Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Quadrillion (Read 104797 times)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Quadrillion
« Reply #105 on: 2018.May.15. 20:51:20 »
Még szerencse, hogy nem autóversenyt írtok át, mert vezetés közben nem lehet sört inni.
Hát itt még vezetés közben is lehetne :ds_icon_cheesygrin:

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Quadrillion
« Reply #106 on: 2018.May.15. 20:52:44 »
Ja, még az volt brutális valamelyik pályán, ahol először körbe kell menni a téglákat kiütve, hogy hosszú idő alatt körbementem, utána megint időbe telt a többi téglát is kiütni, az utolsó téglát pedig elszúrtam, és belementem a halálfejbe. Laptoppal nem lehet érdemes játszani, mert az csak 1-2 kiló, azt könnyű kidobni az ablakon. :D A monitort az asztali gép elől meg már csak nem emelgeti senki.
Még jó, hogy az emulátoron ott az alt+W erre a pályára.

Én csak nézek, amikor a tömörítéssel kapcsolatban egy rakat számot odaírtok paraméterezésnél. De legalább jó kicsi lesz tőle a file ezek szerint. :D
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Tomato77

  • EP user
  • *
  • Posts: 397
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Quadrillion
« Reply #107 on: 2018.May.15. 22:35:42 »
Rajtam már a második pálya is kifogott. :) Vízszintesen nem tudok úgy beugrani, hogy ne legyen a golyó más színű.

Viszont elképesztő, amit csináltok mindketten, hihetetlenül szuper programokat készítettetek. Főleg ekkora méretben...
Kotasoft

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #108 on: 2018.May.15. 23:19:05 »
az, hogy mit takar a 3 lehetséges távolság opció a ködbe vész,

Azért van 3, mert a nagyon rövid (1 és 2 byte-os) sorozatokhoz külön lehet definiálni. Tehát az elsőt csak akkor használja ha 1 a hosszúság, a másodikat akkor ha 2, egyébként a harmadikat. Ha az első üres, az azt jelenti, hogy a legkisebb támogatott hosszúság 2 lesz, ha a második is üres, akkor pedig 3.

Az előző újdonságok forráskóddal:
[ Guests cannot view attachments ]

Változtak még a háttér színei is, világosabbak lettek és nagyobb a kontraszt a színátmeneteken belül, de ez nem feltétlenül jobb a réginél. :oops: Lehet, hogy így kevésbé látható például a kék labda, talán jobb lenne a sötét háttér. A quadbg2.com eltérő mintát használ.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Quadrillion
« Reply #109 on: 2018.May.15. 23:23:36 »
Én még a tegnapi verzióval végigvittem kb. 7 vagy 10 pályát, találomra más pályákkal is játszottam, nem volt gond a háttér színével, mindig jól látszott a labda, nem zavart a játékban!
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #110 on: 2018.May.15. 23:29:21 »
Akkor lehet, hogy visszaállítom a régi színeket, esetleg azt javítom, hogy néhány átmenet nem jól nézett ki.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Quadrillion
« Reply #111 on: 2018.May.15. 23:41:40 »
Az előző újdonságok forráskóddal:
Most a 8. szintig eljátszottam vele, nekem jónak tűnt!
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Quadrillion
« Reply #112 on: 2018.May.16. 08:42:41 »
Azért van 3, mert a nagyon rövid (1 és 2 byte-os) sorozatokhoz külön lehet definiálni. Tehát az elsőt csak akkor használja ha 1 a hosszúság, a másodikat akkor ha 2, egyébként a harmadikat. Ha az első üres, az azt jelenti, hogy a legkisebb támogatott hosszúság 2 lesz, ha a második is üres, akkor pedig 3.
Köfi, és miért jó, ha duplázunk távolság, és hossz értékeket, mint pl 112233456?
Az előző újdonságok forráskóddal:

Változtak még a háttér színei is, világosabbak lettek és nagyobb a kontraszt a színátmeneteken belül, de ez nem feltétlenül jobb a réginél. :oops: Lehet, hogy így kevésbé látható például a kék labda, talán jobb lenne a sötét háttér. A quadbg2.com eltérő mintát használ.
Este majd megkukkantom, nekem se volt gondom a láthatósággal az előző verzióban, egyszer volt, hogy a labda kicsit beleolvadt a háttér kékjébe, de nem veszett el ott sem.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #113 on: 2018.May.16. 12:31:58 »
Köfi, és miért jó, ha duplázunk távolság, és hossz értékeket, mint pl 112233456?

Ez a lehetséges értékek statisztikai eloszlásától függ, az egyik vagy a másik kódolás eredményezhet jobb file méretet. Elvileg egy adott érték kódolása N biten akkor optimális, ha 1/2^N valószínűséggel fordul elő (1 bit: 50%, 2 bit: 25%, stb.). A számsorok értelmezésére példák a hosszúságnál:

01234567:

         1b:             1       (1 bit, 50.0000%)
        01xb:           2-3      (3 bit, 12.5000%)
       001xxb:          4-7      (5 bit,  3.1250%)
      0001xxxb:         8-15     (7 bit,  0.7813%)
     00001xxxxb:       16-31     (9 bit)
    000001xxxxxb:      32-63    (11 bit)
   0000001xxxxxxb:     64-127   (13 bit)
  00000001xxxxxxxb:   128-255   (15 bit)
  00000000b:            EOF

12345678:

         1xb:           1-2      (2 bit, 25.0000%)
        01xxb:          3-6      (4 bit,  6.2500%)
       001xxxb:         7-14     (6 bit,  1.5625%)
      0001xxxxb:       15-30     (8 bit,  0.3906%)
     00001xxxxxb:      31-62    (10 bit)
    000001xxxxxxb:     63-126   (12 bit)
   0000001xxxxxxxb:   127-254   (14 bit)
  00000001xxxxxxxxb:  255-510   (16 bit)
  00000000b:            EOF

00112233:

         1b:             1       (1 bit, 50.0000%)
        01b:             2       (2 bit, 25.0000%)
       001xb:           3-4      (4 bit,  6.2500%)
      0001xb:           5-6      (5 bit,  3.1250%)
     00001xxb:          7-10     (7 bit,  0.7813%)
    000001xxb:         11-14     (8 bit,  0.3906%)
   0000001xxxb:        15-22    (10 bit)
  00000001xxxb:        23-30    (11 bit)
  00000000b:            EOF


A távolság formátuma kissé eltér, mivel itt általában kevésbé egyenetlen az eloszlás, erre is egy példa:

23456789:

    000xxb:             1-4     (5 bit,  3.1250%)
    001xxxb:            5-12    (6 bit,  1.5625%)
    010xxxxb:          13-28    (7 bit,  0.7813%)
    011xxxxxb:         29-60    (8 bit,  0.3906%)
    100xxxxxxb:        61-124   (9 bit)
    101xxxxxxxb:      125-252  (10 bit)
    110xxxxxxxxb:     253-508  (11 bit)
    111xxxxxxxxxb:    509-1020 (12 bit)


77777777-nél 1 és 1024 között minden egyszerűen 10 bites lenne. Ugyanezt jelenti a 8888 és 99 is. Az ilyen fix hosszúságú kód ugyan többnyire nem optimális, de néha jó lehet, esetleg rövidebb/gyorsabb lehet a kicsomagoló rutin. Ha a sebesség a fontos, akkor helyette megadható "R" is, ami szintén 10 bites, de az alsó 8 bit ilyenkor egyszerű byte amit nem kell bitenként olvasni. A "Q" hasonló, de 9 bites (1 bit + 1 byte), az "S" 11 bites, stb.
« Last Edit: 2018.May.16. 13:12:49 by IstvanV »

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #114 on: 2018.May.16. 12:46:53 »
nekem se volt gondom a láthatósággal az előző verzióban, egyszer volt, hogy a labda kicsit beleolvadt a háttér kékjébe, de nem veszett el ott sem.

Elsősorban az volt a cél, hogy jobban nézzenek ki a színátmenetek, eredetileg néhánynál nem volt elég nagy a kontraszt a közepes és a sötét vagy a világos szín között. De most az egész háttér világosabb lett, ami rosszabb is lehet a régi megoldásnál. Ma még kísérletezek a színekkel, esetleg feltöltök néhány változatot, és mindenki eldöntheti, melyik a jobb. :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Quadrillion
« Reply #115 on: 2018.May.16. 14:01:27 »
Nekem is volt egyszer, ahol a kék labda kicsit beleolvadt a környezetébe, de az sem volt zavaró. Ha István nem említi a dolgot, talán fel se tűnt volna.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Quadrillion
« Reply #116 on: 2018.May.16. 15:29:23 »
Elsősorban az volt a cél, hogy jobban nézzenek ki a színátmenetek, eredetileg néhánynál nem volt elég nagy a kontraszt a közepes és a sötét vagy a világos szín között. De most az egész háttér világosabb lett, ami rosszabb is lehet a régi megoldásnál. Ma még kísérletezek a színekkel, esetleg feltöltök néhány változatot, és mindenki eldöntheti, melyik a jobb. :)
Áhá, igen, 1-2-nél kisebb volt a kontraszt, de tényleg csak párnál.

Köfi, most már értem a duplázását a számoknak, megoszt egy range-et, le is mentem a leírást :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #117 on: 2018.May.16. 17:32:51 »
Köfi, most már értem a duplázását a számoknak, megoszt egy range-et, le is mentem a leírást :)

Talán még azt érdemes említeni, hogy ideális esetben a távolságnál az egyes tartományok teljes statisztikai súlya egyenlő, tehát a fenti példában 12.5% lenne az esély arra, hogy az érték 1 és 4 között legyen bármi, szintén 12.5% arra is, hogy 5 és 12 között legyen, és így tovább. A hosszúságnál pedig exponenciálisan csökken, az első tartomány optimális teljes valószínűsége 50%, a másodiké 25%, stb. De a gyakorlatban egyszerűbb próbálgatással keresni. :)

Quote
Áhá, igen, 1-2-nél kisebb volt a kontraszt, de tényleg csak párnál.

Még egy változat, összehasonlítható az előzővel és a régebbiekkel is:
[ Guests cannot view attachments ]

Ha ez a verzió lenne jó, akkor legalább egy színátmenet még mindig problémás, az alábbiak közül melyik elfogadhatóbb?
[ Guests cannot view attachments ]

[ Guests cannot view attachments ]

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Quadrillion
« Reply #118 on: 2018.May.16. 18:35:12 »
Talán még azt érdemes említeni, hogy ideális esetben a távolságnál az egyes tartományok teljes statisztikai súlya egyenlő, tehát a fenti példában 12.5% lenne az esély arra, hogy az érték 1 és 4 között legyen bármi, szintén 12.5% arra is, hogy 5 és 12 között legyen, és így tovább. A hosszúságnál pedig exponenciálisan csökken, az első tartomány optimális teljes valószínűsége 50%, a másodiké 25%, stb. De a gyakorlatban egyszerűbb próbálgatással keresni. :)
Úgy próbáltam, nagyjából hasraütés szerűen növelni/csökkenteni a hossz, és távolság kezdőértékeket :)
Ha ez a verzió lenne jó, akkor legalább egy színátmenet még mindig problémás, az alábbiak közül melyik elfogadhatóbb?
Kép alapján szerintem az elsőben jobb a színátmenet.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Quadrillion
« Reply #119 on: 2018.May.16. 18:39:57 »
Szerintem a legfrissebb verzióban jók az átmenetek, nyomkodtam az insertet bőszen :D