ENTERPRISE KLUB
2021. október 2., 1055 Budapest, Nyugati tér 9. 14-19 óráig
Belépés kizárólag klubtagok részére! (Klubkártyával vagy előfizetéssel!)
Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Quadrillion (Read 69641 times)

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 9132
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 60.0 Firefox 60.0
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Quadrillion
« Reply #255 on: 2018.May.27. 18:05:00 »
Egyelőre ahogy elképzelem, a robbanás tégla szinket is tartalmazva furcsa, de lehet megvalositva meg tök jó.
Még a robbanás eleje felé lehetnek benne tégla színek is, utána már egyre színtelenebb romok, végül semmi.
Engem ez a zajcsatorna cintányérhangjainak fázisaira emlékeztet. Az elején még nagy erővel szól, majd egyre átalakul más polinomszámlálós hangokká, végül teljesen elhallgat.
100 SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
110 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
120 SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4825
  • OS:
  • Linux Linux
  • Browser:
  • Firefox 58.0 Firefox 58.0
    • View Profile
Re: Quadrillion
« Reply #256 on: 2018.May.27. 18:14:02 »
Egyelőre teszt céljára készítettem táblázatos változatot, a hangerő szorzáshoz is táblázatot használ. Bár az utóbbinak 50 Hz-en egy csatornás effektusoknál nem sok értelme van. Beépítettem még a Szipucsu szerint jobb dithert is, és egy egyelőre nem használt 2x2 karakteres sprite rajzoló rutint, ezen kívül video megszakítás kezelése közben engedélyezett a hang megszakítás, a video viszont tiltott.

* quadrill.com (6.94 kB - downloaded 183 times.)
* quadrillion.asm (122.48 kB - downloaded 163 times.)
* quadldr2.asm (3.77 kB - downloaded 168 times.)

Hely így nem sok maradt, de még viszonylag könnyen lehetne felszabadítani.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4825
  • OS:
  • Linux Linux
  • Browser:
  • Firefox 58.0 Firefox 58.0
    • View Profile
Re: Quadrillion
« Reply #257 on: 2018.May.27. 21:05:30 »
Még szabad viszonylag nagyobb területek:

7C00-7FFFh    (C64-es pályákkal már nem, és akkor már a jelenlegi txtscr_addr sem lenne jó)
B000-B1FFh    ha fontos az EP64 kompatibilitás, itt az EXOS verem található és játék közben felülírható, egyébként a szegmens nagy része szabad
AC00-AFFFh    a hangerő szorzó táblázatok nélkül ez is szabad és EP64 kompatibilis. A táblázat mérete lehetne 1K helyett 256 byte is

A karakterkészletek csomagolása nyer több mint 1K helyet, de a kész program méretét növeli, akár 300 byte is lehet a különbség ha a karakterek már NICK kompatibilis formátumra (ami kevésbé tömöríthető) vannak konvertálva, egyébként viszont probléma lehet az adat átrendezése átmeneti terület használata nélkül.
« Last Edit: 2018.May.28. 01:09:05 by IstvanV »

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 6288
  • Country: hu
  • OS:
  • Linux Linux
  • Browser:
  • Firefox 52.0 Firefox 52.0
    • View Profile
Re: Quadrillion
« Reply #258 on: 2018.May.28. 08:44:25 »
Nekem nem fontos az ep64 kompatibilitás :D
A teszt verziót megnézem este :)

Offline Zozosoft

  • EP addict
  • *
  • Posts: 14023
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Firefox 52.0 Firefox 52.0
    • View Profile
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Quadrillion
« Reply #259 on: 2018.May.28. 08:51:40 »
Nekem nem fontos az ep64 kompatibilitás :D
Arra ott vannak már a 4K verziók.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4825
  • OS:
  • Linux Linux
  • Browser:
  • Firefox 58.0 Firefox 58.0
    • View Profile
Re: Quadrillion
« Reply #260 on: 2018.May.28. 11:54:09 »
Arra ott vannak már a 4K verziók.

Valóban, bár legalább a Plus/4-es pályákkal még megoldhatónak tűnik. C64 módban nem csak a pálya adat nagyobb, hanem a 42 karakter szélességűre növelt képernyő is 3F00h byte 3C00h helyett. Természetesen ha az EP64 nem fontos, akkor akár még újabb szegmens foglalására is lenne lehetőség (128K-n még egy használható ha egyet már lefoglalt például egy bővítő), és nem probléma a szabad memória. Így elvileg még a pályákat sem kellene csomagolni.

A hangerő kezelésére még az az ötletem van, hogy egy 256 byte méretű táblázat 63-tól kezdődően exponenciálisan csökkenő értékeket tartalmazna, és az utolsó elem már pont 0 lenne kerekítéssel. Az előnye az, hogy a szorzás összeadásra cserélhető. Viszont a burkológörbék is exponenciálisak lennének, ami lehet előny vagy hátrány is.

125 Hz-es hang:
* quadrill.com (6.96 kB - downloaded 181 times.)
Nem feltétlenül jobb mint az 50 Hz-es, de azt sem lenne nehéz megoldani, hogy effektusonként állítható legyen a megszakítás frekvencia.
« Last Edit: 2018.May.28. 14:13:31 by IstvanV »

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4825
  • OS:
  • Linux Linux
  • Browser:
  • Firefox 58.0 Firefox 58.0
    • View Profile
Re: Quadrillion
« Reply #261 on: 2018.May.28. 12:54:14 »
Egyelőre ahogy elképzelem, a robbanás tégla szinket is tartalmazva furcsa, de lehet megvalositva meg tök jó.

Az első próbálkozás ilyen lett:


Ez csak a korábbi kép a színeket cserélve, a közepes szürke lett a tégla szín, a sötét és világos pedig fixen a 8-as és 15-ös EP szín. A labda robbanásánál esetleg villoghatna például a sárga és a piros felváltva. De az is lehet, hogy a fix színek jobbak lennének. :)
« Last Edit: 2018.May.28. 13:30:18 by IstvanV »

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4825
  • OS:
  • Linux Linux
  • Browser:
  • Firefox 58.0 Firefox 58.0
    • View Profile
Re: Quadrillion
« Reply #262 on: 2018.May.28. 14:16:12 »
Forráskód az előbbi 125 Hz-es hanggal, és konvertált sprite adat (nem teszteltem):
* quadrillion.asm (123.21 kB - downloaded 206 times.)
* quadldr2.asm (3.77 kB - downloaded 210 times.)
* sprites.asm (4.45 kB - downloaded 207 times.)

Sprite forrás:
* sprites3.png (0.3 kB. 224x32 - viewed 207 times.)
* spriteconv.c (0.77 kB - downloaded 201 times.)
* Makefile (0.83 kB - downloaded 197 times.)

Szerk.: egyszerű sprite teszt, már csak azt kell megvalósítani, hogy a téglák vagy a labda helyén jelenjen meg:
* quadrill.com (7.22 kB - downloaded 193 times.)
Egy drawSprite_2x2 hívás futásideje valamivel több mint 1 ms, a clearTile pedig 0.52. 128K-s gépen gyorsított módban is talán van idő kettőre, de ha nagyobb lesz a hangeffektusok CPU igénye, akkor már nem biztos.
« Last Edit: 2018.May.28. 14:59:00 by IstvanV »

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 6288
  • Country: hu
  • OS:
  • Linux Linux
  • Browser:
  • Firefox 52.0 Firefox 52.0
    • View Profile
Re: Quadrillion
« Reply #263 on: 2018.May.28. 15:04:35 »
Az első próbálkozás ilyen lett:
(Attachment Link)

Ez csak a korábbi kép a színeket cserélve, a közepes szürke lett a tégla szín, a sötét és világos pedig fixen a 8-as és 15-ös EP szín. A labda robbanásánál esetleg villoghatna például a sárga és a piros felváltva. De az is lehet, hogy a fix színek jobbak lennének. :)
Arra gondoltam, hogy mi lenne ha a tégla helyén  jelenne meg a robbanás sprite 5 fázisa, és ha elérte a maximálisat, urána eltűnne, de már a tégla se lenne ott, de akkor le kéne menteni a hátteret is.
Megnézem, hogy néz ki a tégla színű robbanás :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4825
  • OS:
  • Linux Linux
  • Browser:
  • Firefox 58.0 Firefox 58.0
    • View Profile
Re: Quadrillion
« Reply #264 on: 2018.May.28. 15:07:50 »
Szerintem egyszerűbb azonnal törölni a téglát, és a helyére kerül a robbanás, ezt nem csak könnyebb megoldani, de ha már felrobbant a tégla, akkor egyébként sem kell feltétlenül egészben is láthatónak lennie. Szerk.: az még egyszerűbb valamivel, ha a robbanás első megjelenítésekor még marad a tégla, a következő 1/50 másodpercben pedig a robbanás frissítése (clearTile + drawSprite_2x2) automatikusan törli. Nem tudom, melyik néz ki jobban.
« Last Edit: 2018.May.28. 15:14:38 by IstvanV »

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 6288
  • Country: hu
  • OS:
  • Linux Linux
  • Browser:
  • Firefox 52.0 Firefox 52.0
    • View Profile
Re: Quadrillion
« Reply #265 on: 2018.May.28. 15:16:16 »
Szerintem egyszerűbb azonnal törölni a téglát, és a helyére kerül a robbanás, ezt nem csak könnyebb megoldani, de ha már felrobbant a tégla, akkor egyébként sem kell feltétlenül egészben is láthatónak lennie. Szerk.: az még egyszerűbb valamivel, ha a robbanás első megjelenítésekor még marad a tégla, a következő 1/50 másodpercben pedig a robbanás frissítése (clearTile + drawSprite_2x2) automatikusan törli. Nem tudom, melyik néz ki jobban.
Szerintem szinte észrevehetetlen, és így akkor még jobb is :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 6288
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows NT 10.0 Windows NT 10.0
  • Browser:
  • Firefox 60.0 Firefox 60.0
    • View Profile
Re: Quadrillion
« Reply #266 on: 2018.May.28. 18:48:30 »
Szerk.: egyszerű sprite teszt, már csak azt kell megvalósítani, hogy a téglák vagy a labda helyén jelenjen meg:
Egy drawSprite_2x2 hívás futásideje valamivel több mint 1 ms, a clearTile pedig 0.52. 128K-s gépen gyorsított módban is talán van idő kettőre, de ha nagyobb lesz a hangeffektusok CPU igénye, akkor már nem biztos.
Nagyon jó az egyszerű sprite teszt, és tetszik a színes robbanás.

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 9132
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 60.0 Firefox 60.0
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Quadrillion
« Reply #267 on: 2018.May.28. 20:59:16 »
Jók ezek az újabb verziók! Szép színes, változatos a háttér is, a szöveg is színes, a téglák is, a labda is jól látható. Jó lesz az a téglaeltüntető robbanás is szerintem. A 125 Hz-es hang is jó, egyszer lehetne ilyet a midiplay-be is tenni. Most értettem meg, miért van néhány játéknak olyan hangja, amit a sima sound utasítással nem lehet visszaadni.
Mi történik egyébként ennél a 125Hz-es téglakiütős hangeffektnél? Envelope-pal hogyan lehetne leírni? Úgy tűnik, mintha fokozatosan emelkedne gyorsan a hangmagasság, de valami plusz is van benne.
100 SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
110 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
120 SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 6288
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows NT 10.0 Windows NT 10.0
  • Browser:
  • Firefox 60.0 Firefox 60.0
    • View Profile
Re: Quadrillion
« Reply #268 on: 2018.May.28. 22:23:24 »
Betettem az új nagyítót szünet alá, és a robbanást, nekem nagyon tetszik a színezett robbanás, viszont ilyen fázis számmal szerintem lehet akár 3 is egyszerre, nem tudom 4 lehet-e, ezt még javítani kell, szintváltásnál lepörög az összes fázis, game overnél nem, gyanúsan oda is be kell tenni, és az életvesztéshez is, nem tudom kihagytam-e valamit, ja és nem tudom ,hogy esetleg nem kéne-e még lassítani a robbanáson, vagy a legkisebb füstfelhőről indulni, eljutni a legnagyobbig, majd vissza.

Betettem a 3 említett helyre a robbanás utolsó fázisig való rajzolását.
« Last Edit: 2018.May.28. 22:37:39 by geco »

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 9132
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 60.0 Firefox 60.0
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Quadrillion
« Reply #269 on: 2018.May.28. 22:45:22 »
Ez így most nagyon jó ezzel a robbanással!
Game Overnél szólhatna kicsit tovább az a csúnya hang, még magasabb hangok is megszólalhatnának.
Ami zavaró, hogy a gyorsítás a jobb shiften van, nem a space-n. Ami a játék irányításához kell, az jobb, ha elsősorban a joy és a space-re jut. De lehetne akár a "le" is a gyorsítás. (UI.: A "fel" meg esetleg a lassítás. :D )
« Last Edit: 2018.May.28. 22:53:30 by szipucsu »
100 SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
110 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
120 SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos