöbb színt kell szabadonhagyni a paletta alsó 8 színében, legalább 4 ment is volna, de lehet picivel több is, így soronként lehetett volna a + árnyalatokat bevinni a soron belüli négyhez képest.
Az a bibi a Commodore karakteres képernyős játékokkal, hogy nagy részük több színt használ mint 4-5, akár low res, akár high res módban, és szerencsére van, ami keveri is :D, ezért EP-re a high res módra a legjobb alternatíva az attributum mód, a low resre meg a pixel 16 szín mód, mondjuk van kivétel, mert pl a Fire Ant attributum mód lett :D, ott jól jött ki az arra váltás.

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1341
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: SQUIRM 16
« Reply #12 on: 2024.June.24. 11:32:50 »
Ha valaki át tudná szerkeszteni a játékelemek grafikáját, akkor gra-cha módban dithereléssel és/vagy temporális színkeveréssel el lehetne érni a sok szín érzetét. Talán még a karakterkészletben is lehetne találni helyet a sok, színezésen kívül semmire sem jó karakternek.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10085
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: SQUIRM 16
« Reply #13 on: 2024.June.24. 11:59:19 »
meglepően vettem észre, hogy ez a C64-es Squirm C16-os (megy az 16K-n? :) ) átírásának az EP-s átirata
Bugos a C64-es verzió, mert ha pl. a 2. szint elején beragadunk a startpozícióba, sorban elvész mind a 3 életünk. Ezt a C16-ra átíráskor sem javították, ráadásul még egy bug került bele, időnként megjelenik a képernyőn egy bogyóevő bügyüzge, amit ha elkapunk, el kéne tűnnie, de hiába kapjuk el X-szer, csak X+1-edszerre tűnik el. Kicsit monoton az az eredeti 3 szint, nagyságrendekkel jobb a játék több szinttel és nem beragadós krapekkal. Nem értem, ezt a pár dolgot miért nem csinálták meg sem a C64-es, sem a C16-os verzióban. Talán nem volt idejük, biztos időre el kellett készülni anno a C64-es verzióval. Még a zenéje is egészen egysíkú, végig ugyanaz a háromszögjel szól, ha jól sejtem. Az EP-s változat már majdnem eredeti EP játék, mert a játékmenet is sokat változott.
Tény, hogy a képernyő szélén figyelni kell a luk mellett, hogy a másik oldalon mi van, mert bármikor ott teremhet a kígyó a semmiből.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7218
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: SQUIRM 16
« Reply #14 on: 2024.June.24. 12:45:34 »
Ha valaki át tudná szerkeszteni a játékelemek grafikáját, akkor gra-cha módban dithereléssel és/vagy temporális színkeveréssel el lehetne érni a sok szín érzetét. Talán még a karakterkészletben is lehetne találni helyet a sok, színezésen kívül semmire sem jó karakternek.
A GRACHA-val a részletek vesznének el, úgy lenne értelme, hogyha megnövelnénk a grafikát 4x-esére, 1 karakter 2x2 karakter lenne.