Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Quadrillion (Read 104810 times)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re:Quadrillion
« Reply #15 on: 2018.May.09. 15:36:54 »
De lehet helyspórolós 4K változat is, meg egy továbbfejlesztett is.
Ezt preferálom, előbb legyen meg a 4K-s :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re:Quadrillion
« Reply #16 on: 2018.May.09. 15:45:44 »
Nem tudom, valójában mennyire fontos a 4K méret, ha nem versenyre készül a program. Természetesen ha könnyen megoldható, akkor nem probléma, de ha "butítani" kell valamit ahhoz, hogy elférjen, akkor talán nem éri meg. EP-n egyébként is valószínűleg nagyobb méretű lesz a grafika 16 színű PIXEL módban.

A ditherelt háttérnél valami ilyesmire gondoltam, természetesen ennél jobban is meg lehetne oldani (gyorsabb, kisebb, jobb minőségű, stb.), ez csak egy példa:
[ Guests cannot view attachments ]

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re:Quadrillion
« Reply #17 on: 2018.May.09. 15:57:08 »
A ditherelt háttérnél valami ilyesmire gondoltam, természetesen ennél jobban is meg lehetne oldani (gyorsabb, kisebb, jobb minőségű, stb.), ez csak egy példa:
(Attachment Link)

tök jó, de nem lehetne több szín egy hengeren?
persze háttérnek ez jobb, mert letisztultabb.

amúgy játék háttérnek lehetne az is hogy bias csak x soronként változik és mondjuk scrolloz fel-le. ez nem vinne sok cpu időt
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re:Quadrillion
« Reply #18 on: 2018.May.09. 16:05:04 »
tök jó, de nem lehetne több szín egy hengeren?

Már most is 13 szín lehet a képernyőn egyszerre, illetve egy soron belül is 9. És ez csak háttér, a játékhoz is kellenek színek, ez a háttér grafika ugyanazokat használja fel. Az viszont könnyen megoldható lenne, hogy ne ismétlődjenek a színek, bár a Plus/4-es változatban is ismétlődhetnek, ott 6 helyett 14 közül lehet választani, ezért kevésbé zavaró.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re:Quadrillion
« Reply #19 on: 2018.May.09. 16:11:00 »
Már most is 13 szín lehet a képernyőn egyszerre, illetve egy soron belül is 9. És ez csak háttér, a játékhoz is kellenek színek, ez a háttér grafika ugyanazokat használja fel. Az viszont könnyen megoldható lenne, hogy ne ismétlődjenek a színek, bár a Plus/4-es változatban is ismétlődhetnek, ott 6 helyett 14 közül lehet választani, ezért kevésbé zavaró.

úgy értem amiket most használsz azokat lehetne egy hengerben is. persze zajosabb lenne, nem lenne jó háttérnek
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re:Quadrillion
« Reply #20 on: 2018.May.09. 18:50:27 »
Én ilyenre gondoltam, és ebből lenne még két verzió, ahol csak egy csík van és ahol 4.
A dithereltnek az előnye, hogy minden színből lenne kettő, pont úgy, ahogy a játékban van, esetleg meg lehet csinálni a nagy verziót mind a két variációval, mindenki eldöntheti, hogy melyik a szimpatikusabb. :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re:Quadrillion
« Reply #21 on: 2018.May.09. 19:03:04 »
Az előző program továbbfejlesztett változata, bár ezek a színek nem tűnnek igazán jónak, a paletta Spectrum átiratra emlékeztet, és lehetne nagyobb kontraszt is a fényes színekhez képest. Talán mégis célszerűbb lenne feladni hogy minden színből 2 árnyalat legyen, mert így a BIAS korlátai miatt csak Spectrumos kinézete lehet a játéknak.
[ Guests cannot view attachments ]

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re:Quadrillion
« Reply #22 on: 2018.May.09. 19:20:05 »
Néhány futás közben módosítható paraméter:

>265 háttér fényerő (00: sötét, 1C: világos, 0B: alapértelmezett)
>FF08 paletta (alapértelmezés: 00 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7)
>2A6 nem üres mezők valószínűsége (00: 100%, 07: alacsony, 04: alapértelmezett)
>2B6 06 szürke négyzetek engedélyezése (eredetileg 05)
>299 00 szélesebb háttér minta
>035C  02 0A 02 0A 0E 06 0E 06 04 0C 04 0C 10 08 10 08 egyszerűbb dither

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re:Quadrillion
« Reply #23 on: 2018.May.09. 19:25:58 »
Tényleg spectrumos egy pöttyet. de a paletta állításával sztem ezen lehet még módosítani.
Már majdnem meg is csináltad az átiratot :D , bizonyos részében előrébb jársz, mint én, nálam a block grafika sincs még meg :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #24 on: 2018.May.09. 20:13:11 »
Talán ezekkel a szélesebb színátmenetekkel kevésbé "zajos" a háttér (szerk.: a fent említett egyszerűbb 2x4 ditherrel is javítani lehetne), de ez sem igazán jó, zavaró, hogy a négyzetek és a háttér színe néha azonos.

[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]
« Last Edit: 2018.May.09. 20:38:49 by IstvanV »

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re:Quadrillion
« Reply #25 on: 2018.May.09. 21:00:56 »
Zenéje nem tudom, van-e, de remélem, majd lehet itt is turbózni a zenét, mint az Exorcist-nél, már alig várom, hogy telerakjuk gyűrűmodulációkkal és a zajcsatornán polinomszámláló-variálós, frekvenciavezérelt dobokkal!

Van zenéje, innen letölthető az eredeti Plus/4-es verzió.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Quadrillion
« Reply #26 on: 2018.May.09. 22:19:54 »
Találtam róla videót a Youtube-on. A zenéjét alaposan fel lehetne dobni. Maga a játék kicsit nehéznek tűnik nekem. Az első pálya oké, a többi nagyon trükközős. Lehetne akár egyéni pályákat is szerkeszteni pluszban majd.
Akár digi hangeffekteket is lehetne tenni bele, de ha sokat pattan a labda egymás után, akkor emiatt esetleg belassulhat.

Tudtátok, hogy a quadrillion magyarul billiárdot (ezerbilliót) jelent? Még véletlenül se kvadrilliót.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Quadrillion
« Reply #27 on: 2018.May.09. 22:37:24 »
kár, hogy ilyen kicsi a golyó, mert tudnék csinálni egy renderelt forgó golyót.
bár lehetne csalni úgy hogy kicsit nagyobb, de ütközésileg az eredeti kicsi.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #28 on: 2018.May.10. 13:05:55 »
Másik megoldás, itt 6 paletta szín csak a háttér számára van fenntartva, így elkerülhetők a "Spectrumos" színek, de több hátránya is van. Az itt használt paletta nem ideális, néhány színátmeneten javítani lehetne.

[ Guests cannot view attachments ]

[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]
« Last Edit: 2018.May.10. 13:09:46 by IstvanV »

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #29 on: 2018.May.10. 15:28:03 »
kár, hogy ilyen kicsi a golyó, mert tudnék csinálni egy renderelt forgó golyót.

Lehetne egyszerű kis méretű "3D" labda, amelynek a színe változik attól függően, hogy milyen mezőket lehet bontani:
[ Guests cannot view attachments ]
De ez talán a játékban nem lenne jól látható, ha a háttér hasonló színű.

Még egy ötlet az előbbi kép alapján: ha nem probléma, ha nem átlósak a színátmenetek, akkor raszterszínezéssel is meg lehetne oldani, így csak egy színt fogyaszt a háttér soronként, legfeljebb kettőt ditherelve.
« Last Edit: 2018.May.10. 15:44:03 by IstvanV »