Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: SQUIRM 16 (Read 25384 times)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7217
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: SQUIRM 16
« Reply #30 on: 2024.June.30. 13:05:48 »
Hiányolom lentről az Enterprise feliratot. Akár a Commodore képernyők alatt és a töltés közbeni résznél is ott lehetne.
Eredetileg ott volt, de jobban tetszettek a Commodore-os kepernyok nelkule, igy maradt a toltesre is.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7217
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: SQUIRM 16
« Reply #31 on: 2024.June.30. 13:11:05 »
Ez a zenélős magnózás hogyan működik?
Kbanyasztam az EXOS load rutint, es szerencsere volt benne annyi cpu kapacitas, hogy be tudjam illeszteni a daveplay2-t, igaz szet kellett darabolni 6 reszre a zenelejatszot, es toltes kozben 1 reszt dolgoz fel a szabad idoben, amikor bemasolja az adatot a bufferbol a memoriaba, akkor meg megszakitasbol lesz meghivva a lejatszo.

Offline SlashNet

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1320
  • Country: ua
  • Enterprise 128K | Cubietruck
    • My old site about Enterprise
Re: SQUIRM 16
« Reply #32 on: 2024.June.30. 14:25:09 »
What tool are you using to create these TAP files? They sound somewhat unusual.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7217
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: SQUIRM 16
« Reply #33 on: 2024.June.30. 14:56:21 »
What tool are you using to create these TAP files? They sound somewhat unusual.
EPTE
« Last Edit: 2024.June.30. 15:02:37 by geco »

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10070
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: SQUIRM 16
« Reply #34 on: 2024.June.30. 21:02:44 »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline kvaczko

  • User
  • *
  • Posts: 65
Re: SQUIRM 16
« Reply #35 on: 2024.July.01. 22:55:06 »
Kbanyasztam az EXOS load rutint, es szerencsere volt benne annyi cpu kapacitas, hogy be tudjam illeszteni a daveplay2-t, igaz szet kellett darabolni 6 reszre a zenelejatszot, es toltes kozben 1 reszt dolgoz fel a szabad idoben, amikor bemasolja az adatot a bufferbol a memoriaba, akkor meg megszakitasbol lesz meghivva a lejatszo.

Elképesztő amiket művelsz, le a kalappal!

VK

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2307
  • Country: hu
    • http://povi.fw.hu
Re: SQUIRM 16
« Reply #36 on: 2024.July.02. 10:21:39 »
na, végre a magnósok is kapnak valami pluszt! (hihetetnel, amiket művelsz)
*** Speicherplatz zu klein

Offline Dr.OG

  • Global Moderator
  • EP lover
  • *
  • Posts: 771
  • Country: hu
  • dr.
Re: SQUIRM 16
« Reply #37 on: 2024.July.03. 08:33:18 »
Király lett! Annak idején C64-en bizonyos magnós játékok előtt volt egy minijáték, amivel a betöltés közbeni néhány percet lehetett elütni. Az egyik Invaders, a másik Breakout-klón volt. Az előbbiről (Invade-a-load) találtam egy viszonylag részletes Youtube-videót, király lenne valami hasonló EP-re is (2:25-től):
https://www.youtube.com/watch?v=YUigiY53YCs
Ugyanezen videóban 6:40-től PacMan töltőjáték Speccyre.
ÉN ekelek, TE keregsz, Ő gyeleg,
MI ákolunk, TI vornyáztok, ŐK lendeznek.

Offline nyuzga

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2304
  • Country: hu
Re: SQUIRM 16
« Reply #38 on: 2024.July.03. 22:44:49 »
Ugyanezen videóban 6:40-től PacMan töltőjáték Speccyre.

Jééé! az eredeti Joe Blade kettőben még mindig ott van. :)

[ Guests cannot view attachments ]

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10070
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: SQUIRM 16
« Reply #39 on: 2024.July.05. 18:47:30 »
Jééé! az eredeti Joe Blade kettőben még mindig ott van. :)
Nekem már az is meglepő volt, hogy az Antiriad töltése közben a rohanó (animált) krapek ott van a képernyőn. Az az elv sem volt rossz, hogy a Mirror World töltése közben scrollozó szöveg van a képernyőn az eredeti programban (ha jól emlékszem). Meg az Áttörésnél, hogy a sípolás közben rajzolja ki a képet, és lehetett hallani, hogy ahogy a sípolás változik, úgy változnak a kirajzolódó színek is. Ha hosszabb ideig volt ugyanaz a szín, a hang is ugyanaz volt. Ebből lehetne művészetet csinálni, hogy jó ritmusos, akár dallamos sípolás lenne úgy, hogy a kép is értelmes lesz. Lehetne akár programokat színekké lesípolni, úgyis 255 szín van, és 255 bájt is, és minden bájtnak megfeleltethető lenne egy szín. Jól lehetne követni, hol van ugyanaz a bájt sokáig. Egyes színkombinációkat idővel már felismerne az, aki rutinos. :D
A töltés közben zenélés már korszakalkotó, ilyet elképzelni se tudtam volna régebben.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Kapitany

  • EP user
  • *
  • Posts: 327
  • Country: hu
Re: SQUIRM 16
« Reply #40 on: 2024.July.12. 18:36:36 »
Én megpróbáltam betölteni ezt a zenélős változatot, de olyan gépen amihez SD-olvasós cartridge van csatlakoztatva, a menüben bármelyik opricót választva (Original vagy Extended) kifagy a program. (Persze a programot magnóról töltöttem, zenélt szépen :) )

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7217
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: SQUIRM 16
« Reply #41 on: 2024.July.13. 09:17:58 »
Én megpróbáltam betölteni ezt a zenélős változatot, de olyan gépen amihez SD-olvasós cartridge van csatlakoztatva, a menüben bármelyik opricót választva (Original vagy Extended) kifagy a program. (Persze a programot magnóról töltöttem, zenélt szépen :) )
Ha kihuzod az SD-t akkor is fagy?

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7217
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: SQUIRM 16
« Reply #42 on: 2024.July.14. 09:25:22 »
Kipróbáltam SD-s konfiggal az emulátort, betöltött, igaz nem szépen, de nem fagyott, az volt a bibi, hogy a zene 2x olyan gyors volt, és a kép tetején a keretben egy fél karaktersoros szemét volt, azért, mert a Zozotoolsos LPT 16 bájttal hosszabb, mint az eredeti LPT, így a vége lemaradt az LPT-nek, és szerencsém is volt, mert a hiányzó sor pont olyan bájtot kapott, mint a ZT-s LPT uccsó sora, és még egy reload bit is került a következő bájtba, de ez a szemét okozta a képernyőn megjelenő szemetet is, javítottam, ez csak a TAP fájl-t érintette, a csatolmány a topic első hozzászólásában lecserélve.