Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Quadrillion (Read 104763 times)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Quadrillion
« Reply #75 on: 2018.May.14. 15:16:01 »
Raszterszínezés? :)
Még az is beleférne? Én pont a kijelző rasterezését butítottam le, meg az LPT-t,mert tömörítve, kicsomagoló nélkül már 4100 byte fölött voltam.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #76 on: 2018.May.14. 17:20:15 »
Most már pályát is lehet választani, a menüben bal/jobb használatával. A normál verzió az eredetihez hasonlóan csak a már teljesített pályákat engedi átugrani, a TRN esetében mind a 20 pálya azonnal elérhető. Ez többé-kevésbé késznek mondható 4K-s változat, a csomagban megtalálható a teljes forráskód is, a Plus/4-es eredetivel együtt. Lehetséges teendők:
- bugok keresése és javítása :oops: (szerk.: már találtam is, a pontszámot frissíteni kellene a Space-re várakozás közben, illetve akkor is, ha a játék véget ér az új érték elérése előtt, bár a legmagasabb pontszám ilyenkor sem lesz hibás)
- "művészi" jellegű javítások, jobb színátmenetek, hangeffektusok és véletlenszerű zene (a kezdőérték módosításával más dallamot is lehet generálni)
- még egy-két hangeffektus, ha sikerül elég helyet felszabadítani, egyelőre nem töröltem semmit, így helyesen működik például 6MHz-es gépen is
- továbbfejlesztett, nem 4K-s verzió készítése :)

[ Guests cannot view attachments ]

Irányítás:
- bal/jobb: labda mozgatása vagy pálya választás
- Insert: új véletlenszerű háttér színek (ez bármikor használható)
- Space: szünet
- Stop: feladás, egy élet elveszik
« Last Edit: 2018.May.14. 17:31:01 by IstvanV »

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Quadrillion
« Reply #77 on: 2018.May.14. 17:48:31 »
Azt nem lehetne, hogy az ESC-re visszalépjen a menübe? Ha másik pályát akarok inkább kipróbálni, mindig meg kell nyomni a STOP-ot sokszor, hogy az összes élet elfogyjon.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Quadrillion
« Reply #78 on: 2018.May.14. 18:04:23 »
Mélyítettél a zenén? :) Most nem tűnik olyan magasnak, vagy ma én hallok másképp :D Jók lettek a hangok, nekem eszembe se jutott a labda irányába tolni a hangerőt :)
Én amennyit játszottam (ma csak a file utáni pályáig jutottam), nem találtam bugot.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Quadrillion
« Reply #79 on: 2018.May.14. 19:23:03 »
próbáltam renderelni egy 8x16 pixeles forgó golyót, hát, nem tudom hogy lehetne kihozni belőle valami értelmeset
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Quadrillion
« Reply #80 on: 2018.May.14. 19:39:19 »
Itt nem tudom, egyébként sem lehetne elmenni jobbra, vagy ez bug esetleg:
[ Guests cannot view attachments ]

A sztereó hang nekem is tetszik!
Kb. 7 pályát végig tudtam vinni. A 9. és 10. környékén van néhány pálya, amitől agybajt lehet kapni. Ahol felül van a zöld eltolható tégla, na azt nem sikerült megfejtenem, nagyon pimasz. A 10. környékén van egy pálya, ahol nagyon be kell célozni két eltolható tégla közé, hogy ne lökje arrébb, az kegyetlen még.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #81 on: 2018.May.14. 21:16:48 »
Mélyítettél a zenén? :) Most nem tűnik olyan magasnak, vagy ma én hallok másképp :D

Csak a véletlenszám generátor inicializálása változott, a kezdőérték az alábbi verzióban így módosítható:

>0D10  39 30

Ez az alapértelmezés jelenleg (decimálisan 12345), ide más 16 bites értéket írva eltérő lesz a dallam. Ha valakinek sikerül jobbat találni, akkor beépítem. :)

Javítottam a Szipucsu által jelzett beragadós hibát, és szünet (Space billentyűre várakozás) közben az M azonnal visszatér a menühöz. Ilyenkor a pontszám elveszik, nem frissül a high score sem.

[ Guests cannot view attachments ]

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Quadrillion
« Reply #82 on: 2018.May.14. 21:26:31 »
szünet (Space billentyűre várakozás) közben az M azonnal visszatér a menühöz
Ez így nagyon jó, így nem lehet véletlen egy gombnyomással kilépni!
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Quadrillion
« Reply #83 on: 2018.May.14. 21:39:56 »
Csak a véletlenszám generátor inicializálása változott, a kezdőérték az alábbi verzióban így módosítható:
Jó lett :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Quadrillion
« Reply #84 on: 2018.May.14. 21:43:19 »
Haladtam én is, igaz, van még hiba, és ez a verzió pár bájttal már túl lógna a 4K-n csomagolva, de ahogy nézegettem, már játszható, amit láttam, hogy a pontszám nem frissül, meg kell néznem miért, mert tegnap még frissült :D , és a hangok nem különösebben jók, bár az elhalálozás hang jobban tetszik, mint az eredetiben.

Attachment removed
« Last Edit: 2018.May.26. 10:52:49 by geco »

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Quadrillion
« Reply #85 on: 2018.May.14. 21:44:13 »
Egyébként hogyan működik ez a véletlenszám generátoros zene? Csak a kezdőhangot olvassa ki a C64 ROM-jából, vagy végig onnan veszi, szépen végig a bájtokat, amíg a ROM végére nem ér, és minden bájt valahogy befolyásol egy hangot? Csak feltételezem, hogy valami szövegből szedi a hangokat, mert a betűk karakterkészlete kisebb helyre oszlik szét, mint ahol mindenféle bájtok vannak.

UI.: Na, a játékot a midiplay-ből akartam indítani, annyit használom. Ennél már csak az durvább, hogy ha valahol zenét hallok, azt képzelem el, hogyan szólna EP-n. :D
« Last Edit: 2018.May.14. 21:48:32 by szipucsu »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Quadrillion
« Reply #86 on: 2018.May.14. 22:18:23 »
Geco és István változata is játszhatónak tűnik. Istvánéban mintha időnként könnyebb lenne betalálni két tégla között, de lehet, csak véletlen tűnt így.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Quadrillion
« Reply #87 on: 2018.May.14. 22:34:44 »
Geco és István változata is játszhatónak tűnik. Istvánéban mintha időnként könnyebb lenne betalálni két tégla között, de lehet, csak véletlen tűnt így.
Az a megérzésem, hogy az övé a jobb ;) , az enyém tényleg konverzió, a mozgás részén, és az ütközés detektáláson nem módosítottam szinte semmit, pár órával ezelőtt még volt eltérés, de visszatértem az eredetire, mert az elképzelésem több problémát vetett fel, így a játék alap mozgása megmaradt a karakteres és videó címekkel számol, csak itt a 4 különböző sprite helyett x (0-3), és y(0-3) eltolásokkal számolom a pontos pozíciót karakteren belül.
Ha nem férek be a 4K-ba, lehet áttérek a koordináta rendszer alapú pozicionálásra, és mindig x y koordináta alapján számolok mindent, talán az rövidebb kóddal megvalósítható.
Közben javítottam a pontszám számláló hibát, meg annak nullázását, majd még megnézem mit találok még, és azután töltöm fel a frisset.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #88 on: 2018.May.14. 22:51:58 »
Geco és István változata is játszhatónak tűnik. Istvánéban mintha időnként könnyebb lenne betalálni két tégla között, de lehet, csak véletlen tűnt így.

Lehet, hogy a labda mozgása nem teljesen azonos az eredetivel, mivel nem a Plus/4-es kódot konvertáltam, hanem saját fejlesztésű ez a rész. De ha valóban van eltérés, az hiba is lehet, mert előfordulhat, hogy megoldhatatlan vagy éppen túl könnyű lesz egy pálya. A pontszám kiírás még mindig nem tökéletes (a Game Over üzenet közben nem frissül, bár utána a menüben igen), holnap megpróbálom javítani.

Haladtam én is, igaz, van még hiba, és ez a verzió pár bájttal már túl lógna a 4K-n csomagolva

Ezzel jónak tűnt: -m6:b90l,0011223344556677,34,3456789a,3456789a

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Quadrillion
« Reply #89 on: 2018.May.14. 23:04:47 »
De ha valóban van eltérés, az hiba is lehet, mert előfordulhat, hogy megoldhatatlan vagy éppen túl könnyű lesz egy pálya.
Túl könnyű biztos nem lesz. :D Így is sokszor szerencse kell pont a megfelelő helyen betalálni a labdával, pedig könnyebb lett, mint eredetileg volt. Ehhez jó reflexek kellene, hogy akkor induljunk, amikor pont megfelelő helyen van a labda.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos