Enterprise Forever

:HUN => Konvertálás => Commodore-ról => Topic started by: geco on 2021.May.20. 22:37:18

Title: Rescue from Zylon
Post by: geco on 2021.May.20. 22:37:18
Elkészült a teszt verzió, remélem Lacikát nem kopaszon látjuk legközelebb :D :D
Még dolgozok rajta egy keveset, de a játékmenetet nem fogja érinteni, a lufi kirajzolását szeretném gyorsítani, mert EP64-en a sprite egy kis része néha eltűnik.
Jöhetnek az észrevételek :)
Most vettem észre, hogy állít a játék keretet :D , eddig a sebességtesztelő verzió volt befordítva, ami alapból állítja a keretet, még egy dolog jutott eszembe, hogy a bias-t állítom ,de a speaker flaget nem fűztem hozzá.
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: Lacika on 2021.May.21. 15:55:38
Wow! Zeppelin Ep-n... Gimiben játszottuk sokat iskolaszámítógépen.
Külső botkormánnyal nem sikerült elindítani. Azt hogy kell kiválasztani?
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: geco on 2021.May.21. 17:45:01
akkor valamit elszurtam, mert elmeletileg mindent figyel :-D megnezem
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: szipucsu on 2021.May.21. 18:10:25
Érdekes játék. Érdekesebbnek tűnik, mint a Fire Ant.

1. Sérthetetlenség nélkül olyan, mint hóember a sütőben. Lesz majd sérthetetlenség is?
2. Az Airwolf ötletét innen lophatták
3. Végre szép színes menü-indítóképernyő!
4. Zene és/vagy kicsit több hang lehetne még talán.
5. Az első pályák lehetnének sokkal könnyebbek.
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: Lacika on 2021.May.21. 18:16:51
Az "első pályák" alatt mit kell érteni? Csak mert összesen van benne hat (http://plus4world.powweb.com/dl/maps/rescue_from_zylon_map.gif). :-)
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: szipucsu on 2021.May.21. 18:27:42
Az "első pályák" alatt mit kell érteni? Csak mert összesen van benne hat (http://plus4world.powweb.com/dl/maps/rescue_from_zylon_map.gif). :-)
Lehetne előbb 6 másik pálya, ebből 3 sokkal könnyebb a mostaninál, a másik 3 kicsit könnyebb, a következő küldetésben jöhetnének a jelenlegi pályák.
Sikerült most az összes pályát bejárnom, csak finoman szólva nem sikerült az összes embert összeszedni, és ráadásul csőtörés miatt a víz elárasztotta a pályákat, így még megtekinteni is éppen hogy csak sikerült az utolsó pályát.
Kicsit olyan ez, mintha a Hamikában tele lenne fallal a pálya, amik között alig lehet elférni, és az az egy pálya lenne. Akkor már nem jobb könnyebb pályákon játszani először? Sikerélmény is van, és logikai feladványra vágyók kiválaszthatnák a nehéz pályákat.
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: ergoGnomik on 2021.May.21. 19:18:18
Lehetne előbb...
Nem a kötözködés kedvéért, de azt ugye tudod, hogy az eredeti egy olyan gépre készült, aminek 16 kB memóriája van és alapesetben kevesebb, mint 12 kB adat tölthető bele? És geco mindent megtett, hogy a lehető leghűbben írja át EP-re. Ott összesen egy pályára futotta, ami hat "barlangból" áll, és vannak hozzá nehézségi szintek. Ennyi jutott, ezt kell sajnos beosztani.
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: Lacika on 2021.May.21. 20:51:49
Egy apróság: Ha a csatolt snapshot-ban kimegyek a barlangból DEPTH = "q" lesz.
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: geco on 2021.May.21. 21:14:09
Érdekes játék. Érdekesebbnek tűnik, mint a Fire Ant.

1. Sérthetetlenség nélkül olyan, mint hóember a sütőben. Lesz majd sérthetetlenség is?
2. Az Airwolf ötletét innen lophatták
3. Végre szép színes menü-indítóképernyő!
4. Zene és/vagy kicsit több hang lehetne még talán.
5. Az első pályák lehetnének sokkal könnyebbek.
Zeneben nem vagyok jo, sot :-D
orok elet lehet, amugy az elso szint tenyleg nem konnyu, sztem nem tudnam vegigvinni, de egesz jol lehet navigalni a jatekban, nekem mar ez is oromet okozott :-D
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: geco on 2021.May.21. 21:15:55
Egy apróság: Ha a csatolt snapshot-ban kimegyek a barlangból DEPTH = "q" lesz.
koszi. ezt is megnezem
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: geco on 2021.May.22. 11:45:03
Két hiba javítva, már EP64-en se tűnik el egy lufi darabka, F7 sérthetetlenség, F8 vízszint nem nő.

Eddigi rekordom 24 ember megmentése :D Nem a sérülésekkel van a baj, hanem a vízszint emelkedéssel.
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: szipucsu on 2021.May.22. 13:48:08
Ott összesen egy pályára futotta, ami hat "barlangból" áll, és vannak hozzá nehézségi szintek. Ennyi jutott, ezt kell sajnos beosztani.
Nem kötözködésből írtam, csak véleményt írtam, a kritika az eredeti játéknak szól, Geco nagyon király módon írta át. Még így is ezerszer játszhatóbb az Airwolf-nál, ami erre hasonlítani próbál (talán nem véletlenül?), és valószínű teljesíthető is.
Ettől függetlenül az eredeti játék készítője készíthetett volna könnyebb verziót is, az lenne az 1. rész, ez meg a 2. Jobb, más játékélményt is ki lehetne hozni ebből. Hogy kinek mi jobb, az szubjektív, de ha könnyebb verzió is lenne, ahol nem kell tizedmilliméterre pontosan becélozni pályánként négyszer, akkor több játékost vonzhatna a játék. Valaki pár perc játék után félreteszi, neki a nem milliméteres célozgatós verzió érdekesebb lehet.
Nyilván a játék készítőjének erre volt ideje vagy kedve, nem baj az, attól még ez a véleményem. :D
AZ Airwolf is egész érdekes játék lenne, ha úgy lenne megtervezve a pálya, hogy nem kéne minden második képernyőn milliméterre pontosan elférni.
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: Lacika on 2021.May.22. 15:06:10
Azt amúgy meg lehetne fontolni, hogy a víz kb. 10 százalékkal lassabban emelkedjen?
Több nem is kell, ha az ember alulról kezdi a mentést, izgalmas menetek szoktak belőle kisülni! (Mármint legkönnyebb fokozatban :ds_icon_cheesygrin: )
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: geco on 2021.May.22. 15:47:20
at lehet allitani a viz keslelteteset, lehet azt beteszem az f6-ra.
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: Lacika on 2021.May.22. 16:01:39
at lehet allitani a viz keslelteteset, lehet azt beteszem az f6-ra.

A késleltetés alatt az emelkedés ütemét érted? Az ütemet érdemes csökkenteni (kb 10% elég, hogy izgi maradjon, de reálisabb a cél), nem azt, hogy később emelkedjen.
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: geco on 2021.May.22. 16:04:02
F6-ra minden szint késleltetési változójához hozzáadva 2, ez az első szinten picivel több, mint 10%, az utolsó szinten 33%
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: geco on 2021.May.22. 16:07:16
A késleltetés alatt az emelkedés ütemét érted? Az ütemet érdemes csökkenteni (kb 10% elég, hogy izgi maradjon, de reálisabb a cél), nem azt, hogy később emelkedjen.
igen, amennyivel növelem a késleltetési értéket, annyival lassabban emelkedik a víz. Szerintem ez a fix 2-es növelés jó, mert eredetileg a késleltetési érték az első szinten 17, az utolsón meg 6, szerintem 6-tal lehetetlen végigvinni, a módosított meg 19 és 8.
De aki akarja, próbálkozhat az eredeti beállításokkal is.
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: Lacika on 2021.May.22. 17:54:54
Az F6 kétállású kapcsoló? Elég egyszer megnyomni az első játék előtt?
hisaver milyen ötlet? :roll:
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: geco on 2021.May.22. 19:30:38
Az F6 kétállású kapcsoló? Elég egyszer megnyomni az első játék előtt?
hisaver milyen ötlet? :roll:
igen, csak oda lehet vele valtani, vissza nem.
hat mivel csak high score van, en nem terveztem.
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: Lacika on 2021.May.22. 19:31:37
A csillagoktól időnkét sérülünk (ld. screenshot, csak neki kell menn ia csillagnak). Ilyenre nem emlékszem.
Plusin megpróbálom reprodukálni.
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: Lacika on 2021.May.22. 19:32:18
hat mivel csak high score van, en nem terveztem.

Mivel az idő választható, annyira nem is releváns.
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: Lacika on 2021.May.22. 19:40:57
A módosított idővel sokkal jobban játszható, akár elég lenne csak azt az "időszámítást" megtartani.
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: geco on 2021.May.22. 20:48:38
en inkabb maradnek az eredeti kesleltetes beallitasnal, es az F6-ra valtoztatasnal, a seruleses dolgot meglesem.
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: Lacika on 2021.May.23. 08:47:08
A csillagba beleütközésről kiderült valami?
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: geco on 2021.May.23. 09:42:50
A csillagba beleütközésről kiderült valami?
Ki :D Tegnap este eszembe jutott, hogy az lehet a baj, hogy az eredetileg 1 karakter széles csillag EP-n 1,5 karakter széles lett, ez okozta a sérülést, és csak akkor ha balra haladva vette fel az ember, most ha csillagot közelítünk meg balra haladva, akkor 2 egymás melletti karaktert csekkol a program.

Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: Lacika on 2021.May.23. 20:06:30
Ebből lesz játékverseny? :ds_icon_cheesygrin:
Benevezek (https://www.youtube.com/watch?v=Q0kIsCJ_8Ow) C16-os időzítéssel.
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: ergoGnomik on 2021.May.23. 21:27:17
Benevezek (https://www.youtube.com/watch?v=Q0kIsCJ_8Ow) C16-os időzítéssel.
Poénból felirattathatnád magadat a Plus4World-ön a Hall of Fame-be. :D
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: Lacika on 2021.May.23. 21:47:55
Ott valaki 140100 pontot csinált igazi gépen...! :shock:
Szerintem ez a játék sokkal könnyebb PC billentyűzettel.
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: geco on 2021.May.23. 22:35:15
A plus/4-nek lehet jobb a billentyuzete, mint egy pc-nek :-D , legalabbis ugy emlexem, hogy nagyon puha.
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: geco on 2021.May.23. 22:50:28
megneztem a videot, jol nyomod, mintha zsinoron rangatnak a lufit :-) Szerintem siman a rekord kozeleben lehettel volna, csak a 3. palyat elkapkodtad, ha az megvan, megvan a 100ezer, es ha kovetkexo szint is, megvan a rekord :-)
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: Lacika on 2021.May.24. 11:32:38
Nézem a videót, hogy 0:50-nél sérül a léghajtó a csillagtól.
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: geco on 2021.May.24. 12:30:07
Nézem a videót, hogy 0:50-nél sérül a léghajtó a csillagtól.
az az erdekes, hogy az nem csillag, es emlekeim szerint az az elem 1 karakter szeles maradt, es ugy latom, hogy nem is log bele a lufi az elembe, hanem csak elsiklik pont mellette.
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: szipucsu on 2021.May.24. 13:09:18
Eléggé jó ez a sok szín a képernyőn. Kár, hogy más játékok nem nagyon használnak ennyi színt. Simán viszi az EP ezt a Plus/4-es színpompát ezek szerint. Vagy Plus/4-en (C16-on) könnyű leprogramozni és EP-n nehéz, vagy más miatt nem használták ki eddig. Ez simán 16 szín módban vagy attribútum módban fut? Úgy nézem, a játéktér kijön 8 színből, és a szürkének meg a kéknek van több árnyalata, és azt talán bias-ból oldja meg?
Lent a kijelzők, gondolom, külön videolapot használnak külön palettával.
A videomód átírása nem volt külön nehéz az eltérő géptípus miatt?

Játék közben a zenét nem lehetne megoldani? A Skramble-ben is extra lett a zene. A játék jellege miatt valami halkabb, lassabb, de nem altató hatású zenét tudnék elképzelni. Lehetne midit keresni és azt átkonvertálni, ha megoldható, és ha van ötlet, milyen zene legyen. Játék közben egy csatornát szabadon kéne hagyni a hangeffekteknek, a menüben lehetne fullos zene akár. Nem tudom, elkészült-e a játék más gépre is, ahol zenéje van, azt lenne érdemes megnézni, ha van.
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: Lacika on 2021.May.24. 13:09:37
A plus/4-nek lehet jobb a billentyuzete, mint egy pc-nek :-D , legalabbis ugy emlexem, hogy nagyon puha.

A Plus4 billentyűzet kiváló (jobb mint a C64-é, mert "rövidebb" a lenyomás), kivéve a kurzormozgató billentyűk (nyilak). Na, azok pont hitványak... :oops:
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: Lacika on 2021.May.24. 13:14:18
Simán viszi az EP ezt a Plus/4-es színpompát ezek szerint.

Az Ep verzióba Geco lényegesen több színt csempészett... :ds_icon_cheesygrin:
Plus4-en a tárgyak, emberek egyszínűek.
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: Lacika on 2021.May.24. 13:23:01
Nem tudom, elkészült-e a játék más gépre is, ahol zenéje van, azt lenne érdemes megnézni, ha van.

Tudtommal ez csak C16-ra van.
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: geco on 2021.May.24. 14:38:14
Én is úgy tudom ,hogy csak C16-ra van :)
Pár színnel több van :D ellensúlyozni kellett a rosszabb felbontást :), egyébként a paletta 1-es színe üresen is maradt :D, a tárgyak is csak két színt használnak a palettából, itt csaltam egy keveset, a tárgyak színe a palettán az 5. és 6., és azt a két színt az LPT-ben állítom, minden karaktersorra külön két szín lett beállítva, mivel az eredeti verzióban csak 2 tárgy volt egy karaktersorban, az egyiket el is toltam eggyel lejjebb, ez tűnt a legjobb megoldásnak.
Az emberek színe nem változik, de legalább 4 színt használnak. Még egy kis plusz, nem annyira feltűnő, hogy a víz alatti terület színe világosabb (kivéve a fő zöldé), azt a bias állításával oldottam meg, 10MHz-ig nincs elcsúszás a beállításban.
óóó, azok a jó öreg +4 nyilak, szerintem attól rosszabbat ki se találhattak volna, max ha touch padot építenek be :D :D

Két videólapot használtam, a menüben a felső 21 karakter 4 szín mód, a játékban 16 szín mód, az alsó 3 karakter sor karakter 64 módú 4 színpárral.
Mivel a +4-en nincs pont olyan grafikus mód, mint ep-n, a játék karakteres módot használ, ezért grafika terén mindent át kellett alakítani.
A zenét meg lehet oldani, elméletileg EP64-en 10KB maradt szabadon+ a rendszer szegmens, tehát ha 8kb-ba belefér a zene, akkor még ep64-en is lehetne, ha nem lassít annyit, hogy a lufinak egy-egy cafrangja eltűnik, annyi, hogy úgy lehetne megoldani, hogy a hangeffekt elnyom egy-egy csatornát, mivel mind a két TED csatorna használatban van.

A legutóbbi sérüléses problémát nem tudom még hogy oldom meg, a forrását megtaláltam, +4-en a "tárgyakat" nem menti el háttérmentéskor, én viszont mentek mindent, és ott a karakter kódok alapján dönti el, hogy mit mentsen, mit nem, EP-n ez csak nagyon macerásan lenne kivitelezhető, és sokat lassítana, másik megoldás, ami eszembe jutott, minden tárgyat törölni minden fázisban, akkor már EP64 kevés lenne hozzá, úgyhogy ezt még át kell gondolnom, és találni egy jobb , egyszerűbb megoldást, mert volt még egy ötletem, hogyha tárgy felvételkor volt az ütközés, akkor törölni az ütközés flaget, de az se jó, mert ha tárgy felvételkor pont a fallal is ütközünk, akkor egy pixellel akár tovább is mehetünk a falba, az meg gyanúsan egyből a játék végét jelentené.
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: geco on 2021.May.24. 15:45:51
Elméletileg találtam megoldást, ezzel a csillag balról felvétele is pontosabb lett, 2x felvettem az összes tárgyat, az embereket hagytam megfulladni :D, nem volt ütközés.
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: szipucsu on 2021.May.24. 15:47:12
volt még egy ötletem, hogyha tárgy felvételkor volt az ütközés, akkor törölni az ütközés flaget, de az se jó, mert ha tárgy felvételkor pont a fallal is ütközünk, akkor egy pixellel akár tovább is mehetünk a falba, az meg gyanúsan egyből a játék végét jelentené.
Akkor még esetleg a tárgyakat lehetne messzebb rakni a faltól, hogy ne lehessen egyszerre tárgyfelvétel és ütközés. Hirtelen nem tudom, van-e olyan rész, ahol pont fal közelében van a tárgy, de úgy rémlik, mintha sok ilyen lenne... Vagy kicsit kivájni a falból, különben is zavaró, hogy ott van mindenhol, ahol nem kéne. :D

Nem tudom, az eddigi midi gyűjteményben van-e olyan zene, ami jól hangzana játék közben. Lehet rövidíteni, egyszerűsíteni is, ha kevés a hely. Akár egyetlen csatornán is el lehet érni jó hangzást néhány sztereó envelope-pal. Zenére van valami javaslat? (Pl. Beethoven 7. szimfóniája vagy a Guns and Roses egyik száma, vagy akármi.) Valami lassú, barokkos Bach muzsikát is el tudnék képzelni, de nem a Toccatát, mert azt a Permolifthez már felhasználták.
Lehetne mind a 4 csatornát használni? És tömörítés nélkül kellene 8 KB-ba beférnie a zenének?
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: geco on 2021.May.24. 15:56:02
nem emlexem a xorplay mit eszik meg es mit nem, pl az Exorcisthez keszultek tok jok lettek, es kicsik is. Tomorites kiesik, az atalakitasra gyurok :-D
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: Lacika on 2021.May.28. 16:02:44
Ez final, vagy még át lesz alakítva?
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: geco on 2021.May.28. 17:55:31
Ez final, vagy még át lesz alakítva?
a zene kerdeses, nezd meg a sound topicot.
De elmeletileg minden hibat javitottam, koszi a helpet. :-)
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: Lacika on 2021.May.29. 18:42:40
Új egyéni rekord.
A túl sok csepp miatt megpróbáltam egy olyan átjárót amit sosem használtam. Lehet, nem véletlenül...
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: geco on 2021.May.30. 12:06:28
Át lehet menni ott, de nagyon óvatosan, és egy 1-2 damage tuti bepottyan :D
tippek és trükkök rovat: az vízcsepp generálás úgy működik ,hogy generál egy random x pozíciót a program, és elkezdi csekkolgatni, hogy mi van ott, és mi van alatta, ha a pozícióban fal van, alatta semmi (úgy emléxem csak az üres karaktert csekkolja), akkor generál az adott pozícióra esőcseppet, tehát ha elméletileg a barlang tetején állunk, hajó pozíciójára sose kerül esőcsepp.
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: szipucsu on 2021.May.30. 19:04:32
Ami a zenét illeti, nem szavazott senki semelyik zenére. Megpróbálod valamelyiket beépíteni? Pl. lehetne a memories vagy a livideo3. Vagy amelyiket gondolod.
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: geco on 2021.May.30. 19:06:51
meg varjunk, hatha valaki.
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: Lacika on 2021.May.31. 17:16:50
Meg lehet valahol halgatnio a "választékot" Ep hangszerelésben?
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: geco on 2021.May.31. 17:57:31
A Midi Songs mappábam (https://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/midi-1772/?action=dlattach;attach=26056) ez a legfrissebb, és az összes EP hangszerelésben szól.
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: Lacika on 2021.May.31. 18:46:47
moonlsh2? Dallamos, fellengzős, nem túl gyors...
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: geco on 2021.May.31. 18:55:57
moonlsh2? Dallamos, fellengzős, nem túl gyors...
El lehet repkedni erre is :D , az almappákat már nem néztem, nem is gondoltam, hogy Oldfield-től jó lehet valami a játékhoz.
Beteszem a queue-ba az ARKAN, Coldplay, DOOM64 mellé
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: szipucsu on 2021.May.31. 19:05:50
A Midi Songs mappábam (https://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/midi-1772/?action=dlattach;attach=26056) ez a legfrissebb, és az összes EP hangszerelésben szól.
Azóta, 2021-ben is készült pár midi zene, azokat innen (https://enterpriseforever.com/sound/midi/msg81716/#msg81716) kezdődően lehet böngészni. Mondjuk a Kádár elvtárs jelentései pont nem is zene, de innen kezdődően vannak az idei midi fájlok, pl. Munkahadának a lépte dobog rockosítva meg még néhány skót dallam, ezek is megfontolandók lehetnek játék alá talán, vagy nem. :D
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: geco on 2021.May.31. 21:24:05
Tartok egy kis beszámolót:
Szerencse, hogy nem adtam fel a DAVECONV2 befordításával járó szenvedést, majd egy órám ráment, megfejtettem, hogy EPM-ből visszanyerni a RAW fijle-t nem lehet, de rájöttem a módira, így mind a 4 fájlból generáltam Dave2play zenét (és még a beállításokkal is játszottam, hogy mindegyik a lehető legkisebb legyen), generáltam volna XOR2 és XOR4 play formát, a XOR2 csak az Arkanoidból sikeredett, XOR4 meg az Arkanoidból, és Doom64-ből, úgyhogy el is döntöttem, hogy Dave2play lesz a jövő, itt egy bibi van:
arkano.dv2     7325 bájt, teljesen jó
coldplay.dv2   17306 bájt, teljesen jó EP128-ra, EP64-re túl nagy
doom64.dv2   4103 bájt, teljesen jó
moonlsh2.dv2 30341 bájt, EP128-on is túl nagy, mert kb 26KB szabad a belapozott lapokon, esetleg lapozgatással lehetne megoldani.
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: szipucsu on 2021.May.31. 22:31:05
EPM-ből visszanyerni a RAW fijle-t nem lehet
A midi songs for developers zip-ben van a letöltések között (szinte) minden epm-hez az eredeti midi és az envelope.txt, ez lehet jó arra, amire gondolsz. De lehet, ez az, amire rájöttél, vagy már tudtad.
Ha valamelyik fájl túl nagy, lehet rajta szerkeszteni, törölni belőle. (Midi szerkesztővel ezt könnyen meg tudom csinálni, csak azt kell eldönteni, mit töröljünk.) Pl. a moonlsh2-ben amúgy is kicsit sok az ismétlés.

Amúgy igen, 30KB csak a zene, az már EP-n brutális méret. A Trackerek működnek úgy, meg még EP-n a MusicBox vagy a Rockdigi is, hogy patternekkel dolgozik, így mindent, ami ismétlődik, elég csak egyszer beírni, utána csak hivatkozni kell rá. A midinél ez sajnos alapból hiányzik. Pedig szinte minden zenében van ismétlés, többször visszatérő részek, és ezt jól ki lehet használni. Gondolom, midiből ilyen formátumot létrehozni nem olyan egyszerű, de játékokhoz aláfestéshez nem lenne rossz.
Az Orient Express zenéje midiben 30 KB körül van tömörítés nélkül. A játékban biztosan teljesen máshogy tárolják a zenét, talán maga a játék mindenestül se nagyobb 30KB-nál.

Magában a kottaírásban is van ismétlőjel, hogy újra elölről az egész, és kicsit másképp a vége, sajnos a midi nem támogat ilyet, úgy tudom.
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: geco on 2021.June.01. 07:15:41
az eredeti midi, es enveloope-ra gondoltam :-D
A 30kb-bol azert eleg sokat kene faragni, azt nem tudom, hogy Istvan konverterei megprobalnak ismetlodesekkel is foglalkozni, en siman el tudom kepzelni :-D
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: geco on 2021.June.01. 22:28:59
Zenebonás verzió
EP64-en csak a Doom64, EP128-on alapból a Coldplay szólal meg, F1-re Doom64, F2-re Arkanoid, F3-ra Coldplay választható, F4 mind a kettőben leállítja a zenét.
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: Lacika on 2021.June.02. 16:50:31
Az megoldható, hogy a hangok hangosabbak legyenek a zenéhez képest? Valamikor a zene szinte teljesen elnyomja a koccanás hangját, amit viszont a szűk helyeken fontos hallani.
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: szipucsu on 2021.June.02. 20:30:24
a hangok hangosabbak legyenek a zenéhez képest.
Talán a legegyszerűbb, ha az eredeti midiben beállítok halkabb hangerőt, és az kerül be a játékba. De lehet, hogy Geco pillanatok alatt megoldja máshogy, tűkön ülve várom a javaslatát. :D
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: szipucsu on 2021.June.02. 20:35:47
F1-re Doom64, F2-re Arkanoid, F3-ra Coldplay választható, F4 mind a kettőben leállítja a zenét.
Még esetleg lehetne F5-re sérthetetlenség (ha más gombra még nincs), és arra az esetre pl. bociboci heavymetal stílusban menne (ami még nincs, de előállítható). (Vagy pl. Mr.Puniverse rockosítva, vagy ilyesmi.)
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: szipucsu on 2021.June.02. 21:09:46
A zene meghozta a kedvem, kicsit játszottam vele, annyira nem tűnik lehetetlennek a játék, mint elsőre. De így se sikerült teljesíteni.
A zene dob rajta, egész jó így! A menübe be lehetne írni, hogy "F1-F4 SET MUSIC" vagy ilyesmi.
Esetleg játék indításakor mindig válthatna másik zenére, hogy ne ugyanaz legyen mindig, ha nem váltunk zenét. Vagy így a jó, ahogy most van, nem tudom.
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: geco on 2021.June.03. 13:37:52
Igen, a hangon gondolkoztam én is, és sejtettem is, hogy ez kérés lesz, megoldható persze, úgy rémlik 1 helyen állít hangerőt a program effektekhez, de ha nem egy helyen, akkor is max 3-on. Ha minden jól megy, a hétvégén megcsinálom.
F7,F8 a sérthetetlenséges szekció, első sérthetetlenség, második nem nő a vízszint.
A menühöz nincs affinitásom hozzáadni a zeneválasztási lehetőséget, az úgy marad.
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: geco on 2021.June.06. 10:28:42
Úgy oldottam meg, hogy 0-7-ig állítható az effektek hangerő növekménye az eredetihez képest, most a maximumon van, F5-tel lehet csökkenteni, ha eléri a nullát, akkor csökkentés után visszaáll a 7-esre, elfogytak a funkció gombok, ezért van csak csökkentés. Az Arkanoid miatt eggyel magasabbra állítottam a játék eredeti effekt hangerejét is.
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: szipucsu on 2021.June.06. 10:34:32
elfogytak a funkció gombok, ezért van csak csökkentés
Esetleg olyat lehetne, hogy shift-tel csökkenti, shift nélkül növeli a hangerőt a funkcióbillentyű? (Vagy fordítva.)
Ha az Arkanoid túl hangos alapból, halkíthatok rajta.
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: geco on 2021.June.06. 10:45:07
Esetleg olyat lehetne, hogy shift-tel csökkenti, shift nélkül növeli a hangerőt a funkcióbillentyű? (Vagy fordítva.)
Ha az Arkanoid túl hangos alapból, halkíthatok rajta.
Lehetni lehet, de mivel csak 8 hangerő állás van, ha más nem szavaz rá, akkor hagyom így, ha igen, akkor megcsinálom, a funkcióbillentyűs megoldás azért lett volna jobb, mert akkor csak egy billentyűsort kell beolvasni a hangerőhöz, így meg be kell olvasni a SHIFT sorát is, és lehet mind a két SHIFT sorát be kéne, hogy ne csak az egyikkel működjön, vagy még azt lehet, hogy két csítet egy gombra teszek, most az F6 a víz növekedési idejének lassítása, F7 örök élet, F8 örök idő, ezt a kettőt tehetném mondjuk egy gombra.
Szerintem nincs szükség rá, az alapból teljesen más stílus.
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: szipucsu on 2021.June.06. 13:02:10
Az F6 és az F8 miben más? Külön számolja az időt is? Nem akkor telik le az idő, ha megtelik vízzel a barlang?
Még lehet azt esetleg, hogy a zeneválasztás egyetlen gombon lenne, az váltogatná a 3 zenét, így maradna gomb a hangerőnek is kettő.
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: geco on 2021.June.06. 13:15:15
Az F6 és az F8 miben más? Külön számolja az időt is? Nem akkor telik le az idő, ha megtelik vízzel a barlang?
Még lehet azt esetleg, hogy a zeneválasztás egyetlen gombon lenne, az váltogatná a 3 zenét, így maradna gomb a hangerőnek is kettő.
Azt is lehet, az F6-tal lassabban emelkedik a víz, F8-ra meg nem emelkedik.
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: geco on 2021.June.07. 17:35:00
No akkor a végleges verzió, ha nincs benne hiba:
F1: zene választás le
F2: zene választás fel
F3: zene ki/be
F4: hozzáadott effekt hangerő le
F5: hozzáadott effekt hangerő fel
F6: víz emelkedés ütemének késleltetése
F7: örök élet
F8: csap elzárása :D
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: SlashNet on 2021.June.08. 09:12:18
Acid drops are really acid. Sometimes they corroded ground. :)

[attachimg=1]

I'm more interested in the next question: what are the conditions for the appearance of this message?

[attach=2]

It is not shown if you start the game from the first level.
It appeared when I started new game from the second level.
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: geco on 2021.June.08. 15:58:54
Acid drops is really acid. Sometimes they corroded ground. :)

I'm more interested in the next question: what are the conditions for the appearance of this message?

It is not shown if you start the game from the first level.
It appeared when I started new game from the second level.
Normally acid should not arrive to a non empty character position, since the game checks the original karakter screen for acid, but the game uses normal graphics screen ( i created graphics from screenshots, and packed ) the 2 should be the same, except if i modified a bit the graphics, but i do not remember this action :D

Normally you should see that text after each level, but if you press any control key, it disappears, and it can happen you pressed any control key when this message would appear.
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: SlashNet on 2021.June.08. 16:14:33
Normally acid should not arrive to a non empty character position

I see it only few times. And maybe it happens when game checks collision of acid drop with airship.

Here is snapshot with gap (if you fly away and return it disappears).


But, this is not a problem that needs to be fixed. Just interesting fact. :)
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: geco on 2021.June.08. 16:25:27
Thx, i will check this interesting Acid stuff probably tomorrow :)
I checked and the text arrives after 1st level completed also. :)
[attach=1]
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: geco on 2021.June.08. 16:32:49
I see it only few times. And maybe it happens when game checks collision of acid drop with airship.
Yes, this could be the case, because the original game put Zeppelin characters to the screen, and if there is an object then merge the character sets into zeppelin characters, and because i use the original C16 character screen also, zeppelin characters also put there, just i do not care with character set merge, but normally if acid has collision with Zeppelin character it should disappear.
Now i checked the map what you previously shown, and there were no erosion, but Zeppelin stayed far away :D :D
So i will check your snapshot later :)
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: geco on 2021.June.09. 13:24:31
I checked, and yes, it was caused by Zeppelin character, when next char pos of acid was checked if there is a Zeppelin character then Rain was deleted from that position and this removed a part of map, i corrected it, because i could reproduce on other part of map, and there the erosion was bigger :D :D
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: geco on 2021.June.26. 10:22:46
Véglegesített Rescue from Zylon (https://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/egyeb-misc/?action=dlattach;attach=27422), nem változott benne semmi a június 9-edikei verzióhoz képest.
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: SlashNet on 2021.June.28. 09:07:07
Video: https://www.youtube.com/watch?v=4s4Hb56hDo4
Title: Re: Rescue from Zylon
Post by: geco on 2021.June.28. 11:45:52
Thx :)