Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Quadrillion (Read 139386 times)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7218
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Quadrillion
« Reply #180 on: 2018.May.20. 14:46:45 »
4179 byte, nem tudom, érdemes-e próbálkozni azzal, hogy ez is 4K-s legyen: :)
Hát, sztem nem érdemes jópár órát eltölteni vele, hacsak nem a pályakihagyás lenne a megoldás, szerintem a legkevésbé tömöríthető 1-2 pálya meg is oldaná ;)

A tárolt pontszám a kijelzettnek most csak a tizede, így 655350 a maximum, de a növekedése tízszer gyorsabb. Javítottam a 4-es pályán a hibát, a pálya neveket pedig töröltem, mivel C64-en nincsenek ilyenek.
Engem nem zavar a sokkal rövidebb pörgés. Megnéztem az összes pályát, hibát nem találtam, vagyis egyet, vérgecik a pályák :ds_icon_cheesygrin:

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #181 on: 2018.May.20. 15:44:23 »
A sztereó effektusok és a 6 MHz kompatibilis hang törlésével elférne. Különösen az előbbi fogyaszt sok helyet.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7218
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Quadrillion
« Reply #182 on: 2018.May.21. 00:04:29 »
A sztereó effektusok és a 6 MHz kompatibilis hang törlésével elférne. Különösen az előbbi fogyaszt sok helyet.
Hát akkor hajrá :) ,szerintem még egy versenyre is benevezhetnél vele, vagy lehet az is, hogy lesz belőle egy 4k-s nem sztereó, meg egy nem 4k-s sztereó.
Az extrásított verzióval foglalkozom, haladgatok, F1-re lehet választani melyik képernyő módot szeretné az ember, még ezen is akarok kicsit módosítani, 3 féle háttér generálódik benne, és a lemez 4 fázisban mozog.
« Last Edit: 2018.May.26. 10:56:05 by geco »

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14775
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Quadrillion
« Reply #183 on: 2018.May.21. 15:45:13 »
A sztereó effektusok és a 6 MHz kompatibilis hang törlésével elférne. Különösen az előbbi fogyaszt sok helyet.
Szerintem a sztereó mindenképpen maradjon, az jó kis EP-s dolog. Amúgy is 128K-s gépünk van, nem muszáj minden programnak 4K-ba beférni :-)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #184 on: 2018.May.21. 15:57:44 »
Az extrásított verzióval foglalkozom, haladgatok, F1-re lehet választani melyik képernyő módot szeretné az ember, még ezen is akarok kicsit módosítani, 3 féle háttér generálódik benne, és a lemez 4 fázisban mozog.

A lemez mozgatás kissé bugos akkor, ha egyszerre több mozdul el. Még egy lehetséges bug, hogy a széles képernyő módban a jobb alsó sarokban van egy fényes pixel. A ditherelt háttereket előre is lehetne renderelni és tömörített formátumban tárolni, vagy karakterkészletként (valószínűleg az egyszerű minta miatt nem sok karaktert igényelnének, elvileg 32 + 16 elég lenne mindkét dither mintához), így gyorsabb lenne a hátterek közötti váltás. Az előbbi esetben hasznos lehet, ha a kicsomagoló rutin a program indításakor nem íródik felül, így játék közben is újra használható. Esetleg még a nem ditherelt módokban a szöveg háttere maradhatna fekete, bár így kevesebb szín használható, talán jobban néz ki.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #185 on: 2018.May.21. 18:23:50 »
Ez csak teszt célra, a háttér mintát véletlenszerűen választja a menü megjelenítésekor:

[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7218
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Quadrillion
« Reply #186 on: 2018.May.21. 19:04:23 »
Ez csak teszt célra, a háttér mintát véletlenszerűen választja a menü megjelenítésekor:

Teljesen jó :) Beépítem a sűrűbb sávos verziót is :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7218
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Quadrillion
« Reply #187 on: 2018.May.21. 19:11:26 »
Ma eddig jutottam, választható karakterkészletek (f2,f3,f4), de csak keskeny képernyő módban, a szélesen nem igazán jól néznek ki az átalakítottak, lehet megpróbálok valamit, vagy minden készletre testreszabni az átalakítót, vagy tömörítve letárolni, még nem tudom.
Ha koponyával találkozunk, akkor egy kis anim.
A lemez mozgatás kissé bugos akkor, ha egyszerre több mozdul el.
Hány darabnál? Ha jól csináltam, akkor 2-nek működnie kellene, és úgy számoltam, hogy egyszerre max 2 mozoghat.
Még egy lehetséges bug, hogy a széles képernyő módban a jobb alsó sarokban van egy fényes pixel.
Igen, azt láttam, még nem foglalkoztam vele, de megnézem majd.

A ditherelt háttereket előre is lehetne renderelni és tömörített formátumban tárolni, vagy karakterkészletként (valószínűleg az egyszerű minta miatt nem sok karaktert igényelnének, elvileg 32 + 16 elég lenne mindkét dither mintához), így gyorsabb lenne a hátterek közötti váltás.
jó ötlet, gondolom a teszt verzióban ez lett megvalósítva :)
Az előbbi esetben hasznos lehet, ha a kicsomagoló rutin a program indításakor nem íródik felül, így játék közben is újra használható.
Esetleg még a nem ditherelt módokban a szöveg háttere maradhatna fekete, bár így kevesebb szín használható, talán jobban néz ki.
Ez a tervem, bár még nem tudom hogy m6 lesz-e vagy m0,  a sebesség miatt gondolom mindenképp jó lenne az m6.nál maradni, még a méret miatt is, kb 200 byte-tal nagyobb az m6 :)

Attachment removed
« Last Edit: 2018.May.26. 10:56:50 by geco »

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #188 on: 2018.May.21. 21:31:32 »
Ma eddig jutottam, választható karakterkészletek (f2,f3,f4), de csak keskeny képernyő módban, a szélesen nem igazán jól néznek ki az átalakítottak, lehet megpróbálok valamit, vagy minden készletre testreszabni az átalakítót, vagy tömörítve letárolni, még nem tudom.

A Commodore font elfogadhatóan konvertálható kis felbontásúra, a Plus/4-es verzió is ezt a megoldást használja, bár néhány karaktert külön esetként kezel. Erre egy példa:
[ Guests cannot view attachments ]

Quote
Hány darabnál?

Ha jól emlékszem, a 13-as pályán volt hiba, ott sok lemez van, könnyen lehet egyszerre többet is eltolni különböző irányokba.

Quote
jó ötlet, gondolom a teszt verzióban ez lett megvalósítva :)

A "karakteres" megoldást tartalmazza, illetve a fenti változatban a fontdata.bin teljes konvertált karakterkészlet.

Quote
Ez a tervem, bár még nem tudom hogy m6 lesz-e vagy m0,  a sebesség miatt gondolom mindenképp jó lenne az m6.nál maradni, még a méret miatt is, kb 200 byte-tal nagyobb az m6

Lehetne m4 is, a fenti csomagban is az van teszt céllal, bár ott még nagyobb méretű mint a 4K-s "kész" verzióban található m6-os megoldás. Viszont a rutin használható marad RST 18h hívással. A C64-esben azonban már kisebb. m0 elsősorban konvertált képeknél és hangmintáknál előnyös. Mindenesetre ezzel akkor érdemes igazán foglalkozni, amikor már többé-kevésbé kész a program, addig változhat, hogy mi ad jobb eredményt.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #189 on: 2018.May.21. 21:42:47 »
Ha fontos a méret és a nagy felbontású font már egyébként is a program része, akkor azonban külön rutinnal is jobb a konvertálás.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7218
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Quadrillion
« Reply #190 on: 2018.May.21. 22:44:51 »
Ha fontos a méret és a nagy felbontású font már egyébként is a program része, akkor azonban külön rutinnal is jobb a konvertálás.
Egyelőre még nem, de később tuti az lesz, szeretném, ha a kód rész kicsomagolva, tömörített adatokkal elférne 16 KB-ban.
Megfontolandó a 3 különböző knovertáló is akár.
A Commodore font elfogadhatóan konvertálható kis felbontásúra, a Plus/4-es verzió is ezt a megoldást használja, bár néhány karaktert külön esetként kezel. Erre egy példa:
Jaja, láttam, hogy a Plus4-es karakterkészletet módosítja, az r-t, a 4-est, és még valamit patchelt, és jól működött :) , a Crillionétól tartottam, ezért is gondoltam a 3 külön kisfelbontású csomagra, ha másképp nem megy, de vágülis lehet vegyíteni is őket, ha a Crillion on the fly konvertálása nem ad eredményt, majd csekkolom a csatolmányt :)

Ha jól emlékszem, a 13-as pályán volt hiba, ott sok lemez van, könnyen lehet egyszerre többet is eltolni különböző irányokba.
6 bájton tárolom az egy négyzet paramétereit, kezdőpozíció, irány, fázis, és szín, ebből tárolok kettőt, vagy az lehet, hogy elszúrtam, és ez lesz a valószínűbb, mert mintha fixen csak az első pozícióba töltenék adatot, ha ezt javítom a fixen másodikra, akkor az meg is oldaná, mert a mozgató rész, bemásolja a 2. pozíció tartalmát, ha nem üres, az elsőbe ha az üres még a mozgatás(ok) végrehajtása előtt, vagy elszámoltam az egyszerre mozdítható diskek számát, és az lehet akár 3 is.
A "karakteres" megoldást tartalmazza, illetve a fenti változatban a fontdata.bin teljes konvertált karakterkészlet.
Szuper, holnap megnézem :)
Lehetne m4 is, a fenti csomagban is az van teszt céllal, bár ott még nagyobb méretű mint a 4K-s "kész" verzióban található m6-os megoldás. Viszont a rutin használható marad RST 18h hívással. A C64-esben azonban már kisebb. m0 elsősorban konvertált képeknél és hangmintáknál előnyös. Mindenesetre ezzel akkor érdemes igazán foglalkozni, amikor már többé-kevésbé kész a program, addig változhat, hogy mi ad jobb eredményt.
A fontok  miatt toltam egy csomagolási versenyt, az volt a tervem, hogy azokat már csomagolva teszem be, de letettem róla, még van hely :ds_icon_cheesygrin:  , és a végéig még változhat a helyzet. Nekem a legjobb eredményt az m5 adta, 8 bájttal követte az m0, az m6 az utsó előtti volt (igaz ezek különböző verzióit nem teszteltem)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #191 on: 2018.May.21. 23:48:14 »
A fontok  miatt toltam egy csomagolási versenyt, az volt a tervem, hogy azokat már csomagolva teszem be, de letettem róla, még van hely :ds_icon_cheesygrin:  , és a végéig még változhat a helyzet. Nekem a legjobb eredményt az m5 adta, 8 bájttal követte az m0, az m6 az utsó előtti volt (igaz ezek különböző verzióit nem teszteltem)

A mai QUADRILL.COM nekem ilyen méretű lett:

Kicsomagolva: 15140 byte

-m6:bg0l,123456789abcdef,0123,01234567,0123456788888888: 5892 byte
-m6:fg0l,123456789abcdef,23,23456789,456789ab: 5854 byte
-m4 -X: 5741 byte
-m1 -X: 5712 byte
-m0 -9: 5598 byte
-m5 -X -maxoffs 65536: 5594 byte

A decompress rutinnal együtt ezek közül valószínűleg a második vagy a harmadik lenne a legkisebb.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #192 on: 2018.May.22. 13:07:10 »
Egyébként ha az a fontos, hogy a kicsomagolt méret 16K alatt maradjon, akkor érdemesebb lehetne az eredeti Plus/4-es RLE tömörített pálya formátumot használni. Én a 4K-s változatban egyszerű 1 tégla = 1 byte formátumban tároltam a pályákat, mivel a kész program méretén nem változtat jelentősen, és Szipucsu kezdetben érdeklődött a pálya szerkesztéssel kapcsolatban, tehát előnyösnek tűnt a könnyen szerkeszthető formátum.

A szövegeket is lehetne kisebb helyen tárolni, erre teszteltem is egy egyszerű megoldást (A0h feletti karakter 256 - N szóközt jelent és az alapértelmezett sárga szín visszaállítását), de nem lett kisebb a csomagolt méret, ezért elvetettem. Itt viszont hasznos lehetne. Egy másik ötlet az "include" funkció a szövegekben, egy speciális karakter és utána cím egy másik szöveg kiírását eredményezi, így nem lenne például a "G A M E  O V E R" több példányban tárolva.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7218
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Quadrillion
« Reply #193 on: 2018.May.22. 13:43:17 »
Egyébként ha az a fontos, hogy a kicsomagolt méret 16K alatt maradjon, akkor érdemesebb lehetne az eredeti Plus/4-es RLE tömörített pálya formátumot használni. Én a 4K-s változatban egyszerű 1 tégla = 1 byte formátumban tároltam a pályákat, mivel a kész program méretén nem változtat jelentősen, és Szipucsu kezdetben érdeklődött a pálya szerkesztéssel kapcsolatban, tehát előnyösnek tűnt a könnyen szerkeszthető formátum.
Csak azért fontos egyelőre, hogyha esetleg digi hang is kerül be ( nem tudom bele fog-e férni a sebességbe a végén, még tervezek pár lassító eksönt :D ), akkor legyen hely számára a fixen belapozott szegmenseken, egyelőre úgy néz ki, hogy erre legesélyesebb a page0.
Nézegettem az új formátumodat, és rá is jöttem az új elrendezésre :) , én még a 4k-s változatnál azzal próbálkoztam, hogy kicsomagolva tárolom el az adatokat, 2 módot próbáltam, az egyikben a színvezérlők külön bájton voltak, a másikon meg hasonlóan a tiedhez, beépítve, azt reméltem, hogy az ilyen pályaadatot jobban tömöríti, de vagy elszúrtam valamit, vagy nem tudom, de nagyobb lett az így csomagolt adat, mint az eredeti +4 formátum.
Az is opció, meg az is ha kb 4 pályánként csomagolom össze mondjuk m6-tal :)
A szövegeket is lehetne kisebb helyen tárolni, erre teszteltem is egy egyszerű megoldást (A0h feletti karakter 256 - N szóközt jelent és az alapértelmezett sárga szín visszaállítását), de nem lett kisebb a csomagolt méret, ezért elvetettem. Itt viszont hasznos lehetne. Egy másik ötlet az "include" funkció a szövegekben, egy speciális karakter és utána cím egy másik szöveg kiírását eredményezi, így nem lenne például a "G A M E  O V E R" több példányban tárolva.
Jó ötlet :) ,azt láttam, hogy a 20h alatti a pozíció vezérlők :) , és ez is :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #194 on: 2018.May.22. 15:12:51 »
-m6:fg1l,123456789abcde,23,23456789,456789ab

[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]

Futás közben is használható marad (CALL 0060h, a 0020h-00AFh területen találhatók kód részletek), nem fordított irányú. Ha ezek nem fontosak, akkor lehetne kisebb is.