Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Rescue from Zylon (Read 21026 times)

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3212
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: Rescue from Zylon
« Reply #30 on: 2021.May.24. 11:32:38 »
Nézem a videót, hogy 0:50-nél sérül a léghajtó a csillagtól.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7218
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Rescue from Zylon
« Reply #31 on: 2021.May.24. 12:30:07 »
Nézem a videót, hogy 0:50-nél sérül a léghajtó a csillagtól.
az az erdekes, hogy az nem csillag, es emlekeim szerint az az elem 1 karakter szeles maradt, es ugy latom, hogy nem is log bele a lufi az elembe, hanem csak elsiklik pont mellette.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10085
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Rescue from Zylon
« Reply #32 on: 2021.May.24. 13:09:18 »
Eléggé jó ez a sok szín a képernyőn. Kár, hogy más játékok nem nagyon használnak ennyi színt. Simán viszi az EP ezt a Plus/4-es színpompát ezek szerint. Vagy Plus/4-en (C16-on) könnyű leprogramozni és EP-n nehéz, vagy más miatt nem használták ki eddig. Ez simán 16 szín módban vagy attribútum módban fut? Úgy nézem, a játéktér kijön 8 színből, és a szürkének meg a kéknek van több árnyalata, és azt talán bias-ból oldja meg?
Lent a kijelzők, gondolom, külön videolapot használnak külön palettával.
A videomód átírása nem volt külön nehéz az eltérő géptípus miatt?

Játék közben a zenét nem lehetne megoldani? A Skramble-ben is extra lett a zene. A játék jellege miatt valami halkabb, lassabb, de nem altató hatású zenét tudnék elképzelni. Lehetne midit keresni és azt átkonvertálni, ha megoldható, és ha van ötlet, milyen zene legyen. Játék közben egy csatornát szabadon kéne hagyni a hangeffekteknek, a menüben lehetne fullos zene akár. Nem tudom, elkészült-e a játék más gépre is, ahol zenéje van, azt lenne érdemes megnézni, ha van.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3212
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: Rescue from Zylon
« Reply #33 on: 2021.May.24. 13:09:37 »
A plus/4-nek lehet jobb a billentyuzete, mint egy pc-nek :-D , legalabbis ugy emlexem, hogy nagyon puha.

A Plus4 billentyűzet kiváló (jobb mint a C64-é, mert "rövidebb" a lenyomás), kivéve a kurzormozgató billentyűk (nyilak). Na, azok pont hitványak... :oops:
« Last Edit: 2021.May.24. 13:20:42 by Lacika »

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3212
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: Rescue from Zylon
« Reply #34 on: 2021.May.24. 13:14:18 »
Simán viszi az EP ezt a Plus/4-es színpompát ezek szerint.

Az Ep verzióba Geco lényegesen több színt csempészett... :ds_icon_cheesygrin:
Plus4-en a tárgyak, emberek egyszínűek.
« Last Edit: 2021.May.24. 13:19:40 by Lacika »

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3212
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: Rescue from Zylon
« Reply #35 on: 2021.May.24. 13:23:01 »
Nem tudom, elkészült-e a játék más gépre is, ahol zenéje van, azt lenne érdemes megnézni, ha van.

Tudtommal ez csak C16-ra van.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7218
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Rescue from Zylon
« Reply #36 on: 2021.May.24. 14:38:14 »
Én is úgy tudom ,hogy csak C16-ra van :)
Pár színnel több van :D ellensúlyozni kellett a rosszabb felbontást :), egyébként a paletta 1-es színe üresen is maradt :D, a tárgyak is csak két színt használnak a palettából, itt csaltam egy keveset, a tárgyak színe a palettán az 5. és 6., és azt a két színt az LPT-ben állítom, minden karaktersorra külön két szín lett beállítva, mivel az eredeti verzióban csak 2 tárgy volt egy karaktersorban, az egyiket el is toltam eggyel lejjebb, ez tűnt a legjobb megoldásnak.
Az emberek színe nem változik, de legalább 4 színt használnak. Még egy kis plusz, nem annyira feltűnő, hogy a víz alatti terület színe világosabb (kivéve a fő zöldé), azt a bias állításával oldottam meg, 10MHz-ig nincs elcsúszás a beállításban.
óóó, azok a jó öreg +4 nyilak, szerintem attól rosszabbat ki se találhattak volna, max ha touch padot építenek be :D :D

Két videólapot használtam, a menüben a felső 21 karakter 4 szín mód, a játékban 16 szín mód, az alsó 3 karakter sor karakter 64 módú 4 színpárral.
Mivel a +4-en nincs pont olyan grafikus mód, mint ep-n, a játék karakteres módot használ, ezért grafika terén mindent át kellett alakítani.
A zenét meg lehet oldani, elméletileg EP64-en 10KB maradt szabadon+ a rendszer szegmens, tehát ha 8kb-ba belefér a zene, akkor még ep64-en is lehetne, ha nem lassít annyit, hogy a lufinak egy-egy cafrangja eltűnik, annyi, hogy úgy lehetne megoldani, hogy a hangeffekt elnyom egy-egy csatornát, mivel mind a két TED csatorna használatban van.

A legutóbbi sérüléses problémát nem tudom még hogy oldom meg, a forrását megtaláltam, +4-en a "tárgyakat" nem menti el háttérmentéskor, én viszont mentek mindent, és ott a karakter kódok alapján dönti el, hogy mit mentsen, mit nem, EP-n ez csak nagyon macerásan lenne kivitelezhető, és sokat lassítana, másik megoldás, ami eszembe jutott, minden tárgyat törölni minden fázisban, akkor már EP64 kevés lenne hozzá, úgyhogy ezt még át kell gondolnom, és találni egy jobb , egyszerűbb megoldást, mert volt még egy ötletem, hogyha tárgy felvételkor volt az ütközés, akkor törölni az ütközés flaget, de az se jó, mert ha tárgy felvételkor pont a fallal is ütközünk, akkor egy pixellel akár tovább is mehetünk a falba, az meg gyanúsan egyből a játék végét jelentené.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7218
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Rescue from Zylon
« Reply #37 on: 2021.May.24. 15:45:51 »
Elméletileg találtam megoldást, ezzel a csillag balról felvétele is pontosabb lett, 2x felvettem az összes tárgyat, az embereket hagytam megfulladni :D, nem volt ütközés.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10085
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Rescue from Zylon
« Reply #38 on: 2021.May.24. 15:47:12 »
volt még egy ötletem, hogyha tárgy felvételkor volt az ütközés, akkor törölni az ütközés flaget, de az se jó, mert ha tárgy felvételkor pont a fallal is ütközünk, akkor egy pixellel akár tovább is mehetünk a falba, az meg gyanúsan egyből a játék végét jelentené.
Akkor még esetleg a tárgyakat lehetne messzebb rakni a faltól, hogy ne lehessen egyszerre tárgyfelvétel és ütközés. Hirtelen nem tudom, van-e olyan rész, ahol pont fal közelében van a tárgy, de úgy rémlik, mintha sok ilyen lenne... Vagy kicsit kivájni a falból, különben is zavaró, hogy ott van mindenhol, ahol nem kéne. :D

Nem tudom, az eddigi midi gyűjteményben van-e olyan zene, ami jól hangzana játék közben. Lehet rövidíteni, egyszerűsíteni is, ha kevés a hely. Akár egyetlen csatornán is el lehet érni jó hangzást néhány sztereó envelope-pal. Zenére van valami javaslat? (Pl. Beethoven 7. szimfóniája vagy a Guns and Roses egyik száma, vagy akármi.) Valami lassú, barokkos Bach muzsikát is el tudnék képzelni, de nem a Toccatát, mert azt a Permolifthez már felhasználták.
Lehetne mind a 4 csatornát használni? És tömörítés nélkül kellene 8 KB-ba beférnie a zenének?
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7218
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Rescue from Zylon
« Reply #39 on: 2021.May.24. 15:56:02 »
nem emlexem a xorplay mit eszik meg es mit nem, pl az Exorcisthez keszultek tok jok lettek, es kicsik is. Tomorites kiesik, az atalakitasra gyurok :-D

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3212
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: Rescue from Zylon
« Reply #40 on: 2021.May.28. 16:02:44 »
Ez final, vagy még át lesz alakítva?

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7218
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Rescue from Zylon
« Reply #41 on: 2021.May.28. 17:55:31 »
Ez final, vagy még át lesz alakítva?
a zene kerdeses, nezd meg a sound topicot.
De elmeletileg minden hibat javitottam, koszi a helpet. :-)

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3212
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: Rescue from Zylon
« Reply #42 on: 2021.May.29. 18:42:40 »
Új egyéni rekord.
A túl sok csepp miatt megpróbáltam egy olyan átjárót amit sosem használtam. Lehet, nem véletlenül...
« Last Edit: 2021.May.29. 21:42:25 by Lacika »

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7218
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Rescue from Zylon
« Reply #43 on: 2021.May.30. 12:06:28 »
Át lehet menni ott, de nagyon óvatosan, és egy 1-2 damage tuti bepottyan :D
tippek és trükkök rovat: az vízcsepp generálás úgy működik ,hogy generál egy random x pozíciót a program, és elkezdi csekkolgatni, hogy mi van ott, és mi van alatta, ha a pozícióban fal van, alatta semmi (úgy emléxem csak az üres karaktert csekkolja), akkor generál az adott pozícióra esőcseppet, tehát ha elméletileg a barlang tetején állunk, hajó pozíciójára sose kerül esőcsepp.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10085
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Rescue from Zylon
« Reply #44 on: 2021.May.30. 19:04:32 »
Ami a zenét illeti, nem szavazott senki semelyik zenére. Megpróbálod valamelyiket beépíteni? Pl. lehetne a memories vagy a livideo3. Vagy amelyiket gondolod.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos