Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Quadrillion (Read 143527 times)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14779
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Quadrillion
« Reply #60 on: 2018.May.13. 08:25:39 »
Belerakni a Commodore ROM-ot? :ds_icon_cheesygrin:
(Volt egy kaszinós játék, aminek az EP verziójában pl a ruletten mindig 0 jött ki, mint később kiderítettem azért mert a Spectrum ROM-ból vette a véletlen bájtokat, míg EP a 0-ás lap nagy részén csupa nulla volt.)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #61 on: 2018.May.13. 11:22:36 »
Belerakni a Commodore ROM-ot? :ds_icon_cheesygrin:

Egyelőre a zenéhez külön véletlenszám generátort építek be, aminek kiszámítható a kimenete (nem használja az R regisztert), és lehet kísérletezni, hogy milyen kezdőértékkel lesz jobb dallam. :) Lehetne az EXOS ROM olvasásával is próbálkozni, de nem tudom, az jobb-e a gyakorlatban.
« Last Edit: 2018.May.13. 11:26:09 by IstvanV »

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7232
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Quadrillion
« Reply #62 on: 2018.May.13. 11:39:41 »
Coool, sztem tök jó a zene, az effektek jobbak, mint nálam, megkockáztatom jobbak , mint az eredetin, a színes labdák a kijelzőt nagyon feldobják, a labda mozgása is jobbnak tűnik ,mint az eredetin.
Én egyelőre eddig jutottam, a kód konvertálva, és gondolom szokásomhoz híven tele hibákkal, a press space után le is fagy :D , paletta színeinek generálását kell még beletenni, aztán jöhet a hibajavítás, lehet ha túl sok van benne, fel is adom, mert te már el is készültél :)
Ja az elején a színeket elrontottam egyik módosításommal.

Attachment removed
« Last Edit: 2018.May.26. 10:53:29 by geco »

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #63 on: 2018.May.13. 11:45:23 »
az effektek jobbak, mint nálam, megkockáztatom jobbak , mint az eredetin

Még nincsenek effektusok :oops:, azokat csak ma próbálom meg beépíteni, és a pálya választást is. Így talán még éppen 4K-s lesz, bár valószínűleg jobban megírva valamivel kisebb lehetne.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7232
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Quadrillion
« Reply #64 on: 2018.May.13. 11:56:41 »
Még nincsenek effektusok :oops:, azokat csak ma próbálom meg beépíteni, és a pálya választást is. Így talán még éppen 4K-s lesz, bár valószínűleg jobban megírva valamivel kisebb lehetne.
A zene közbeni effektekre gondoltam :)
A játék közbeni effekteket konvertáltam, majd ha lejutok odáig, hogy a program is eljut odáig, kiderül ,hogy milyen sikerrel jártam :ds_icon_cheesygrin:

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10108
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Quadrillion
« Reply #65 on: 2018.May.13. 13:20:12 »
Geco és István változatában is jónak tűnik a zene. Geco, te honnan vetted hozzá a véletlen számokat?
A Commodore ROM beépítése nekem is eszembe jutott. :D
István változatával játszottam tegnap egy darabig. Sajnos azok a fránya halálfejek mindig ott vannak, ahol nem kéne, más baj nincs vele. :D
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #66 on: 2018.May.13. 21:32:24 »
Új pálya hang:
[ Guests cannot view attachments ]
Talán túl hasonló az élet elvesztéséhez, csak négyszögjel zaj helyett, tehát még változhat.

Ha valaki kísérletezne az effektusokkal, a definíciójuk 0F45 címen kezdődik, minden hang 7 byte:
- időtartam 1/50 másodperc egységekben
- kezdeti hangerő (0-3F)
- hangerő változása 1/50 másodpercenként (előjeles, FF = -1)
- kezdeti frekvencia + torzítás (2 byte)
- frekvencia változása 1/50 másodpercenként (2 byte, előjeles). A felső 4 bit (torzítás) túlcsordulás esetén sem változik
« Last Edit: 2018.May.13. 21:37:47 by IstvanV »

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10108
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Quadrillion
« Reply #67 on: 2018.May.13. 23:02:49 »
Eddig a pályáig vittem el, itt félretettem:
[ Guests cannot view attachments ]
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7232
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Quadrillion
« Reply #68 on: 2018.May.14. 08:40:12 »
Geco és István változatában is jónak tűnik a zene. Geco, te honnan vetted hozzá a véletlen számokat?
A Commodore ROM beépítése nekem is eszembe jutott. :D
István változatával játszottam tegnap egy darabig. Sajnos azok a fránya halálfejek mindig ott vannak, ahol nem kéne, más baj nincs vele. :D
István Random szám generátorával :)
Én tegnap reggel játszottam vele, és sokal tovább jutottam, mint az eredeti verzióban , az eredetiben a FILE-os pályán akadtam el, az EP-s verzióban ahol egy T és egy M van alul, és felül a halálfejek, nagyon aranyos pálya :D
Este megnézem a legújabb verziót is.

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2322
  • Country: hu
    • http://povi.fw.hu
Re: Quadrillion
« Reply #69 on: 2018.May.14. 12:56:49 »
Új pálya hang:
(Attachment Link)
Talán túl hasonló az élet elvesztéséhez, csak négyszögjel zaj helyett, tehát még változhat.

Ha valaki kísérletezne az effektusokkal, a definíciójuk 0F45 címen kezdődik, minden hang 7 byte:
- időtartam 1/50 másodperc egységekben
- kezdeti hangerő (0-3F)
- hangerő változása 1/50 másodpercenként (előjeles, FF = -1)
- kezdeti frekvencia + torzítás (2 byte)
- frekvencia változása 1/50 másodpercenként (2 byte, előjeles). A felső 4 bit (torzítás) túlcsordulás esetén sem változik

ez baromi jó lett!!!
és 4k-ba belefér!!!

istenkirályok vagytok :-)
*** Speicherplatz zu klein

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Quadrillion
« Reply #70 on: 2018.May.14. 13:48:54 »
azért valami EP-s dolog lehetne benne :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1350
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: Quadrillion
« Reply #71 on: 2018.May.14. 13:59:57 »
azért valami EP-s dolog lehetne benne :)
Az majd a Quintillion lesz! :D

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10108
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Quadrillion
« Reply #72 on: 2018.May.14. 14:05:42 »
azért valami EP-s dolog lehetne benne :)
Ez most a 4K-s változat. De majd biztos lesz valami még szuperhiperebb felturbózott változat, vagy nem, nem tudom.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #73 on: 2018.May.14. 14:18:27 »
Raszterszínezés? :) Bár a sztereó hang játék közben "EP-s", 8 bites gépeken általában nem lehet a hang pozícióját szabadon állítani.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10108
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Quadrillion
« Reply #74 on: 2018.May.14. 14:29:47 »
Én a zenébe tennék még gyűrűmodulációt. A "főszólam" szólhatna a 0-ás csatornán, egy picivel magasabban ugyanaz a 2-es csatornán és gyűrűmodulációval összekötni. Van még az a minden taktusban egyszer előjövő pirtyegés, ahelyett minden második taktusban lehetne például valami dobszerű hang vagy nem tudom. A zajcsatornán meg rövid, aránylag gyors dobhangok lehetnének, eltérő polinomszámlálókkal, ha meg a véletlenszerű hang nem túl mély, vehetné a frekvenciát onnan is. Csak ennyi ötletem van. De így is nagyon jó amúgy!
Ja, meg persze raszterszínezés, többszínű betűk akár.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos